Entertainment alle pijlers

Zomergasten 2012

15-07-2012 15:57 570 berichten
De VPRO zendt deze zomer het 25ste seizoen uit van Zomergasten. Dit jubileum wordt gevierd met een extra uitzending op 15 juli. (Ned. 3, 20:15 - 23:10 uur).

Een speciale aflevering "Volgende fragment" waarin Roel van Broekhoven praat met de twaalf presentatoren die Jan Leyers zijn voorgegaan, en een selectie van de 125 gasten over hun ervaringen en gedenkwaardige momenten.

In Volgende fragment vertellen de presentatoren over hun meest gedenkwaardige gasten en bijzondere momenten, hun aanpak, waar zij naar streefden, maar ook hoe zij zich voorbereidden en hoe ze omgingen met spanning en soms meedogenloze kritiek. Ook verschillende gasten delen hun ervaringen over hun optreden in het programma: voor sommigen van hen is er zelfs sprake van een leven vóór en na Zomergasten, dat hun een podium bood voor hun persoonlijke verhaal, openbaring of betoog. Dat kon leiden tot een ontwapenend inzicht in een innerlijke wereld of ontroerend moment maar soms ook tot spanning tussen gast en presentator. Zowel gasten als presentatoren memoreren openhartig de spannende en ongemakkelijke momenten.

De Zomergasten van 2012 (vanaf 22 juli) zijn:

Henny Vrienten 22 juli

Micha Wertheim 29 juli

Jolande Withuis 5 augustus

Lidewij Edelkoort 12 augustus

Ben Verwaayen 19 augustus

Adriaan van Dis 26 augustus

----------------------------------------------------------------------------

Ik kijk er weer naar uit!
quote:Kalliope schreef op 19 augustus 2012 @ 22:12:

Ik vind het ook leuk. Zou niet alleen creatievelingen willen zien; leuk juist dat deze man weer heeele andere fragmenten heeft gelozen.

Ben het helemaal met je eens. Dat is toch ook het concept van Zomergasten, mensen uit verschillende disciplines.

Moet ook zeggen dat ik 'm wel sympathiek vond en in zekere zin inspirerend, tuurlijk alles op z'n VVD's, maar toch; ik luister liever naar hem dan naar Jan (nee van Jan ben ik geen fan )

Wel van Adriaan van Dis Heerlijke man en mooie boeken geschreven. Ben benieuwd naar het duo Jan en Adriaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie denk ik het liefst creatieve mensen en mensen die iets met wetenschap te maken hebben.
Ik heb zin in vanavond, vind Adriaan van Dis een interessante man.
quote:Mazou schreef op 26 augustus 2012 @ 16:25:

Ik zie denk ik het liefst creatieve mensen en mensen die iets met wetenschap te maken hebben.

helemaal mee eens

hoop dat we niet teveel Afrika en Indonesië krijgen vanavond
Ik heb er ook zin in!

Laatste keer!

En Hasse88:

(edit: plaatjes plakken werkt ineens niet...grrr)

Dan maar zo: Gefeliciteerd!
Voorzover ik heb begrepen, zijn er heel wat mensen die zich op Adriaan van Dis hebben verheugd dit seizoen. Bij deze veel plezier gewenst!
quote:waranaka schreef op 26 augustus 2012 @ 19:58:

Voorzover ik heb begrepen, zijn er heel wat mensen die zich op Adriaan van Dis hebben verheugd dit seizoen. Bij deze veel plezier gewenst!Jij ook!
Het zal vast veel boeiender zijn dan "Het Debat"
Dank je wel Mazou!

Ik zit nu al op het puntje van mijn stoel, wat heeft die man een móóie stem! Zálig!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Beetje leuke verjaardag gehad Hasse?

Leuk, Jolande komt terug!
quote:RationalCouple schreef op 26 augustus 2012 @ 19:33:

[...]

hoop dat we niet teveel Afrika en Indonesië krijgen vanavond Het wordt een avond oorlog...
quote:Hasse88 schreef op 26 augustus 2012 @ 20:17:

[...]

Ik zit nu al op het puntje van mijn stoel, wat heeft die man een móóie stem! Zálig!(Ik vind het juist een vervelende stem.... Dat hese, iets te hoge, vind ik geen pretje.) Maar goed, het gaat om de inhoud
quote:Mazou schreef op 26 augustus 2012 @ 20:19:

Beetje leuke verjaardag gehad Hasse?

Leuk, Jolande komt terug!God nou! Ik zeg maar 1 ding: absinthe....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:waranaka schreef op 26 augustus 2012 @ 20:22:

[...]

(Ik vind het juist een vervelende stem.... Dat hese, iets te hoge, vind ik geen pretje.) Maar goed, het gaat om de inhoud Erg he? Ik vind dat juist heel fijn om te horen. Net als zijn práchtige gebruik van de Nederlandse taal en dat kakkineuze accent. Ja ik vind dat sexy... Maar ik ben dan ook een beetje raar geloof ik...
quote:Hasse88 schreef op 26 augustus 2012 @ 20:22:

[...]

God nou! Ik zeg maar 1 ding: absinthe.... Oh God
quote:waranaka schreef op 26 augustus 2012 @ 20:20:

[...]

Het wordt een avond oorlog...je verwacht het niet hè
quote:Mazou schreef op 26 augustus 2012 @ 20:26:

[...]

Oh God *Stel je Adriaan's stem voor: "le fée verte is een prachtig middel om bijzonder onder invloed te raken en de hele kamer door te dansen"
quote:Hasse88 schreef op 26 augustus 2012 @ 20:24:

Maar ik ben dan ook een beetje raar geloof ik...

nee ...ik zie *het* wel

van Harte!
quote:RationalCouple schreef op 26 augustus 2012 @ 20:27:

[...]

je verwacht het niet hè Hahaha...!
Liever elitair dan een pauper!
quote:Hasse88 schreef op 26 augustus 2012 @ 20:28:

[...]

*Stel je Adriaan's stem voor: "le fée verte is een prachtig middel om bijzonder onder invloed te raken en de hele kamer door te dansen"
edit
Ik moet wel zeggen dat Ik Jan elke keer weer sympathieker vind!

Nog gefeliciteerd Hasse! En wat een cadeau, een hele aflevering (gaan we maar van uit) met de stem van Adriaan van Dis

Eerste stuk gemist. Ik zat in de auto, maar ik zit er nu ook voor.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven