Weet het ff niet-vertrouwen issue

26-08-2012 12:15 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien ben ik gek of aan het overdreven, maar ik moet het ff kwijt.

Ik heb net een sms gelezen (telefoon vriend) waar hij aan zijn exvriendin herinnert dat het precies jaar geleden is dat hun droom is gestop. We zijn inmiddels negen maanden samen en het gaat heel goed maar ik het wat moeite met volledig iemand te vertrouwen. Ik was nogal geschokt door de sms. Kan het nu gewoon niet plaatsen.

Ben in aan het overdreven?

we hebben al in pril begin een issue omdat hij nog met iemand anders in contact was maar dat hebben we uitgepraat. Maar sinds die tijd ben ik gewoon wat meer allert.

Bedakt voor jullie reacties.
Tja je had natuurlijk niets in zijn telefoon te zoeken.

Ik denk dat als hij het echt zo erg vond dat de relatie met die ex voorbij is hij niet na 3 maanden al een relatie met jou zou beginnen.

Heeft hij het uitgemaakt of zijn ex?
Heb je gevraagd wat de bedoeling is van dat berichtje aan zijn ex?
Kan ook nostalgie zijn, maar kennelijk is hij nog wel met haar bezig, anders heb je niet de behoefte om juist over zo'n soort "jubileum" te sms-en. Denk haast dat de ex het heeft uitgemaakt?
quote:teardrop-viva schreef op 26 augustus 2012 @ 12:22:

Tja je had natuurlijk niets in zijn telefoon te zoeken.

Ik denk dat als hij het echt zo erg vond dat de relatie met die ex voorbij is hij niet na 3 maanden al een relatie met jou zou beginnen.

Heeft hij het uitgemaakt of zijn ex?Dat zegt niet altijd wat. Veel mannen willen niet alleen blijven, en als de ex niet meer wou dan moet hij ook door. Geldt ook voor vrouwen, als er zich een kans voordoet en het voelt goed, dan ga je ervoor. Ook al was je het niet eens om uit elkaar te gaan. Het leven gaat door.
Komt op mij over als dat jouw vriend meerdere opties open houdt. Ik zou er klaar mee zijn. Helemaal al omdat dit ook speelde in het begin van jullie relatie. Jij kijkt niet voor niets in zijn telefoon, je vertrouwde het niet. En terecht blijkt dus. Kies voor jezelf TO en een andere vriend die wel 100% voor jou gaat en die je vertrouwt.
Precies, want als de ex erop in gaat dan weet je niet wat er gebeurt..lijkt wel alsof hij hoopt dat het nog goedkomt. Jij bent dan een leuke afleiding, dat moet je niet willen.
Klopt, is erg genoeg dat ik in zijn telefoon zit. Weet ik...

En ja, zij heeft het uitgemaakt. Ze was (en is) getrouwd en heeft voor haar gezin gekozen.

Ik wil het zo graag bespreken maar ik schaam me dat ik zij telefoon heb "gelezen".
Ik zou het wel raar vinden. Wat heb je als je een nieuwe relatie hebt nog met je ex te maken.

Het lijkt me duidelijk hij is nog steeds met haar bezig. Anders ben je toch helemaal niet bezig met datums. Ik zou namelijk niet weten hoe lang het uit is met mijn ex.

Ik zou sowieso even willen weten wat dit te betekenen heeft?

Oja had ze trouwens wat teruggestuurd ?

Sterkte leuk zijn zulke dingen natuurlijk niet
Dacht het al...hij wilde het niet uitmaken en kan haar niet loslaten.

Weet je zeker dat ze geen contact meer hebben? Vaak is het met verboden liefdes zo, dat het heel moeilijk is om los te laten..van twee kanten.
quote:revanche schreef op 26 augustus 2012 @ 12:28:

En ja, zij heeft het uitgemaakt. Ze was (en is) getrouwd en heeft voor haar gezin gekozen.

Ik wil het zo graag bespreken maar ik schaam me dat ik zij telefoon heb "gelezen".

Ah een getrouwde vrouw dus..

Als je er echt mee zit dan moet je het gewoon bespreekbaar maken ook al is het niet netjes dat je in zijn telefoon keek.
We hebben ook afgesproken om alles te bespreken, maar ....ik zie het zo tegen op. Ik weet dat hij voor mij voor 100% gaat ( is nogal te veel en ingewikkeld om alles hier te beschrijven).

Ik wilde wel horen of ik niet aan het overdreven ben als ik met het sms'jes zo in mijn maag zit.

Vragen dus....
Dat hun droom is gestopt? Nee dat zou ik niet op prijs stellen geloof ik. Geen probleem als partner een ex sms-t maar dit sms-en op de datum dat het een jaar geleden is dat ze hun relatie hebben beëindigd, doet mij denken dat hij nog erg met haar en hun relatie bezig is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Maar hij heeft dit niet eerlijk tegen je verteld, om welke reden?

Als het niks zou zijn, zou hij het toch gewoon aan je kunnen vertellen? Maar hij weet waarschijnlijk dat je dit niet zou waarderen, dus zegt hij niks. En nu blijf jij ermee in je hoofd zitten, dus ben bang dat je het moet bespreken.
quote:revanche schreef op 26 augustus 2012 @ 12:35:

We hebben ook afgesproken om alles te bespreken, maar ....ik zie het zo tegen op. Ik weet dat hij voor mij voor 100% gaat..Ik zou door zo'n sms heel ernstig twijfelen aan die 100% hoor.
Ik ook....hij kan het zeggen in woorden, maar dat zegt niet zoveel. Zijn daad/actie is dat hij nu smst aan zijn ex met een behoorlijk duidelijke boodschap.
quote:revanche schreef op 26 augustus 2012 @ 12:35:

We hebben ook afgesproken om alles te bespreken, maar ....ik zie het zo tegen op. Ik weet dat hij voor mij voor 100% gaat ( is nogal te veel en ingewikkeld om alles hier te beschrijven).

Ik wilde wel horen of ik niet aan het overdreven ben als ik met het sms'jes zo in mijn maag zit.

Vragen dus....

Als jij echt zo zeker weet dat hij voor 100% voor jou gaat dan hoef je toch ook niet van slag te zijn door zo'n smsje en kun je dit toch gewoon bespreekbaar maken?

Of ben je eigenlijk bang dat je tóch tweede keus bent omdat je onderbuik je dit eigenlijk al verteld?

Je bent toch ook niet zomaar 'toevallig' op dit smsje gestuit?
quote:revanche schreef op 26 augustus 2012 @ 12:28:

Ik wil het zo graag bespreken maar ik schaam me dat ik zij telefoon heb "gelezen".Waar zit dan de vertrouwens issue? Dat jij in zijn telefoon gekeken hebt of dat hij dat smsje heeft verstuurd?
We hebben het over haar vaak genoeg gehad maar volgens hem was het toen al klaar en tot nu toe had ik geen redenen om bezorg te zij.

En idd, het woordje "droom" heeft me dus niet echt blij gemaakt....

Maar goed, nu moet ik vanmiddag bedenken hoe ik dit ga aanpakken. Ik wil hem absoluut niet kwijt en hij is niet vreemdgegaan, maar hiermee in mijn maag zitten, wil ik ook niet.
Goed zo, praat erover en kijk wat hij zegt. Je moet het alleen dan wel daarna een plek geven, en het niet telkens voor zijn voeten gooien. Kun je dat niet, dan wordt het er niet makkelijker op. Dit soort dingen werken vaak lang door. Kun je hem nog vertrouwen?
Wat Enn zegt. Mijn vriend heeft ook nog wel eens verdriet om zijn verbroken huwelijk.. Maar dan zegt ie dat gewoon: he, het is een jaar geleden dat... En hij smst zijn ex in ieder geval niet dat hun 'droom' over is. Met die tekst zou ik heel veel moeite hebben. Het is natuurlijk altijd anders als het niet zijn keuze is.. Maar zo lijkt het net alsof hij even wil checken of de deur misschien nog op een kier staat.
Ik zet ernstig mijn twijfels bij die 100% die hij voor jou zou gaan.

In dat geval zou hij niet dit soort teksten naar een voormalige minnares sturen. Dit is nu niet bepaald op meerdere manieren te intrepeteren.
Ok, geen 100%... Jullie hebben gelijk. Die hebben we nooit.

Natuurlijk heb ik moeite met het sms'jes maar vooral dat ik zo "stom" ben in zijn telefoon te kijken. Ben namelijk geen puber en dit soort acties doe ik gewoon niet....
Ik heb 1 keer in de telefoon van vriend gekeken en vond toen gelijk iets. Dat heet intuitie.

Blijkbaar is er iets in het gedrag van jouw vriend dat jou aan het twijfelen brengt. Je zegt dat jullie geen 100 % hebben. Wat zijn de dingen waardoor je onzeker wordt?

Maak dat dan bespreekbaar (en misschien niet dit smsje). Je hoort niet onzeker te zijn in een relatie
Weet je voor hem is het natuurlijk ook een vervelende situatie.

Stel de partner van je dromen dumpt je.

En je komt daarna een ook leuke partner tegen. Maar je kan die ene ex niet loslaten. Terwijl je toch verder wilt.

Je kan nou eenmaal niks aan je gevoelens doen, dat zal heel langzaam moeten slijten.

Alleen ik ben er van overtuigd dat als die ex hem terug wilt dat hij op hangende pootjes terug gaat. Daar schuild dus wel het gevaar. Jouw geluk hangt dus van haar af. Wat wil zij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven