Inpakpaniek

21-08-2012 17:33 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben stille meelezer, maar ik heb nu toch echt even hulp nodig, begin lichtelijk in paniek te raken namelijk.

Ik ga morgen op stedentrip naar Hamburg en kom zondag terug. Dus ben maar 5 daagjes weg, waarvan d'r 2 in de bus doorgebracht zullen worden.

Maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat ik niet weet wat ik aan kleren mee moet nemen. Hoeveel tshirtjes/hempjes/jurkjes/broeken zou genoeg zijn met dit weer?

Ik wil niet mijn '20 kilo vliegtuigkoffer' mee, omdat ik dat echt van de zotte vind voor 3 dagen, maar als ik de stapel kleren zie die nu op mijn bed liggen, past dat nooit in mijn 40x60 koffer.

Ik snap dat er mensen zullen zijn die denken van "Meid waar maak je je druk om", maar ik heb echt even sturing nodig, voordat ik echt in de paniek schiet.
1lange broek

1 korte broek of rok

1 nette jurk voor uit eten

paar panties of leggings

2 tshirts

1trui of vest

ondergoed

sokken

slaapshirt

zoiets?
oh het waren 5 dagen....dan 2 rokken en broeken en wat extra tshirts.

Meid, als je een tshirt tekort komt, kun je die ook onderweg kopen toch.
1 broek/rok aan, lang of kort en 1 broek/rok mee, lang of kort

6/7 hemdjes/shirtjes (vanwege het weer en zweten)

1 vest/jas voor je weet maar nooit

1 of 2 paar schoenen
Dankje ^^

Eigenlijk ernstig dat ik hierover in de stress zit, maar ik wist even echt niet meer wat nog realistisch was met dit weer.
1 broek, 1 rok, 3 t-shirtjes en een hemdje. Plus een vestje voor de avonden. En een paar schoenen.
Aangezien ik lees dat je met een bus gaat zou ik vooral mijn joggingpak niet vergeten! :-)
En denk in setjes (en flikker niet zoals ik vaak doe al het leuks uit de kast zo je koffer in)

Dus bv een lange broek en een rokje die beide kunnen met 2 shirts die op beide passen. Een jurkje is ook ideaal, ben je zo klaar. Vestje die op t jurkje past maar ook te combineren is met andere dingen etc etc
Heb dit topic niet zelf geopend, net voor de vakantie ? Sorry, geen nuttige tips. Als je aan mij overlaat, heb je voor vijf dagen vier koffers, een beauty case en een handtas nodig.
1 rok

1 broek

of van elk 2 als je één van beide niet draagt

3 shirtjes die je op alles kunt dragen

1 paar schoenen

1 (regen) jas / vest

ondergoed, shirtje voor de nacht

1 bh

1 paar sokken

tandenborstel en tandpasta (een beetje hotel heeft flesjes shampoo+douchegel).

1 washandje

Het is eerder gezegd. Neem kleding mee die je kunt mixen.
Oh en trek makkelijke, losse kleding aan voor in de bus. Neem een pak vochtige toiletpapier mee in je tas, lekkers om te snaaien en neem een reispilletje in voordat je weggaat (ook al heb je geen last van reisziekte, je wordt er lekker doezelig van en wie weet slaap je een uurtje of 2).
Toen ik een city tripjes ging doen van 4-5 dagen had ik voor iedere dag een schoon shirt of bloes+hempje bij, 1 vest (in geval van herfst winter 2) en 2 broeken. Naast voldoende ondergoed, sokken en pyama uiteraard. Nam daarnaast ook nog een extra paar schoenen mee en sloffen. Ik kan op de een of andere manier niet zonder sloffen, ook niet op vakantie.

Maar ik draag mijn kleding sowieso meestal 2 dagen tenzij het echt vies is/naar zweet ruikt. En mocht het met dit weer toch iedere dag naar zweet ruiken dan maak je desnoods even een sopje met wat shampoo ofzo en hang je het ergens neer op je kamer. Is zo droog als het warm is.
Vaak voel ik me op moment dat ik mijn huis verlaat voor een vakantie nog steeds wat wiebelig. Daarvoor heb ik een mantra achtige checklist:

- Geld

- Goed humeur

- Gezond verstand

- Stukje liefde.

Heb ik dat bij me, dan komt het hoe dan ook wel goed met die vakantie
quote:MEFS schreef op 21 augustus 2012 @ 18:26:

Heb dit topic niet zelf geopend, net voor de vakantie ? Sorry, geen nuttige tips. Als je aan mij overlaat, heb je voor vijf dagen vier koffers, een beauty case en een handtas nodig.Ja dat bedoel ik, dat heb ik dus normaal ook altijd xD Dat ik het met geen mogelijkheid meekrijg.
quote:hanke321 schreef op 21 augustus 2012 @ 19:28:

Vaak voel ik me op moment dat ik mijn huis verlaat voor een vakantie nog steeds wat wiebelig. Daarvoor heb ik een mantra achtige checklist:

- Geld

- Goed humeur

- Gezond verstand

- Stukje liefde.

Heb ik dat bij me, dan komt het hoe dan ook wel goed met die vakantie En dan kom je Schiphol niet af, omdat je paspoort nog op het tafeltje in de hal ligt
^

Whahaha humor xD

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven