Gezondheid alle pijlers

Gewichtsloosheid

28-08-2012 18:30 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb al sinds ik klein ben het probleem dat ik (lichamelijk) niet tegen het gevoel van gewichtsloosheid kan. Sommige mensen beschrijven het als heerlijk, maar als ik in een achtbaan zit krab ik mezelf helemaal open. Nou heb ik dit dus niet alleen in achtbanen, maar ook in de auto op de snelweg, als we over een hobbel rijden, op de trampoline, schommel, turbulentie in een vliegtuig is hel en sinds kort ook op de fiets, tijdens Zumba als we voorover buigen en zelfs als ik gewoon loop af en toe!

Ik knijp altijd mijn ogen dicht, bal mijn handen tot vuisten en kan niet stilzitten. In achtbanen probeer ik de schoudersteun weg te duwen en als dit niet kan zoals in het vliegtuig knijp ik de stoelleuning of mezelf / degene die naast me zit.

Heel vervelend dus en ik weet niet waar het vandaan komt, waarom het erger wordt en wat ik eraan kan doen. Daarom dus de volgende vraag of jullie er ervaring mee hebben of er zelf last van hebben en wat jullie ertegen doen?
zou het met je evenwichtsorgaan te maken kunnen hebben? misschien even langs de huisarts!
Waarom ga je dan nog in achtbanen?
Ik heb daar ook veel last van. Maar zo vaak komen die situaties toch niet voor? Ik heb er in het dagelijks leven nauwelijks last van, alleen in het vliegtuig en soms een seconde in de auto of zo. In een achtbaan hoef je niet te gaan.
wat doe jij op de fiets, tijdens zumba of tijdens het lopen dat je het gevoel van gewichtsloosheid hebt?

Is het niet zoals de eerste poster zei, iets met je evenwicht? Dat je het gevoel hebt uit evenwicht te raken?
Dat voorover buigen is denk ik meer duizeligheid, dat heb ik ook altijd heel erg. Volgens mij moeten we er maar gewoon mee leven, je doet er niks aan. Maar je hoeft dus niet op een trampoline en in een achtbaan.
Ik begrijp het niet, hier op aarde ben je niet gewichtsloos, tenzij in een lab van Nasa of ESA. Al helemaal niet tijdens de Zoembaaaa les.

Dus wat bedoel je in vredesnaam
en achtbanen? Tja daar voel ik me ook niet zo gelukkig in dus ik ga daar maar niet in. Tenzij het moet
Haha nee ik ga daar niet meer in, ik weet alleen niet hoe ik moet omschrijven hoe ik me voel en ik kreeg dat vroeger in achtbanen dus daarom dat ik het er bij heb gezet. Maar sinds kort heb ik het dus soms ook als ik loop en dát zit me wel dwars.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven