Entertainment alle pijlers

Ik vond Lowlands 2012 vreselijk!

21-08-2012 13:18 124 berichten
hallo allemaal!

Ik ben dit jaar voor het eerst naar Lowlands geweest (vorig jaar wel naar Sziget). En ik vond het afschuwelijk. En ik vond het nog veel afschuwelijker dat je dat schijnbaar niet eerlijk mag toegeven.

Ik kwam elke dag na het laatste optreden helemaal verdwaasd van het terrein af door alle prikkels en mensen en moest mezelf dan weer met behulp van sterke drank een beetje normaal zien te krijgen om dan vervolgens te begrijpen dat je weer het terrein op diende te gaan om door te feesten. Dit heb ik overigens niet gedaan omdat ik dat gewoon niet trok. En een commentaar dat je dan krijgt! En je moet maar doen alsof je vrolijk bent ook sta je op instorten. Zo heb ik een vriendin die er uit zag alsof ze elk moment kon instorten en zwaar ongelukkig uit haar ogen keek. En nu staan er op facebook allemaal euforische berichten over lowlands.

en ik ben vaak naar kleine festivalletjes geweest met weer en ontij en vond dat helemaal geweldig. Maar dit was me gewoon echt compleet helemaal teveel. Ik kreeg gisteren toen ik net weer alleen was mijn beste vriendin aan de telefoon en bij het horen van haar stem barstte ik in huilen uit.

Je moet daar feesten en door al je grenzen gaan. En ik was met mensen die ik goed kende maar er is alleen plek voor plezier en niet even voor hoe het met iedereen gaat. Want een andere vriendin van me heeft toegegeven dat ze het ook zo ervaarde terwijl ze daar deed alsof ze het helemaal leuk vond en maar door ging. Het was gewoon een partij acteren.

en ik snap zeker dat mensen het leuk vinden en dat er heel veel mensen daar een geweldige tijd hebben. Maar mag er ook nog gezegd worden dat ik het gewoon STOM vond. Als ik dat zeg heb ik namelijk ruzie met een deel van de groep. En bovendien kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat er naast mensen die het gewoon oprecht fijn en leuk vinden er ook mensen zijn die doen alsof ze het leuk vinden puur om stoer te doen. Mensen denken niet wil ik dit pilletje of vind ik het nog leuk om door te gaan. Het hoort zo. Bah! Je moet gewoon echt een type ervoor zijn en niet proberen het te zijn want het werkt gewoon niet en je komt helemaal ellendig terug. ZO! Dit moest ik even kwijt....
muloza, fijn dat je lowlands leuk vind. Dat hoor je overal dat mensen lowlands leuk vinden (en dat vinden ook veel mensen) Die mensen zeggen dat de hele dag dan mag ik heus ook wel zeggen wat ik vind. Ik vond het namelijk NIET LEUK.

Ik ben niet getraumatiseerd (moet je dat zijn om te huilen??). Ben gewoon heeeel blij dat ik weer thuis ben!

En over de groep waarmee ik ging. Daar zitten inderdaad wat moeilijke types in die graag een beetje 'alsof' doen en dat was zeker ook het probleem.

Ik snap trouwens ook dat je lowlands leuk vind want in Sziget heb ik vorig jaar een geweldige tijd gehad. en misschien op een andere manier had ik dit ook wel leuk kunnen vinden. Maar ik erger me vooral aan het taboe waarop ik stuit als ik wil zeggen ik vond het niet leuk!

En op hetrandje zo gaat dat. Ik ga ook niet meer ;).
Alle reacties Link kopieren
Nee muloza... Geen verkeerde vrienden. Lowlands heeft echt een totaal andere sfeer dan ik ken van andere festivals. Ik vind LL dus zwaar overtrokken. Maar hey..... Ieder zijn meug.... Ik ben weggegaan en kom er ook niet meer!
Ik ben tien keer naar Lowlands geweest, vanaf 1997. Ik heb het zien veranderen van een klein festival met hoofdzakelijk alternatieve muziek en campings waar je de ruimte had tot een enorme happening. In 1997 kostte Lowlands 150 gulden. Nu 185 euro. Enorne prijsstijging en dan heb ik het nog niet eens over eten en drinken.

Mijn vriend ging tot nu toe elk jaar. Maar ook hij vindt er eigenlijk weinig meer aan. De muziek is veranderd van hoofdzakelijk alternatief (waar je nog eens een nieuw bandje kon ontdekken) naar mainstream en veel dub-step. Het publiek is heel anders geworden, veel 'hipper.'

Maar om het nou traumatisch te noemen..? Neuh! Dat het minder onze smaak is geworden, soit.
Natuurlijk mag je zeggen dat je LL niet leuk vindt. Ieder heeft zijn eigen smaak toch? Dat je zegt dat je daar door je grenzen heen moet gaan etc., dat is echt onzin en zegt meer over jou en jouw vrienden dan over LL.
Daarom ben ik ook gegaan en is de vriendschap over. Neemt niet weg dat het mijn sfeer niet is!
Oh men, een vriendin van mij had dit ook eens op Sziget. Totaal overgevoelig voor alles. Ik zat al een week in Boedapest toen zij ( en vrienden) aankwamen op de camping. Ik enthousiast er heen maar het eerste wat ze deed was haar koffers uit haar handen laten vallen en huilen over hoe vreselijk de reis wel niet was geweest, last van haar rug, de warmte, vriend was niet lief etc etc.

Ik dacht toen al: ohjee...

Gedurende het hele festival kon ze nergens tegen, alles was haar te veel. De warmte, het eten ( terwijl, dit is ongeveer 6 jaar geleden, er was echt lekker eten, VEEL beter en goedkoper dan op lowlands enzo!) het feit dat ik overdag liever bij bandjes stond te springen met mensen die óók van bandjes hielden, ipv met haar 'snachts bij een paar DJ's waar ik geen kut aan vond..

Na twee dagen ben ik haar gewoon gaan ontlopen. Ik was net 18, had een hoop geld betaald en totdat zij kwam had ik het leuk. Dan ga ik mijn vakantie toch niet laten verpesten door dag in dag uit met een breekbaar poppetje te lopen om continue haar tranen af te vegen terwijl zij zeikt over alles waar ik eigenlijk van geniet? Ben je besodemieterd.

Thuis hebben we het er nog eens over gehad en we gaan nooit (NOOIT!) meer samen op vakantie. Feestjes doen we trouwens ook bijna nooit, koffie drinken en etentjes gaan goed ;).

Moraal van het verhaal: als mensen lol aan het maken zijn en jij trekt het niet.. verwacht dan niet van de mensen dat ze je negatieve verhalen aan willen horen. Dat heeft impact op hun plezier en is niet nodig. Leg uit dat het je 'ding' niet is en pak voortaan op tijd je biezen.

Neemt niet weg dat mensen die hun gemoedstoestand faken ook vervelend zijn.
Sziget is idd leuk, ben er ook een aantal keren geweest. Nu weet je dan dat je LL niks vind dus hoef je er niet meer naartoe. Soms valt iets tegen en soms ontdek je iets onverwacht leuks. Je vrienden klinken niet zo leuk, beetje nep zoals jij het omschrijft.
Ik ga al sinds 1997 bijna elk jaar naar LL en nee, ik was allang niet meer gegaan als ik het niet fantastisch had gevonden. Het is voor mij een van de leukste weekends van het jaar, elk jaar weer. Dus als je er niks aan vindt, is het gewoon niets voor jou en ga je er niet meer heen. Wat een gezeur om dan hier zo te gaan lopen huilen.
Je mag gerust zeggen dat je het niet leuk vindt. Uit jouw post blijkt dat je vrienden zich ineens raar zijn gaan gedragen en jou wegzetten als een "zeikerd' omdat je niet gezellig meedoet, terwijl het in jouw ogen al lang niet meer gezellig is.

Het zou leuker zijn als je vrienden hadden gezegd: jammer dat je het niet leuk vindt, wij gaan nog even door, even goede vrienden.

En het is jammer dat jij niet je eigen plan hebt getrokken maar met drank jezelf op de been probeerde te houden terwijl je dit blijkbaar niet wilde.
Ja ik snap dat jullie dat zeggen. En dat het traumatisch is wil ik helemaal niet zeggen! Maar ik vond het gewoon vreselijk. Zoveel mensen en zoveel geleefd worden. En ik geef nu mijn grens aan door NOOIT meer te gaan.

En ik heb ook heeele leuke tijden daar gehad. Ik ben dol op dansen naar muziek luisteren gekke dingen doen. Dat vind ik gewoon echt geweldig en ik ben dan ook een stuiterbal. Maar dit was gewoon te groot te veel prikkels. En inderdaad teveel ´moeten´. En iedereen die dat leuk vind moet dat weten. Maar ik vind het gewon NIET LEUK.
quote:Liezebetje schreef op 21 augustus 2012 @ 13:40:

Moraal van het verhaal: als mensen lol aan het maken zijn en jij trekt het niet.. verwacht dan niet van de mensen dat ze je negatieve verhalen aan willen horen. Dat heeft impact op hun plezier en is niet nodig. AMEN!!!
dan ga je toch niet meer?

ben er tig keer geweest, nooit drugs gebruikt en mijn vriendengroep ook niet, vond het altijd heerlijk relax, in mijn vriendengroep zaten mensen die na het laatste optreden naar de tent gingen om te slapen en mensen die tot het licht was gingen dansen. en mensen die lekker 's avonds thuis gingen slapen en de volgende dag weer fris en fruitig terug kwamen. allemaal even prima.

zoek nieuwe vrienden en doe vooral dingen die jij leuk vindt. en dat je moet faken om erbij te horen, dat lijkt me toch echt zinloos.
quote:chocoladeballetjes schreef op 21 augustus 2012 @ 13:18:

Je moet daar feesten en door al je grenzen gaan. En ik was met mensen die ik goed kende maar er is alleen plek voor plezier en niet even voor hoe het met iedereen gaat.

Tja. Door je eigen grenzen heengaan lijkt me niet verstandig en je ' moet' natuurlijk helemaal niets, maar het idee van Lowlands is juist om te feesten en plezier te maken.

Het is een rare spanningsboog van 3 dagen. Er valt veel te zien en je bent elkaar voortdurend kwijt, dus ik begrijp best dat vrienden denken: "Nu even niet!'

Mijn idee van uitgaan is het ook niet helemaal, maar ik ga dan ook niet (meer).
quote:giuliettacapuletti schreef op 21 augustus 2012 @ 13:38:

Ik ben tien keer naar Lowlands geweest, vanaf 1997. Ik heb het zien veranderen van een klein festival met hoofdzakelijk alternatieve muziek en campings waar je de ruimte had tot een enorme happening. In 1997 kostte Lowlands 150 gulden. Nu 185 euro. Enorne prijsstijging en dan heb ik het nog niet eens over eten en drinken.

Mijn vriend ging tot nu toe elk jaar. Maar ook hij vindt er eigenlijk weinig meer aan. De muziek is veranderd van hoofdzakelijk alternatief (waar je nog eens een nieuw bandje kon ontdekken) naar mainstream en veel dub-step. Het publiek is heel anders geworden, veel 'hipper.'

Maar om het nou traumatisch te noemen..? Neuh! Dat het minder onze smaak is geworden, soit.Ha, ook een trouwe LL ganger! Ik ben 8 keer geweest vanaf 1998. Kaartje was toen idd 150 gulden. De sfeer is de laatste jaren erg veranderd, om de redenen die jij in je post noemt.. Wij hebben LL ingeruild voor Pukkelpop. Nagenoeg dezelfde line-up, betere en meer relaxte sfeer. En als je met gezellige mensen bent is het altijd leuk, op welk festival je ook bent. Tenminste, dat is mijn ervaring.
quote:Liezebetje schreef op 21 augustus 2012 @ 13:40:

Oh men, een vriendin van mij had dit ook eens op Sziget. Totaal overgevoelig voor alles. Ik zat al een week in Boedapest toen zij ( en vrienden) aankwamen op de camping. Ik enthousiast er heen maar het eerste wat ze deed was haar koffers uit haar handen laten vallen en huilen over hoe vreselijk de reis wel niet was geweest, last van haar rug, de warmte, vriend was niet lief etc etc.

Ik dacht toen al: ohjee...

Gedurende het hele festival kon ze nergens tegen, alles was haar te veel. De warmte, het eten ( terwijl, dit is ongeveer 6 jaar geleden, er was echt lekker eten, VEEL beter en goedkoper dan op lowlands enzo!) het feit dat ik overdag liever bij bandjes stond te springen met mensen die óók van bandjes hielden, ipv met haar 'snachts bij een paar DJ's waar ik geen kut aan vond..

Na twee dagen ben ik haar gewoon gaan ontlopen. Ik was net 18, had een hoop geld betaald en totdat zij kwam had ik het leuk. Dan ga ik mijn vakantie toch niet laten verpesten door dag in dag uit met een breekbaar poppetje te lopen om continue haar tranen af te vegen terwijl zij zeikt over alles waar ik eigenlijk van geniet? Ben je besodemieterd.

Thuis hebben we het er nog eens over gehad en we gaan nooit (NOOIT!) meer samen op vakantie. Feestjes doen we trouwens ook bijna nooit, koffie drinken en etentjes gaan goed ;).

Moraal van het verhaal: als mensen lol aan het maken zijn en jij trekt het niet.. verwacht dan niet van de mensen dat ze je negatieve verhalen aan willen horen. Dat heeft impact op hun plezier en is niet nodig. Leg uit dat het je 'ding' niet is en pak voortaan op tijd je biezen.

Neemt niet weg dat mensen die hun gemoedstoestand faken ook vervelend zijn.Dat is heel verstandig. Ik heb ook zo'n vriendin. Een keer meegenomen naar een (klein) festivalletje. Ik was helemaal in de stemming want al een hele dag geweest en zij kwam de tweede dag. Nu is ze wel een heel ander type dan ik maar ik dacht dat ze het ook wel leuk zou vinden. Toen ik het voorstelde was ze enthousiast.Fout. Ze voelde zich compleet niet op haar gemak en zat daar maar met haar handtasje en met hakken aan op een bankje terwijl iedereen aan het dansen was in halfgare kleding en schoenen. Daarna over gehad en besloten dat we dit maar niet meer samen moeten doen. Etentjes en terrasjes zijn wel leuk samen, dus doen wij dat. Voor festivals heb ik anderen vriendinnen en manlief die er ook nog steeds niet vies van is.
Het probleem is van mezelf ook gewoon dat ik heb geprobeerd er elke keer positief over te blijven doen. Dat ik het leuk vond wilde ik ook niet toegeven. Dus nu heb ik allemaal opgestapelde negativiteit. En ja dat kom ik hier lekker spuien ! nou en!
Waarom heb je het steeds over 'moeten'. Op je werk moet je, voor je studie moet je, maar op een festival hoef je toch juist helemaal niets. Je maakt jezelf wijs dat je iets moet. Zoek de fout bij jezelf TO, niet bij het festival.
[quote]lulu_ schreef op 21 augustus 2012 @ 13:44:

[...]

Ha, ook een trouwe LL ganger! Ik ben 8 keer geweest vanaf 1998. Kaartje was toen idd 150 gulden. De sfeer is de laatste jaren erg veranderd, om de redenen die jij in je post noemt.. Wij hebben LL ingeruild voor Pukkelpop. Nagenoeg dezelfde line-up, betere en meer relaxte sfeer. En als je met gezellige mensen bent is het altijd leuk, op welk festival je ook bent. Tenminste, dat is mijn ervaring.[/quote]

Nou, dat is precies wat ik bedoelde in mijn eerdere post; het is teveel veranderd en reteduur geworden. En naar mijn zin niet alternatief genoeg, al heeft LL best wel leuke acts en onontdekte namen. Ik vertoef sowieso graag bij de zuiderburen, vind de belgen een leuk volkje. Op Torhout/Werchter ben ik ook vele malen geweest terwijl ik aan Pinkpop geen ruk aan vond.
Good for you Chocoladeballetjes. Weer wat wijzer geworden, je vond het niet leuk. Prima. Niet meer doen alsof om erbij te horen, werkt niet.
Pukkelpop lijkt me ook leuk, maar ik woon zowat in de achtertuin van Lowlands.

De eerste jaren ging ik echt van donderdag tot en met maandag non-stop. Later wel thuis douchen en even wat bij de winkel halen: want goedkoper.

Het is echt jammer dat het zo duur is geworden. En dat het publiek en de line-up zo is veranderd. Het is nu veel meer 'zien en gezien worden.'
quote:chocoladeballetjes schreef op 21 augustus 2012 @ 13:43:

Ja ik snap dat jullie dat zeggen. En dat het traumatisch is wil ik helemaal niet zeggen! Maar ik vond het gewoon vreselijk. Zoveel mensen en zoveel geleefd worden. En ik geef nu mijn grens aan door NOOIT meer te gaan.

En ik heb ook heeele leuke tijden daar gehad. Ik ben dol op dansen naar muziek luisteren gekke dingen doen. Dat vind ik gewoon echt geweldig en ik ben dan ook een stuiterbal. Maar dit was gewoon te groot te veel prikkels. En inderdaad teveel ´moeten´. En iedereen die dat leuk vind moet dat weten. Maar ik vind het gewon NIET LEUK.Nou, dat mag, toch? Als ik iets niet leuk vind doe ik het ook niet meer. Is je goed recht en ik vind niet dat je zeurt. Die drank had je niet hoeven doen, dat werkt meestal alleen maar averrechts (bij mij wel) en maakt je nog chagarijniger en gevoeliger.
quote:chocoladeballetjes schreef op 21 augustus 2012 @ 13:45:

Het probleem is van mezelf ook gewoon dat ik heb geprobeerd er elke keer positief over te blijven doen. Dat ik het leuk vond wilde ik ook niet toegeven. Dus nu heb ik allemaal opgestapelde negativiteit. En ja dat kom ik hier lekker spuien ! nou en!

Je mag het hier prima spuien, natuurlijk. Wat ik probeer aan te geven is dat het niet zo heel vreemd is dat als mensen ergens van genieten, ze op dat moment geen luisterend oor bieden aan iemand die van dat zelfde absoluut niet geniet (en dat ook kwijt wil).

Oh en het is lief dat je probeert om positief te blijven, maar als je dat niet bent, nou prima... dan ben je dat niet! Je hoeft niet te gaan faken, maar je hoeft ook niet te blijven om daarna te roepen dat de mensen niet naar je wilden luisteren.

Ik ga zelf met een andere vriendinbijvoorbeeld ook nooit mee naar haar feestjes. Heb dat geprobeerd, maar ik krijg het gevoel dat iedereen autistisch met z'n hoofd in de boxen duikt en vind het daar totaal niet gezellig. Daar kan ik op dat moment over zeuren, of ik accepteer dat die mensen (blijkbaar) aan het genieten zijn en ik ga weg na een korte uitleg (sorry, niet mijn ding, ik ben weg). Dan hebben we het er de volgende keer over, spui ik mijn gal en kan ik rustig uitleggen dat ik dol ben op mijn vriendin maar toch liever ergens anders afspreek de volgende keer.
[quote]giuliettacapuletti schreef op 21 augustus 2012 @ 13:48:

Pukkelpop lijkt me ook leuk, maar ik woon zowat in de achtertuin van Lowlands.

De eerste jaren ging ik echt van donderdag tot en met maandag non-stop. Later wel thuis douchen en even wat bij de winkel halen: want goedkoper.

Het is echt jammer dat het zo duur is geworden. En dat het publiek en de line-up zo is veranderd. Het is nu veel meer 'zien en gezien worden.'[/quote]

Ja, dat vind ik er ook niet leuk aan. Je moet gewoon lekker in je oude kloffie naar een festival kunnen zonder je druk te maken over je haar en je make-up. Lekker door de modder dansen en drie dagen niet douchen voor mijn part. Maar niet als een modepoppetje rondparaderen.
ik heb helemaal geen zin om fouten bij mezelf te zoeken ik ben gewoon chagrijnig en ko m over een paar dagen wel tot mezelf en ga dan zien wat er leuk aan was en hoe ik het beter had moeten doen.....

en Sziget was vorig jaar gewoon geweldig. Maar ik heb ook het idee dat de mensenmassa daar minder groot was. Bovendien was ik met twee meiden waar het veel relaxter mee was. Ik ben daar helemaal in wolken van terug gekomen. Nu te lang mijn best moeten doen. Ik heb gewoon zin om te ZEIKEN laat me lekker. Ben normaal zo´n postivist. NEE nu GEEN ZIN in. En sommige van jullie vinden het ook lekker om dan terug tegen mij te zeiken. Nou dan is iedereen toch blij met zijn leven ;)

En verder bedankt voor de mensen die mij gewoon even laten zeggen dat ik het niet leuk vond. Denk ook dat het leuker was toen het minder massal was.
@ liezebetje. Ja ach dit zakt wel weer wat hoor. En dit moet ik inderdaad gewoon niet meer doen. Ik ga gewoon naar kleinere festivalletjes waar ik me meer thuis voel. Want ik kan wel helemaal opleven van festivals ook al regent het of wat dan ook. En dit is gewoon hoe ik het nu (zeer ongenuanceerd) ervaar. Maar het is ook the day after. Ik beloof jullie ik zal redelijker worden de komende tijd. Ik wil nu even gewoon een verongeljikte kleuter zijn want ik ben lekker thuis in mijn wereld en heb daar gewoon zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven