Geld & Recht alle pijlers

busje deodorant

29-08-2012 21:49 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vraagje:Hoe lang doen jullie met je deo?Ook al gebruik ik dagelijks deo , ik doe er zowat een half jaar mee ( gewone normale spuitbus van de fa) . Maar op mijn werk weet ik dat sommigen met ongeveer anderhalve week die hele bus er door heen jagen. En dat vinden ze dan heel gewoon. Ik vind dat erg snel.
Ik houd het niet precies bij maar ik gebruik elke maand wel een bus deoderant op. Ik gebruik het dagelijks.
Een maand of twee, drie toch wel. Ik gebruik met name een roller, enkel in de ochtend. Na een werkdag gebruik ik soms een spuitbus als ik nog wat ga doen die avond.
quote:girlinthefire schreef op 29 augustus 2012 @ 23:35:

[...]

Misschien een rare vraag hoor, maar is het dan niet beter tussentijds de oksels nog eens te wassen voor je nieuwe deo spuit? Want deo maskeert alleen de geur, de stinkende bacterien die de geur veroorzaken verdwijnen er niet door.Nee dat gaat hem niet worden op het werk. Ik kan op elk moment weer de winkel in geroepen worden (als we met zijn 2en werken) en aangezien het dan echt lang moet drogen gaat dat niet werken. Plus daarbij als ik het gewassen heb en ik spuit niet gelijk deo op is het een paar minuten en de zweetlucht komt..
quote:stonerlover schreef op 29 augustus 2012 @ 23:58:

Ik heb ook veel last gehad van overmatig zweten met een vieze lucht die ook in mijn kleding bleef hangen. Hoeveel deo ik ook gebruikte, de zweetgeur kwam er na verloop van tijd weer doorheen. Het beperkte me in mijn bewegingsvrijheid met andere mensen in de buurt, was een echte ergernis van me.

Maar ik heb er geen last meer van dankzij baking soda! Ik wrijf gewoon een beetje van dat poeder onder mijn oksels en het werkt gegarandeerd de hele dag (alleen tegen de geur dan, niet tegen transpiratievocht). En het is ook goedkoper (

En dat kan je gewoon 1 x per dag doen dat het de hele dag werkt? Kun je dan nog deo op doen of alleen poeder? Is dat niet zichtbaar in kleding? dat wanneer je zweet dat je wit in je shirt ziet ?

Waar kan je zo iets kopen? Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd, dus dat is het proberen waard nog.

Ik heb nu een hele sterke doorzichtige deodorant spul wat ik elke avond op moet doen maar dat brand,prikt als de malle. En het werkt vrij weinig. Ik martel mezelf er meer mee.
Ik gebruik dagelijks deo en doe met een bus Fa of Vogue ongeveer 1,5 tot 2 maanden. Meestal spuit ik in de middag ook nog een keertje. Met een bus Rituals deo, die ik veel sterker vind qua geur en die veel langer blijft hangen doe ik wel 3 maanden. En hiermee is alleen in de ochtend spuiten ook meer dan voldoende. Sterker nog, dan gebruik ik vaak niet eens een parfum omdat ik het geurtje zo lekker vind.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
quote:cookie-dough schreef op 30 augustus 2012 @ 08:43:

[...]

En dat kan je gewoon 1 x per dag doen dat het de hele dag werkt? Kun je dan nog deo op doen of alleen poeder? Is dat niet zichtbaar in kleding? dat wanneer je zweet dat je wit in je shirt ziet ?

Waar kan je zo iets kopen? Ik heb dit nog niet uitgeprobeerd, dus dat is het proberen waard nog.

Ik heb nu een hele sterke doorzichtige deodorant spul wat ik elke avond op moet doen maar dat brand,prikt als de malle. En het werkt vrij weinig. Ik martel mezelf er meer mee.

Het wordt niet als gangbare deodorant gebruikt hoor. Het wordt eigenlijk gebruikt als rijsmiddel in de keuken, maar het heeft meerdere toepassingen. Sommigen gebruiken het om hun haar mee te wassen, maar als deo kan het ook (het absorbeert nare luchtjes). Was het zo beu dat die zweetlucht maar bleef komen ondanks dat ik mij goed verzorg (en van alles geprobeerd had), dat ik op zoek ging naar een alternatief middeltje. Sowieso is het beter om je huid niet al te veel schoon te boenen onder de douche, dus niet al te veel zeep gebruiken.

Maar om antwoord te geven op je vraag, ik smeer eerst een beetje kokosolie onder mijn armen en smeer dan, als de olie is opgedroogd, een beetje baking soda (het is een poeder) onder mijn armen. Ook even laten zitten en dan verder aankleden. Het werkt bij mij de hele dag, maar zoals eerder gezegd, blijf je wel gewoon zweten. Maar die vieze lucht blijft weg!

Je kan het bij de toko kopen, in een geel doosje (bekend merk baking soda, check online) en het kost je bijna niets .
Ik doe er een week mee, max. Ben er niet trots op, maar wel okselfris.
Je oksels worden echt niet frisser als je zoveel deo gebruikt.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven