Inpakpaniek
dinsdag 21 augustus 2012 om 17:33
Ben stille meelezer, maar ik heb nu toch echt even hulp nodig, begin lichtelijk in paniek te raken namelijk.
Ik ga morgen op stedentrip naar Hamburg en kom zondag terug. Dus ben maar 5 daagjes weg, waarvan d'r 2 in de bus doorgebracht zullen worden.
Maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat ik niet weet wat ik aan kleren mee moet nemen. Hoeveel tshirtjes/hempjes/jurkjes/broeken zou genoeg zijn met dit weer?
Ik wil niet mijn '20 kilo vliegtuigkoffer' mee, omdat ik dat echt van de zotte vind voor 3 dagen, maar als ik de stapel kleren zie die nu op mijn bed liggen, past dat nooit in mijn 40x60 koffer.
Ik snap dat er mensen zullen zijn die denken van "Meid waar maak je je druk om", maar ik heb echt even sturing nodig, voordat ik echt in de paniek schiet.
Ik ga morgen op stedentrip naar Hamburg en kom zondag terug. Dus ben maar 5 daagjes weg, waarvan d'r 2 in de bus doorgebracht zullen worden.
Maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat ik niet weet wat ik aan kleren mee moet nemen. Hoeveel tshirtjes/hempjes/jurkjes/broeken zou genoeg zijn met dit weer?
Ik wil niet mijn '20 kilo vliegtuigkoffer' mee, omdat ik dat echt van de zotte vind voor 3 dagen, maar als ik de stapel kleren zie die nu op mijn bed liggen, past dat nooit in mijn 40x60 koffer.
Ik snap dat er mensen zullen zijn die denken van "Meid waar maak je je druk om", maar ik heb echt even sturing nodig, voordat ik echt in de paniek schiet.
dinsdag 21 augustus 2012 om 18:08
En denk in setjes (en flikker niet zoals ik vaak doe al het leuks uit de kast zo je koffer in)
Dus bv een lange broek en een rokje die beide kunnen met 2 shirts die op beide passen. Een jurkje is ook ideaal, ben je zo klaar. Vestje die op t jurkje past maar ook te combineren is met andere dingen etc etc
Dus bv een lange broek en een rokje die beide kunnen met 2 shirts die op beide passen. Een jurkje is ook ideaal, ben je zo klaar. Vestje die op t jurkje past maar ook te combineren is met andere dingen etc etc
dinsdag 21 augustus 2012 om 18:42
1 rok
1 broek
of van elk 2 als je één van beide niet draagt
3 shirtjes die je op alles kunt dragen
1 paar schoenen
1 (regen) jas / vest
ondergoed, shirtje voor de nacht
1 bh
1 paar sokken
tandenborstel en tandpasta (een beetje hotel heeft flesjes shampoo+douchegel).
1 washandje
Het is eerder gezegd. Neem kleding mee die je kunt mixen.
1 broek
of van elk 2 als je één van beide niet draagt
3 shirtjes die je op alles kunt dragen
1 paar schoenen
1 (regen) jas / vest
ondergoed, shirtje voor de nacht
1 bh
1 paar sokken
tandenborstel en tandpasta (een beetje hotel heeft flesjes shampoo+douchegel).
1 washandje
Het is eerder gezegd. Neem kleding mee die je kunt mixen.
dinsdag 21 augustus 2012 om 18:45
dinsdag 21 augustus 2012 om 19:01
Toen ik een city tripjes ging doen van 4-5 dagen had ik voor iedere dag een schoon shirt of bloes+hempje bij, 1 vest (in geval van herfst winter 2) en 2 broeken. Naast voldoende ondergoed, sokken en pyama uiteraard. Nam daarnaast ook nog een extra paar schoenen mee en sloffen. Ik kan op de een of andere manier niet zonder sloffen, ook niet op vakantie.
Maar ik draag mijn kleding sowieso meestal 2 dagen tenzij het echt vies is/naar zweet ruikt. En mocht het met dit weer toch iedere dag naar zweet ruiken dan maak je desnoods even een sopje met wat shampoo ofzo en hang je het ergens neer op je kamer. Is zo droog als het warm is.
Maar ik draag mijn kleding sowieso meestal 2 dagen tenzij het echt vies is/naar zweet ruikt. En mocht het met dit weer toch iedere dag naar zweet ruiken dan maak je desnoods even een sopje met wat shampoo ofzo en hang je het ergens neer op je kamer. Is zo droog als het warm is.
dinsdag 21 augustus 2012 om 19:28
dinsdag 21 augustus 2012 om 19:30
quote:MEFS schreef op 21 augustus 2012 @ 18:26:
Heb dit topic niet zelf geopend, net voor de vakantie ? Sorry, geen nuttige tips. Als je aan mij overlaat, heb je voor vijf dagen vier koffers, een beauty case en een handtas nodig.Ja dat bedoel ik, dat heb ik dus normaal ook altijd xD Dat ik het met geen mogelijkheid meekrijg.
Heb dit topic niet zelf geopend, net voor de vakantie ? Sorry, geen nuttige tips. Als je aan mij overlaat, heb je voor vijf dagen vier koffers, een beauty case en een handtas nodig.Ja dat bedoel ik, dat heb ik dus normaal ook altijd xD Dat ik het met geen mogelijkheid meekrijg.
dinsdag 21 augustus 2012 om 19:42
quote:hanke321 schreef op 21 augustus 2012 @ 19:28:
Vaak voel ik me op moment dat ik mijn huis verlaat voor een vakantie nog steeds wat wiebelig. Daarvoor heb ik een mantra achtige checklist:
- Geld
- Goed humeur
- Gezond verstand
- Stukje liefde.
Heb ik dat bij me, dan komt het hoe dan ook wel goed met die vakantie En dan kom je Schiphol niet af, omdat je paspoort nog op het tafeltje in de hal ligt
Vaak voel ik me op moment dat ik mijn huis verlaat voor een vakantie nog steeds wat wiebelig. Daarvoor heb ik een mantra achtige checklist:
- Geld
- Goed humeur
- Gezond verstand
- Stukje liefde.
Heb ik dat bij me, dan komt het hoe dan ook wel goed met die vakantie En dan kom je Schiphol niet af, omdat je paspoort nog op het tafeltje in de hal ligt