mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Het oude topic is al weg??
please dames, geef niet op!

Heeft iedereen er zo de buik van vol dat niemand het eerste berichtje wil plaatsen, of is het echt afgelopen?

Dat is toch niemands bedoeling
ow sap! crosspost, gelukkig er is iemand. Ja zag ik ook, is al weg... zucht.
ik zie nu dat niet alleen het oude topic weg is, maar ook te tabel niet meer compleet is... zonde.
Volgens mij zie ik niks raars aan de tabel?
stella is eruit
Ochja, wat stom van mij...
Oh wat jammer zeg....

Ik zou er echt van balen als het nu uiteen valt. Stella, wat mij betreft ben je welkom hoor!

Laten we maar gewoon verder kletsen, want de meesten hebben er niks mee te maken en willen volgens mij ook helemaal niet stoppen.

Carla, ik vind jou trouwens echt een topper! Want zelfs al had je gezegd hier niet meer zoveel te komen, je probeert nu wel de boel bij elkaar te houden. Je bent echt onze oermoeder!

Dus Sap, je wilde laatst heel veel vertellen. Ga je gang! Vraagt Sapje nog naar de hond of heeft ze het makkelijk geaccepteerd? En hoe is het met babysapje?

Gister heb ik een afspraak gemaakt bij de VK. Ze doen nu standaard twee echo's. Een vroege rond 8 weken en daarna nog een rond 10/11 weken. Mijn eerste afspraak is dus al op 3 mei! Spannend!
zou het zo zonde vinden als het hierbij afgelopen is...

zal ik wat koetjes en kalfjes er tegen aan gooien? Is in ieder geval beter dan dit. Hier word ik helemaal verdrietig van....

Komtie:

De oudste hier doet bijna haar H- Communie! Gister de uitnodigingen besteld en die zullen morgen binnen komen, ben zo benieuwd! Het jurkje enzo is al binnen, nu nog een en ander regelen en hopen op goed weer!

De middelste is druk met zwemles. Waarschijnlijk mag hij over een maandje op voor A. Daar gaat veel tijd in zitten en hij heeft lang niet altijd zin... maar ja, wel handig als hij voor de vakantie kan zwemmen....

En dan Pukkie, pukkie is ziek. Om 16.45 moet ik naar de dokter. Ondanks zijn buisjes denk ik toch dat hij oorpijn heeft. Is al sinds zondag ziek. Had net 39.9 koorts toen ik hem op bed legde....

Heb even rust nu. De oudste 2 zijn spelen bij vriendjes. Meestal komt op woensdag middag alles deze kant op, maar door de slapeloze nachten had ik daar vandaag niet zo'n zin in....

Hoop dat ik snel bij kan slapen, zeker omdat mijn man weer een paar daagjes weg moet voor zijn werk!

Hoe is het met de dames en kids hier? Verwacht wel snel een update van iedereen dan kan ik weer eens ouderwets reageren....

*snap dat het lijkt alsof ik doe dat er niets aan de hand is...maar je moet toch wat proberen....*

Knuf!!!
Hey meiden! Ik zou het heel fijn vinden als jullie in ieder geval lekker blijven kletsen met elkaar. Liselot en ik hebben het gelukkig redelijk kunnen uitpraten via FB. Maar er zijn hier natuurlijk harde dingen gezegd dus ik kom wel weer aanhaken, want ik zal het vast veel te veel missen anders. Ik denk dat hetzelfde geldt voor Stella.
Fijn Loeszie!
Wat een fijn bericht Loes! Blij te lezen dat jullie het hebben uitgepraat en dat je intentie is om hier wel terug te komen. We willen straks natuurlijk niet jouw bevalling missen!

Carla, we hadden hetzelfde idee... wat koetjes en kalfjes om alles weer op gang te krijgen.

Is je oudste zenuwachtig voor haar Communie? Ik weet daar eigenlijk weinig van, maar het klinkt als een groot iets!

En dat zwemles... bah, daar zie ik nu al tegenop! Ik hoor in mijn omgeving veel moeders erover klagen. En het is voor de kinderen ook energie-vretend. Gelukkig is je middelste er bijna vanaf!

Sneu dat Pukkie ziek is. Hopelijk kan de dokter hem iets geven waardoor hij snel opknapt. Is hij 's nachts veel aan het spoken? Lijkt me echt zwaar, als je man ook nog eens veel weg is.

Oh shit, het begint net te regenen. En ik moet nog luiers halen. Duimen dat het droog is als Twietie wakker wordt!
Oke, daar ben ik

Ik heb lang nagedacht of ik mijn mening zou geven, maar ik kwam er niet echt uit. Nu lijkt het me wel prima om 'gewoon' door te schrijven. Het is geweest en klaar, en ik ben blij dat er wat uitleg van Liselot en Mez is geweest, en vind het heel jammer dat Stella (en Loeszie) weg gaan. Gelukkig klinkt Loeszie alweer positief voor de toekomst.

Wil kort nog even zeggen dat ik ook sinds die discussie in het najaar een iets minder hecht forumgroepje voel, ofzoiets. Maar dat ik zelf nog altijd graag kom lezen en schrijven!

We hebben hier volgens mij veel verschillende type meiden en ook veel verschillende karakters, en natuurlijk klikt het met de een misschien iets makkelijker dan met de ander. En dat zorgt natuurlijk ook voor dit soort situaties soms..

Goed, ik wilde eigenlijk iedereens laatste berichtjes teruglezen en daar specifiek op reageren. Maar ik start nu maar weer gewoon hier!

Leuk Carla je weer wat meer te lezen, ondanks dat de aanleiding niet zo leuk is! Prachtige foto had je op de groep gezet zeg! Snap je trots heel goed!

Hoop dat de HA vanmiddag iets kan voorschrijven dat Pukkie zich snel beter voelt. Hij klinkt erg ziek, wat sneu! En dat zwemmen lijkt me idd ook niks. Week in week uit, en zeker als kinderen het maar niks vinden zelf!

*even naar boven voor een speentje voor Babysapje*

Twiedel, is het nog droog geworden? Toch niet handig om zonder luiers te zitten, haha

Wat fijn dat je al zo snel een echo hebt. Voor je het weet is het al zover! Hoe voel je je verder? Al iets meer zwanger?

Loeszie, wat fijn dat jullie via FB wat contact hebben gehad. Kan me voorstellen dat het toch nog knaagde. Ik zou het leuk vinden als je hier weer meekletst!

Tja, en hier... hier gaat het goed!

Sapje is een schatje! Ze heeft een paar wat lastigere weekjes gehad, en speelt nu ineens weer veel beter zelf. Ze is we al vanaf het begin superlief voor Babysapje en heel blij met haar. Het is ongelooflijk heerlijk om de interactie tussen die 2 te zien. Het lijkt soms al of Babysapje reageert met lachen als ze Sapje hoort of ziet.

Babysapje gaat ook goed! Het slapen overdag gaat sinds deze week iets beter. We volgden een beetje het standaard ritme slapen-verschonen-voeden-op schoot-'spelen'-slapen. Dat spelen was liggen in de box met de mobiel aan.

Het slapen ging meestal niet. Ze bleef dan maar huilen. Speentje eruit gooien, ze was dan erg onrustig. Soms duurde het 1,5 uur totdat ze sliep. Ik experimenteerde wat met laten huilen, steeds 10min, troosten en weer weg. Maar dat leek niet beter te gaan.

Toen bedacht ik me ineens dat ze haast oververmoeid of overprikkeld lijkt als ze in bed ligt. Dus ben vanaf zondag 'spelen'-verschonen-voeden-op schoot-slapen aan het proberen. Dus na de fles niet meer in de box, maar vrij snel na de fles, zo'n 45 min a uurtje na de fles, naar bed. Dat lijkt beter te gaan. Soms is ze dan wel wat sneller weer wakker, en dan leg ik haar dan in de box, of we gaan dan wat doen, tot de volgende voeding. De dagen zijn hierdoor al wat rustiger geworden!

Als ze echt niet wil slapen of de overbrug tijd tussen wakker en de fles is te lang draag ik haar ook vaak bij me (want een uur 'spelen' in de box is natuurlijk nog veel te lang voor dr) in de draagdoek. Lekker knus en vaak heel handig om ook mijn handen vrij te hebben.

De nachten gaan nog steeds heel goed. Als ze eerder dan 7uur wakker is geef ik nu geen (kleine) nachtvoeding meer, maar neem haar bij me in bed en dan slaapt ze lekker door. Om 7uur geven we dan alsnog de eerste fles. De laatste nog steeds rond 22.30-23.00uur. Heerlijk.

De krampjes lijken ook minder te worden, het echt ontroostbare en de stuipen van de pijn zien we bijna niet meer, gelukkig. Ze is nu 7,5 week dus het kan kloppen dat we die krampenpiek gehad hebben.

Verder gaat de cursus heel goed! Het is leuk en ik ben alweer over de helft van de lessen! Nog 4 avonden en dan gaan ze bevallen en hoop ik dat ze voldoende handvatten hebben en zeker genoeg zijn om het te gaan doen!

Ik voel me lichamelijk goed! Na veel en lang zitten nog stuitpijn, maar verder nagenoeg de oude! Heerlijk! De kilo's moeten er nog steeds wel af, nog 6,5 te gaan. Ik lijn al 3,5 week flink maar blijf hangen op het gewicht dat ik de vorige keer bij Sapje 5 maanden na de bevalling ook had. Blijkbaar doet mijn lichaam dat, die extra kilo's nog een tijd vasthouden. Ik probeer 2 a 3 x per week hard te lopen en dat gaat. Ik ga maar kort tot nu toe, 10 tot 13 min, maar lang genoeg en langzaam bouw ik op. Lekker om mee bezig te zijn.

Morgen vertrek ik voor 2 nachten en 3 dagen naar Brabant met de meiden. Heb ceremoniemeester overleg voor de bruiloft van mn zusje en met vriendinnen afgesproken. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan en hoop dat vooral Babysapje haar ritme een beetje houdt.

Dat was het wel geloof ik
Ben overigens 3 weken geleden weer met de pil begonnen en voel me deze week niet helemaal fit, wat betreft moeheid en heb veel hoofdpijn. Heb zo'n gevoel dat het wel eens van de pil kan komen... Heb eigenlijk altijd redelijk veel hoofdpijn, maar ben dan ook al vanaf mijn 14e aan de pil. Tijdens mijn zwangerschappen had ik geen hoofdpijn...

Heb as maandag een afspraak met de dokter. Ik wil gaan voor een koperspiraal. Er is een vrije nieuwe, de T-Safe, die beschermt voor 10 jaar. Ideaal lijkt me.
En Oja... Sapje vraagt niet naar de hond tot nu toe. We hebben het twee keer gezegd waar ze is, en verder lijkt ze haar niet te missen. Ze heeft dat besef nog niet denk ik. Ze noemt haar nog wel op, als ze bijvoorbeeld in de auto vertelt wie er thuis zijn. Maar als we binnenkomen en ze is er dus niet, lijkt ze dat niet op te merken.

Wij vinden het nog steeds erg wennen. Heel vreemd hoe je er ineens geen rekening meer mee hoeft te houden. Het is een stuk stiller in huis....
Hey ladies,

Ik kom vanavond waarschijnlijk wel even uitgebreider reageren. Maar wil toch even vertellen dat ik wel 'blij' ben dat het gisteren besproken is. Ik zat er zelf al een hele tijd mee in mijn maag, maar vond het niet 'mijn' onderwerp om aan te snijden. Voor mij hing het al vanaf het najaar als een donkere wolk boven het forum en die is wat mij betreft ook nog niet helemaal weg.
sluit me bij Kikky aan.....

Al heb ik nu ook nog wel een btje een rot gevoel...

Ik reageer later ook weer. Ben verschrikkelijk moe en nu juaman heel de week er niet is kost t me dus extra energie ookal ben ik al gewend om heel de dag alleen met JZ te zijn...( haha kom je er echt achter dat als juaman savonds thuis is hij toch veel doet nog)
Moeilijk om hier nu iets te schrijven. Geen zin om alles weer op te rakelen (hoewel ook ik de donderwolk al tijd uit de reacties proefde). Las gisteren pas laat wat hier was gebeurd. Wel zou ik het persoonlijk heel jammer vinden als mijn mede juni-zwangeren zouden afhaken. Zou zo graag ook die laatste weken van de zwangerschap delen met iedereen, maar speciaal ook met hen.

*Maar goed toch maar over tot de orde van de dag*

Jua: Wat vervelend dat je zo moe bent, zeker nu Juaman hele week weg is. Volgende week al echo, spannend zeker!

Carla: Hoe is het met Pukkie afgelopen bij de dokter? Vervelend dat hij zo'n koorts heeft.

Sap: Wat lekker dat je de juiste formule voor Sapje 2 gevonden hebt. Had met Hera in de begintijd ook dat ik haar consequent in bed legde en dat gaf mij en haar ook rust.

Twiedel: Nog een beetje droog gebleven?

Hiroman is gestart met het in elkaar zetten van de babykamer. Weet niet wat ik heb, maar wil ineens dat het ook allemaal snel af is. Nesteldrang begint denk ik al toe te slaan... Verder echt zo'n trekkend gevoel in mijn buik, voel huid gewoon oprekken. Hoop maar niet dat er te veel straie bij komt. Oh en vriendin van mij is gisteren met 42 weken bevallen van een gezonde zoon. Wel weer heel leuk nieuws. Nog nieuwtje, we zien uit de (eerste) naam! Kan ook weer van mijn lijstje af worden gevinkt. Fijne avond allemaal!
Hoi allemaal...ik heb jullie ook weer gevonden. Had mn mening gisteren nog eff gegeven, maar ik wee tniet of jullie dat nog gelezen hadden.

Heb gewerkt vandaag en heb n ziek manneke...morgen weer om zeven beginnen met werken..dus ik kom een deze dagen weer wat uitgebreider kletsen

kus
Wow, weken kijk ik nauwelijks op t forum (heerlijk aan t moederen en coconnen) en opeens heftige discussies en nieuw topic. Ik ben blij dat er een nieuw roux gestart is en ik ga snel jullie weer bijpraten over mijn mooie, lieve meiden. Maar eerst natuurlijk geweldig nieuws dat er weer zwangere dames bij zo'n gekomen. Bij deze van harte gefeliciteerd en ik hoop dat alles goed gaat. vriendlief en ik gaan morgen paar dagen op . Heb er super veel zin in, maar vind het ook heftig om de meiden bij opa en oma achter te laten. Kom na t weekend weer uitgebreid reageren. Merk dat ik jullie toch niet kan missen!!! Knuf voor iedereen.
Hey Chantal en Pres, leuk dat jullie het nieuwe topic al gevonden hebben! Hoop snel, veel van jullie te lezen.

Moet zeggen dat dit gekissebis mij alleen maar nieuwe energie heeft gegeven om hier te komen schrijven, ik zal wel een rare zijn.

Fijn dat het goed met je gaat chantal! Veel plezier in je weekend!

Pres, heb het niet meer gelezen op het oude topic. Jouw manneke ook ziek dus?

Sap, moeilijk en kaal he zonder zo'n viervoeter in huis. Fijn dat het met je meiden zo goed gaat! mooie fotos op FB!

Jua goed voor jezelf zorgen, dan de boel maar de boel laten! Wanneer komt juaman terug?

Twietie, leuk dat we allebei met een crosspost hetzelfde idee hadden om maar gewoon verder te gaan.

telefoon even posten...
Snif

Sapje vraagt ineens naar de hond. Waar ie is. En ze wil 'strakjes aaien'...

Dit is niet leuk, bah. Gelukkig gaan we straks naar mijn ouders en die hebben een hondje dus kon ik de aandacht daarop leggen, dat ze die straks mag aaien...
sap! Misschien een konijntje aanschaffen? Ook lekker knuffelig.

pomtiedom....zucht...niemand hier? Dan maar foto's inplakken, ik lig pas een jaar achter. (x3kids is best veel...)

Pukkie heeft trouwens een antibiotica gekregen. Had het flink te pakken, Luchtwegen, keel, maar de oortjes waren de grote boosdoener, ondanks de buisjes.

Nu heeft hij geen koorts meer, maar veeeeel snot en kortademig en heel gezellig --> not!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven