La Sociedad Secreta de KP

07-08-2012 21:55 3047 berichten

Welkom in de Blauwe Roode Kamer, waar realiteit en waanzin nauw met elkaar verbonden zijn. Waar onze butlers altijd tot uw beschikking staan, maar let wel, alleen als u zich gedraagt! Zo niet dan wordt u verbannen naar de kerkers waar u geplaagd zult worden door de nachtmary's en de bewoners hun heksenstreken op u zullen botvieren!

Ooit bij elkaar gebracht door KP, nog altijd wachtend op haar gevolg. Een interessante reis staat voor de boeg en onopgeloste mysteries domineren het dagelijkse leven. Als u zich weet te passen in dit hoog staande gezelschap wacht u een verblijf van ongekende luxe en weldaad.

Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor het reageren! Ik zit er hier al zolang middenin dat ik het moeilijk vind om te bepalen wat redelijk is.

Mijn vader is psychisch wel oké, maar hij wil heel erg graag dat we een gezin kunnen zijn en spreekt haar niet tegen omdat hij denkt dat dat uiteindelijk ervoor zorgt dat alles weer oké is. Heb ik ook wel begrip voor, maar ik merk alleen wel dat ik er dus wél moeite mee heb dat hij niet voor mijn broer opkomt en meegaat in haar woede.

En dat ze mij om de zoveel tijd een rotschop geeft heb ik mee leren leven, maar ze moet gewoon van de mensen waar ik van hou afblijven.
Ahum, maar niet gaan dus. Als ik niet ga zal ze ook boos op mij worden. En mijn vader zal ook teleurgesteld zijn. Maar als ik ga en mijn mond niet kan houden of ze aan me merkt dat ik niet blij ben komt er ook ruzie. Misschien maar gaan en even verstand op nul en proberen wat positief over broer te zijn hier en daar.

Jullie zijn moeders, zouden jullie je kind niet meer willen zien om zoiets?
Wat ik bedoel is niet de vuile was over je moeder op een forum zetten.
Tsja, Bart. Dan zijn ze maar even boos/teleurgesteld of wat dan ook. Dit is jouw leven. En als jij geen zin hebt om op visite te moeten is dat je goed recht.

En een boterham, kom op zeg! Als ik je broer was had ik een boterham terug opgestuurd, via de post. Dit is nl wel heel kinderachtig, dan zou ik net zo hard kinderachtig terug doen. (of in mn hoofd, misschien niet in t echie)

Ik vind ook dat je terecht boos bent, evenals je broer.

Spreek anders met je vader binnenkort af. Buiten de deur, zonder je moeder. En wees eerlijk over hoe jij hierin staat tegen hem. Geef de man een kans om papa te zijn, en voor z'n kinderen op te komen. Maar dan moet hij wel weten dat het nodig is.
Geen moeder hier, Bart, tenminste: nog niet. Het klinkt als een hele lastige situatie. Ook al wil je vader het gezin bijeenhouden: het tegenovergestelde gebeurt, het gezin valt uit elkaar.

Is je moeder aanspreekbaar op haar gedrag? Zoals het begrijp niet. En stel je voor dat je vader dat zou doen, haar aanspreken op haar gedrag, zou dat helpen denk je?

Ik vraag me oprecht af waarom je moeder zo boos wordt om zoiets als een boterham pakken.

Ik denk dat ik een gesprek aan zou gaan met je vader. Zonder je moeder erbij. Maar goed: ik ben dus niet zo handig met familieruzies. Er zitten hier veel slimmere mensen op dat gebied (Amaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanie, waar be-hen je!).

Wat bedoel je met je laatste zin: zou je je kind niet meer willen zien om zoiets? Je bedoelt die boterham? Dat vind ik echt te zot voor woorden natuurlijk.
Eh.. Missy, een boterham opsturen lijkt me niet echt bevordelijk voor de familiesfeer Oog om oog, tand om tand: de verhoudingen gaan dan nog schever liggen.

maar ik snap wat je bedoelt
Weet ik, keet. Maar ik krijg zoooo de neiging om dat te doen! En dan is ze niet eens mijn moeder.
Ik snap je.
Over Noach moest ik aan denken nadat hij uit de ark was .Toen hij van de wijn gedronken had, werd hij dronken en hij ontblootte zich in zijn tent. 22 Toen zag Cham, de vader van Kanaän, zijns vaders naaktheid en hij vertelde het aan zijn beide broeders buiten. 23 Daarop namen Sem en Jafet een mantel, legden die op hun beider schouders, liepen achterwaarts en bedekten huns vaders naaktheid, terwijl hun aangezicht afgewend was, zodat zij huns vaders naaktheid niet zagen.
Bart, zie je kans om dit met je vader en misschien je broer te bespreken. Zonder je moeder?
Jullie zijn lief. Ik merk wel dat ik gelijk weer heerlijk in de stressmodus schiet, en ze is niet eens boos op mij

Ik heb er vooral moeite mee dat ik mijn vader nu ook gemene dingen hoor zeggen over mijn broer. Hij heeft laatst ook zijn telefoontjes gewoon genegeerd, en express hem bepaald groot nieuws niet verteld (wat ik toen dus ook niet mocht, maar wel gedaan heb). Krijg een beetje het idee dat hij erin mee gaat dat het allemaal aan broer ligt, omdat het makkelijker is.

Mijn moeder wil ook niet dat mijn vader en ik mijn broer bellen of met hem omgaan, en gister merkte ik dat ze ook bij mijn telefoontje ernaast zat mee te luisteren zonder een woord te zeggen. Ze is nogal van het, als ik ruzie heb met iemand wil ik dat niemand met diegene afspreekt/praat. Ik denk dat ze bang is dat de andere kant van de zaak dan teveel belicht wordt.

Ik praat gelukkig wel gewoon veel met broer. Hij is niet eens echt boos, meer geschrokken en verdrietig (wat ook voor het eerst is). We hebben al tegen elkaar gegrapt dat we blij zijn dat wij in ieder geval volwassen met elkaar om kunnen gaan.

Ik ga inderdaad maar even afbellen.
Even een algemeen vraagje: kan Bart geen lijntje naar de kelder krijgen? Scheelt hem ook een hoop frustratie.
Welke kelder?
Dat van die boterham opsturen

En dan nu echt bellen.
Onder de zolder.
-edit.
Kom je wel eens in de Cockring?
...
Vraagje. Als je antibiotica gebruikt, word je toch meestal niet verkouden?
AB werkt niet tegen virussen, Missy. Verkoudheid is een virus.
Maar... zie kelder.
Barto, ik heb niet alles gelezen, want mijn hoofd is nog niet helemaal in orde. Ik wil alleen zeggen, het is niet je moeder wie boos is en dat gezegd heeft, maar haar ziekte. Het is moeilijk, maar denk eraan. Verder kan ik je geen advies geven. Ik heb ook een moeilijke familie en ben van de goede vrede te bewaren zolang niet over mij gelopen wordt
Antibiotica helpt niet tegen verkoudheid geloof ik.

Vader hing op met "Begin jij nou ook al! Je komt gewoon en doet normaal!" .
Familie, altijd moeilijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven