Slim idee?
zondag 26 augustus 2012 om 22:37
Heyhallo Viva'ers,
Ik heb hier een korte vraag voor jullie.
Ik ben een maand geleden een soort oppasdienst begonnen met een goede vriendin van mij.
Wij kenden beide namelijk veel ouders met baby's/jonge kinderen waarbij ze moeite hadden met het vinden van een betaalbare kinderdagverblijf.
Daarom zijn mijn goede vriendin en ik samen een kleine oppasdienst in mijn huis (redelijk groot huis) begonnen.
Beide hebben wij de juist cursussen e.d. gehad om in een kdv te werken dus daar is geen probleem.
Voor een kleine bijdrage komen er elke (doordeweekse)dag zo'n 5 a 10 kinderen, allemaal nog in de luiers.
Nou woon ik als 1 van de enige nog in een buurt waar je huisvuilzakken buiten moet zetten i.p.v. het gebruik van een kliko,
Bij de meeste wordt de kliko om de week geleegd en moet ze per kilo betalen, terwijl ik elke week mijn afval buiten kan zetten.
Een paar van die moeders vroegen eergister dus als het misschien mogelijk is om bijv. op vrijdag al hun luierafval mee te nemen, zodat ik dat maandagochtend buiten kan zetten (ter info: het vuilnis wordt bij mij maandagvroeg opgehaald, nog voor die kinderen langskomen, vandaar vrijdag brengen). Dit scheelt hun dan in de kosten en ruimte in hun kliko. Uiteraard iets hogere bijdrage jegens mij.
Nou vond ik het opzich geen slecht idee aangezien ik normaal toch al wat zakken met luiers heb staan (van het gebruik van die kinderen doordeweeks) en wil het opzich dus best voor ze doen. Alleen vroeg ik mij af als dit uit te houden is door bijvoorbeeld die zakken in mijn minst gebruikte kamer te zetten(met de deur dicht het gehele week en ik uiteraard niet in die kamer haha). Of denken jullie dat die geur na een dag o.i.d. zich door het hele huis verspreidt?
Ik ben trouwens nieuw op dit forum en ben dus niet helemaal zeker als dit in het juiste forum staat.
Ik heb hier een korte vraag voor jullie.
Ik ben een maand geleden een soort oppasdienst begonnen met een goede vriendin van mij.
Wij kenden beide namelijk veel ouders met baby's/jonge kinderen waarbij ze moeite hadden met het vinden van een betaalbare kinderdagverblijf.
Daarom zijn mijn goede vriendin en ik samen een kleine oppasdienst in mijn huis (redelijk groot huis) begonnen.
Beide hebben wij de juist cursussen e.d. gehad om in een kdv te werken dus daar is geen probleem.
Voor een kleine bijdrage komen er elke (doordeweekse)dag zo'n 5 a 10 kinderen, allemaal nog in de luiers.
Nou woon ik als 1 van de enige nog in een buurt waar je huisvuilzakken buiten moet zetten i.p.v. het gebruik van een kliko,
Bij de meeste wordt de kliko om de week geleegd en moet ze per kilo betalen, terwijl ik elke week mijn afval buiten kan zetten.
Een paar van die moeders vroegen eergister dus als het misschien mogelijk is om bijv. op vrijdag al hun luierafval mee te nemen, zodat ik dat maandagochtend buiten kan zetten (ter info: het vuilnis wordt bij mij maandagvroeg opgehaald, nog voor die kinderen langskomen, vandaar vrijdag brengen). Dit scheelt hun dan in de kosten en ruimte in hun kliko. Uiteraard iets hogere bijdrage jegens mij.
Nou vond ik het opzich geen slecht idee aangezien ik normaal toch al wat zakken met luiers heb staan (van het gebruik van die kinderen doordeweeks) en wil het opzich dus best voor ze doen. Alleen vroeg ik mij af als dit uit te houden is door bijvoorbeeld die zakken in mijn minst gebruikte kamer te zetten(met de deur dicht het gehele week en ik uiteraard niet in die kamer haha). Of denken jullie dat die geur na een dag o.i.d. zich door het hele huis verspreidt?
Ik ben trouwens nieuw op dit forum en ben dus niet helemaal zeker als dit in het juiste forum staat.
zondag 26 augustus 2012 om 23:20
Op het kdv mag je per leidster max 4 kinderen onder de 1 hebben. En 5 ouder als 1. ( moeten dan allemaal ouder zijn, was bij ons wel de regel). Vanaf 3 jaar 7 kinderen.
Neem aan dat dit ook voor gastouders geld, het zal iig niet zo zijn dat zij meer kinderen mogen opvangen.
Edit: ben alweer mosterd.
Neem aan dat dit ook voor gastouders geld, het zal iig niet zo zijn dat zij meer kinderen mogen opvangen.
Edit: ben alweer mosterd.
zondag 26 augustus 2012 om 23:20
quote:borodini_ schreef op 26 augustus 2012 @ 23:16:
Hoeveel kinderen u als gastouder mag opvangen is sinds 2010 veranderd, dit hangt af van de leeftijd van de kinderen:
- U mag maximaal zes kinderen van 0 tot 13 jaar opvangen. Daarbij tellen uw eigen kinderen tot 10 jaar mee.
- U mag niet meer dan vijf kinderen tegelijk opvangen, als deze kinderen allemaal jonger dan 4 jaar zijn. Dit is inclusief uw eigen kinderen tot 4 jaar.
- Er mogen maximaal vier kinderen van 0 en 1 jaar tegelijk aanwezig zijn, waarvan maximaal twee kinderen van 0 jaar. Dit is ook weer inclusief uw eigen kinderen van deze leeftijd.
Daarom noemen ze het een oppasservice denk ik.
Maar welke ouders gaan hiermee akkoord?!
Hoeveel kinderen u als gastouder mag opvangen is sinds 2010 veranderd, dit hangt af van de leeftijd van de kinderen:
- U mag maximaal zes kinderen van 0 tot 13 jaar opvangen. Daarbij tellen uw eigen kinderen tot 10 jaar mee.
- U mag niet meer dan vijf kinderen tegelijk opvangen, als deze kinderen allemaal jonger dan 4 jaar zijn. Dit is inclusief uw eigen kinderen tot 4 jaar.
- Er mogen maximaal vier kinderen van 0 en 1 jaar tegelijk aanwezig zijn, waarvan maximaal twee kinderen van 0 jaar. Dit is ook weer inclusief uw eigen kinderen van deze leeftijd.
Daarom noemen ze het een oppasservice denk ik.
Maar welke ouders gaan hiermee akkoord?!
zondag 26 augustus 2012 om 23:26
maandag 27 augustus 2012 om 08:02
quote:borderwalk schreef op 26 augustus 2012 @ 23:26:
Ik weet ook niet of ik zo blij zou zijn als mijn buren een extra zakcent extra zouden willen verdienen door alle luiervuilniszakken van familie/vrienden bij hun/ons/mij op de stoep te leggen. Heerlijk als je 's ochtends langs zo'n stinkende belt moet.
Dit ook ja. De ouders krijgen het binnen de kortste keren allemaal door, en dan zit jij met 10 extra zakken per week. En die vuilnisbelt ga jij dan elk weekend opslaan en buiten zetten.
Ik zou er als buur niet blij mee zijn. En als je een half-legaal bedrijf hebt zou ik niet aan dat soort ellende beginnen.
Ik weet ook niet of ik zo blij zou zijn als mijn buren een extra zakcent extra zouden willen verdienen door alle luiervuilniszakken van familie/vrienden bij hun/ons/mij op de stoep te leggen. Heerlijk als je 's ochtends langs zo'n stinkende belt moet.
Dit ook ja. De ouders krijgen het binnen de kortste keren allemaal door, en dan zit jij met 10 extra zakken per week. En die vuilnisbelt ga jij dan elk weekend opslaan en buiten zetten.
Ik zou er als buur niet blij mee zijn. En als je een half-legaal bedrijf hebt zou ik niet aan dat soort ellende beginnen.
maandag 27 augustus 2012 om 13:59
Lekker in de zomer ook, van die broeierige vuiniszakken vol luiers, jak!
Dat zou wel een handeltje zijn trouwens, aan te bieden op marktplaats; breng mij uw vuilniszak, ik zet deze maandagochtend bij mij op de stoep. 1 euro per zak (wat vraagt de gemeentelijke ophaaldienst ervoor, wat weegt een zak met volle luiers?)
Twintig zakken, dat is toch een leuk zakcentje iedere week!
Toevoeging: bied het aan speciaal voor zware zakken, dan is het voordeel voor de mensen groter! Zakken vol bouwafval, bijvoorbeeld. Daar kan je dan natuurlijk ook meer voor vragen, 2,50 per zak?!
Dat zou wel een handeltje zijn trouwens, aan te bieden op marktplaats; breng mij uw vuilniszak, ik zet deze maandagochtend bij mij op de stoep. 1 euro per zak (wat vraagt de gemeentelijke ophaaldienst ervoor, wat weegt een zak met volle luiers?)
Twintig zakken, dat is toch een leuk zakcentje iedere week!
Toevoeging: bied het aan speciaal voor zware zakken, dan is het voordeel voor de mensen groter! Zakken vol bouwafval, bijvoorbeeld. Daar kan je dan natuurlijk ook meer voor vragen, 2,50 per zak?!
maandag 27 augustus 2012 om 14:12
quote:goedidee schreef op 27 augustus 2012 @ 14:06:
Haha, sorry moet wel even lachen.
Dit hele verhaal is gewoon verzonnen.
Kijken hoe goedgelovig jullie zijn.
Wat details toevoegen en de meeste geloven het.
Sorry voor de mensen die dit echt geloofde.Nou, ik zou me niet te hard op de de borst kloppen. Goed beschouwd heb je het toch maar matig gedaan. Ja het was geloofwaardig, maar dat is de kunst niet. Je hebt maar 34 reacties en nog niet eens zwaar veroordelende of meelevende. Een beetje trol houdt de vivaforummer dagen bezig en trekt honderden reacties.
Haha, sorry moet wel even lachen.
Dit hele verhaal is gewoon verzonnen.
Kijken hoe goedgelovig jullie zijn.
Wat details toevoegen en de meeste geloven het.
Sorry voor de mensen die dit echt geloofde.Nou, ik zou me niet te hard op de de borst kloppen. Goed beschouwd heb je het toch maar matig gedaan. Ja het was geloofwaardig, maar dat is de kunst niet. Je hebt maar 34 reacties en nog niet eens zwaar veroordelende of meelevende. Een beetje trol houdt de vivaforummer dagen bezig en trekt honderden reacties.
maandag 27 augustus 2012 om 14:28
Je zou de kosten van deze service dan afhankelijk moeten maken van de afstand tussen woning afvalproducent en jouw woning, en van de benzineprijzen. Het moet natuurlijk wel lonend blijven. Dus als de klanten verder moeten rijden, hoeven ze per zak minder te betalen aan je. Anders halen ze de benzinekosten er niet meer uit, en dat zou jammer zijn.
Aan de andere kant, het transporteren van zwaardere vuilniszakken kost ook meer benzine, dus dat moet ook meeberekend worden.
Dat wordt dan een ingewikkelde kostenberekening, daar kun je vast iemand voor aannemen. Dat is dan meteen je eerste werknemer, kijk, uitbreiding van de zaak!
Aan de andere kant, het transporteren van zwaardere vuilniszakken kost ook meer benzine, dus dat moet ook meeberekend worden.
Dat wordt dan een ingewikkelde kostenberekening, daar kun je vast iemand voor aannemen. Dat is dan meteen je eerste werknemer, kijk, uitbreiding van de zaak!
maandag 27 augustus 2012 om 14:31
Moet je wel ook even over zakken en de kwaliteit ervan nadenken. Een beetje kwaliteitszak zou ik wel nemen, er hoeft er tenslotte maar eentje te scheuren tussen je opbergkamer en de voordeur, en je hebt een probleem.... Misschien kun je kijken of K*mo je bedrijfje wil sponsoren, en dan accepteer je alleen nog zakken van dat merk!
O, en wel even incalculeren dat je maar zakken tot een bepaald gewicht aanneemt, je moet ze tenslotte ook nog zelf versjouwen. Misschien al even je zorgverzekering aanpassen zodat je genoeg fysiotherapie-behandelingen kunt afnemen, als nodig.
O, en wel even incalculeren dat je maar zakken tot een bepaald gewicht aanneemt, je moet ze tenslotte ook nog zelf versjouwen. Misschien al even je zorgverzekering aanpassen zodat je genoeg fysiotherapie-behandelingen kunt afnemen, als nodig.
maandag 27 augustus 2012 om 14:33
En een goed ventilatie-systeem voor die opslagkamer, je wilt tenslotte niet flauwvallen op het moment dat je de deur opent de avond dat je alle zakken naar buiten wilt brengen.
Misschien ook maar meteen een goede rechtsbijstandverzekering afsluiten, je buren zullen tenslotte ook wel na een tijdje op de stoep verschijnen om te klagen over stank-overlast...
Misschien ook maar meteen een goede rechtsbijstandverzekering afsluiten, je buren zullen tenslotte ook wel na een tijdje op de stoep verschijnen om te klagen over stank-overlast...
maandag 27 augustus 2012 om 14:36
En bij de gemeente even het bestemmingsplan van je wijk gaan opzoeken en kijken in hoeverre je op de huidige locatie uberhaupt een bedrijf mag gaan opzetten.
Brandgevaar, dat is ook nog zoiets. De brandweer kan je er vast meer over vertellen! Al die broeierige zakken halfvergane meuk, afbraak- en composteringsgassen, ik denk dat je dan aan een gewone brandblusser niet meer genoeg hebt... Rookmelders, automatische brandblusinstallatie.
O, de brandverzekering van je woning zou ik ook maar meteen aanpassen!
Brandgevaar, dat is ook nog zoiets. De brandweer kan je er vast meer over vertellen! Al die broeierige zakken halfvergane meuk, afbraak- en composteringsgassen, ik denk dat je dan aan een gewone brandblusser niet meer genoeg hebt... Rookmelders, automatische brandblusinstallatie.
O, de brandverzekering van je woning zou ik ook maar meteen aanpassen!
maandag 27 augustus 2012 om 14:39
Ongediertebestrijding, ook nog zo'n punt. Voordat je eens 's nachts wakker wordt van wat gekriebel op je bovenlip en je er vervolgens in een reflex een dikke glanzende kakkerlak wegveegt, moet je even een duidelijk overzicht maken van alle mogelijke ongedierte dat je aan kan trekken... Muizen, papiervisjes, meeltorretjes, strontvliegen, ...
MIsschien je buren vragen of ze interesse hebben in een bestrijdings-abonnement, dat ze regelmatig voorbijkomen en in jullie hele rijtje de boel uitspuiten, dan ben je er maar vanaf!
MIsschien je buren vragen of ze interesse hebben in een bestrijdings-abonnement, dat ze regelmatig voorbijkomen en in jullie hele rijtje de boel uitspuiten, dan ben je er maar vanaf!
maandag 27 augustus 2012 om 14:58
Voor wat betreft de opslagruimte is investeren in goede sealende vloer- en muurmaterialen een must. Lekkende zakken zullen regelmatig voorkomen, en als die vloeistoffen je beton intrekken dan ben je niet blij. Hoe dik is de bodemplaat van je huis, en hoe hoog is het grondwaterpeil in je woonplaats?
Heb je al eens nagedacht over hoe te voorkomen dat je ongewenste materialen aan gaat nemen? Asbest? Koelvloeistof uit oude koelkasten? Spaarlampen? Kwikthermometers? Wat voor potentiele risico's loop je zelf, loopt je omgeving? Wat voor effect heeft dit mogelijk op de waarde van je huis/grondstuk?
Heb je al eens nagedacht over hoe te voorkomen dat je ongewenste materialen aan gaat nemen? Asbest? Koelvloeistof uit oude koelkasten? Spaarlampen? Kwikthermometers? Wat voor potentiele risico's loop je zelf, loopt je omgeving? Wat voor effect heeft dit mogelijk op de waarde van je huis/grondstuk?
maandag 27 augustus 2012 om 15:02
Afhankelijk van wat je in gedachten hebt, zou je nu al kontakt kunnen opnemen met de belastingdienst om een btw-nummer aan te vragen.
http://www.belastingdiens ... n_bij_de_belastingdienst/
http://www.belastingdiens ... n_bij_de_belastingdienst/
maandag 27 augustus 2012 om 15:15
Ik vraag me serieus af hoe zo een vraag vanuit de ouders tot stand is gekomen. "oh btw, hoe zit het hier met de afval? Gratis? Mag ik dan mijn vuilniszakken bij jou neerzetten? Dat schilt mij weer in de kosten.
Een paar dagen van die stink luiers bewaren om vervolgens gratis weg te kunnen zetten. Ik vind het een vies idee. Je ruikt zo een vieze luier meteen en na een paar dagen zakken vol al helemaal, bah! Hoeveel je er ook voor krijgt niet doen. Er zijn ook andere manieren om je klanten aan je te binden.
Een paar dagen van die stink luiers bewaren om vervolgens gratis weg te kunnen zetten. Ik vind het een vies idee. Je ruikt zo een vieze luier meteen en na een paar dagen zakken vol al helemaal, bah! Hoeveel je er ook voor krijgt niet doen. Er zijn ook andere manieren om je klanten aan je te binden.