Grrrr...kan niet slapen!!

22-08-2012 00:34 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaaaarghhhh kan niet slapen!

Zijn er hier meer mensen die daar last van hebben? Wat doen jullie eraan?

Ik heb nu paar keer oxazepam genomen maar wil dat niet meer want lijkt me niet best om dat vaak te doen. Melatonine heeft me hele tijd goed laten slapen maar laatste week dus niet meer. Ik blijf echt de hele nacht wakker gewoon, wordt er helemaal gek van.

Morgenochtend om 6 uur zijn de kids weer wakker en kan ik weer aan de bak....

Tips en verhalen van mensen die er ook last van hebben (gedeelde smart blabla...) meer dan welkom!
Ben ook nog wakker...

Ik zit nog in het vakantieritme, laat naar bed. Alleen gaat de wekker wel deze week. Ik ga maar gewoon stug door met laat naar bed gaan: ik word er vanzelf een keer moe van
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Normaal slaap ik prima, maar de afgelopen nachten slecht geslapen en morgen een confronterend gesprek met een collega.. Mijn leidinggevende staat achter me, maar het zit me niet lekker en blijf malen en malen. Iets wat ik normaal gesproken niet snel heb. Neem nog maar een slokje rosé en hoop dat ik zo omkiep.

Maar ik weet hoe je je voelt als je niet kunt slapen, balen voor je dat je er zo veel last van hebt!
Ben van de oxazepam afgekickt ook met hulp van psycholoog. Het komt er op neer dat je het niet kunnen slapen niet meer zo belangrijk maakt. Ik lag voorheen mezelf op te jutten als ik niet kon slapen, bang dat ik niet kon functioneren de volgende dag maar eigenlijk viel dat altijd wel mee. Voelde me wel eens wat brak maar kwam uiteindelijk de dag wel goed door. Slapen is een natuurlijk iets net als ademhalen en op een gegeven moment val je vanzelf wel weer in slaap. Mijn tip is dus door te accepteren dat je wel eens wakker ligt en proberen om je daar dan niet meer zo druk over te maken. Als ik weer zo'n "wakkere nacht" heb dan ga ik wat lezen of maak een kopje kruidenthee (Goede Nachtrust van Zonnaturabijv.) en ga dan weer in bed liggen met de gedachte dat je lichaam in elk geval wel tot rust komt. Verder heb ik een aantal ontspanningsoefeningen geleerd en dat helpt ook.
AngieF, is er en duidelijke reden voor jouw slapeloosheid? Ik vind het altijd wel fijn als ik weet waardoor het komt.
Crosspost.
Klinkt alsof je heel goed bezig bent! Wat goed dat je van de pammen af bent
Mijn dochter gebruikt Promethazine (hoestdrank) op doktersrecept. Nu een maand of 3. Het helpt...
Ik probeer het los te laten. Ik kijk of luister naar Uitzending gemist en probeer zo in slaap te vallen. Ik heb vooral het probleem dat ik slecht doorslaap. Melatonine werkt voor mij dus niet.
andere slaap middelen wil ik trouwens niet
Wel erg blij met jullie reacties want loop mezelf zwaar op te fokken!

Ik ben gewoon bang dat ik nooit meer kan slapen.

@Sammoosje: Hoe ging dat afkicken? In 1x stoppen? Of afbouwen? Ik moet me inderdaad maar niet al te druk maken dat ik niet slaap, maakt het bepaald niet beter.

@Teuntje: Succes met je gesprek, enneeee...niet te veel rose he;-)

@Gamuza: De reden is omdat ik teveel loop te piekeren...en mezelf wijsgemaakt heb dat ik niet kan slapen:-( Zo suf eigenlijk maar als ik eenmaal in bed lig en in slaap dreig te vallen, denk ik weer neeee ik kan niet slapen.
de Pammen hahahhaha

Maarreeee hoestdrank??
Kan je ook niet accepteren dat je wellicht 'gezegend' neemt met weinig behoefte aan slaap?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:AngieF schreef op 22 augustus 2012 @ 00:57:

de Pammen hahahhaha

Maarreeee hoestdrank??

Dat was mijn reactie ook.

Maar als een kind van 11 al 3 weken max. 4 uur per nacht slaapt, wil je alles proberen. En het werkt dus...
Nou dat is het nou juist, ik heb eigenlijk best veel slaap nodig! Als ik paar nachten niet goed slaap dat functioneer ik voor geen meter. Na 1 nacht wakker gaat het nog best aardig hoor.
Jeeeetje wat heftig voor een kind zeg, en voor jou! Fijn dat het werkt!
Ben wel erg blij met dit forum nu zeg!
Aha. Dat is balen dan.

Ik ga nu eens een serieuze poging doen.

Trusten ;)
seroquel of trazolan. de trazolan dan wel een halfje, kan nare bij effecten hebben. heb eerst ook pammetjes gehad,en nog meer troep, ook van alles in 1 keer afgekickt.

2 weken ging dat goed en toen begonnen de slaap problemen. toen seroquel gekregen, na een tijdje halfje trazolan erbij, nu het weer wat beter gaat ben ik gestopt met de trazolan, en nu neem ik een seroquel van 25 mg en slaap ik goed en vast
Trusten Gamuza!
seroquel en trazolan, wat zijn dat voor meds?

Ja die Pammetjes moet ik echt niet meer nemen volgens mij.
@Sammoosje: Ik moet toch zeggen dat ik wel onder de indruk ben van jouw berichtje hoor! Het doet me goed en ik denk dat ik ook eeb verwijzing voor een psycholoog ga halen morgen want die aanpak spreek me erg aan:-)

THANKS!!
seroquel is iets om het wat rustiger te maken in je hoofd, en het maakt je ontzettend vermoeiend zodat je in slaap valt. trazolan valt onder de anti depressiva's, maar dat is ook tevens een in-slaper.

en ja die pammetjes zijn echt troep!!! je hebt er op den duur steeds meer van nodig, bah blij dat ik er vanaf gekickt ben!
@Pink: Thanks voor je uitleg ook, ik ga morgen sowieso ff naar de ha om te overleggen.

Nogmaals blij met de reacties, maakt me toch al wat rustiger:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven