Geld & Recht alle pijlers

Relatie over, vriend hoofdboeker, geld weg!

21-08-2012 09:00 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem! Sinds een week ben ik weer vrijgezel.

We hadden samen een vakantie geboekt. Mijn vriend was de hoofdboeker ik medereiziger. De break up is sowieso heel naar verlopen, en contact is verbroken. Er valt niet meer met hem te praten.

Nu is de situatie zo, meneer de ex heeft mijn naam veranderd in die van een vriend van hem. Hij is de hoofdboeker dus hij

kan dit zomaar doen. Dus die vriend van hem gaat mooi op vakantie van mijn geld!!!!

Normaal gesproken betaald de hoofdboeker met zijn eigen rekening. In ons geval is het geld met mijn rekening betaald.

Heb al een aantal keer met corendon gebeld, maar krijg geen reactie terug. Mijn ex is niet van plan om mij het geld terug te geven. Is er iemand die bekend is met een situatie als deze?
Je kan fluiten naar je geld.

Laat het los en leef je eigen leven. Karma bijt die ex van je wel in de kont...
Wat een eikel!

Is er wellicht wel met de vriend van je ex te praten? Moet hem toch ook niet lekker zitten dat hij van jouw geld op vakantie gaat...
The time is now
Geen ervaring gelukkig, wat naar! Naar je geld kun je fluiten, dat ga je van ex niet terug krijgen en corendon kan hier ook niets mee.
Name en shame op facebook?
quote:lilyofthevalley schreef op 21 augustus 2012 @ 09:06:

Name en shame op facebook?

nice....

Hou de eer aan jezelf. Jammerdebammer van het geld. Hoofd omhoog en doorgaan met leven is de beste wraak.

Toevoeging: Mss kan je aan de vriend die meegaat vragen het deel aan jou te betalen ?
quote:borodini_ schreef op 21 augustus 2012 @ 09:11:

[...]

nice....

Als hij van haar geld op vakantie gaat, mogen z'n vrienden dat best weten toch? Ze kan hem ook gewoon publiekelijk vragen of hij even dat geld naar haar wil overmaken.
Joh, je wilt niet weten wat mijn ex allemaal heeft gedaan. Hele rekeningen leeggeplundert, ook van ons kind. Dit is ook zwaar kut en heel gemeen van hem.

Het enige wat je kan doen is een mail, sms, brief naar die vriend sturen met je rekeningnr erbij en dat het wel zo eerlijk zou als hij voor zijn reis betaald. Verder moet je je er maar bij neertellen. Heb ik ook gedaan.

Ga verder met je leven, want als hij ziet dat hij je niet meer raakt dan is de lol er snel af.
Zo dat is wel heel zuur!

Slordig van corendon dat ze niet reageren trouwens.

Misschien heeft corendon een fb pagina? Mijn ervaring is dat als je een vraag daar plaatst, je snel contact hebt.
Waarom zou Corendon hier een rol in moeten spelen? Die hebben hier toch niets mee te maken?
quote:vlinder72 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 09:14 Joh, je wilt niet weten wat mijn ex allemaal heeft gedaan. Hele rekeningen leeggeplundert, ook van ons kind. Dit is ook zwaar kut en heel gemeen van hem.

Het enige wat je kan doen is een mail, sms, brief naar die vriend sturen met je rekeningnr erbij en dat het wel zo eerlijk zou als hij voor zijn reis betaald. Verder moet je je er maar bij neertellen. Heb ik ook gedaan.

Ga verder met je leven, want als hij ziet dat hij je niet meer raakt dan is de lol er snel af. Dit dus, bij mij alles precies hetzelfde.
Heb je niks meer van hem, dat hij nog graag terug wil hebben?

Dan heb je iig een pressiemiddel.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Nou heb zijn vriend al een bericht gestuurd via facebook. Zijn moeder gebeld. Etc etc. Wil er ook niet teveel energie meer in steken. Inderdaad mijn trots bewaren. Daarom wil ik het ook niet meer met mijn ex bespreken. Hij geniet er alleen maar van.

Maar had een aantal dagen terug een hele aardige vrouw aan de lijn van corendon. Zij vertelde mij dat ik een printscreen moest maken van mijn afboeking van de betaling. Dat het dan wel goed zou komen.

Dit heb ik dus gedaan, en nog steeds geen reactie.

Pffffff wat kunnen mannen toch eikels zijn!
Wat een lulhoofd, zeg!

Ik denk ook dat het beste wat je kan doen het loslaten, en bedenken dat het "maar" geld is.

Misschien inderdaad nog een keer proberen via die vriend, maar meer ook niet. Ik zou mezelf in elk geval niet willen verliezen in een (niet te winnen) strijd als dit als je wel iets anders aan je hoofd hebt op dit moment, namelijk je relatie die net heel naar over is gegaan.

Een vriendin van me heeft deze zomer iets soortgelijks meegemaakt. Twee weken voor hun vakantie gingen zijn vriendin en hij uit elkaar. Toch samen gaan ging echt niet, het was een vakantie die je ook echt niet alleen gaat doen (al helemaal niet als je heartbroken bent) en het was niet meer mogelijk om 1 van de 2 reizigers te veranderen. Met annuleren konden ze nog een gedeelte van hun geld terugkrijgen, maar lang niet alles. Lullig allemaal, maar als dat de regels van het reisbureau zijn is er echt niks aan te doen. Dus weg 700 euro! Heel erg zonde en mijn vriendin baalde ook best wel toen ze het hoorde, maar ja, wat helpt het om bij de pakken neer te gaan zitten? Niks, dus dat deed ze ook niet. Heeft zichzelf even de tijd gegeven om over de eerste klap van de break-up heen te komen en is nu lekker een weekje weg met het geld dat nog over was.
Als het geld van jouw rekening werd betaald waarom heb jij er dan niet voor gezorgd dat jij de hoofdboeker werd?

Bovendien is het nu wel erg makkelijk om te zeggen eikel maar wij weten niet welke kosten er allemaal van zijn rekening zijn gegaan toen jullie nog samenwoonden. Als je dat ook allemaal achteraf wil verrekenen dan kon het nog wel eens zo zijn dat jij blij moet zijn dat alleen de vakantie van jouw rekening is gegaan.

Regel voortaan je geldzaken gewoon beter.
Ik zou niet kunnen genieten van die vakantie als vriend(medereiziger) zijnde. Helaas zijn er mensen die wel zo van anderen kunnen profiteren.

Ik denk dat je moet afwachten wat de reisorganisatie doet maar ik zou er niet te veel op rekenen. Wat een flauwe actie van je ex, ongelofelijk.. Zou voor mij een reden zijn om heeeeel blij te zijn dat ik van zo'n gast af ben.
Overigens, je weet natuurlijk niet zeker of de vriend van je ex wel op de hoogte is dat zijn deel door jou is betaald. Je ex kan ook hebben gedaan alsof hij dat heeft gedaan en hem omwille van de breuk gewoon heeft meegevraagd.
Nee corendon kan er natuurlijk ook niets aan doen. Maar als een telefoniste je dan toch een klein beetje hoop geeft, verwacht je nog enigszins een reactie! Maargoed, moet het maar gewoon loslaten. Ex vriend smste een paar dagen geleden nog dat hij me zo miste (heb hem vorige week met een ander betrapt in bed) reageeri ik natuurlijk niet op. Misschien heeft hij zelf nog het fatsoen om mij terug te betalen!
Wat een eikel, bah! Met een ander in bed en dan het lef om je te zeggen dat hij je zo mist? Ai...
Hmm iets voor de rijdende rechter, of das je goed recht?
Naamswijziging

Namen van passagiers kunnen worden gewijzigd volgens de ANVR reisvoorwaarden

Die moet je opzoeken.

( van coredon site)
http://www.sundiogroup.com/doc/ANVR_Reisvoorwaarden.pdf

http://www.sundiogroup.com/doc/ANVR_Reisvoorwaarden.pdf

Artikel 11 In-de-plaatsstelling
quote:lilyofthevalley schreef op 21 augustus 2012 @ 09:14:

[...]

Als hij van haar geld op vakantie gaat, mogen z'n vrienden dat best weten toch? Ze kan hem ook gewoon publiekelijk vragen of hij even dat geld naar haar wil overmaken.

Inderdaad. Dat zou ik ook doen misschien.

@ TO: Heb je nog de huissleutel van je vriend toevallig? Zoja: wacht tot hij op vakantie is en haal ter waarde van dat bedrag spullen uit zijn huis.

Opgelost!
Ik heb ooit gehoord van een notaris, dat alles wat met jouw rekening betaalt is, van jou is..

Snel op zoek naar een prof dus!
Ik zou het Juridisch loket bellen of als je Rechtsbijstand hebt, die bellen.

No way dat als alles van mijn rekening is betaald, hij met zijn vriend dan lekker op vakantie gaat.

Succes!

Van "hoofdboeker" naar hoofdloser!
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven