seksuoloog
donderdag 23 augustus 2012 om 16:51
Zelfde als jou (gehad). Ook naar seksuoloog doorverwezen, ben er ook geweest.
Was een hele leuke vrouw. Ze heeft het probleem helaas niet op kunnen lossen maar heb wel fijn met haar kunnen praten, mijn partner was er ook bij trouwens. Best raar om zo over seks te praten maar op een gegeven moment wen je eraan.
Ze heeft de psychologische kant van het verhaal uitgediept om te kijken of daar een mogelijke oorzaak zat. Feitelijk gezien wel, helder verhaal echter daar was het niet mee opgelost en ik dacht zelf nog steeds dat het echt lichamelijk was of in ieder geval een combinatie van.
Ze heeft ontspanningsoefeningen gegeven en opdrachten voor mij en partner om te doen. Voorspel dat soort dingen.
Daarnaast heeft ze me ook voorgeschreven om te oefenen zelf met een soort van hard plastic staven in kleine, middel en grote (zo groot als een penis). Steeds een stapje verder tot de pijn wegbleef en ik ontspannen was.
Heb dat even volgehouden maar voor mij weinig resultaat en toen was ik er klaar mee.
Uiteindelijk de moed opgegeven, maar stukje bij beetje kwam de zin terug en bleef de pijn weg. Nu gaat het soms heel erg goed zoals het hoort, soms doet het een beetje pijn maar met veel glijmiddel, geduld en het juiste standje is het te doen, soms gaat de pijn ook weg na een tijdje. Soms doet het wel pijn maar dan stoppen we en doen we het verder zonder penetratie.
Bij mij is het gekomen door schimmelinfecties, daardoor is de huid bijna chronisch soort van ontstoken, aangetast, pijnlijk. Door die pijn ben ik onbewust aan gaan spannen, wat het veel te krap maakte, door de pijn werd ik minder nat, en de cirkel is rond. Spieren hebben een geheugen en de volgende keer was het hetzelfde liedje. Geen idee hoe het precies is doorbroken maar het is gelukt.
Veel succes ermee!
Was een hele leuke vrouw. Ze heeft het probleem helaas niet op kunnen lossen maar heb wel fijn met haar kunnen praten, mijn partner was er ook bij trouwens. Best raar om zo over seks te praten maar op een gegeven moment wen je eraan.
Ze heeft de psychologische kant van het verhaal uitgediept om te kijken of daar een mogelijke oorzaak zat. Feitelijk gezien wel, helder verhaal echter daar was het niet mee opgelost en ik dacht zelf nog steeds dat het echt lichamelijk was of in ieder geval een combinatie van.
Ze heeft ontspanningsoefeningen gegeven en opdrachten voor mij en partner om te doen. Voorspel dat soort dingen.
Daarnaast heeft ze me ook voorgeschreven om te oefenen zelf met een soort van hard plastic staven in kleine, middel en grote (zo groot als een penis). Steeds een stapje verder tot de pijn wegbleef en ik ontspannen was.
Heb dat even volgehouden maar voor mij weinig resultaat en toen was ik er klaar mee.
Uiteindelijk de moed opgegeven, maar stukje bij beetje kwam de zin terug en bleef de pijn weg. Nu gaat het soms heel erg goed zoals het hoort, soms doet het een beetje pijn maar met veel glijmiddel, geduld en het juiste standje is het te doen, soms gaat de pijn ook weg na een tijdje. Soms doet het wel pijn maar dan stoppen we en doen we het verder zonder penetratie.
Bij mij is het gekomen door schimmelinfecties, daardoor is de huid bijna chronisch soort van ontstoken, aangetast, pijnlijk. Door die pijn ben ik onbewust aan gaan spannen, wat het veel te krap maakte, door de pijn werd ik minder nat, en de cirkel is rond. Spieren hebben een geheugen en de volgende keer was het hetzelfde liedje. Geen idee hoe het precies is doorbroken maar het is gelukt.
Veel succes ermee!
donderdag 23 augustus 2012 om 16:55
Ik ben ook geweest. Had nogal problemen met het bereiken van een hoogtepunt. Ik heb inderdaad fijn met haar kunnen praten en een boel geleerd, met name over de oorzaken en hoe het allemaal werkt daar beneden. Ik heb er wel veel aan gehad. Ze heeft het probleem niet opgelost, maar het is uiteindelijk toch goedgekomen.
donderdag 23 augustus 2012 om 17:40
quote:Kareltje.uit.Tegelen schreef op 23 augustus 2012 @ 17:29:
Ik hoop niet dat hij zijn probleem bij jouw neerlegt! Een vraag van hem zou kunnen zijn of je in je jeugd een keer een rode fiets hebt gekregen terwijl je een blauwe fiets had willen hebben!Ik moet het vragen, wat is het verband tussen een fiets en pijn bij het vrijen?
Ik hoop niet dat hij zijn probleem bij jouw neerlegt! Een vraag van hem zou kunnen zijn of je in je jeugd een keer een rode fiets hebt gekregen terwijl je een blauwe fiets had willen hebben!Ik moet het vragen, wat is het verband tussen een fiets en pijn bij het vrijen?
donderdag 23 augustus 2012 om 21:27
@ aardbeientaartje! Ik heb PRECIES hetzelfde als jou! Helaas is mn relatie pas geleden voorbi maar desondanks wil ik graag dit probleem verhelpen. Heb al bij een bekkenbodem therapeut gelopen.. Mijn ex zal het vast niet cool hebben gevonden dat we samen naar een seksuoloog moeten gaan. Maargoed dat het uit is
Ik hoop dat het mij gaat helpen in de toekomst. Een relatie van ruim 5 jaar met weinig seks is gewoon niet fijn! Bedankt voor je uitgebreide verhaal
Maak van een mug een vlinder.
vrijdag 24 augustus 2012 om 14:46
vrijdag 24 augustus 2012 om 21:44
Hey lauwtje87,
Ik lees al een tijdje mee met het forum, maar heb nu maar een account aangemaakt om te kunnen reageren. Ongeveer een jaar geleden zijn mijn vriend en ik ook bij de seksuoloog geweest. Dit, omdat seks niet lukte door veel redenen, maar vooral doordat het bij mij altijd pijn deed (en doordat we elkaars eerste zijn). Het 'nat worden' was geen probleem. We hadden wel andere manieren om elkaar te bevredigen (daar heb/had ik absoluut geen klachten over ), maar voor mij was het feit dat we geen 'heiseks' konden hebben echt een issue (ik had het gevoel dat ik 'stuk en mislukt' was). Na een tijdje aangeklooid te hebben, zonder succes, zijn we naar de seksuoloog gegaan.
Dat was een fijn gesprek, ze heeft ons wat tips gegeven wat betreft standjes (keukentafel) zodat we het wat makkelijker vol konden houden. We zijn er samen mee aan de slag gegaan, maar zonder veel succes.
Tot een week of vier geleden we het 'gewoon' in bed probeerden, het nog steeds wel een beetje zeer deed, maar veel minder dan eerst. Ik merkte dat ik gewoon maar door de pijn heen moest en dat het na een minuut of drie juist lekker begon te worden. En na nog een aantal keer seks ging het steeds een stukje beter.
Ik denk dat ons 'probleem' vooral in mijn/ons hoofd zat (want voor mijn vriend was het ook niet fijn en moeilijk om hem overeind te houden omdat hij wist dat hij mij pijn deed) en een beetje lichamelijk, ik denk dat ik onbewust wel spieren aanspande. Het is nog steeds een 'work in progress', maar het gaat steeds een stukje beter
Ik hoop dat dit je helpt en dat je, net als ik, een fijn gesprek hebt en dat het je een stuk in de juiste richting duwt.
Ik lees al een tijdje mee met het forum, maar heb nu maar een account aangemaakt om te kunnen reageren. Ongeveer een jaar geleden zijn mijn vriend en ik ook bij de seksuoloog geweest. Dit, omdat seks niet lukte door veel redenen, maar vooral doordat het bij mij altijd pijn deed (en doordat we elkaars eerste zijn). Het 'nat worden' was geen probleem. We hadden wel andere manieren om elkaar te bevredigen (daar heb/had ik absoluut geen klachten over ), maar voor mij was het feit dat we geen 'heiseks' konden hebben echt een issue (ik had het gevoel dat ik 'stuk en mislukt' was). Na een tijdje aangeklooid te hebben, zonder succes, zijn we naar de seksuoloog gegaan.
Dat was een fijn gesprek, ze heeft ons wat tips gegeven wat betreft standjes (keukentafel) zodat we het wat makkelijker vol konden houden. We zijn er samen mee aan de slag gegaan, maar zonder veel succes.
Tot een week of vier geleden we het 'gewoon' in bed probeerden, het nog steeds wel een beetje zeer deed, maar veel minder dan eerst. Ik merkte dat ik gewoon maar door de pijn heen moest en dat het na een minuut of drie juist lekker begon te worden. En na nog een aantal keer seks ging het steeds een stukje beter.
Ik denk dat ons 'probleem' vooral in mijn/ons hoofd zat (want voor mijn vriend was het ook niet fijn en moeilijk om hem overeind te houden omdat hij wist dat hij mij pijn deed) en een beetje lichamelijk, ik denk dat ik onbewust wel spieren aanspande. Het is nog steeds een 'work in progress', maar het gaat steeds een stukje beter
Ik hoop dat dit je helpt en dat je, net als ik, een fijn gesprek hebt en dat het je een stuk in de juiste richting duwt.