Slim idee?

26-08-2012 22:37 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heyhallo Viva'ers,



Ik heb hier een korte vraag voor jullie.



Ik ben een maand geleden een soort oppasdienst begonnen met een goede vriendin van mij.

Wij kenden beide namelijk veel ouders met baby's/jonge kinderen waarbij ze moeite hadden met het vinden van een betaalbare kinderdagverblijf.



Daarom zijn mijn goede vriendin en ik samen een kleine oppasdienst in mijn huis (redelijk groot huis) begonnen.

Beide hebben wij de juist cursussen e.d. gehad om in een kdv te werken dus daar is geen probleem.



Voor een kleine bijdrage komen er elke (doordeweekse)dag zo'n 5 a 10 kinderen, allemaal nog in de luiers.



Nou woon ik als 1 van de enige nog in een buurt waar je huisvuilzakken buiten moet zetten i.p.v. het gebruik van een kliko,

Bij de meeste wordt de kliko om de week geleegd en moet ze per kilo betalen, terwijl ik elke week mijn afval buiten kan zetten.



Een paar van die moeders vroegen eergister dus als het misschien mogelijk is om bijv. op vrijdag al hun luierafval mee te nemen, zodat ik dat maandagochtend buiten kan zetten (ter info: het vuilnis wordt bij mij maandagvroeg opgehaald, nog voor die kinderen langskomen, vandaar vrijdag brengen). Dit scheelt hun dan in de kosten en ruimte in hun kliko. Uiteraard iets hogere bijdrage jegens mij.



Nou vond ik het opzich geen slecht idee aangezien ik normaal toch al wat zakken met luiers heb staan (van het gebruik van die kinderen doordeweeks) en wil het opzich dus best voor ze doen. Alleen vroeg ik mij af als dit uit te houden is door bijvoorbeeld die zakken in mijn minst gebruikte kamer te zetten(met de deur dicht het gehele week en ik uiteraard niet in die kamer haha). Of denken jullie dat die geur na een dag o.i.d. zich door het hele huis verspreidt?



Ik ben trouwens nieuw op dit forum en ben dus niet helemaal zeker als dit in het juiste forum staat.
Alle reacties Link kopieren
Wel tot het einde lezen, july. We zijn hier al een stuk grootschaliger aan het denken, bedrijfsplannen enzo! Heb jij nog verdere goede tips daarvoor?
Ach tof, was weer ongeduldig!

*gaat nadenken over een goede marketing campange*
TO heeft het verhaal verzonnen. Ik ga daar mijn hersencellen niet voor belasten, die hadden het al zwaar genoeg dit weekend.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hersencellen zijn momenteel totaal verweekt door allerlei gesnotter en verkoudheidsmeuk, dus dit soort geblaat is een mooi tijdverdrijf...



Maar goed, TO heeft het intussen blijkbaar opgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor TO leest nog steeds mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:goedidee schreef op 27 augustus 2012 @ 19:35:

Nee hoor TO leest nog steeds mee.

Nog verder inhoudelijk commentaar?



Raar hoor, een topic openen ter entertainment van jezelf.... Was er niets interessants op tv of op het internet te vinden? Had je topic dan nog wat verder gerekt, dan hadden tenminste nog meer lezers een bezigheid gevonden in dit topic...
Alle reacties Link kopieren
Nog ff oefenen Goedidee.
Alle reacties Link kopieren
Een duidelijke klachtenprocedure voor de toekomstige klanten, is ook iets nuttigs om alvast uit te werken. Is ook handig voor op de website.



Hoe bied je het aan? Per zak? Misschien is een 10- of 20-zakkenkaart ook iets? Of een abonnement aanbieden voor een vaste prijs, moet je vantevoren die werknemer wel even aan het rekenen zetten om een goede prijs daarvoor te bepalen...



En misschien alvast eens erover nadenken hoe je jezelf gaat indekken tegen claims die mogelijk tezijnertijd gaan komen vanuit de gemeentelijke ophaaldienst. Een gedegen onderzoek naar de regelgeving in je eigen gemeente t.a.v. aan te bieden hoeveelheden afval per huishouden is natuurlijk niet over te slaan. Wat voor sancties staan er op stelselmatig aanbieden van overmatige hoeveelheden huisvuil? En vindt er ook controle plaats van de inhoud v.d. zakken? Wat is huisvuil....?
Alle reacties Link kopieren
Of TO bedoelde het wel degelijk serieus, maar realiseerde zich adhv de reacties dat het wel heel dom was, en deed toen maar net een gezichtsreddendbedoelde move alsof het een grap was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven