Lijf & Lijn alle pijlers

Project Lekker Wijf

30-07-2012 08:53 1185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandagochtend, kwart voor negen. Mijn vakantie is voorbij. Het regent. Achter mij een jaar vol drank en sigaretten en onbeperkt eten. Voor mij een kwabbig buikje. Het is tijd om iets te veranderen!

Ik wil weer een meisje zijn in plaats van de lompe boer die ik nu soms lijk. Ik wil naar de kapper, ik wil van dat nieuwe laagje spek af, ik wil godbetert misschien wel helemaal stoppen met roken. Ik wil dat die beginnende onderkin er niet meer is én ik wil weer leuke kleren aan. Maar ik wil de vooral nog wat beter voelen over mezelf. Want heel veel is er niet mis mee, maar een beetje aandacht kan dit lijf wel gebruiken.

Moet dat online? Nou nee, niet echt. Maar het kan natuurlijk wel Heeft er zin om iemand mee te doen?
Neeeeee, het onmogelijke is gebeurd! De weegschaal geeft ónder de 80 kilo aan! 79,6!!!!! Ik sta versteld, haha! Toch drie kilo eraf! Joehoeeeeee!!!
Super misskers!!
Gefeli misskers!

Ik hoop ooit t zelfde te zien. Ik vind niet te veel snaaien / eten echt lastig. Ik ga van t weekend eens proveren om melk te vervangen door soyamelk ongezoet. Kijken of dat effect heeft.

Vanavond of morgen weer hardlopen en maandag pilates.
Been there, done that, got the T-shirt.
Gefeliciteerd MissKers!!

PLW gaat hier minder. Mijn moeder vroeg hoeveel ik aangekomen was sinds het stoppen met roken, geen idee.

's Avonds waren mijn vriend en ik toch wel nieuwsgierig, vooral omdat ik kan eten wat ik wil zonder een grammetje aan te komen.

En.... Ik ben bijna 7 kilo aangekomen

Weet wel dat ik alsnog niet moet zeuren, maar ik ben nog nooit zo zwaar geweest en wil eigenlijk wel weer terug naar mijn gewicht wat ik had voor ik stopte met roken.

Verder moet ik bijna ongesteld worden, voel ik me niet zo lekker en knallen mijn tieten bijna mijn bh uit, dus ik heb vandaag een non-PLW dag.
Vandaag eerste dag terug in het echte leven na een heerlijkeanderhalve week vakantie..

Helemaal PLW-waardig mezelf in een jurkje gehezen met killerheels eronder. Voelde me zowaar een lekker wijf, tot ik de collegezaal binnenkwam en het zweet uit al mn poriën kwam zetten.. Maargoed, alsnog veel complimentjes gekregen en gister ook de vraag of ik was afgevallen, toen ik voor t eerst in jaren weer eens een skinny jeans droeg. Fijn.

Straks sporten, daarna naar huis racen om te douchen en te eten en daarna een avondshift op t werk.

Hallo drukte! Morgen weer beginnen met het goede eten oppakken en dan maar flink hopen dat ik woensdag niet al te erg schrik van de weegschaal en het vetpercentage..

Ben benieuwd, maar heb weer zin om mn PLW op te pakken na mn vakantie =D
Bij mij llijkt er een dalende lijn te zijn.

Ik begin t ook grwoon leuk te vinden en de neiging om savond bier of wijn te pakken wordt al mindernu ik 5 avonnden in de week druk ben. Opzondagochtend doen we samen wat aan t huiz. Das oom goed voor mn conditie
Gefeliciteerd, MissKers!

Wat zijn sommigen toch actief! Dat lukt hier echt niet. Als ik eenmaal thuis ben, is het zo verleidelijk om op de bank te gaan zitten, ipv actief bezig te zijn.

Het snoepen is wel echt met 80 procent verminderd. Momenteel ben ik het huis en de tuin aan het opknappen. Dat is ook een vorm van sport. Serieus, ik voel spieren waarvan ik niet wist dat ik ze heb.

Roz_ zo knap van het stoppen met roken. Dat zit er hier echt niet in, voorlopig.

MEF, fijn dat PLV loopt. Altijd prettig wanneer je volledig jezelf kunt zijn en je alsnog fantastisch wordt gevonden, door een ander.

Fijne dag!
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Hallo hoe gaat het hier?

Gister een snoepbui(tje)gehad en een hand dropjes gegeten. Maar volgens mij valt het geheel wel mee.

Zwemmen heb ik overgeslagen ivm sociale verplichtingen. (blegh) Vanavond maar tijd maken voor hardlopen.

Ik heb nog wat nieuwe kleding voor deze winter aangeschaft alleen moet ik wel mijn buikje kwijt wil ik me daar een lekker wijf in voelen. Stom hoor dat ik 5 kg meer weeg dan vorige winter.
ben er even helemaal klaar mee. Ik wil naar de kapper maar het geld is op, geen idee hoe ik de apk keuring, mijn dochters kleren etc betalen moet. Ik kan niet sporten want mijn knie is toch echt even kaduuk, morgen fysiotherapie. Vriend kan slecht werk vinden en lijkt het zoeken soms op te geven. Ik kan me niet zetten tot de meest kleine klusjes, voel me beroerd en kan me niet houden aan gezond eten, ik kies voor makkelijk etc. Over een week meot ik ongesteld worden en het lijkt er steeds meer op dat een tweede baby er neit via de natuurlijke weg gaat komen. Baal er allemaal gewoon even heel hard van en ik weet ook nog eens niet bij wie ik terecht kan met mijn verhaal. Sorry voor het geklaag, niet erg motiverend meiden.
allis voor jou een dikke

Voor de kapper: heb jij iemand in jouw omgeving die kapster is en buiten werktijd bijbeund?

Ik ben vandaag jarig, dus vanavond zelfgemaakte taart op het menu. Morgen ga ik er weer vol tegen aan!

Roz: vervelend die kilos. dat had ik ook toen ik stopte. Op een gegeven moment maar de instelling gekregen, liever gezonde longen en iets meer kilo's. nu zijn de kilos er weer af.

Misskers: wat goed! Geeft een lekker gevoel
Van Harte gefeliciteerd waterhoofd!

Geniet van je dag!

Mijn kilo's vliegen er niet af, of eigenlijk helemaal niet, wel beweeg ik lekker met regelmaat en intensief wat me wel een fijn gevoel geeft.

Vanaf nu (eigenlijk sinds afgelopen zondag) ga ik me serieuzer inzetten mbt minder alcohol drinken. Dit liep echt de spuigaten uit om heeeeel eerlijk te zijn. (schaam me er ook wel een beetje voor) vanaf nu (afgelopen zondag) , niet meer doordeweeks!

en mijn PLV > giegel....
Ahh, Allis.. Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Misschien zegt je lichaam door alle stress en zorgen ook even 'ho' en word je daarom niet zwanger?

Jammer dat je vriend geen werk kan vinden, kan me voorstellen dat je daar beide moedeloos van wordt.

Heel veel sterkte en succes, eerst maar eens alles weer op een rijtje krijgen he! Dan komt PLW vanzelf weer :-)

Happy Birthday, Waterhoofd! Ik heb vandaag al een gebakje op je gehad. Had de baas meegenomen voor tijdens de vergadering. Ik werk er net, dus ik wou niet zeuren en afslaan, dus heb er lekker van genoten.

Nu zo sporten en dan even eten.

Verder heb ik BB-cream van Garnier gekocht, erg fijn. Verzorgend en een beetje kleur. Ik ben er blij mee!
Misskers ik weet dat je het lief bedoeld, maar ik geloof neit zo in het feit dat ik "door de stress" niet zwanger wordt. Ik heb nu in totaal 3 keer een miskraam gehad, en 1 gezond meisje op de wereld gezet. Ik werd zwanger van haar toen ik nog in scheiding lag met mijn ex, ik Brit net had ontmoet, mijn huis moest verkopen enzovoort. Mijn miskraam was met de kerst, en ik ben echt neit de hele tijd daarna bezig geweest met zwanger worden of gestrest zijn.

Vanochtend ben ik bij de fysio geweest, ik ben hypermobiel en moet dus nu allerlei beenspieren trainen die het werk van mijn pezen en banden moeten overnemen. Gelukkig moet dat wel snel kunnen.
Allis

'verplicht' trainen heeft ook zo zijn voordelen. Als je de rest van je lijf ook mee traint wordt je gezonder en strakker in 1 keer.

Ik 'moet'ook sporten. Maakt niet veel uit zolang het de spieren rond mijn knieen maar traint. Dan zou ik komende winter minder last van mijn knieen moeten hebben (denkt mijn fysio) omdat er dan minder kracht op mijn knieschijf komt en omdat de doorbloeding beter is.

Vanochtend tikte de weegschaal de 80 kg aan Ik hoop dat ik zo met gezond eten en sporten met kerst weer in al mijn jurkjes pas en zo'n 5 kg lichter ben.

T voelt echt goed dat ik dit zelf kan en doe.

Af en toe heb ik wel een 'dipje' maar door sporten en verder wel opletten op wat ik eet heeft dat geen effect op mn lijn.

Lastige puntjes van de week.

Handje dropjes, waarom kan ik het nou nooit bij 1 of 2 houden?

Op 2 dagen 3 Zure matjes per dag gegeten. Ik moet mezelf maar wijsmaken dat die dingen smerig zijn en / of dat ze niet bestaan.

En mn 2e wijntje van gister. Had ik om 2 redenen beter niet kunnen doen. 1: voor de lijn 2: hij hakte er veel te hard in en da's niet handig op een doordeweekse dag want dan slaap ik slechter.

Positieve afsluiter:

ik heb vandaag een taille riem om en platte schoenen aan en ik voel me er niet dik door En mijn haar zit ook goed
Sorry Allis, ken de omstandigheden natuurlijk niet en het was inderdaad lief bedoeld :-)

Hier gaat het aardig. Drink veel water, koffie en thee zonder suiker overdag en heb regelmaat, al denk ik wel dat ik te weinig eet. Ontbijt eigenlijk niet en om 11:00 uur brunch ik stevig en vervolgens om 16:00 uur wat kleins en dan nog avondeten..

Begin om 7 uur met werken en kan dan echt niets binnen krijgen en ben om 16:00 uur thuis en dan ga ik vaak al gauw koken en 's avonds eet ik eigenlijk nooit.

Vanavond weer sporten, heb totaal geen zin na een vermoeiende dag werken, maar moet nu echt wel weer gaan

Morgen begint Volksfeest hier, dus dat wordt een zwaar weekend ben ik bang.
Allis: Vervelend dat het allemaal zo tegenzit bij jullie!

Waterhoofd: Dat is een goede! Ik had altijd maat 34 of nog kleiner terwijl ik niet meer at dan dat ik nu doe. Ik eet zelfs fruit (oke, ik maak een smoothie van vers fruit in de ochtend) en ik sport.

Maandag weer gesport, had even een dipje qua sport, het wou ook niet echt, mede omdat mijn knaltieten zo'n pijn deden.

Dinsdag was ik vrij en vriend geholpen in zijn garage met spullen opruimen etc, aan het einde van de dag was ik zo moe en had ik zulke pijn in mijn knieen dat ik besloot om woensdag maar niet te sporten.

Dus vanmiddag weer gesport. 3km gelopen in 30 minuten, gefietst met mijn handen 10 minuten. 10 minuten geschaatst en 10 minuten op de crosstrainer. Het was rustig dus ik besloot de trilplaat even te proberen. Wat een horrorapparaat zeg. Als je erop staat trilt het tot je hersenen aan toe. Wat een vreselijk gevoel

Daarna had ik nog geen zin om weg dus heb ik nog maar even 2km geroeid in 12 minuten.

(En daarna door naar de snackbar om patat mee te nemen voor het hele gezin ) Maar goed, dat maakt niet uit!

Misskerss, wij hebben vanaf vandaag ook weer feest hier. Bij vriend ook trouwens. Gaan we niet heen. Alleen zag ik vanmorgen de oliebollenkraam staan. I Oliebollen!
Ha meiden, hier gaat het redelijk, al ben ik ineens aangekomen. Ik heb maandag wel een etentje buiten de deur gehad en ik heb dat wel lekker wijn bij gedronken, dus dat is het denk ik. Maar ik ben weer op de goede weg, ik heb vandaag 22 km gefietst, want ben even bij mijn werk langs geweest. Verder goed gegeten, dus hoop dat het helpt.

@ allis, wat een stress, vervelend. En dan wordt je ook maar niet zwanger, erg naar en verdrietig. Je schreef in het begin toch ook mee in het juli topic? Heel naar dat het nog steeds niet is gelukt. Ik wou dat ik even wat word maar snel zwanger hormonen naar je op kon sturen.

@kers fijn dat het zo goed gaat!

@apatura, wat fijn dat je je zo goed voelde vandaag, houd het vast!
Hier ook dorpsfeest met oliebollen. Morgen eerst maar eens hardlopen of pilates en dan oliebollen halen.
Jaaaaa, haha, hoe herkenbaar die oliebollen!

Ik zwicht daar dit weekend ook nog wel voor!

Ik ga alleen wel opletten dat ik niet teveel drink, toevallig afgelopen maandag een drankje gehad en die viel gelijk echt slecht. Had er toen ook niet echt zin in, maar het stond ineens voor mijn neus.

Dit weekend dus liever aan het water, dan het bier, de wijn of andere zoete troep

Moet nu eigenlijk sporten, maar zoooo geen zin.

Toch maar gaan...
Zoete troep als in; blikjes pasoa jus? Hahaha. Wat een bocht!

Hier een algehele baaldag met frustraties en al wat betreft werk dus ik doe vandaag niks PLW-waardigs. Heb mijn meest afschuwelijke kloffie aan en ben lekker met de laptop in bed gekropen.
Mag ik ook meeschrijven? Ik heb in het begin ook even geschreven (andere nick) maar toen ging ik op vakantie.

Ben nu weer terug en aan het werk. En er moet echt iets gebeuren. Ik ben de afgelopen 4 jaar 20 kilo aangekomen. Ik loop alleen maar in stomme kleding, vind mezelf saai etc.

Hoe ik af ga vallen weet ik nog niet, maar ik ga iig weer beginnen met hardlopen. Alles staat klaar en maandag ga ik beginnen.
Gezond en regelmatig eten en sporten. Ik zie nu na 2a3 weken al resultaat. Niet zo zeer in de spiegel maar al wel op de weegschaal de spiegel volgt vanzelf.

Morgen ga ik weer hardlopen.

Maandag pilates en dinsdag zwemmen.

Ben benieuwd of er volgend weekend weer wat af is.

Lekker wijf voel ik me iig. T is fijn om je mooi te voelen.

Gister drie blikjes zoete troep gedronken, een frikadel speciaal en een patatje pinda.

Verder heb ik iets lekkers ontdekt: Heks'nkaas van de Zuivelhoeve. Klinkt raar en ranzig maar is heerlijk! Yoghurtachtige substantie, met knoflook, bieslook, prei en lente ui. Ergens zit ook nog een frisse komkommersmaak.

Het zal vast niet erg gezond zijn maar wel lekker!
Roz, toch geen blikjes passoa he! Haha, dat is echt bocht inderdaad.. En Heksenkaas is lekker he! Heb nog wel een receptje om het zelf te maken, het is vij prijzig vind ik. Hier in de Achterhoek trouwens vrij bekend.

Vandaag heb ik ook netjes 1 glas wijn en weinig gegeten. Komt allemaal door de hitte. Net even de kermis over geweest, maar moet morgen weer werken, dus besloten om niet wat te gaan drinken. Dinsdag wel vrij, dus morgenavond kan het wel!

Tevens gister autootje gekocht, nodig in verband met werk en ook handig aangezien ik 8 km moet fietsen naar de sportschool en da's in de winter toch niet echt fijn.

Fijne avond nog, dames!
Jazeker, wel drie blikjes pasoa jus. Na elke slok even de tanden op elkaar, jakkes wat is dat zuur uit blikje haha.

Heksenkaas heb ik zaterdag pas voor het eerst gehad, stond ook niet eerder in de winkel geloof ik. Als je wilt mag je het recept wel neerzetten! Zelf gemaakt is altijd lekkerder en inderdaad, volgens mij kost het 2,50 voor een bakje oid.

Leuk, nieuwe auto! Wat voor heb je gekocht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven