Gezondheid alle pijlers

Doorbraakbloeding

27-08-2012 15:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn gynaecoloog heeft me geadviseerd om (om medische redenen) de pil steeds 3 strips door te slikken en dus maar 4x per jaar een stopweek te houden. Ik ben nu halverwege de tweede strip, en verlies bloed. Doorbraakbloeding dus. In de bijsluiter kan ik nergens vinden wat je in zo'n geval moet doen, maar uit een ver verleden meen ik me te herinneren dat je dan kon stoppen met de pil (omdat ik hem had doorgeslikt) en een stopweek kan houden. Daarna weer beginnen met een nieuwe strip en die helemaal slikken en dan ben als het ik me goed herinner nog steeds beschermd, toch? Klopt dit? En zo niet, wat moet ik dan doen nu? Om nu nog 1,5 maand te blijven bloeden tot mijn stopweek zie ik ook niet zo zitten :').
Gewoon doorslikken. Die bloeding stopt vanzelf.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Mocht je 'n b-merk gekregen hebben, vraag dan het origineel weer terug. Bij de nep microgynon kreeg ik binnen 2 maanden al 'n doorbraakbloeding, bij het origineel kan ik 4 maanden doorslikken.
Ik lees mee. Heb hier dus ook last van. Ik ben door omstandigheden (vakantie ed) niet gestopt met de pil. 2 keer een stopweek overgeslagen.

Ik heb deze week een afspraak staan bij mijn huisarts maar zou het kunnen dat die bloedingen worden veroorzaakt doordat mijn lichaam 'ongesteld'wil worden maar dat de pil (die licht is) dat tegenhoudt???

Ik ben benieuwd of iemand dit weet of dit ook heeft gehad??
ik heb dit ook gehad, gewoon doorslikken, geen probleem, gaat vanzelf weer over na 2 daagjes. ( bij mij iig )
Maar ik heb inmiddels al bijna een week bloedverlies. Tot gister echt maar een paar drupjes per dag, maar vandaag gewoon alsof ik licht ingesteld werd. Toch gewoon doorslikken dus?
quote:lenaleen schreef op 27 augustus 2012 @ 16:41:

Maar ik heb inmiddels al bijna een week bloedverlies. Tot gister echt maar een paar drupjes per dag, maar vandaag gewoon alsof ik licht ingesteld werd. Toch gewoon doorslikken dus?Wat jij wil. Doorslikken kan, een stopweek inlassen ook. Persoonlijk zou ik gewoon doorslikken.
Overstappen op een andere pil?
Als jij het advies hebt gekregen maar 4x per jaar een stopweek in te lassen en nu last hebt van een langere doorbraakbloeding zou ik contact opnemen met de gyn. Hij/zij heeft meer inzicht in jouw medische achtergrond dan wij. Misschien moet je wennen aan deze pil (kan heel goed zo zijn) maar misschien heb je meer baat bij een andere/zwaardere pil. Ik geef je dit advies omdat ik zelf helemaal geen stopweek mag inlassen van de gyn.
Mmm.. ik denk dat ik hem gewoon doorslik en het maar even aankijk. Mocht het bloeden niet overgaan, of ik het weer krijgen bel ik de gynaecoloog wel inderdaad.

Overstappen op een andere pil kan niet, omdat ik ze inmiddels bijna allemaal geprobeerd heb en ik heel heftig reageer op alle anderen. Dit is een heel ander soort pil dan normaal (en kost ook een vermogen..) en ben juist heel blij dat ik van deze geen bijwerkingen krijg.
quote:lenaleen schreef op 27 augustus 2012 @ 17:24:

Mmm.. ik denk dat ik hem gewoon doorslik en het maar even aankijk. Mocht het bloeden niet overgaan, of ik het weer krijgen bel ik de gynaecoloog wel inderdaad.

Overstappen op een andere pil kan niet, omdat ik ze inmiddels bijna allemaal geprobeerd heb en ik heel heftig reageer op alle anderen. Dit is een heel ander soort pil dan normaal (en kost ook een vermogen..) en ben juist heel blij dat ik van deze geen bijwerkingen krijg.Misschien is de Nuvaring een optie? Kun je ook gewoon mee "doorringen".
Zoely toevallig?
Bij mij stoppen doorbraakbloedingen niet zomaar, kan weken doorgaan. Tot ik toch maar bedenk een stopweek te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven