Werk & Studie alle pijlers

HBO opleidingen mode ???

29-08-2012 16:59 7 berichten
--
Alle reacties Link kopieren
'iets' met mode? Betekent dat dat je zelf kelding wilt maken, of ontwerpen, of eerder dat je kleding wilt verkopen, of styling wilt gaan doen? Of liever een journalistenbaantje waar je over mode en trends kan gan schirjven?

Iets is wel een beetje vaag.

Oh ja, wat heb je wel in je profiel en wat zijn je competenties?
Sorry, was ook niet helemaal duidelijk zie ik als ik het nu teruglees. Zelf kleding wil maken trekt me opzich wel aan.. Alleen heb je niet veel zekerheid op een vaste baan. Kleding verkopen, managen... Beetje die richting. Ik heb frans duits engels en tekenen kunst en maatschappijwetenschappen in mijn profiel.
Wat dacht je van AMFI?

http://amfi.nl/
Je kijkt vermoedelijk bij particuliere opleidingen, die zijn altijd duurder dan aan een bekostigd instituut. Ik raad je aan naar opleidingen te zoeken op bekostigde instituten. (Zoals AMFI of bijvoorbeeld HKA of HKU)
Ik heb zelf commerciele textielmanagement gedaan op Saxion. Daarnaast heb je nog TMO in Doorn (die noemde jij ook) maar die is particulier (duur) en AMFI. Ik vraag me af of je wel duidelijk voor ogen hebt wat je daadwerkelijk wil gaan doen. 'iets met kleding' kan zoveel betekenen. Zorg dat je dat eerst duidelijk voor ogen krijgt en verdiep je dan in opleidingen daarvoor. Voor het verkopen van kleding heb je namelijk geen HBO opleiding nodig.
Hey! Ik zit zelf momenteel in het eerste jaar van Amfi (branding) en zou dit zeker aanraden. Je hebt drie richtingen op amfi binnen de mode en het eerste halfjaar is gezamelijk. stel dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt, kan je eventueel nog switchen mits er nog plek is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven