Tips gevraagd voor de stoompan!

20-08-2012 20:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

ik kreeg een electrische stoompan cadeau. Schijnen heeeerlijke dingen uit voort te komen, zei de gulle gever, maar vooralsnog staar ik er nog wat beduusd naar en weet ik niet wat ik er mee aan moet. Dat de gebruiksaanwijzing in het frans is geschreven helpt ook al niet echt

We eten thuis amper vlees; wel vis. Zijn ook erg dol op groente en andere vega-gerechten. Iemand wat fijne, liefst relatief simpele, tips voor lekkere gerechten uit de stoompan?
Welk merk is het ?
Nou, vis dus.

Vis in een pakketje met gember, laos, lenteui, knoflook en een beetje vissaus.

Je kan je aardappels stomen.

Bevroren dimsums halen en die er in stomen.

Je kunt natuurlijk ook zelf dimsums maken en stomen.
Zalm op sereh met lekker veel versgemalen peper?
Gestoomde maiskolven met een 'marinade' van gember, fijngehakt rood pepertje en vissaus
Het is een magimix!

De recepten die jullie me geven klinken lekker, meiden, dank - maar kunnen jullie me er iets meer bij vertellen? Hoe lang moeten de ingredienten de pan in, bijvoorbeeld, en doe ik de kruiden er gewoon direct bij, of maak ik die apart? Ik heb echt nog nooit met het ding gewerkt....
Senang ik heb veel gehad aan de stoomkookboeken die oa in de bieb te leen zijn. Het boek Koken met stoom heb ik (via bol) gekocht en is voor mij een topper.

Verder is het een kwestie van experimenteren.

Succes en smakelijk!!
Okee, dan ga ik dat eens proberen! Ga bij het eerstkomende bieb bezoek eens rondneuzen. Mochten er meanwhile nog andere receptjes zijn, uiteraard graag!
Ik doe altijd maar wat. Dus sorry, geen recepten of tijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven