aaaah.......muis???!

28-08-2012 21:51 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net buiten nog even lekker in de tuin en stond een beetje in de opening van de keuken te staren en opeens zie ik gewoon iets voorbij vliegen op de grond......!! Gewoon een soort van bolletje van de een na de andere kant.... Volgens mij was het gewoon een muis!

Woon met 4 vriendinnen in een huis en onze keuken is nou niet bepaald de 'netste' keuken maar ook niet dat er elke avond nog afwas/eten op het aanrecht staat. De plek waar voorheen de vaatwasser stond is gesloopt en daaronder zitten dus wel een aantal open plekken waar eerst een soort van plint lag.

Hoe herken je muizen in huis?! Want voordat wij allerlei gif of vallen neer gaan zetten (wat ik ook best zielig vind) wil ik natuurlijk wel eerst zeker weten dat we muizen hebben..... bleh vind die beesten zo vies!!!
volgens mij is het niet zo dat je ergens een muizenplas ziet liggen hoor. ze hebben wel een blaas maar ik geloof dat ze geen sluitspier hebben, of een hele zwakker die allen sluit als ze stilzitten oid. iig verliezen ze dus tijdens het lopen hele kleine drupjes, is zo verdampt en dus niet meet met het blote oog te zien.

mijn ouders hebben pas een keertje muizen gehad en inderdaad ruik je het wel op de plekken waar ze vaak komen (afgesloten laatje waar ze graag zitten ed). maar ik moet bekennen dat ik het luchtje niet direct als muizenlucht zou bestempelen tenzij je het eerder geroken hebt en dus herkent.

als je altijd brood in een zak op aanrecht/tafel hebt liggen zou ik dat gewoon eens goed bekijken. als het aangevreten is heb je muizen. kijk ook naar kartonnen pakken met rijst, pakjes crackers e.d. vraatsporen zijn makkelijk te zien.
quote:lemonlover schreef op 29 augustus 2012 @ 11:47:

volgens mij is het niet zo dat je ergens een muizenplas ziet liggen hoor. ze hebben wel een blaas maar ik geloof dat ze geen sluitspier hebben, of een hele zwakker die allen sluit als ze stilzitten oid. iig verliezen ze dus tijdens het lopen hele kleine drupjes, is zo verdampt en dus niet meet met het blote oog te zien.

mijn ouders hebben pas een keertje muizen gehad en inderdaad ruik je het wel op de plekken waar ze vaak komen (afgesloten laatje waar ze graag zitten ed). maar ik moet bekennen dat ik het luchtje niet direct als muizenlucht zou bestempelen tenzij je het eerder geroken hebt en dus herkent.

als je altijd brood in een zak op aanrecht/tafel hebt liggen zou ik dat gewoon eens goed bekijken. als het aangevreten is heb je muizen. kijk ook naar kartonnen pakken met rijst, pakjes crackers e.d. vraatsporen zijn makkelijk te zien.Heb ik inderdaad naar gekeken, want wij hebben ook altijd pakken met cornflakes en muesli ed op het aanrecht staan. Hier zit totaal geen knaagspoor oid aan, dus hoop dat het allemaal maar meevalt
Misschien kun je tijdelijk een kat lenen. Als ze die ruiken, blijven ze wel weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven