Ten einde raad

27-08-2012 13:00 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw hier en dacht mijn verhaal eens neer te zetten want zoals de titel het zegt, ik ben ten einde raad.

Ik ben 46j en woon sinds een 18tal maanden samen met mijn nieuwe vriendin.

In het begin vertrouwde ik haar in alles maar daar is verandering in gekomen, naar mijn mening met reden.

Ben een paar keer uitgekomen dat er leugens verteld werden tegen me, dingen achter mijn rug gedaan werden enz

Nu heeft mijn vriendin een hechte band met haar dochter.

Ik heb er al een paar keer op uitgekomen dat moeder en dochter plannen achter mijn rug aan het smeden waren om mij op het verkeerde been te zetten.

Een voorbeeld:

Mijn vriendin moest ergens naartoe maar had er niet veel zin in, en daar ik ook ergens moest zijn kon ik haar niet brengen. Toen ik thuiskwam was zij ook al thuis, en vroeg haar hoe het geweest was en ze zei "heel goede, en nog een paar dingen dat het goed geweest was waar ze naartoe geweest was.

30m later kreeg ze een sms van haar dochter. Daar zij niet in de buurt was las ik hem.

Toen in die tijd zei ze soms dat ik haar sms'en mocht lezen en dus deed ik dat ook.

Ik las die sms en het was echt een voor mij onverklaarbare. Dus ik keek naar de verzonden berichten en daar zag ik staan dat mijn vriendin naar haar dochter stuurde dat ze de zetel van de auto zou verplaatsen, alsook de auto zodat het zou lijken alsof ze weggeweest was. De leugen kwam uit dus. Haar uitleg was en is nog altijd dat ik haar controleer, terwijl de afspraak was toen we samen gingen wonen dat de gsm's open en bloot zouden liggen. Hetzelfde is ook gebeurt toen mijn vriendin naar de oogarts moest, ik had geen sms'en gelezen maar was ook toen ik thuiskwam dat ze het zo goed gesteld had bij de arts en dat ze de rekening zouden opsturen.

Later moest ik met papieren naar het ziekenfonds en daar de rekening nog niet toegekomen was dacht ik die te gaan betalen, dan kon ik ineens het getuigschrift van de arts mee pakken en zo het geld rapper terug krijgen. Bij de arts aangekomen bleken er geen gegevens te vinden te zijn dat ze die dag geweest was. Ik nog redelijk kwaad op die vrouw dat ze het niet vond, zei zelfs dat ze beter eens zelf haar ogen zou laten controleren totdat ze haar monitor draaide en ik las dat de afspraak gewoon verzet was.

De gsm rekening van de dochter is meerdere keren betaald geweest door mijn vriendin, nadat we afgesproken hadden dat ze het neit zou doen.

Van dat moment was het vertrouwen weg bij mij, en kijk is soms (stiekem) in haar gsm.

Het is mij in de loop van de maanden dikwijls opgevallen dat ze haar gsm verbergt. Soms zelfs in haar slip. (voor mij is het dan zo dat iemand die niets te verbergen heeft ook niets verbergt).

Van mijn kant, mijn gsm ligt open en bloot, er zit geen paswoord in mijn pc, ze weet al mijn andere paswoorden enz. Van haar kant zit er een paswoord in haar pc.

Deze namiddag moet ik ergens zijn. En ben er niet trots op dat ik er moet zijn.

Gisteren zat mijn vriendin in bad, ik kwam naar de woonkamer en haar gsm lag aan de lader. Toen ik binnenkwam ging haar gsm af en ik dacht hem van de lader te koppelen en te brengen naar haar. Ik keek eens wie er stuurde (al had ik wel een vermoeden dat het de dochter was) en ik las een sms dat ze het verteld had dat ik deze namiddag daar moest zijn waar ik moet zijn. Ik heb er niets over gezegd maar het bleef hangen bij mij. Ik dacht "kan ze nu gewoon niet eens zwijgen en stoppen met alles te vertellen was hier gebeurt?"

Vanmorgen vroeg ik haar of ze het al verteld had tegen haar dochter dat ik naar die afspraak moet deze namiddag.

Haar antwoord was dat ze het nog aan niemand verteld had, zelfs aan haar ouders niet dat het gewoon hun zaken niet zijn. Ook vroeg ze nog als ik dacht dat ze tegen allemaal zomaar alles verteld wat hier gebeurt. Ik zei "aan je dochter wel ja", en toen zei ik dat ik die sms gelezen had.

Weer was haar antwoord dat het controle was van mijn kant en telkens als ze op een leugen betrapt wordt krijg ik dit antwoord.

Nu ben ik ten einde raad, de zoveelste leugen is weer een feit.

Ik vraag mij af of ik echt zo controleer. Wel moet ik toegeven dat als ik vermoed dat er leugens verteld worden ik inderdaad ga zoeken.

Op dit moment voel ik mij echt een slecht persoon, al ben ik niet degene die leugens verteld.

Ik vraag mij af wat ik kan doen om door te dringen bij haar dat die leugens echt de ondergang van onze relatie zijn want ik kan er echt niet meer tegen.

Zoek ik teveel en zijn sommigen dingen beter niet te weten?

Ben ik een slecht mens omdat ik in haar gsm kijk, al dan niet stiekem?

Ben ik slecht omdat ik die leugens er niet bij neem?

Help me aub met raad, want zo kan het niet verder hier.

Mark
WTF is het met al die kerels en hun vage relaties de afgelopen week?

On topic: run Mark, run!
Inderdaad wat je zegt, zo kun je niet verder.

Ga weg bij deze leugenachtige schepsels en ga weer lekker alleen wonen. Maar iets in mij zegt me dat dit niet kan....
Ja en?
Weggaan, dat is allemaal zo makkelijk niet he.

Ten eerste hou ik veel van die vrouw, en ten tweede vertrekken kan zomaar niet van de éne dag op de andere.
quote:ozzy13 schreef op 27 augustus 2012 @ 13:09:

Weggaan, dat is allemaal zo makkelijk niet he.

Ten eerste hou ik veel van die vrouw, en ten tweede vertrekken kan zomaar niet van de éne dag op de andere.

Waarom kun je niet vertrekken? Of woont zij bij jou in huis?

Dan pak je haar koffers en zet die voor de deur.

En anders blijf je omwille van de 'liefde' zo door modderen en dan is het over een half jaar alsnog afgelopen.
Ja dat zag in net ook in mijn glazen bol

Maar als je zo gek op haar bent dan moet je hier ook niet komen miepen over van, wat moet ik nou??? De keuze is simel, weggaan of accepteren.

Wat denk je zelf?

Wat zouden wij doen?
Ja en?
Mmmm, ja ik vind het raar dat je in haar gsm kijkt. En ik vind het raar dat ze over dingen liegt.

Waarom liegt ze over (lullige) afspraken? Omdat jij steeds zit te zeuren of zo? Of verdenk je haar van een affaire of zo?
Kweek ruggengraat en ren!
Hebben jullie samen afgesproken geen wachtwoorden op de GSM te zetten en de GSM open en bloot te leggen? Hebben jullie samen afgesproken dat zij geen rekeningen van haar dochter betaald? Of is dat wat jij vindt, en geen discussie mogelijk?
Wij hebben samen een huis gehuurd, wij twee staan op het huurcontract.

Meubelen zijn samen aangekocht, staan op beide.

En zomaar je boel pakken en vertrekken, waar moet ik naartoe?

Ik weet dat het niet van vandaag op morgen kan veranderen, weet ook dat het mss over een half jaar toch gedaan is.

En eigenlijk wil ik niet vertrekken (of durf ik niet) het liefst zou ik de situatie verandert zien, maar hoe? Dat is de big question he
Voor we gingen samenwonen hebben we afgesproken de gsm van beide open en bloot te leggen.

Toen zij kwam zeggen dat ze wilde de rekening van haar dochter betalen hebben wij erover gepraat samen, en heb ik gezegd dat ik het liever niet had. Ze ging akkoord en zei nog dat ze geen rekeningen zou betalen. Week later had ze er twee betaald voor de dochter.

De paswoorden zijn er gekomen nadat ik haar op de eerste leugens betrapt had. Ze zei dat ik haar controleerde dus overal paswoorden op.
Beste Mark,

Allereerst: je bent geen slecht persoon!

Je bent er meerdere keren achtergekomen dat je vriendin soms liegt over dingen en dat maakt je wantrouwig. Ik kan dan best begrijpen dat je jezelf niet in kan houden, een soort controle over haar wilt en daarom in haar telefoon kijkt.

Ik vind dat je vriendin liegt over rare dingen. Waarom liegt ze over een afspraak waar ze niet geweest is, of over de oogarts? Het lijkt alsof ze iets in haar schild voert, ze is in ieder geval niet helemaal eerlijk tegen je. Ik zou haar niet weg laten komen met: "je controleert me teveel", om vervolgens geen verklaring te geven over haar rare gedrag.

Ik zou een rustig gesprek met haar aangaan om te vragen wat er aan te hand is, of ze iets te verbergen heeft. Ik zou het ook hebben over de toegang tot elkaars telefoon en computer en daar evt nieuwe afspraken over maken. En over wat voor relatie jullie hebben. Sommige stellen delen alles met elkaar en hebben nul geheimen, andere stellen laten hun partner niet alles weten. Blijkbaar zit zij in de laatste categorie en zij is de eerste!

Hopelijk word je dan wat wijzer!
Aangezien je niet weg kan zal je er mee moeten dealen.....
Zij een liegbeest, jij een kerel zonder oempf. Gezellige combinatie.
Heb je gezamenlijke rekeningen? Nee toch, hè? Ik heb een heeeel slecht voorgevoel.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
quote:Suze02 schreef op 27 augustus 2012 @ 13:04:

WTF is het met al die kerels en hun vage relaties de afgelopen week?

Volgens mij heb ik nog meer vrouwen met vage relaties zien langskomen.

On topic: de dingen waar ze over liegt zijn niet echt halszaken. Je zou het onder de noemer leugentjes voor best wil kunnen scharen. De vraag is waarom ze dat doet? Misschien push je haar teveel, laat je haar onvoldoende vrij? Feit is dat ze zich onvoldoende op haar gemak voelt om jou de waarheid te vertellen. Uitelkaar gaan lijkt me niet de meest voor de hand liggende oplossing. Beetje drastisch in mijn ogen. Probeer het bespreekbaar te maken en uit te vinden wat er aan de hand is.
quote:ozzy13 schreef op 27 augustus 2012 @ 13:17:

Voor we gingen samenwonen hebben we afgesproken de gsm van beide open en bloot te leggen.

Toen zij kwam zeggen dat ze wilde de rekening van haar dochter betalen hebben wij erover gepraat samen, en heb ik gezegd dat ik het liever niet had. Ze ging akkoord en zei nog dat ze geen rekeningen zou betalen. Week later had ze er twee betaald voor de dochter.

De paswoorden zijn er gekomen nadat ik haar op de eerste leugens betrapt had. Ze zei dat ik haar controleerde dus overal paswoorden op.Werkt je vriendin niet? Heeft ze geen inkomsten?
Als je op zoek gaat naar leugens, dan zul je leugens vinden. Ook wanneer er wellicht helemaal geen leugens zijn. Ik heb niet het hele verhaal gelezen, omdat het als los zand aan elkaar hangt. Jij bent degene met een probleem, niet "je nieuwe vriendin".
quote:alfa-man schreef op 27 augustus 2012 @ 13:22:

[...]Volgens mij heb ik nog meer vrouwen met vage relaties zien langskomen.Dat komt omdat dit een vrouwen forum is.
Ik zou stilletjes een rekening op jouw naam openen en alles wat je maar kan vinden daarop zetten. Als je spaarrekeningen hebt alles naar de tegenrekening boeken en zo gauw als het erop staat, doorsluizen naar je nieuwe rekening.
it's a big club and you ain't in it
Het bespreekbaar maken zeg je.

Telkens als ik dat probeer klapt ze dicht en blijft erbij dat ik haar controleer. Voor mij is dat gewoon de echte reden omdraaien zodat het allemaal mijn schuld is.

Een paar keer is dat gelukt en eindigde het gesprek met mijn daden als onderwerp. Nadat het niet meer lukte (en zij bleef proberen) draait het gesprek meestal uit op roepen en tieren.

Als erover gepraat wordt wil ik bij het onderwerp blijven en niet de rollen omdraaien. Ik wil wel luisteren naar haar kant van het verhaal maar daarvoor moet er niet van het onderwerp weggelopen worden. Soms worden er dingen bijgehaald die er helemaal niets mee te maken hebben. Vamorgen ook van dat, ze zei me "je hebt niet met je ex te maken, maar met mij" wat heeft mijn ex daar in godsnaam mee te maken???

En ja ze heeft een inkomen, maar toen was de afspraak dat we het gezamelijk zouden houden (is nu verandert)
@paloma

Vertel me dan waar mijn probleem zit?

Moet ik dan de leugens blijven accepteren?
Maar als ze de rekeningen van haar dochter wilt betalen van haar eigen inkomen, moet ze dat toch zelf weten? Als het maar van haar geld afgaat dan. En dat zij dan degene is die er leuke dingen voor moet laten.

Hoe oud is de dochter?
Waarom vind jij dat je iets te vertellen hebt over wat zij voor haar dochter betaald? Je komt nogal als een controlfreak over. Mobiels open en bloot? Zodat je altijd kunt checken? Wat een bizarre regel zeg. Ik zou daar knettergek van worden.
Ik zou haar toch serieus nemen als ik jou was. Het zit haar heel hoog dat je haar zo controleert en ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Zij besluit een rekening van haar dochter te betalen (van haar eigen geld neem ik aan) en wil daar waarschijnlijk bij jou geen verantwoording voor afleggen. Zo zijn er meer kleine leugentjes waar je haar op betrapt en zij voelt zich nu zwaar door jou gecontroleerd. Ik denk dat ze een punt heeft en dat je in een volgend gesprek zult moeten aangeven dat je daarmee zal stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven