TTTOT 11
woensdag 1 augustus 2012 om 18:43
Nummer 11, het gekken getal. Ook wel passend bij dit kluphuis. Wat dat betreft is elk TTTOT topic een 11.
Ergens, op een mooie open vlakte vinden wij ons kluphuis:
Ieder heeft er zijn eigen slaapkamer. Zelf ingericht en naar eigen smaak te veranderen.
Wij respecteren elkaar en elk ander.
Treed u binnen...
Het Kluplied:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Angel)
Ergens, op een mooie open vlakte vinden wij ons kluphuis:
Ieder heeft er zijn eigen slaapkamer. Zelf ingericht en naar eigen smaak te veranderen.
Wij respecteren elkaar en elk ander.
Treed u binnen...
Het Kluplied:
Zo vertrouwd, toch zo vreemd
Iedereen anders en toch van alles gemeen
Herkenning en erkenning ineen
Onbekend en toch bekend
Samen zijn wij één
(By Angel)
donderdag 30 augustus 2012 om 10:50
Apa, uiteindelijk komt alles goed!
Piekeren moet je aan paarden overlaten, die hebben een groter hoofd, zouden ze hier zeggen...
Pieker-apa moet gewoon even haar mond dichthouden. Dat goede-zin-apa maar weer eens het roer overneemt.
Je loopt het pad zoals het voor jou is uitgestippeld en heb er vertrouwen in dat alles goed komt.
Dat geeft meer rust.
Je hebt nu een zeikbaas, zodat je daar iets van leert, wat je straks weer nodig hebt.
Levenslessen komen zolang je er niet van leert. Neem een momentje om te kijken wat die zeikbuul je leert.
Om geduldig te zijn?
Om om te gaan met veranderingen in planning?
Om uit je comfortzone te komen?
Om correct te blijven al leggen ze je het vuur aan de schenen?
En hoe staat dat in verhouding met je droombaan?
Piekeren moet je aan paarden overlaten, die hebben een groter hoofd, zouden ze hier zeggen...
Pieker-apa moet gewoon even haar mond dichthouden. Dat goede-zin-apa maar weer eens het roer overneemt.
Je loopt het pad zoals het voor jou is uitgestippeld en heb er vertrouwen in dat alles goed komt.
Dat geeft meer rust.
Je hebt nu een zeikbaas, zodat je daar iets van leert, wat je straks weer nodig hebt.
Levenslessen komen zolang je er niet van leert. Neem een momentje om te kijken wat die zeikbuul je leert.
Om geduldig te zijn?
Om om te gaan met veranderingen in planning?
Om uit je comfortzone te komen?
Om correct te blijven al leggen ze je het vuur aan de schenen?
En hoe staat dat in verhouding met je droombaan?
donderdag 30 augustus 2012 om 10:53
En geldzorgen leren je om te gaan met een vermindering van geld, het maakt je nederig en laat je zien dat je het ook redt met minder.
Zodat je straks weet, ik kan met minder ook uitkomen. Ik heb dat al geleerd, nu hoef ik me geen zorgen te maken.
Zelfs van minder kun je sparen.
Als er dan een baby in je buik gaat groeien, heb je die stress niet.
Je weet
Ik heb geduld
Ik kan omgaan met veranderingen
Ik kan uit mijn comfortzone stappen
Ik ben sterk genoeg om om te gaan met alles wat op mijn pad komt
Ik ben Apa! Ik heb een droombaan! En een droombaby! En een man die af en toe niet doet wat ik wil, maar op de momenten dat het erom gaat, is hij er!
Zodat je straks weet, ik kan met minder ook uitkomen. Ik heb dat al geleerd, nu hoef ik me geen zorgen te maken.
Zelfs van minder kun je sparen.
Als er dan een baby in je buik gaat groeien, heb je die stress niet.
Je weet
Ik heb geduld
Ik kan omgaan met veranderingen
Ik kan uit mijn comfortzone stappen
Ik ben sterk genoeg om om te gaan met alles wat op mijn pad komt
Ik ben Apa! Ik heb een droombaan! En een droombaby! En een man die af en toe niet doet wat ik wil, maar op de momenten dat het erom gaat, is hij er!
donderdag 30 augustus 2012 om 10:57
Ik moet vooral onthouden dat wat komt dat komt, ook geld technisch. We zijn nog lang niet failliet.
Ik niet moet doemdenken over geld lenen voor ik onderzocht heb hoe en wat. (en daarna ook niet) Ik zie er heel erg tegen op om te investeren. Gereedschap en machines zijn heel erg duur.
Ik in mijn hoofd moet printen 'ik kan het wel!' Ik ben namelijk bang dat ik niet goedgenoeg wordt in mn nieuwe hobby en ik er dus niet genoeg mee kan verdienen enz enz.
Ik moet onthouden dat niet alles in 1x kan. Ik wil NU een ingerichte werkplaats met alles er op en er aan maar dat kan natuurlijk niet.
Kortom ik zie beren op een weg waar ik nog niet eens de kaart van gezien heb.
*schopt zichzelf nog maar eens onder de kont*
Ik niet moet doemdenken over geld lenen voor ik onderzocht heb hoe en wat. (en daarna ook niet) Ik zie er heel erg tegen op om te investeren. Gereedschap en machines zijn heel erg duur.
Ik in mijn hoofd moet printen 'ik kan het wel!' Ik ben namelijk bang dat ik niet goedgenoeg wordt in mn nieuwe hobby en ik er dus niet genoeg mee kan verdienen enz enz.
Ik moet onthouden dat niet alles in 1x kan. Ik wil NU een ingerichte werkplaats met alles er op en er aan maar dat kan natuurlijk niet.
Kortom ik zie beren op een weg waar ik nog niet eens de kaart van gezien heb.
*schopt zichzelf nog maar eens onder de kont*
Been there, done that, got the T-shirt.
donderdag 30 augustus 2012 om 11:04
We hebben nu geld zat. We leven ruim en sparen veel.
Alleen neem ik deels wel de paniek over geld van mijn lief over. Hij is arm opgegroeit en dat is klote. En hij wil zeker zijn dat dat ons nooit gebeurt. Hij legt zichzelf (en ons) onbewust de stress op.
We hebben bijvoorbeeld zo'n 1100 euro uitgegeven in, op, aan 10 dagen vakantie. (inc alles camping, diesel, eten)
Nee is niet weinig maar t kan veel gekker. En waarom zou je het jezelf ontzeggen als het kan?
Moeten we dan op vakantie gaan opschrijven waar al het cash geld heengaat? Misschien omdat t leuk is om te weten maar niet omdat je stress krijgt als je t niet weet.
lastig allemaal. Ik hoop dat psych hem / ons nog kan helpen om dat op een gezondere manier te gaan bekijken.
Alleen neem ik deels wel de paniek over geld van mijn lief over. Hij is arm opgegroeit en dat is klote. En hij wil zeker zijn dat dat ons nooit gebeurt. Hij legt zichzelf (en ons) onbewust de stress op.
We hebben bijvoorbeeld zo'n 1100 euro uitgegeven in, op, aan 10 dagen vakantie. (inc alles camping, diesel, eten)
Nee is niet weinig maar t kan veel gekker. En waarom zou je het jezelf ontzeggen als het kan?
Moeten we dan op vakantie gaan opschrijven waar al het cash geld heengaat? Misschien omdat t leuk is om te weten maar niet omdat je stress krijgt als je t niet weet.
lastig allemaal. Ik hoop dat psych hem / ons nog kan helpen om dat op een gezondere manier te gaan bekijken.
donderdag 30 augustus 2012 om 11:09
Ik wil iets schrijven Apa, maar ik moet even aan mijn privacy denken. Dus misschien haal ik het zo weer weg, tenzij ik het wazig genoeg kan omschrijven....
Ik ken iemand die heel lang werkeloos was.
En die is voor zichzelf begonnen met hulp van uwv. Hij zit in de richting "oude ambachten/kunst"
Heeft een atelier, huur is 90 per maand. Is in ruimte/gebouw waar meer van dat soort ambachtslieden/kunstenaars zitten.
Heeft een ondernemersplan moeten maken en moet natuurlijk ook verantwoording afleggen.
Helaas is zijn richting niet levensvatbaar. En zal hij weer een gewone baan ernaast moeten zoeken om te voorzien in onderhoud.
Doordat hij een kvk nummer heeft en belasting dingus, heeft hij veel kunnen aanschaffen en belastingtechnisch heeft hij het goed kunnen regelen.
Wat ik wil zeggen is, ga eens naar het uwv. Vraag daar eens naar de mogelijkheden. Je hoeft er nu niets mee,, maar je kan het dan "parkeren"
Serieus, ik denk echt dat je dat moet doen.
Wellicht kun je "voor jezelf beginnen" dan wel combineren met een opleiding
Er is best veel mogelijk! Uwv is niet alleen kut.
Ze hebben mijn verloofde ook goed geholpen. Als ik me niet vergis...
Ik ken iemand die heel lang werkeloos was.
En die is voor zichzelf begonnen met hulp van uwv. Hij zit in de richting "oude ambachten/kunst"
Heeft een atelier, huur is 90 per maand. Is in ruimte/gebouw waar meer van dat soort ambachtslieden/kunstenaars zitten.
Heeft een ondernemersplan moeten maken en moet natuurlijk ook verantwoording afleggen.
Helaas is zijn richting niet levensvatbaar. En zal hij weer een gewone baan ernaast moeten zoeken om te voorzien in onderhoud.
Doordat hij een kvk nummer heeft en belasting dingus, heeft hij veel kunnen aanschaffen en belastingtechnisch heeft hij het goed kunnen regelen.
Wat ik wil zeggen is, ga eens naar het uwv. Vraag daar eens naar de mogelijkheden. Je hoeft er nu niets mee,, maar je kan het dan "parkeren"
Serieus, ik denk echt dat je dat moet doen.
Wellicht kun je "voor jezelf beginnen" dan wel combineren met een opleiding
Er is best veel mogelijk! Uwv is niet alleen kut.
Ze hebben mijn verloofde ook goed geholpen. Als ik me niet vergis...
donderdag 30 augustus 2012 om 11:12
donderdag 30 augustus 2012 om 11:15
Zolang als je vriend weet waar het vandaan komt, heeft hij de helft van de oplossing al.
Ik vind het ook niet nodig om op te schrijven, dit jaar heeft vriend het nog nodig. Nu zijn zijn radartjes ook aan het werk in zijn hoofd. Wellicht dat het volgend jaar niet meer hoeft. Dat opschrijven. Maar is het wel nodig om een bedrag per dag te pinnen ofzo.
Controle loslaten is heel lastig.
Dat is vaak zelfbescherming. En tja, als je dat jarenlang aangeleerd hebt, dan leer je dat niet 1, 2, 3 af.
Zoalng jullie beiden zien dat er " gewerkt" wordt aan de situatie, dan is er nog altijd hoop. En liggen jullie mijlenver voor op anderen.
Waar het ogenschijnlijk allemaal vlekkeloos verloopt.
Vlekkenloos is in mijn ogen niet goed. Daar voegt zich altijd iemand ver over zijn grens heen. En dat gaat op den duur mis.
Let maar op!
Dat wreekt zich.
Maw Apa, jullie zijn hardstikke goed op weg!!
En het eindresultaat zal geweldig zijn!
Vertrouw daar maar op!
Ik vind het ook niet nodig om op te schrijven, dit jaar heeft vriend het nog nodig. Nu zijn zijn radartjes ook aan het werk in zijn hoofd. Wellicht dat het volgend jaar niet meer hoeft. Dat opschrijven. Maar is het wel nodig om een bedrag per dag te pinnen ofzo.
Controle loslaten is heel lastig.
Dat is vaak zelfbescherming. En tja, als je dat jarenlang aangeleerd hebt, dan leer je dat niet 1, 2, 3 af.
Zoalng jullie beiden zien dat er " gewerkt" wordt aan de situatie, dan is er nog altijd hoop. En liggen jullie mijlenver voor op anderen.
Waar het ogenschijnlijk allemaal vlekkeloos verloopt.
Vlekkenloos is in mijn ogen niet goed. Daar voegt zich altijd iemand ver over zijn grens heen. En dat gaat op den duur mis.
Let maar op!
Dat wreekt zich.
Maw Apa, jullie zijn hardstikke goed op weg!!
En het eindresultaat zal geweldig zijn!
Vertrouw daar maar op!
donderdag 30 augustus 2012 om 11:22
Schrijven doen we nog niet. Dat heb ik voorgesteld om een volgende vakantie te doen omdat we nu, als weer 100 euro er doorheen was, liepen te piekeren waar het gebleven was.
We hebben ook heel veel moeite gehad met zoiets als het huishouden. Beide hadden we een 'zoals het hoort' plaatje in ons hoofd. Omdat overal waar je komt mensen de boel netjes op orde hebben en de WC altijd schoon is en er 2x per week wordt gestofzuigd enz enz.
Tot bleek dat als je ergens spontaan komt de keuken tafel ook vol ligt met zooi, dat bij andere er ook weleens wat beschimmelt in de koelkast, dat 2x per week stofzuigen echt niet nodig is als je geen huisdieren heb en er zelf niet veel om geeft, dat andere ook ruzie hebben, dan de buren gewoon neurotisch zijn met hun 'om 6 uur eten' en dat een hulp hebben 1x per 2 weken ook geen schande is als je beide niet zo'n fan bent van het huishouden doen en allebei werkt.
We hebben ook heel veel moeite gehad met zoiets als het huishouden. Beide hadden we een 'zoals het hoort' plaatje in ons hoofd. Omdat overal waar je komt mensen de boel netjes op orde hebben en de WC altijd schoon is en er 2x per week wordt gestofzuigd enz enz.
Tot bleek dat als je ergens spontaan komt de keuken tafel ook vol ligt met zooi, dat bij andere er ook weleens wat beschimmelt in de koelkast, dat 2x per week stofzuigen echt niet nodig is als je geen huisdieren heb en er zelf niet veel om geeft, dat andere ook ruzie hebben, dan de buren gewoon neurotisch zijn met hun 'om 6 uur eten' en dat een hulp hebben 1x per 2 weken ook geen schande is als je beide niet zo'n fan bent van het huishouden doen en allebei werkt.
donderdag 30 augustus 2012 om 11:23