zucht.. schoonmoeder

23-08-2012 10:19 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo..

Ik heb een schoonmoeder die voor mijn gevoel me niet mag mijn vriend hebben wel eens onenigheid.. aangezien hij nog thuis woont krijgt ze soms daar het een en ander van mee. Ze valt altijd tegen mij uit als mijn vriend net even boven is.. als hij beneden komt en vraagd wat er is krijgt hij een kort antwoord van haar.. ze maakt ook van een mug een oliefant en vind onze relatie maar raar en weet niet of we nou een stel zijn of niet. Terwijl hij weeken bij mij thuis is samen op vakantie gaan.. close zijn enz.. mijn vriend zegd dat hij het vervelend vind dat hij er tussen zit. Ik heb aangegeven dat er wat mij betreft weinig aan de hand is en ik mn best doe.. maar niet pik dat ze me zo behandeld.. in begin heeft ze mij ook vaak gezegd dat het niets zou worden dat ik geen toekomst met hem moet verwachten dat ik andere dingen wil dan hem.. dat doet ze niet meer.. het ging ook een tijdje goed maar dan heb ik het gevoel dat ze op dr tenen loopt.. ene kant wil ik er wel weg blijven.. andere kant kan ik het niet maken tov mijn vriend.. altijd als we alleen zijn doet ze zo.. ookal sta ik duidelijk in mn recht..

Wat moet ik doen.. iemand tips? Ik wil mijn vriend niet kwijt..
Waarom valt ze tegen je uit dan?

En, aangezien je vriend nog thuis woont: ben je daar vaak? Help je dan wel eens mee met bijvoorbeeld de afwas?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
eeeh

je vriend een eigen woning laten zoeken zodat jij/hij/jullie minder met schoonmams geconfronteerd worden?
zie mijn topic van gisteren ''schoonfamilie'' ik weet wat je door maakt;) Vandaag ga ik met mn vriend praten over zn familie en dat ik het echt niet meer trek.. ben benieuwd hoe dat gaat..! Denk ook dat dat verstandig is om echt duidelijk met je vriend te praten over de situatie.. misschien kan die dan met zijn moeder praten.. maar ik weet PRECIES hoe jij je voelt.. alleen ik heb mn schoonoma tegen me:P
Als hij boven de 18 is kan hij vast zelf een kamer/huis huren.

Werkt hij, of studeert hij?

Wat zegt de moeder van je vriend (want schoonmoeder is het natuurlijk nog niet, jullie wonen niet eens samen)

Waarover valt ze?

En het kan natuurlijk best dat jullie niet klikken, ligt alles aan haar, of zie ook een rol voor jezelf weggelegd in dit alles?
Wat zegt ze dan tegen je? En zegt je vriend nog iets meer dan dat hij zich er makkelijk vanaf maakt dat hij er tussen zit. Heeft hij geen mening?
Je komt in haar huis, toon je haar wel respect?

'-ookal sta ik duidelijk in mijn recht' vind ik namelijk een aparte zin.
Oei, wat leest dit lastig. Stap 1 is het gaan gebruiken van leestekens en hoofdletters, maar nu zal ik wel weer een zeikerd zijn dat ik dit zeg. (en google even hoe je "oliefant" wel moet schrijven..)

Het is al eerder geopperd, maar als jij bij hen thuis bent, doe je dan ook je best om deel uit te maken van het huishouden? Help je mee met afruimen, even afwassen, koffie zetten etcetera?

De ouders van mijn vriendjes vonden het allemaal belangrijk om in ieder geval niet als hotel-personeel behandeld te worden.
Zo'n vervelende schoonmoeder kun je maar beter vermijden. Spreek met je vriend bij jou thuis af, of ergens anders. En praat er met je vriend over, dat het zo niet langer kan tussen jou en je schoonmoeder. Dat er dus echt iets moet gebeuren, zoniet, dan is het beter niet meer in haar bijzijn af te spreken.
sommige schoonmoeders zijn gewoon loeders. hoeft niet persee aan haar te liggen! Nu ineens zien ze dat hun zonen volwassen worden en er een andere vrouw in hun leven komt. Moeders voelt zich wasrschijnlijk een beetje aan de kant gezet. Kan ook een hele andere reden hebben, maar zo te horen is ze behoorlijk onaardig!
Het kan ook aan de TO liggen.

Ik zou graag een voorbeeld lezen.
kan ook! TO geef ons eens een voorbeeld;)
quote:misterymiss schreef op 23 augustus 2012 @ 10:42:

sommige schoonmoeders zijn gewoon loeders. hoeft niet persee aan haar te liggen!Sommige schoondochters ook. En vaak is geen van beiden een loeder maar is er gewoon veel miscommunicatie en onbegrip. We horen hier maar 1 kant van het verhaal.
Ik heb ook een best lastige relatie met m'n schoonmoeder.. En vooral gehad. Ben inmiddels getrouwd en we wonen ook alweer een jaar of drie samen.. Maar voor ik dit voor elkaar kreeg heb ik behoorlijk op die navelstreng moeten kauwen! Het geheim is: hij moet het willen..

In je verhaal lijkt het erop dat jullie relatie behoorlijk pril is. Ik zou even rustig met m praten

, maar vooral geen heisa maken. Als hij met jou verder wil, zal dit vanZelf vaker ter sprake komen.

Relaxxxx

Ps. Over de enorme spelvauten heb ik maar even heen gelezen
Ik heb ook een topic geplaatst over me lieftallige schoonmoeder.

Weet zelf ook niet wat ik moet doen. Wij wonen gelukkig sinds kort samen maar gloof me ook dan maakt ze nog hatelijke opmerkingen als we komen.

Waarom denkt zij dat jullie geen toekomst hebben dan? En waar bemoeid ze met jullie onenigheid?
Hoe oud? En hoezo weet je niet of jullie een stel zijn?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:pandorab schreef op 23 augustus 2012 @ 10:47:

[...]

Sommige schoondochters ook. En vaak is geen van beiden een loeder maar is er gewoon veel miscommunicatie en onbegrip. We horen hier maar 1 kant van het verhaal.Tsja we horen toch altijd maar 1 kant van het verhaal? Ik denk dat je mijn uitspraak wel had begrepen als je ook zo'n schoonmoeder had:)
Je weet niet eens of je een stel bent maar noemt de moeder van een jongen wel je schoonmoeder......
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:misterymiss schreef op 23 augustus 2012 @ 10:42:

sommige schoonmoeders zijn gewoon loeders. hoeft niet persee aan haar te liggen! Nu ineens zien ze dat hun zonen volwassen worden en er een andere vrouw in hun leven komt. Moeders voelt zich wasrschijnlijk een beetje aan de kant gezet. Kan ook een hele andere reden hebben, maar zo te horen is ze behoorlijk onaardig!

Tja, schoonmoeders zijn ook gewoon mensen hoor. En er zijn in mijn ogen maar heel weinig mensen écht heel slecht, gemeen en bewust vals.

Dat er heel veel mensen zijn waar je misschien niet mee op kunt schieten, is een ander verhaal. Meestal kun je zulke mensen ontwijken. Soms, in het geval van schoonfamilie bijvoorbeeld, zul je een modus moeten vinden om om te gaan met de eigenaardigheden van de ander.

Ik vind de OP te vaag om echt een duidelijk advies te geven daarover. Maar het kan volgens mij geen kwaad om je te bedenken dat je schoonmoeder de moeder van je vriend is en ik neme aan dat je vriend van zijn moeder houdt en haar wél leuk vindt. Lijkt me dus een zeer goede reden om te zorgen dat je een houdbare relatie krijgt.
quote:Fame schreef op 23 augustus 2012 @ 10:52:

Je weet niet eens of je een stel bent maar noemt de moeder van een jongen wel je schoonmoeder......Ik denk dat ze bedoeld, dat de moeder van haar vriend niet echt ziet dat ze een stel zijn.
Jullie maken ruzie in de huiskamer waar ze bij is?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sommige schoonmoeders zijn gewoon verschrikkelijk!

Toen ik wat met me ex kreeg was het eerste wat ze tegen hem zei, een meisje van 18 is alleen maar uit op allimentatie en dat iemand van 18 niet wist wat ze moest met der leven.

Toen ik daar met kerst had gegeten ( voor mij doen ook nog veel!) zei ze ja ik snap dat je zo mager bent je eet pok niks. ( heb een normaal postuur )

En ik moest maar op die stoel gaan zitten want daar zat zijn vorige ex ook altijd.

Maar gelukkig ben ik nu wel van haar af haha
quote:Kastanjez schreef op donderdag 23 augustus 2012 10:54 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="misterymiss in "zucht.. schoonmoeder"" class="messagelink">misterymiss schreef op 23 augustus 2012 @ 10:42</a>:</b>

sommige schoonmoeders zijn gewoon loeders. hoeft niet persee aan haar te liggen! Nu ineens zien ze dat hun zonen volwassen worden en er een andere vrouw in hun leven komt. Moeders voelt zich wasrschijnlijk een beetje aan de kant gezet. Kan ook een hele andere reden hebben, maar zo te horen is ze behoorlijk onaardig!</div></blockquote>

Tja, schoonmoeders zijn ook gewoon mensen hoor. En er zijn in mijn ogen maar heel weinig mensen écht heel slecht, gemeen en bewust vals.

Dat er heel veel mensen zijn waar je misschien niet mee op kunt schieten, is een ander verhaal. Meestal kun je zulke mensen ontwijken. Soms, in het geval van schoonfamilie bijvoorbeeld, zul je een modus moeten vinden om om te gaan met de eigenaardigheden van de ander.

Ik vind de OP te vaag om echt een duidelijk advies te geven daarover. Maar het kan volgens mij geen kwaad om je te bedenken dat je schoonmoeder de moeder van je vriend is en ik neme aan dat je vriend van zijn moeder houdt en haar wél leuk vindt. Lijkt me dus een zeer goede reden om te zorgen dat je een houdbare relatie krijgt. "quote: misterymiss schreef op

Ik vind de OP te vaag om echt een duidelijk advies te geven daarover. Maar het kan volgens mij geen kwaad om je te bedenken dat je schoonmoeder de moeder van je vriend is en ik neme aan dat je vriend van zijn moeder houdt en haar wél leuk vindt. Lijkt me dus een zeer goede reden om te zorgen dat je een houdbare relatie krijgt."

Inderdaad, amen!
Ik snap wel dat ze zich afvraagt hoe het met jullie relatie zit en zich afvraagt of jullie wel bij elkaar passen.

Jullie maken tenslotte veel ruzie, in haar huis. En wie weet wat jouw vriend allemaal verteld als jij er niet bij bent.

Vergeet niet dat elke moeder het beste voor haar kind wil.

Ik geloof dat ik ook mijn twijfels zou hebben als ik de moeder was in dit verhaal.
quote:snowlove schreef op donderdag 23 augustus 2012 10:57 Sommige schoonmoeders zijn gewoon verschrikkelijk!

Toen ik wat met me ex kreeg was het eerste wat ze tegen hem zei, een meisje van 18 is alleen maar uit op allimentatie en dat iemand van 18 niet wist wat ze moest met der leven.

Toen ik daar met kerst had gegeten ( voor mij doen ook nog veel!) zei ze ja ik snap dat je zo mager bent je eet pok niks. ( heb een normaal postuur )

En ik moest maar op die stoel gaan zitten want daar zat zijn vorige ex ook altijd.

Maar gelukkig ben ik nu wel van haar af haha Had ze dus wel gelijk dat jullie niet bij elkaar pasten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven