Van daten naar relatie?

20-08-2012 17:21 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 2 jaar geleden had ik de 1e keer een date met een jongen via een datingsite. Leuk afgesproken, klikte wel, etc. Afgelopen jaren is er steeds de vraag; willen we door als vrienden of toch meer richting een relatie? Ik merk dat hij het maar op z'n beloop wil laten en wil zien waar 't schip strand, maar ik vind het erg lastig. Steeds afgesproken als vrienden en ik wilde dus ook wat (fysieke) afstand houden, hierin verschilde we al wel vaak van mening, want ik wilde niet hangend op elkaar tv kijken of naar de sauna als we gewoon als vrienden verder wilden gaan. Voelde niet goed.

Maar nu dus gisteravond weer afgesproken en opeens wilde hij blijven slapen. Had matje neergelegd, maar vond hij niet lekker slapen, dus vervolgens samen in een 1persoonsbed. Alleen toen ging hij dus voor mijn gevoel te ver en is hij over m'n grenzen heen gegaan. Hij zag het voornamelijk als leuk voor een avondje, even samen genieten, go with the flow, enz. Maar ik blokkeerde totaal, verstijfde en wist niet of ik dat wel wilde.

Ik twijfel nu heel erg, want denk ik dan teveel na? Is het logisch dat het op deze manier gaat en je dan vanzelf wel ziet hoe 't verder gaat? Ik had het gevoel dat hij mij gebruikte, maar hij vond het blijkbaar heel normaal. Opzich is het natuurlijk logisch, als je bedekt hoe 't van daten tot een relatie zou gaan, dus misschien ben ik gewoon te moeilijk, denk ik teveel na?

Herkent iemand dit? En hoe gaan jullie om met zulke situaties?
Afgelopen jaren is er steeds meer de vraag' willen we door als vrienden of toch meer richting een relatie...

Nou meer richting...?? Het is toch of een relatie of niet en waarom duurt het al jaren?

Praten jullie er wel eens over?
Al 2 jaar? Waarom maak jij geen beslissing als hij niet kan beslissen. Je bent niet met hem gaan daten om vrienden te worden. Als hij het nu nog niet weet of hij voor je wil gaan, dan kun je toch laten en verder gaan. Het gaat niet om wat hij normaal vindt het gaat om wat jij normaal vindt en trek daar dan ook je grenzen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
huh?

Jij schrijft:

Hij zag het voornamelijk als leuk voor een avondje, even samen genieten, go with the flow, enz.

Die wil helemaal geen relatie, hoe duidelijk wil je het hebben?
jaren?
samen in n 1 persoonsbedje... niet eruit gedreven?!?!

en idd.. praten! praten! praten!.. enzo
Hebben jullie ooit gezoend? Is er fysieke aantrekkingskracht?

Van daten naar relatie gaan naar mijn idee iets sneller dan in 2 jaar.

En je voelt je gebruikt, hebben jullie seks gehad?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ach. Laat maar. Misschien is het inderdaad wel gewoon heel duidelijk. Voel me er gewoon k*t door, maar ga gewoon maar ff m'n zinnen verzetten en wat leuks doen.

Hij geeft nogal wisselende signalen, maar 2 jaar is natuurlijk wel lang, dus anders was het waarschijnlijk idd wel al lang tot een relatie gekomen.

Jullie hebben er nooit over gesproken of iets ? Ik denk inderdaad dat de kans relatief klein is dat het nog echt een relatie gaat worden maar ik kan net als een ander, niet in de toekomst kijken natuurlijk.
Jawel, maar dan legt hij 't voornamelijk bij mij neer. Ach, het was gewoon stom van mij om erin mee te gaan. Kon me niet voorstellen dat hij zo is, maar blijkbaar wel.

Vond het zelf ook wel prima om 't bij alleen vrienden te houden, maar als 't dan op deze manier moet, dan ben ik er klaar mee.
Volgens mij is het juist door die wisselende signalen van beide kanten nu zo mis gegaan, en voelt het helemaal niet goed voor jou; je voelt je gebruikt.

Kijk voor jezelf wat jij echt wilt; wil jij een relatie met iemand die gewoon maar zijn zin doordrukt en blijft slapen? Daar ging hij al te ver.

Hoe voel jij je nu t.o.v. hem?

Dat 'op zijn beloop laten' werkt dus niet (meer), tijd om duidelijke taal te spreken!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Met zijn "voornamelijk als leuk voor een avondje" is hij wat mij betreft heel duidelijk. Je bent misschien hoogstens een leuke meid voor hem en een wip met je zou hij niet uit de weg gaan, maar meer gaat het volgens mij niet worden.
Ik heb door recentelijke ervaringen geleerd: binnen 3-4 maanden is het erop of eronder. Langer aanmodderen en is voor niemand goed. En weet je ook eigenlijk al genoeg, ben je dan beiden nog aan het twijfelen, is 'het' er niet genoeg, of zijn de omstandigheden op de een of andere manier (nog) niet geschikt voor een serieuze relatie.

Dan moet je gewoon definieren wat het is, en kun je beide kiezen of je dat wil.
Hij wil volgens mij ook voornamelijk gewoon vrienden zijn. Alleen snap ik dan niet dat hij bepaalde dingen ook wil doen en ook bepaalde opmerkingen maakt, maar blijkbaar zegt dat voor hem niet zoveel.

Misschien zit een relatie er dan ook gewoon inderdaad niet meer in, anders was misschien inderdaad wel al lang zo gegaan. Dan is het voor mij ook gewoon echt klaar, want op deze manier voelt 't voor mij niet goed. Aan de ene kant doet hij dan alsof hij zo begripvol is, maar vervolgens gaat hij wel door als ik zeg dat ik 't niet wil.
Heb je tegen hem gezegd dat je meer dan alleen vrienden met hem wilt zijn? Wees duidelijk, zeg wat jij vindt van de situatie.

Wilt hij niet meer dan vrienden zijn, dan heb je een duidelijk antwoord en kan je het misschien achter je laten.

Succes!
Hij geeft er nooit antwoord op, hij legt 't altijd terug bij mij. Maar waarschijnlijk zegt dat ook al wel genoeg. Snap alleen gewoon echt niet waarom hij dan op een ander moment weer bepaalde opmerkingen maakt en fysiek contact wil etc. Daardoor vond ik het lastig en dacht ik dat ik misschien gewoon te mutserig ben, maar eigenlijk is het wel duidelijk.

En eigenlijk heb ik zelf dus ook het gevoel dat ik geen relatie met hem wil. Maar gewoon afspreken als vrienden vond ik wel gewoon leuk, maar dan wel echt alleen als vrienden. Alleen twijfelde of ik dan gewoon te moeilijk doe over bepaalde dingen en teveel nadenk, wat volgens hem wel zo is, maar aan de andere kant; als we geen relatie hebben/willen, dan wil ik sommige dingen gewoon niet. Dat is dan niet heel raar, lijkt mij.
quote:Butterfly1989 schreef op 20 augustus 2012 @ 18:25:

als we geen relatie hebben/willen, dan wil ik sommige dingen gewoon niet. Dat is dan niet heel raar, lijkt mij.Jij wil dat gewoon niet en dat is voldoende, of dat raar of niet is (wat ik overigens niet vind) daar gaat het helemaal niet om. Het is je goed recht om sommige dingen niet te willen. Dat heeft hij als vriend te accepteren!
Hm, ja, eigenlijk wel inderdaad. Ik ga maar gewoon niet meer afspreken, dat lijkt me 't handigste..
Je begrijpt niet dat hij seks wil zonder de verplichting van een relatie? Hij legt het steeds bij jou terug en speelt geen open kaart.

Je bent geen muts en je ideeen zijn ok. Hij is gewoon niet de persoon voor jou, want hij is niet eerlijk over zijn bedoelingen. Jij wilt eventueel vrienden zijn, maar de lukt niet omdat hij je fysiek blijft benaderen.

I
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tja, ik dacht gewoon dat hij niet zo'n type is, maar blijkbaar had ik dat fout..
quote:Butterfly1989 schreef op 20 augustus 2012 @ 18:25:

Hij geeft er nooit antwoord op, hij legt 't altijd terug bij mij. Maar waarschijnlijk zegt dat ook al wel genoeg. Snap alleen gewoon echt niet waarom hij dan op een ander moment weer bepaalde opmerkingen maakt en fysiek contact wil etc. Daardoor vond ik het lastig en dacht ik dat ik misschien gewoon te mutserig ben, maar eigenlijk is het wel duidelijk.

En eigenlijk heb ik zelf dus ook het gevoel dat ik geen relatie met hem wil. Maar gewoon afspreken als vrienden vond ik wel gewoon leuk, maar dan wel echt alleen als vrienden. Alleen twijfelde of ik dan gewoon te moeilijk doe over bepaalde dingen en teveel nadenk, wat volgens hem wel zo is, maar aan de andere kant; als we geen relatie hebben/willen, dan wil ik sommige dingen gewoon niet. Dat is dan niet heel raar, lijkt mij.

Butterfly, als jij eens inzag hoe pienter je bent, in een tijd waarin (jonge) vrouwen zich makkelijk om laten praten, door (jonge) mannen die de bal steeds in de hoek van het meisje legt en zegt dat het meisje niet zo moeilijk moet doen of niet zoveel moet denken. Wees jij maar blij met jezelf en doe jezelf één grote gunst; twijfel nooit aan jezelf, want jij hebt een intelligent hoofd op een paar sterke schouders.

Deze jongeman is niet geïnteresseerd in een relatie (met jou). Hij heeft momenteel (zo'n 2 jaar alweer) geen andere opties, dan jou en hij wil graag fysiek met je worden. Als je begrijpt wat ik bedoel. Hij is inderdaad "zo'n type".
'Zo'n type' klinkt gelijk erg negatief. Als ik dit allemaal zo lees ben jij zelf ook niet echt duidelijk naar hem toe. Aan de enige kant zeg je dat je alleen vriendschap wilt, aan de andere kant heb je het over 'van daten naar relatie'.

Het lijkt me duidelijk dat hij geen relatie wil, anders was die er nu wel geweest. Hij lijkt wel geinteresseerd in vriendschap 'met benefits'. Op zich is daar niets mis mee, ALS jullie dat allebei zo willen.

Als je dat niet wilt, en zo klinkt het wel, wees er dan duidelijk over, waarschijnlijk is het dan einde vriendschap, maar zo doorgaan werkt ook niet.

Als je het wel wilt, ook prima, maar hou er dan wel rekening mee dat de vriendschap over is op het moment dat hij een relatie krijgt.
Ik snap helemaal niet wat je met of van deze jongen wilt eerlijk gezegd..?
Pas goed op jezelf, en denk dus alsjeblieft niet dat hij een relatie wil nu er na 2 jaar seks is geweest. Ik denk namelijk eerder dat die vriendschap voor hem ook niet meer hoeft... Nu hij na 2 jaar seks met je had, terwijl het voor jou niet eens goed voelde.

Hij liep zijn kul achterna, en zelfs doen alsof je het super vond gaat dit geen relatie maken. Sorry, dit is het beste wat ik hier van kan maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven