La Sociedad Secreta de KP

07-08-2012 21:55 3047 berichten

Welkom in de Blauwe Roode Kamer, waar realiteit en waanzin nauw met elkaar verbonden zijn. Waar onze butlers altijd tot uw beschikking staan, maar let wel, alleen als u zich gedraagt! Zo niet dan wordt u verbannen naar de kerkers waar u geplaagd zult worden door de nachtmary's en de bewoners hun heksenstreken op u zullen botvieren!

Ooit bij elkaar gebracht door KP, nog altijd wachtend op haar gevolg. Een interessante reis staat voor de boeg en onopgeloste mysteries domineren het dagelijkse leven. Als u zich weet te passen in dit hoog staande gezelschap wacht u een verblijf van ongekende luxe en weldaad.

Echt????? Wie doet nou zoiets? Ik kan het echt niet begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Weet ik niet. Puber actie misschien?
Nog steeds kan ik het niet begrijpen. Idioten!
Gestolen zelfs, wat erg Acy! Is ook niet te begrijpen idd, die mensen zijn echt niet goed snik.
Toen we mijn opa gingen begraven reden we eerst van zijn huis naar de begraafplaats in stoet. Toen stonden er langs de kant van de weg ineens allemaal jongeren te joelen en hun middelvinger op te steken enzo. Ook schoot er een andere auto midden tussen de stoet met veel gasgeef-geluiden omdat hij schijnbaar haast had. Ik snap niet dat mensen geen respect kunnen opbrengen voor het feit dat, ook al maakt het hun niet uit dat er iemand dood is, de overledene wel naasten achterlaat.

Mefs, ik zat te denken, je zegt dat Mefsmeid langzaam leest maar het wel goed doet op school. Misschien leest ze voor in haar hoofd, in plaats van gewoon te lezen. Dan doe je lang over een tekst, maar onthoudt het wel goed.
Dat doe ik ook, Barto, maar er is meer aan de hand. Ze kan zich niet aan een taak vasthouden, ze wordt heel snel afgeleid en ze heeft moeite om haar taak weer op te pakken. Het tempo is laag vooral bij het hardop lezen en ze heeft dan moeite om te begrijpen wat ze leest. Waarschijnlijk staan haar gedachten in de weg. In groep vier hebben de leerkrachten de gewonen leestoets niet afgenomen, omdat haar leestempo zo laag is (dat test is hardop), maar de AVI heeft ze wel veel beter gedaan. Ze scoorde M4 (midden groep vier), terwijl ze E4 had moeten halen.
Ik wist al vanaf groep 2 dat er iets was. Ik wachtte alleen op een signaal van school af. Die is nu gegeven. Ik ben geen therapeut, maar ik zie veel ADD kenmerken bij haar. Dat ze weinig eet heeft ook ermee te maken. Ze wordt afgeleid en daarom doet ze heel lang over om te eten; en als ze lang over doet, wordt ze moet van het eten en kan daarom geen bord leeg eten.
quote:MEFS schreef op 27 augustus 2012 @ 13:27:

Ik wist al vanaf groep 2 dat er iets was. Ik wachtte alleen op een signaal van school af. Die is nu gegeven. Ik ben geen therapeut, maar ik zie veel ADD kenmerken bij haar. Dat ze weinig eet heeft ook ermee te maken. Ze wordt afgeleid en daarom doet ze heel lang over om te eten; en als ze lang over doet, wordt ze moet van het eten en kan daarom geen bord leeg eten.

Ik weet niet in welke omgeving jij woont, maar ik heb oudste en jongste beide door een andere school laten testen dan waar ze op zaten, ik heb de directeur van die school onder druk gezet omdat ik het zonde vond als mijn kinderen een heel schooljaar voor niks op een school zaten waar ze enkel de zenuwen van kregen.

1 daarvan is op de MLK en de ander op een kleuterschool met speciaal onderwijs, ik kan je vertellen dat dit absoluut geen stilstand in houd, maar wel dat mijn kinderen zich beter in hun vel gingen voellen
Ah, ik snap het. (Ik ben er zelf pas sinds een paar jaar achter dat niet iedereen altijd zo leest ).

Goed dat je hulp hebt ingeschakeld. Veel kinderen hebben in de lagere klassen moeite met alles tegelijk ontwikkelen, en als ze er nu wat hulp bij krijgt heb je grote kans dat het gewoon weer rechttrekt. En, als er wel wat is, ben je er vroeg bij en kan er tenminste wat mee gedaan worden.

Klinkt dit enigsinds opbeurend of praat ik je in een depressie?
De school doet geen testen. Dat gaat bij de GGZ. Op zich zitten ze in de juiste school. Ze halen hele goede cijfers en ze voelen zich lekker op die school. Mijn verwachting is dat, als ze ADD heeft, dat ze ook ritalin zal krijgen, zoals Mini, en dat het daarmee voldoende is. En later zal ze moeten leren haar gedachten te beheersen.
sorry, las de vervolg berichten pas na het posten. Je denkt dus inderdaad dat er echt iets 'mis' is. Klinkt in ieder geval wel alsof je er boven op zit
Best wel, Barto

Ik er alle vertrouwen in dat het goed met haar komt. Het is meer dat ik geen zin heb in weer alle die vragenlijsten en afspraken en geregel. Weet je hoeveel tijd ik aan lijstjes heb besteed? Pfffffff
Ik kan het me voorstellen. Ik haat regeldingen. Twintigduizend formulieren in drievoud en achthonderdachtentachtig telefoontjes verder is eindelijk iedereen eruit dat, ja, inderdaad, het is zoals u al zei Mr. Barto.

Over achthonderdachtentachtig telefoontjes gesporken, nog bedankt voor het advies m.b.t. mijn moeder.
hahahahaha. En naast die gewone formulieren, moet je eindeloze vragen lijste invullen met: wanneer kon uw kind prataen? Wanneer kon u kind poepen? Slaat uw kind andere kinderen? Eet uw kind vreemde voorwerpen? enz enz enz enz
En onthoud je dat ook allemaal als ouder? Ik zie mezelf daar al zitten gokken en dat ik dan zodanig verkeerd gok dat er gelijk allerlij verschrikkelijke dingen uitkomen omdat ik niet weet wanneer mijn kind voor het eerst niesde ofzo.
Bij de oudste kan ik veel meer herinneren dan bij de jongste, vooral omdat bij hem alles zo anders liep dan bij andere kinderen. Ik weet bij Mefsmeid dat ze nooit heeft gekropen omdat ze een arm brak toen ze begon te leren. Lopen was ze ongeveer een anderhalf en praten weet ik niet precies, maar ik gok ergens tussen haar eerste en derde verjaardag. Ze was op haar tweede zindelijk en ze was 6 maanden met haar eerste tand. Gek hoe je dit soort dingen kan herinneren. Andere dingen zijn subjectief, en daarom moet ook mijn man de lijsten apart invullen en je krijgt inderdaad verschillen tussen zijn en mijn antwoorden. Ook de school moet lijsten invullen over het gedrag.
Hallo ik had een flink fietsongeluk gehad maar ben er gelukkig met een paar schrammen vana gekomen.
Normaal gesproken had ik zwaargewond moeten zijn, geloof echt bescherming van God.
Sterkte ermee Mefs. Kan me indenken dat het veel gedoe is die lijsten. Ik zie op het werk ook wel eens wat voorbij komen van die aard :-).

Hey Bart, gezellig!
Dank je, Pien. Ach, het is ook leuk in de fotoalbums te bladeren om een of ander te herinneren.
.
Hai MEFS.

Ik was in de stad met m'n gespuis.
Gezellig. Heb je nu nieuwe pumps ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven