aaaah.......muis???!

28-08-2012 21:51 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net buiten nog even lekker in de tuin en stond een beetje in de opening van de keuken te staren en opeens zie ik gewoon iets voorbij vliegen op de grond......!! Gewoon een soort van bolletje van de een na de andere kant.... Volgens mij was het gewoon een muis!

Woon met 4 vriendinnen in een huis en onze keuken is nou niet bepaald de 'netste' keuken maar ook niet dat er elke avond nog afwas/eten op het aanrecht staat. De plek waar voorheen de vaatwasser stond is gesloopt en daaronder zitten dus wel een aantal open plekken waar eerst een soort van plint lag.

Hoe herken je muizen in huis?! Want voordat wij allerlei gif of vallen neer gaan zetten (wat ik ook best zielig vind) wil ik natuurlijk wel eerst zeker weten dat we muizen hebben..... bleh vind die beesten zo vies!!!
quote:Ivetje schreef op 28 augustus 2012 @ 22:06:

[...]

Ik werk op hoog catharijne en heb genoeg muizen voorbij zien komen. Nog nooit een ziekte opgelopen ofzo. Zet ze soms buiten (liep er ooit 1 grond die stoned leek...bewoog heel langzaam, konden we zo oppakken) of probeer ze te aaien haha! Ik vind ze lief Hoorde laatst dat op hoog-catharijne miljoenen muizen wonen, en dat ze vrezen dat de binnenstad overspoeld gaat worden met een muizenplaag als hoog cathatrijne tegen de vlakte gaat.
quote:madamecannibale schreef op 28 augustus 2012 @ 22:07:

Een muis valt je heus niet zomaar aan om je te bijten. En de ziekte van Wijl komt ook bij muizen naar zelden voor in NL. Gewoon alle etenswaren in bakjes met deksel bewaren zodat de muizen geen eten meer kunnen vinden. Dan gaan ze vanzelf weer weg (tenzij je een nest hebt ) Heb je trouwens huisdieren? Op konijnenvoer etc. komen ze ook vaak af.Ff geheel offtopic, jij had toch iets met je auto of niet??
quote:madamecannibale schreef op 28 augustus 2012 @ 22:09:

[...]

Hoorde laatst dat op hoog-catharijne miljoenen muizen wonen, en dat ze vrezen dat de binnenstad overspoeld gaat worden met een muizenplaag als hoog cathatrijne tegen de vlakte gaat.Dat zou me niks verbazen! Hoewel het bij ons bedrijf onder controle is nu, maar ja...die zitten nu vast bij de buren
quote:Ivetje schreef op 28 augustus 2012 @ 22:10:

[...]

Ff geheel offtopic, jij had toch iets met je auto of niet??Ja een zwerver, vermoedelijk. Maar mijn auto is ben ik bang aan zijn laatste loodjes begonnen, hij staat nu bij de garage. Ik zal weer eens een update plaatsen.
quote:madamecannibale schreef op 28 augustus 2012 @ 22:09:

[...]

Hoorde laatst dat op hoog-catharijne miljoenen muizen wonen, en dat ze vrezen dat de binnenstad overspoeld gaat worden met een muizenplaag als hoog cathatrijne tegen de vlakte gaat.Ik zie ze écht nooit, terwijl ik er eerder ook wel vaak 's avonds kwam. Wel vaak duiven
quote:madamecannibale schreef op 28 augustus 2012 @ 22:11:

[...]

Ja een zwerver, vermoedelijk. Maar mijn auto is ben ik bang aan zijn laatste loodjes begonnen, hij staat nu bij de garage. Ik zal weer eens een update plaatsen.

Wilde het net zeggen, je word geroepen in dat topic haha

En je nick en icon zijn echt geweldig!
quote:Caro_22 schreef op 28 augustus 2012 @ 22:11:

[...]

Ik zie ze écht nooit, terwijl ik er eerder ook wel vaak 's avonds kwam. Wel vaak duiven Haha ik zag er laatst 's avonds echt heel veel bij de starbucks, ieuw
Jongens, moet ik dan mijn fruit en alles ook in kasten gaan zetten of opruimen? gaat me namelijk wel beetje te ver...

in dit meidenhuis ligt niet alles perfect in kastjes/afgesloten dozen.
To heeft een beetje last van smetvrees
quote:maylea schreef op 28 augustus 2012 @ 22:16:

To heeft een beetje last van smetvrees ook wel, maar ook een gruwelijke haat (en angst voor muizen) aan ongedierte eigenlijk!
quote:fraaanswietje schreef op 28 augustus 2012 @ 22:09:

[...]

Nope, geen huisdieren!

Ja bij ons op de tafel ligt vaak nog wel wat brood/broodjes in de zak of op het aanrecht een mand met fruit ed. Moet ik die nu ook allemaal gaan 'verstoppen', nee toch?

Als je zeker weet dat je muizen hebt, zou ik idd brood en fruit verstoppen... Toen ik muizen had in mijn vorige huis kwamen ze eigenlijk alleen af op brood. Vreselijk was het, was je het vergeten in een doos weg te stoppen, kwam je 's ochtends beneden, brood aangevreten... Ook gehad dat ik mn brood was vergeten in mn schooltas.... Daar waren ze dus gewoon in geweest met als resultaat allemaal broodkruimels.....

Fruit zou ik verstoppen omdat je niet weet of ze eroverheen hebben gelopen en dus misschien geplast, lekker gezond zo een appel dan....
Ow wat leuk een muis. Meestal ruik je muizen wel.
Muizen zijn niet eng of vervelend. Tenzij je een nest hebt. Je etenswaren (vooral van het kruimelige soort) goed afgesloten bewaren, zou genoeg moeten zijn.

Alhoewel wij in A'dam in onze woning een ware muizenplaag hebben gehad. Demente onderbuurvrouw... Tja...

Muizen kunnen inderdaad ziektes overbrengen, maar dat is vrij zeldzaam in Nederland. Daarbij: als je er een in de tuin voorbij zag rennen is het waarschijnlijk een veldmuisje en dat is écht iets anders dan de muizen die je wel in huizen tegenkomt. Ik zou me nog geen zorgen maken. Kom je muizenkeutels ín huis tegen is het vroeg genoeg om (diervriendelijke) muizenvallen neer te zetten...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:one_live schreef op 28 augustus 2012 @ 22:18:

[...]

Als je zeker weet dat je muizen hebt, zou ik idd brood en fruit verstoppen... Toen ik muizen had in mijn vorige huis kwamen ze eigenlijk alleen af op brood. Vreselijk was het, was je het vergeten in een doos weg te stoppen, kwam je 's ochtends beneden, brood aangevreten... Ook gehad dat ik mn brood was vergeten in mn schooltas.... Daar waren ze dus gewoon in geweest met als resultaat allemaal broodkruimels.....

Fruit zou ik verstoppen omdat je niet weet of ze eroverheen hebben gelopen en dus misschien geplast, lekker gezond zo een appel dan....In principe zou het makkelijk kunnen dat ik al een appeltje oid heb gegeten waar een muis overheen heeft gelopen aangezien ik die 'muis' nu pas zie en hij er misschien al wel veel langer zit... Maargoed, wie weet was het niet eens een muis, alhoewel ik geen flauw idee heb wat het dan wel is geweest
quote:Hasse88 schreef op 28 augustus 2012 @ 22:22:

Muizen zijn niet eng of vervelend. Tenzij je een nest hebt. Je etenswaren (vooral van het kruimelige soort) goed afgesloten bewaren, zou genoeg moeten zijn.

Alhoewel wij in A'dam in onze woning een ware muizenplaag hebben gehad. Demente onderbuurvrouw... Tja...

Muizen kunnen inderdaad ziektes overbrengen, maar dat is vrij zeldzaam in Nederland. Daarbij: als je er een in de tuin voorbij zag rennen is het waarschijnlijk een veldmuisje en dat is écht iets anders dan de muizen die je wel in huizen tegenkomt. Ik zou me nog geen zorgen maken. Kom je muizenkeutels ín huis tegen is het vroeg genoeg om (diervriendelijke) muizenvallen neer te zetten...Was vanuit de tuin dat ik in de deuropening van de keuken keek en daar het muisje voorbij zag komen, dus wel in huis
Tja, het verschil is moeilijk te zien. Maar houd dus alles goed in de gaten, houd je etenswaren goed afgesloten en maak góed schoon (geen kruimels van het aanrecht op de grond vegen en denken dat je het morgen wel opzuigt), dan zul je vanzelf merken of je écht muizen binnen hebt. En was voorlopig alles dat vrij ligt (fruit en groente) voordat je het opeet. Brood echt in plastic containers, want door zo'n zakje eten die muizen zo heen
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik heb de afwas enz allemaal weggewerkt, fruit/brood enz laat ik staan, staat nu al jaren eigenlijk zo (net zoals tostiaparaat etc, moet er niet aan deeeenken dat daar ook een muis overheen loopt en plast! ieuwh!!)

maar gedeelte is ook van huisgenootjes dus kom ik maar niet aan! ga nu gewoon lekker slapen en zal morgens eens kijken of ik sporen kan vinden. Hoop toch echt dat het alsnog geen muisje is geweest
Wees blij dat je niet, net als ik vorig jaar, een complete kolonie egels in huis hebt gehad... Dát is pas goor... Vlooien, geen enkele blaascontrole (en die plasjes vond je écht wel, bij voorkeur als je daar slaapdronken in ging staan) en óveral egelkeutels... En daarbij word je meubilair gesloopt om nestjes mee te maken... Leuk hoor, egels... ergens anders...
quote:Ivetje schreef op 28 augustus 2012 @ 21:59:

[...] muizen hebben geen blaas.Een populaire fabel. Alle zoogdieren hebben een blaas, ook de muis. Een héél kleintje, dat wel
quote:Hasse88 schreef op 28 augustus 2012 @ 22:41:

Wees blij dat je niet, net als ik vorig jaar, een complete kolonie egels in huis hebt gehad... Dát is pas goor... Vlooien, geen enkele blaascontrole (en die plasjes vond je écht wel, bij voorkeur als je daar slaapdronken in ging staan) en óveral egelkeutels... En daarbij word je meubilair gesloopt om nestjes mee te maken... Leuk hoor, egels... ergens anders... Jakkes, en die zijn nog beschermd ook. Hoe kom je daarvan af?
Als je het over egels hebt, bekijk deze: http://m.youtube.com/watch?v=b0s3v-M-ELg echt erg!! Ik liet 'm vanochtend aan mijn zoon horen terwijl we fietsten, zegt een voorbijlopende vrouw:"feed that baby!" :-)
quote:Ivetje schreef op 28 augustus 2012 @ 22:02:

[...]

Volgens mij valt dat wel mee. En plas zie je idd niet, maar het zit dus wel overal waar die muis gelopen heeft

En je ruikt het ook hoor!

Ik ruik muizen-pies meteen.
quote:Oliefje schreef op 29 augustus 2012 @ 04:20:

Als je het over egels hebt, bekijk deze: http://m.youtube.com/watch?v=b0s3v-M-ELg echt erg!! Ik liet 'm vanochtend aan mijn zoon horen terwijl we fietsten, zegt een voorbijlopende vrouw:"feed that baby!" :-)Link doet het niet op de huis pc.
quote:Caro_22 schreef op 28 augustus 2012 @ 22:49:

[...]

Jakkes, en die zijn nog beschermd ook. Hoe kom je daarvan af?In emmer stoppen, met de auto een stukje toeren en dan ergens afzetten.... Als we die beessies te dichtbij uitzetten (op een prachtig plekje) stonden ze de volgende dag weer in de woonkamer....
Zo, vanochtend kwam ik beneden, even gekeken zo in het rond, geen 'hagelslagjes' ;). Wel op de tafel en hier en daar wat vlekjes maargoed, die liggen er al tijden (misschien hebben we al wel lange tijd muizen hahaha) maar ik vraag me af hoe kun je die muizenplasjes herkennen of zijn die zo klein? Want sommige zeggen dat je de geur meteen herkend maar dan moeten er lijkt mij toch wel heel veel muizen zitten want anders ruik je zoiets toch niet 1,2,3?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven