mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Ik ga mn bed opzoeken, maar wilde even zeggen Loeszie dat ik je berichtje gezien heb.

Zou je het geld willen overmaken? (heb je mn gegevens nog?) Dan doe ik het morgen vast op de post!

Truste allemaal!
Even trotse moeder hier, Hero sliep van 20.45 tot 5.15!! Echte buikslaper dus. Nu op naar de tandarts, Hera moet ook. Ben benieuwd.

Jua, jammer dat je niet meegaat.
Wat heerlijk Hiro! Goed geweest dus om hem op zijn buikje te leggen. Sliep je zelf wel?

Wij moeten om 9.45u bij het CB zijn. Rottige tijd, precies midden in het slaapje.

Ben erg benieuwd hoe ze gegroeid Is. Gisteren even Sapjes statistieken met 6 mnd bekeken en die was 66cm en 7070gram! Ik schat Babysapje iets kleiner...
Nou tandarts had ook door kunnen gaan voor slager, volgende week terugkomen 2 gaatjes. Heb het natuurlijk volledig aan mijn zwangerschap geweten... Hera was trouwens niet zo'n fan, zette het op een schreeuwen. Gelukkig hoeft ze pas vanaf 2,5 in de stoel dus kan ze nog een tijdje op afstand wennen.
En sap hoe groot was ze? Wel grappig dat Hero babysapje al bijna voorbij is qua kilo's. Ben je trouwens al veel van je kleding kwijt? zaten hoop leuke dingen tussen zeg!
Sap, sliep als een roos! even wat slaap inhalen denk ik.
-
Wat goed van Hiro!!! En oh ja de tandarts...ik dacht dat kindjes vanaf 2 jaar daar ongeveer heen zouden moeten? Ik moet binnenkort ook weer. Maar ben pas nog geweest toen ik hoogzwanger was. Ik was overgestapt ivm de verhuizing.

Sap hoeveel moet ik over maken? Ik heb je gegevens geloof ik nog wel. Ik koop namelijk nooooit iets van jou

Pffff Stella wat een nachten zeg. Zeker die voeding van 1 uur zou ik van balen. Maar ja he, er is zo weinig aan te doen Hier ging het redelijk. Mini sliep van 21.30 tot 2.30 (eerder was dat 5 uur maar ja) en toen door tot 6.30. Voordeel daarvan was dat ze na 6.30 weer doorsliep tot 9 uur en ik dus ook. Voor het eerst sinds tijden dat ik uit kon slapen! Als ze maar 1 nachtvoeding heeft dan gaan we er allemaal rond 7.30/8 uur uit, maar nu kon ik dus lekker blijven liggen. Hebben jullie min's ook van die speknekjes? Soms gaat het echt stinken in die plooien

Oh en nog een laatste vraagje...hoe doen jullie dat als de baby in de kinderwagen gaat en de ander dus moet lopen? Gister had ik geen zin in een drager/doek en had mini in de bugaboo. Dreumes ging lopen en kon op het meerijplankje. Maar op een gegeven moment wilde dreumes niet meer lopen en ze wilde met geen mogelijkheid meer op dat plankje staan...kon ik haar gaan dragen! Nu ben ik wel aan het kijken naar zo'n zitje maar ik vind het zonde van mijn geld eigenljik voor die paar keer dat ik de kinderwagen pak. Maar om mini nou altijd te dragen? Hoe doen jullie dat?
Mijn buurvrouw heeft een duowagen. Maar die vind ik zo lelijk Haar kindjes zitten wel heel dicht op elkaar trouwens...dan is het wel een overweging.
Jua, ik vind je KDV ook best duur, dat betaal ik niet hoor. Ik betaal geloof ik voor twee kinderen allebei 2 dagen 750 euro bruto. Nou heb ik wel een opvang waar ik alleen de uren betaal die ik nodig heb, dus 8,5 per dag.

Is er al uitzicht op rustigere tijden voor je man?

Hiro, hoe zwaar/ groot is Hero nu? Echt lekker dat je even flink hebt kunnen bijslapen! Had e ook last van de gaatjes?

Sapje is de laatste keer dat wij gingen al wel in de stoel geweest bij de tandarts. Eerst durfde ze niet maar smet haar tutpopje wel. De tandarts (vrouw) heeft haar tandjes geteld en gekeken of we goed poetsten enzo. Sapje was er nog dagen van onder de indruk en heeft steeds tegen iedereen verteld dat ze in de grote stoel ging en toen tandjes ging tellen. Vanaf de volgende keer moet ze, dis was vrijwillig maar was blij dat ze zelf wel wilde.

Stella, welke maat heeft Stelbaby nu? 62? Fijn hè dat de draagdoek tegen de krampjes echt helpt.

Loeszie, doe maar ¤5,- en de verzendkosten. Heb het net weggebracht naar postNL dus het is onderweg!

Speknekjes en stinken: check! Hier let ik goed op met spugen, altijd slabbetje om wat wat opvangt en verder gewoon elke avond schoonmaken. Beetje sudo erin helpt ook tegen de stank en maakt een droog laagje, kan veel schelen. Het wordt nu iets minder maar toen ze kleiner was was het som wel erg. Al was het bij Sapje ooit erger, toen ontdekte ik die plooitjes pas na een poosje *schaam*

En ik heb geen problemen met een loslopende Sapje. Die loopt altijd netjes mee... Heerlijk. Ik gebruik de wagen trouwens nooit meer, hij staat al een poos op zolder zelfs. Ik draag Babysapje alleen maar.

In jouw geval anders een drager meenemen zodat je WZM op je rug kan doen, of wil ze niet gedragen worden?

Nou, moest bij het CB weer lang wachten, 25 min uitloop maar ik was zelf zo weer weg. Ontwikkeling prima, niks vreemds. Ik heb ook nooit vragen, haha. En idd iets lichter en korter dan Sapje: 6780 gram en 65,5 cm. Lengte scheelt bijna niks, gewicht ong 300 gram.
Ik vind zelf duowagens ook erg lelijk... Wie van ons heeft er eentje? Misschien voor ervaringen of het wel heel handig is?
-
Ik dank Carla nog voor haar tip over afdrogen achter de oortjes haha! Gelukkig hebben meerdere baby's er last van. Sudocreme is wel handig ja. Ga ik zo opsmeren.

Wow je hebt het al opgestuurd...ik ga het NU overmaken!

Ja ik had een keer de beco mee, toen ging NZM op mijn rug. Maar ja dan kan ik net zo goed mini blijven dragen. NZM is gewoon verliefd op haar buggy...lopen kan ze prima maar soms is ze een beetje dwars Misschien kan ik het zitje overnemen van een vriendin..Plankje hebben we nl al gewoon.
-
-
NZM is natuurlijk ook nog wel ietsjes jonger dan Steltje en Sap inderdaad. Maar op een gegeven moment moet ze toch echt haar plekje in de buggy afstaan. NZM ging met 3 maanden al in de Mc Laren dus ze heeft nog 4 weken Nee haha dat doen we haar maar niet in. Mini wordt nog maar wat langer gedragen denk ik. Ik wil alleen eigenlijk de bugaboo over een paar maandjes wel verkopen. Zo heb ik er nl helemaal niks aan en hij staat in de weg!

Geld is overgemaakt Sap!
Ja, de leeftijd van nzm en sapje / Steltje scheelt natuurlijk best wel wat in dit geval. Als ik echt naar de winkel ga lopen (is 15 min) gaat sapje in de buggy en Babysapje in de doek.

Dank je Loeszie! Je moet het spul misschien wel even nog een keer wassen. Is gebeurd maar wel lang geleden daarna heeft het op onze stoffige zolder gelegen (wel in een doos natuurlijk)
Speur trouwens al dagen internet af voor leuke betaalbare jumpsuits voor Babysapje.. Maar vind ze zo duur... iemand nog tips?
Welke maat? Ik heb een aantal leuke thuis in maat 62-68-74. Op een of andere manier trek ik het de mini toch bijna niet aan...
ik heb deze:

[img]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... e1iaVjGswA[/img]

[img]http://www.goedvantoen.nl/img/producten ... estjes.png[/img]

[img]http://static.littlescandinavian.com/20 ... ke-Lej.jpg[/img]
plaatjes plakken lukt niet??

op goedvantoen.nl staan sowieso leuke en ik heb nog een kortingscode van 25% voor je..
goedkoop zijn ze overigens nog steeds niet. Misschien nog ff kijken op lindex.com?
Ow ik was te negatief, KDV 324,- bruto voor 1 dag per week.

Maar nog aan de dure kant. Ik verdien zo ie zo nog niet genoeg om wat wij netto betalen terug te verdienen dus 1 dag extra is wel duur grapje dan. Hoorde wel van de buren dat de concurent hier in de straat nu goedkoper is, zou hen netto 400,- per jaar schelen. Als mn laptop terug is eens uitzoeken al is t ook niet fijn om jz weer naar ander kdv te doen, hij is nu gewend.

Idd sap als je alleen uren die je afneemt kon betalen!! Dat kan hier dus niet, betaal 11 uur en heb er maar zon 8,5 nodig.

Hier ook al zon meerijdplankje, een kitsit of hoe hij ook heet dus met zitje. Via mp goedkoper kunnen kopen en hij is nog haast nieuw. Ben venieuwd of jz er straks op wil.
ooooh geen jumpsuit maar wel

[img]http://www.lindex.com/Archive/ProductIm ... 173301.jpg[/img]

doet het ook niet....anyway ik zie weer veel te leuke dingen daar...weg!
deze zijn wel leuk Sap http://www.lindex.com/eu/ ... pyjamas/?styleId=29623288

2 voor 17,95

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven