Geld & Recht alle pijlers

ebay schoenen gekocht uit vs nog niet geleverd

21-08-2012 15:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden heb ik nikes gekocht op Ebay en betaald met paypall.

Ik heb tot nu toe nog niets binnen.

Weet iemand hoelang het gemiddeld duurt.

De verkoopster had het nl dezelfde dag verzonden.
Ik heb een keer parfum besteld en dat duurde 5 weken
Staat de verkoopster te boek als betrouwbaar? En heb je haar al benaderd met de vraag welke manier van shipping ze heeft gebruikt>
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
4 dagen tot 8 weken. Net naar gelang het werktempo van de dames en heren bij de NL douane.
quote:waarbij schreef op 21 augustus 2012 @ 15:39:

4 dagen tot 8 weken. Net naar gelang het werktempo van de dames en heren bij de NL douane.Hangt idd af van de douane, maar ook van de gekozen verzendmethode.
quote:Fame schreef op 21 augustus 2012 @ 15:38:

Staat de verkoopster te boek als betrouwbaar? En heb je haar al benaderd met de vraag welke manier van shipping ze heeft gebruikt>

Nee ik heb haar nog niet benaderd.

Het is de eerste keer dat ik via ebay koop.

Er stond wel 99.9 positief bij.

Oei dat kan dus nog een tijdje duren dus?
Ik zou me voorlopig nog niet druk gaan maken. Soms duurt versturen vanaf de andere kant van de wereld nou eenmaal wat langer.
quote:nikki_28 schreef op 21 augustus 2012 @ 15:42:

[...]

Nee ik heb haar nog niet benaderd.

Het is de eerste keer dat ik via ebay koop.

Er stond wel 99.9 positief bij.

Oei dat kan dus nog een tijdje duren dus?Ja hoor, kan zo nog een week of zes duren.
Nou dan wacht ik rustig af.

Bedankt voor de info
Komt vast goed!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 21 augustus 2012 @ 15:49:

Komt vast goed!
Heb je er al wel rekening mee gehouden dat je te maken kan krijgen met de kosten voor het invoeren van je schoenen? Kan best een onaangename verrassing zijn als de TNT voor je deur staat met je schoenen en die alleen af wil geven als je contant de douanekosten betaald. Heb ik zelf twee keer gehad met een bestelling uit Amerika. (Maar soms is de bestelling dan zo goedkoop dat het wel weer uit kan.)
De douane kan ook je pakket onderzoeken, om vast te stellen of je invoerrechten en btw moet betalen. Dan zal je waarschijnlijk eerst een brief ontvangen met een kopie van de bon opgesteld door de verkoper. Ze willen dan weten of wat er op de bon staat ook daadwerkelijk in het pakket zit.

Sommige verkopers sjoemelen daarmee om ervoor te zorgen dat je die extra kosten niet hoeft te betalen.
Ik kon mijn pakketje (uit Maleisië) gewoon op het postkantoor ophalen (ik was niet thuis bij aflevering). Zat alleen een acceptgiro op van de NLse douane. Dus het kan ook gewoon dat je hem uiteindelijk met wat extra papierwerk mee krijgt.

Kostte me 20% van de productprijs + ¤20,- handling kosten...

Werd toch nog een duur pakketje zo.
Ik zou eerder verbaasd zijn als een pakketje vanuit de US er binnen 2 weken al is...

Je zou aan de verkoper het trackingnummer kunnen vragen als het met tracking hebt laten versturen. Het kan ook zijn dat het trackingnummer al bij je order staat. Dan kun je in ieder geval zien of het opgestuurd is.
Hier een eBay expert

Ik koop en verkoop veel op eBay, als koper heb je zo wie zo aankoopbescherming, wordt iets niet geleverd kan je via eBay je geld terug krijgen. Maar soms is het lastig dat je zo lang moet wachtten, voor mij ligt nu al sinds 14 juli een pakket bij de douane hier in NL, en het rare is, de douane kan je niet bellen? Dus ik moet gewoon afwachtten, helaas.

Maar heb je geen tracking nummer? Dan kan je zien waar je pakket is.
Na +10 jaar kopen via eBay is mijn ervaring; bestellen, betalen en weer vergeten tot het in de brievenbus ligt.

* Douane kan de boel erg vertragen, zeker als je pakket er uit gehaald wordt om te controleren. Dan blijft ie met gemak een weekje extra liggen.

* Is de verkoper snel met wegbrengen naar post-office?

* Verzonden via airmail of per boot?

* Welke pakket dienst is gebruikt/ De een is sneller maar duurder, de ander langzamer maar goedkoper....

Bij aankoop de statistieken van de verkopende partij bekijken, is het aller belangrijkst. Is die 99,5% positief, natuurlijk wel met een groot aantal verkopen, dan zal het vast goedkomen....

Minder dan 90% positief koop ik al nooit. Minder dan 100 verkopen... koop ik ook nooit. Hoe duurder het product des te beter en meer de recensies moeten zijn.

Een CD-tje van 5 euro koop ik al vrij snel. Maar een telefoon vanuit de USA, toch echt pas wanneer het 99% is met zo'n +1000 verkopen.

Ik heb ik die 10 jaar met meer dan 500 aankopen (merendeel CD's en Vinyl) maar 2x een probleem gehad. Mijn 1e aankoop ooit op eBay was zo'n 200 gulden (geen euro) en na betaling nooit meer wat vernomen van de verkoper. Dat was een wijze les.

2e keer was een groot aantal zeldzame CD's en LP's. Maar dat pakket is hoogst waarschijnlijk verdwenen/gestolen in de post. Verkopende partij heeft me namelijk al het geld vergoed. (Uiteindelijk was de verkoper dus de gedupeerde)
quote:savoije schreef op 21 augustus 2012 @ 16:40:

Hier een eBay expert

Ik koop en verkoop veel op eBay, als koper heb je zo wie zo aankoopbescherming, wordt iets niet geleverd kan je via eBay je geld terug krijgen. Maar soms is het lastig dat je zo lang moet wachtten, voor mij ligt nu al sinds 14 juli een pakket bij de douane hier in NL, en het rare is, de douane kan je niet bellen? Dus ik moet gewoon afwachtten, helaas.

Maar heb je geen tracking nummer? Dan kan je zien waar je pakket is.In dit geval kan je beter contact opnemen met de vervoerder en vragen wie voor hun de handling en de aangiften ten invoer verzorgen op de luchthaven. De douane controleert in eerste instantie steekproefgewijs en als een pakket nader bekeken, of daadwerkelijk aangegeven moet worden, dan moet een 'aangever' dit doen. Grote bedrijven zoals DHL, Fedex, UPS enz. hebben hun eigen douaneafdeling, maar de kleinere besteden dit uit. De douane doet verder niks, tot de aangever actie onderneemt.
Het ligt inderdaad onder andere aan de verzendmethode. Via scheepvracht kan het zo 6 weken duren, met het vliegtuig kan het er al met 4 dagen zijn.

En als de douane jouw pakketje eruit vist om te beoordelen, dan kan er nog een hele tijd en papierwinkel aan moeten worden besteed.
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Ik koop veel via ebay, heb al zeker 80 aankopen gedaan en nog maar éénmaal problemen gehad, ceintuur nooit aangekomen en volledige refund gehad van verkoper terwijl ik maar de helft gevraagd had. Ik snap ook wel dat er eens iets "verloren" kan gaan... Ik kijk ook steeds bij de positieve feedbacks vooraleer ik iets koop. Bestelling uit Amerika kan wel 2 weken duren, ook te zien of douane er tussen komt. Meestal bestel ik geen grote dingen uit Amerika, gewoon wat make up, juweeltjes, sjaaltje,...
quote:closednote schreef op 21 augustus 2012 @ 16:35:

Ik zou eerder verbaasd zijn als een pakketje vanuit de US er binnen 2 weken al is...

Je zou aan de verkoper het trackingnummer kunnen vragen als het met tracking hebt laten versturen. Het kan ook zijn dat het trackingnummer al bij je order staat. Dan kun je in ieder geval zien of het opgestuurd is.

Ja als ik wat online bestel is het er altijd binnen twee weken.

Ja en heb dan ook altijd douane kosten etc.
Je hebt neem ik aan met Paypal betaald. Indien het binnen 42 (of was het 46??) dagen niet binnen is kun je een claim indienen daar om je geld terug te krijgen.

Dat duurt dan nog een aantal weken (wordt eerst onderzocht enzo) en als je pakket dan alsnog binnen die termijn binnenkomt, kun je de claim laten vervallen. Zo doe ik het.

Nooit problemen gehad. Heb pas 1 keer gehad dat ik iets niet ontvangen heb en ik koop geregeld op Ebay.
quote:kaatje_85 schreef op 23 augustus 2012 @ 08:34:

Je hebt neem ik aan met Paypal betaald. Indien het binnen 42 (of was het 46??) dagen niet binnen is kun je een claim indienen daar om je geld terug te krijgen.

Dat duurt dan nog een aantal weken (wordt eerst onderzocht enzo) en als je pakket dan alsnog binnen die termijn binnenkomt, kun je de claim laten vervallen. Zo doe ik het.

Nooit problemen gehad. Heb pas 1 keer gehad dat ik iets niet ontvangen heb en ik koop geregeld op Ebay.

Ok weer wat wijzer dank je!

Maar denk dat het wel goed zit.

Heb een tracenummer maar dat gaat maar tot de grens in de VS.

Ik wacht dus nog even af.

Bedankt voor alle informatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven