Hulp bij winterbestemming

31-08-2012 22:03 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een paar dagen aan het googelen voor een mooie vakantiebestemming maar zie door de bomen het strand niet meer so to speak. Wie heeft DE tip?

Ik wil eind oktober/begin november weg, voor 2-3 weken, naar een zonzekere bestemming (boven de 20 graden, geen moesson/orkaangebied). Ben vrouw, twintiger, alleen reizend dus zoek een bestemming die echt veilig en goed bereisbaar is (met OV oid, wil niet alleen in de auto) maar waar niet alleen maar honeymooners komen. Naast zon zoek ik cultuur, lekker eten, evt wat shoppen en strand en als het even kan een niet al te prijzig vliegticket ;). Marokko, Cuba en Peru vallen af omdat ik daar recent geweest ben...maar wat dan wel? Help!
Thailand, Laos, Nepal.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je dat zelf niet kunt bedenken, dan zou ik lekker thuis blijven!
Canarische eilanden, heerlijk!
Ik geloof in leven voor de dood
Of een keertje wintersporten.
Ik geloof in leven voor de dood
Curacao, wat mij betreft is alles wat jij noemt daar te vinden. Als je geluk hebt heeft KLM binnenkort wel weer werelddeal weken, dan heb je voor zo'n 400 a 500 euro je ticket.

Als je alleen gaat leer je daar ook supersnel andere mensen kennen (mocht je daar behoefte aan hebben). Qua cultuur en strand is er ook genoeg te doen.
Alleen wintersporten zie ik niet zo zitten vrolijkevrouw. Curaçao ga ik bekijken, had het beeld dat dat juist zo'n gezinsbestemming was maar jouw reactie klinkt goed susanh.

En jo, beetje flauw, als iedereen alles zelf zou moeten bedenken zou dit forum snel uitgestorven zijn
quote:nooor schreef op 31 augustus 2012 @ 22:19:

Alleen wintersporten zie ik niet zo zitten vrolijkevrouw. Curaçao ga ik bekijken, had het beeld dat dat juist zo'n gezinsbestemming was maar jouw reactie klinkt goed susanh.

Ik ben er een paar keer geweest toen vrienden van mij daar zaten voor stage/werk en heb het echt niet als een gezinsbestemming ervaren. Het is maar net wat je zelf opzoekt. Als je er rekening mee houdt in je hotelkeuze, strandjes waar je heen gaat, activiteiten die je onderneemt bepaal je gewoon je eigen publiek
Mexico zou ook kunnen, maar daar zou ik niet zo snel in m'n eentje heen gaan denk ik.
Cultuur? Op Curaçao? Zou ik niet aanraden. Vind dat nou echt een pure strandbestemming. En je hebt er echt wel een auto nodig.

Ik zou dan eerder denken aan Thailand, Maleisië. Sri Lanka schijnt ook mooi te zijn en goed individueel te bereizen.

Malaysia Airlines heeft DIT weekend tickets in de aanbieding (als ik het goed heb ook alleen dit weekend), snel naar de site als dat je aanspreekt dus.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Daar ben ik weer: Dubai!
quote:Suze02 schreef op 01 september 2012 @ 00:03:

Daar ben ik weer: Dubai!

Kun je je daar 2 tot 3 weken vermaken?

En op Curacao? Ik denk dat ik het er met een week wel gezien zou hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@cultuur/Curacao, als je 2 weken lang iedere dag iets wil ondernemen moet je er niet zijn inderdaad. Wil je strand en cultuur met elkaar afwisselen dan kan het prima. Naast de musea gericht op het slavernij verleden (Kura Hollanda, Hato caves), heb je ook nog het Curacao museum en de vele landhuizen die je kan bezoeken. Daarnaast genoeg mogelijkheden om het eiland te ontdekken, struisvogelfarm, Christoffelberg beklimmen, van de rotsen springen bij Playa Forti, Willemstad, duiken, Sea aquarium, Shete Boka national park, Butterfly garden.

Het moge duidelijk zijn dat ik een Curacao liefhebber ben
Ja Curaçao is best ok. Voor een zonvakantie van een dag of 9/10. Ben er zelf twee keer geweest maar ik zou het niet aanraden wanneer iemand 2/3 weken een zon- en cultuurvakantie wil en ook aangeeft afhankelijk te zijn van openbaar vervoer.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Cyprus schijnt in die tijd ook nog heerlijk te zijn. Wij hebben ooit eens gekeken voor mei, maar toen heb ik veel recensies gelezen van mensen die in de winter waren en gewoon op het strand konden liggen (was wel het Europese deel, dus zuiden).
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven