Minnaartopic deel 18

vrijdag 10 augustus 2012 om 11:54
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
woensdag 22 augustus 2012 om 19:10
Mijn date was geweldig! Het is picknick geworden met voorafje en toetje. Wat is het toch zalig om je zo gewild te voelen. We hebben zon aantrekkingskracht. Word al geil als ik alleen maar aan hem denk. Ik leef mee met diegene die met verdriet, twijfel en onzekerheid te maken hebben. Daar hebben we ook nog even samen over gesproken. Mannen steken zo anders in elkaar. Ik geniet nog een poosje na!
woensdag 22 augustus 2012 om 19:12
Mijn date was geweldig! Het is picknick geworden met voorafje en toetje. Wat is het toch zalig om je zo gewild te voelen. We hebben zon aantrekkingskracht. Word al geil als ik alleen maar aan hem denk. Ik leef mee met diegene die met verdriet, twijfel en onzekerheid te maken hebben. Daar hebben we ook nog even samen over gesproken. Mannen steken zo anders in elkaar. Ik zie sneller spoken die er niet zijn bv. Ik geniet nog een poosje na!

woensdag 22 augustus 2012 om 19:35
Dat ze bestaan, geloof ik ook wel, Sense. Ik denk dat jullie situatie alleen best wel heel uniek is. Jullie zijn heel bewust monogaam, maar zoeken ook niet de spannende kick van het hebben van een minnaar of minnares. Jullie hebben - in mijn ogen - juist een hele intieme relatie die volkomen op elkaar gericht is. Er is ook geen behoefte aan iemand anders. Ik denk dat wat jullie hebben echt heel bijzonder is.
Maar of je zo makkelijk een monogame minnaar vind, vraag ik me af. En ik ben het met Rooss eens, dat het wel een vreemde verhouding geeft. Hij mag wel seks hebben met zijn vrouw en verder met niemand? Ehm.. beetje krom, vind ik.
In ieder geval verwacht ik niet van mijn minnaars dat ze mij trouw zijn, ik hoef het alleen ook niet te weten. Blij word ik er niet van en ik schiet er ook niets mee op om het te weten.
Maar of je zo makkelijk een monogame minnaar vind, vraag ik me af. En ik ben het met Rooss eens, dat het wel een vreemde verhouding geeft. Hij mag wel seks hebben met zijn vrouw en verder met niemand? Ehm.. beetje krom, vind ik.
In ieder geval verwacht ik niet van mijn minnaars dat ze mij trouw zijn, ik hoef het alleen ook niet te weten. Blij word ik er niet van en ik schiet er ook niets mee op om het te weten.

woensdag 22 augustus 2012 om 19:37
Maar als een bezette minnaar een nr 1 en een nr 2 heeft. Nr 1 weet niet van nr 2. Waarom zou nr 2 dan van een evt nr 3 of 4 wel weten?
Dit klinkt net als wiskunde!
Ik bedoel, als een minnaar al niet over zijn minnares vertelt tegen zijn vaste partner, waarom zou hij dan tegen zijn minnares wel vertellen over nog andere contacten?
Mijn ene minnaar weet van de andere, maar de andere niet van de een. Daar is het eigenlijk nooit ter sprake gekomen en ik vertel alleen als er naar gevraagd wordt.
Dit klinkt net als wiskunde!
Ik bedoel, als een minnaar al niet over zijn minnares vertelt tegen zijn vaste partner, waarom zou hij dan tegen zijn minnares wel vertellen over nog andere contacten?
Mijn ene minnaar weet van de andere, maar de andere niet van de een. Daar is het eigenlijk nooit ter sprake gekomen en ik vertel alleen als er naar gevraagd wordt.
woensdag 22 augustus 2012 om 20:03
quote:Rooss4 schreef op 22 augustus 2012 @ 17:23:
[...]
Want stel nou dat je minnaar een dame ontmoet waar hij seks mee wil, dan moet hij dus niet alleen tegen zijn nummer 1 maar ook nog eens tegen zijn 2 liegen. Dan krijg je heel vreemde verhoudingen.
En ik denk dat dit een heel reëel ding is hoor, immers, het vreemdgaan heeft al plaatsgevonden en de eerste keer is het lastigst, de hoogste drempel.
Dat is dus de situatie waar mijn (ex?-)minnaar in zit. Ik lijk van de drie de enige te zijn die weet hoe het zit.
Daarnet heeft hij (op zijn initiatief) gebeld. (nou ik krijg ineens wel veel aandacht
) en het kwam ter sprake dat hij vrijdag met zijn vriendin een date heeft (boswandeling) ik heb hem wel gezegd dat ik de details van de date niet hoef te weten! Dat ik dat een beetje over de grens van fatsoen vind.
Hij weet wel dat ik morgen die "onschuldige" kennismakingsdate heb. En ja ik hoop echt dat dat morgen klikt en dat daar potentieel in zit.
Ik heb echt geen zin om deel uit te maken van een driehoeksrelatie. (hoe goed de sex ook was gisteren....want auw auw: ik heb spierpijn)
[...]
Want stel nou dat je minnaar een dame ontmoet waar hij seks mee wil, dan moet hij dus niet alleen tegen zijn nummer 1 maar ook nog eens tegen zijn 2 liegen. Dan krijg je heel vreemde verhoudingen.
En ik denk dat dit een heel reëel ding is hoor, immers, het vreemdgaan heeft al plaatsgevonden en de eerste keer is het lastigst, de hoogste drempel.
Dat is dus de situatie waar mijn (ex?-)minnaar in zit. Ik lijk van de drie de enige te zijn die weet hoe het zit.
Daarnet heeft hij (op zijn initiatief) gebeld. (nou ik krijg ineens wel veel aandacht

Hij weet wel dat ik morgen die "onschuldige" kennismakingsdate heb. En ja ik hoop echt dat dat morgen klikt en dat daar potentieel in zit.
Ik heb echt geen zin om deel uit te maken van een driehoeksrelatie. (hoe goed de sex ook was gisteren....want auw auw: ik heb spierpijn)

woensdag 22 augustus 2012 om 20:21
Nops, omdat je als nummer 2 vaak de enige bent die van het vreemdgaan weet. Ook in een minnaar relatie is het goed hier afspraken over te maken. Wil je het weten als er een "3" in het spel is? Mijn laatste minnaar was er heel open over. Ik moest steeds wel even slikken maar zijn eerlijkheid deed me uiteindelijk wel goed.
Liesbeth, het is eigenlijk een vierkant relatie
Maar hee, hoe erg is dat nou eigenlijk? Jullie seks is goed, jullie zijn redelijk eerlijk naar elkaar. Als de rest ook klopt (sorry heb niet alles onthouden) dan is er toch niet echt een man overboord? Oké, dan ben je de minnares naast vriendin en vrouw... als het leuk genoeg is, is dat toch niet echt belangrijk?
Liesbeth, het is eigenlijk een vierkant relatie
Maar hee, hoe erg is dat nou eigenlijk? Jullie seks is goed, jullie zijn redelijk eerlijk naar elkaar. Als de rest ook klopt (sorry heb niet alles onthouden) dan is er toch niet echt een man overboord? Oké, dan ben je de minnares naast vriendin en vrouw... als het leuk genoeg is, is dat toch niet echt belangrijk?
woensdag 22 augustus 2012 om 20:54
quote:Rooss4 schreef op 22 augustus 2012 @ 20:21:
Roos : Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar ik merkte dat ik er soms negatieve gevoelens over kreeg, (en dat is minder leuk natuurlijk)
En tja 1 man kan ook maar zoveel "aandacht" geven , dus ik ben eerder jaloers op de tijd die er dan naar zijn vriendin gaat ...die hij anders voor mij zou hebben...
Nu op zich apprecieer ik het wel dat hij nu gebeld heeft (heeft ook denk ik te maken met het gesprek van gisteren) maar dat helpt natuurlijk niet om mij van hem los te koppelen. Op die manier creert hij verwachtingen vind ik.
Ondertussen ben ik een beetje zenuwachtig aan het worden over mijn date van morgen. Als ik er zo over nadenk is het bijna een wederzijds sollicitatiegesprek.... Doordat ik er eigenlijk naar uitkijk (zou veel oplossen) denk ik dat het enkel kan tegenvallen.....
Wat ik tot nu toe van hem begrepen heb, zou hij perfect zijn voor mij. Nou ja perfectie bestaat niet...ook niet in dit geval....want hij woont op meer dan 2 uur rijden van mij. (niet zo praktisch dus)
En... stel stel dat het ooit ...veel later.... verder gaat....dan hoop ik natuurlijk naast de mentale klik, de sex minstens even goed is als gisteren bij mijn "foute" minnaar.
Roos : Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar ik merkte dat ik er soms negatieve gevoelens over kreeg, (en dat is minder leuk natuurlijk)
En tja 1 man kan ook maar zoveel "aandacht" geven , dus ik ben eerder jaloers op de tijd die er dan naar zijn vriendin gaat ...die hij anders voor mij zou hebben...
Nu op zich apprecieer ik het wel dat hij nu gebeld heeft (heeft ook denk ik te maken met het gesprek van gisteren) maar dat helpt natuurlijk niet om mij van hem los te koppelen. Op die manier creert hij verwachtingen vind ik.
Ondertussen ben ik een beetje zenuwachtig aan het worden over mijn date van morgen. Als ik er zo over nadenk is het bijna een wederzijds sollicitatiegesprek.... Doordat ik er eigenlijk naar uitkijk (zou veel oplossen) denk ik dat het enkel kan tegenvallen.....
Wat ik tot nu toe van hem begrepen heb, zou hij perfect zijn voor mij. Nou ja perfectie bestaat niet...ook niet in dit geval....want hij woont op meer dan 2 uur rijden van mij. (niet zo praktisch dus)
En... stel stel dat het ooit ...veel later.... verder gaat....dan hoop ik natuurlijk naast de mentale klik, de sex minstens even goed is als gisteren bij mijn "foute" minnaar.
donderdag 23 augustus 2012 om 08:43
Wat is dat toch met die minnaars tegenwoordig? Lees ik hier van jullie allerlei dingen zit ik er opeens zelf ook middenin. Heb 2 jaar lang een SV gehad. Hele leuke tijd met hem gehad en superseks samen beleefd. Door de grote afstand is het als een nachtkaarsje uitgegaan. Inmiddels heb ik een andere SV, allemaal nog pril maar wel heel lief en lekker. Komt nu die ander opeens na ruim 1 jaar weer op de proppen: mist mij en onze seks en wil graag keertje afspreken..... Moeilijk dilemma omdat ik altijd heb gezegd het maar bij eentje te willen houden. Beiden zijn getrouwd dus voor hen ben ik niet de enige, in hoeverre ik dan wel monogaam moet zijn?
donderdag 23 augustus 2012 om 09:26
@aviv: Weet het eigenlijk niet zo goed op het moment. Er is met de eerste nooit iets van een echte afsluiting geweest en daar heb ik toen wel last van gehad. Of het nu handig is om als afsluiting nog een keer samen seks te hebben? Blijft het daarbij of krijgen we de smaak weer te pakken? En het breekpunt van toen, de afstand en daardoor moeilijk tot iets afspreken kunnen komen, is niets aan veranderd. We komen waarschijnlijk na een poosje weer tot de conclusie dat het niet werkt.
donderdag 23 augustus 2012 om 09:54
Is sex de enige manier om het af te sluiten , voor jou?
Een afsluiting na een periode van liefhebben en goede sex is wel beter voor het hart en ziel.
Zou je je wederom verlustigen aan hem ?
Breng jij jezelf niet in een, wat jij al aangeeft, in een dilemma als je met hem sex hebt gehad, en het was finger licking good dat het oude gevoel weer terug komt?
Een afsluiting na een periode van liefhebben en goede sex is wel beter voor het hart en ziel.
Zou je je wederom verlustigen aan hem ?
Breng jij jezelf niet in een, wat jij al aangeeft, in een dilemma als je met hem sex hebt gehad, en het was finger licking good dat het oude gevoel weer terug komt?
donderdag 23 augustus 2012 om 10:21
We hebben nu geen afsluiting gehad. Er was geen bewuste laatste keer. Afspreken kwam er gewoon niet meer van en zo tot de conclusie gekomen dat stoppen beter was. Nu een laatste afspraak zal niet beperkt blijven tot ergens koffie gaan drinken, zo realistisch ben ik wel. En dan worden al mijn gevoelens weer overhoop gehaald terwijl ik het nu toch wel al ergens een plekje had gegeven. Niet de ideale afsluiting maar kon het wel achter me laten en verder gaan.
donderdag 23 augustus 2012 om 11:33

donderdag 23 augustus 2012 om 12:40
Monogame minnaars? Ik geloof er niet zo in. In mijn geval was het zo dat ik, zodra ik eenmaal voor de eerste keer van het verboden fruit (nou ja, open relatie, dus niet echt verboden) had gesnoept, ik steeds meer trek kreeg in meer. En dan vooral in het spel, de jacht. Het flirten, verleiden. En als het een heel lekker snoepje is, neem ik daar soms ook een klein hapje van als het me aangeboden wordt. Vooral als de kans op een toekomstige ontmoeting nihil is. Ik beschouw een van mijn flings als minnaar, ik heb een minnares en ik heb nog wat losse contacten die zich met name in de online wereld afspelen met whats app, met heel af en toe een ontmoeting. Trouwens, ook mijn minnaar heb ik al maanden niet meer gezien. Maar daar komt hopelijk zeer binnenkort een eind aan, want we hebben een date! Bij de minnaars speelt ook meer gevoel mee, dat dan weer wel. En ik hoop dat dat voor hen ook zo geldt. Dat ze wel gevoelens voor me hebben. Zoals Roos of Noppies hier onlangs zei: mijn eigen plekje in hun hart, los van hun normale leven. Zoals ik het ook voor hen voel.
En wonderbaarlijk genoeg voelt het totaal niet complex, maar juist heel erg gezellig, relaxed en fun!
En wonderbaarlijk genoeg voelt het totaal niet complex, maar juist heel erg gezellig, relaxed en fun!

donderdag 23 augustus 2012 om 14:16
@aviv: wat een mannelijke avatar
Mijn ... kennis?....nr2?? dingetje voor mezelf?... heb ik inmiddels weer 3 dagen niet gesproken en... ik mis het niet echt!!
(jippie!! Eindelijk loslaten?)
Monogame minnaar.. tja het deed me pijn toen hij een nr 2/3 kreeg, met mij bleef flirten maar niet wilde afspreken. Toen het over was met nr 2/3 was hij weer terug op aarde.
Maar om te eisen om elkaars enige te zijn (op nr1 na) dat gaat me te ver, want ook ik zie zoveel leuks rondlopen ..
Mijn ... kennis?....nr2?? dingetje voor mezelf?... heb ik inmiddels weer 3 dagen niet gesproken en... ik mis het niet echt!!
(jippie!! Eindelijk loslaten?)
Monogame minnaar.. tja het deed me pijn toen hij een nr 2/3 kreeg, met mij bleef flirten maar niet wilde afspreken. Toen het over was met nr 2/3 was hij weer terug op aarde.
Maar om te eisen om elkaars enige te zijn (op nr1 na) dat gaat me te ver, want ook ik zie zoveel leuks rondlopen ..
donderdag 23 augustus 2012 om 14:26
@dame30 , Dank je ,ik vond een pasfoto nogal persoonlijk
Dat zou voor mij wel een soort van monogaam iets zijn, wel een nr1 en mij er dan bij als een side dish ! Maar ook nog een nr3/4/5 zou ik persoonlijk niet trekken..
Dat bijzoendere gevoel zou er niet meer zijn...
En zeker met dit prachtige weer loop al dat leuks zomaar los !!
Dat zou voor mij wel een soort van monogaam iets zijn, wel een nr1 en mij er dan bij als een side dish ! Maar ook nog een nr3/4/5 zou ik persoonlijk niet trekken..
Dat bijzoendere gevoel zou er niet meer zijn...
En zeker met dit prachtige weer loop al dat leuks zomaar los !!
anoniem_124960 wijzigde dit bericht op 23-08-2012 14:32
Reden: zin liep niet lekker
Reden: zin liep niet lekker
% gewijzigd
donderdag 23 augustus 2012 om 14:29
Weet je wat ik me nou afvraag? Zou het zo kunnen zijn het dat de monogame minnaars en minnaressen minder om de sex maar meer om het verwantschap gaat? Shocking om dit te bedenken. Maar denk dat er bij mij in ieder geval wel een kern van waarheid in zit. Hoewel ik de seks echt niet had willen missen en die ook nodig was om zo verwant met elkaar te kunnen zijn, bestond ons contact meer uit gesprekken over andere zaken. Blijkbaar hadden we daar allebei ook behoefte aan.
Is het zo dat je met een sv of niet monogame minnaar ook minder verwantschap hebt? En dat ook niet wilt? Dus er al anders instapt?
Is het zo dat je met een sv of niet monogame minnaar ook minder verwantschap hebt? En dat ook niet wilt? Dus er al anders instapt?
donderdag 23 augustus 2012 om 15:53
quote:tasje69 schreef op 23 augustus 2012 @ 00:35:
Ik ben monogaam voor m'n minnares... Zij en m'n vrouw zijn de enige.
Voor haar heb ik contact met eerdere minnares verbroken.
Bij haar ligt het ingewikkelder. Ze heeft een open relatie EN swingt.. Is het lastig om monogaam te zijn.
Jij bent dan niet monogaam, maar is de afspraak exclusief..
Seks hebben met 2 verschillende mensen... dan ben je niet monogaam...
Ik ben monogaam voor m'n minnares... Zij en m'n vrouw zijn de enige.
Voor haar heb ik contact met eerdere minnares verbroken.
Bij haar ligt het ingewikkelder. Ze heeft een open relatie EN swingt.. Is het lastig om monogaam te zijn.
Jij bent dan niet monogaam, maar is de afspraak exclusief..
Seks hebben met 2 verschillende mensen... dan ben je niet monogaam...
donderdag 23 augustus 2012 om 15:55
quote:sparkle4 schreef op 23 augustus 2012 @ 14:29:
Weet je wat ik me nou afvraag? Zou het zo kunnen zijn het dat de monogame minnaars en minnaressen minder om de sex maar meer om het verwantschap gaat? Shocking om dit te bedenken. Maar denk dat er bij mij in ieder geval wel een kern van waarheid in zit. Hoewel ik de seks echt niet had willen missen en die ook nodig was om zo verwant met elkaar te kunnen zijn, bestond ons contact meer uit gesprekken over andere zaken. Blijkbaar hadden we daar allebei ook behoefte aan.
Wat bedoel je hier precies mee? Ja wij hebben een enorme verbondenheid, (verwantschap vind ik geen goede benaming, een verwantschap heb ik met ouders/broers/zussen en familie)
Maar maakt dat ons anders dan mensen die meer Minnaars of SV's hebben??
Dat een minnaar meer betekend dan een SV waren we toch al een tijd over uit.. een SV is puur voor de seks, en een minnaar gaat wel een stukje verder dan puur seks...
Wat bedoel je hier precies mee? Ja wij hebben een enorme verbondenheid, (verwantschap vind ik geen goede benaming, een verwantschap heb ik met ouders/broers/zussen en familie)
Maar maakt dat ons anders dan mensen die meer Minnaars of SV's hebben??
Dat een minnaar meer betekend dan een SV waren we toch al een tijd over uit.. een SV is puur voor de seks, en een minnaar gaat wel een stukje verder dan puur seks...