Entertainment
alle pijlers
Weuste grond
dinsdag 24 december 2024 om 21:37
Het ligt er inderdaad iets te dik bovenop. Ze hadden met iets anders moeten komen. Iets wat vaker voorkomt bijvoorbeeld, zoals ingesloten zijn door natura 2000 waardoor het voortbestaan van het bedrijf ernstig bedreigd wordt.
woensdag 25 december 2024 om 07:12
Ik vind het idee van een serie met een niet-randstedelijke achtergrond zeker goed en ik ben absoluut voorstander van meer streektaal op nationale televisie.
De verhaallijn, mwah, daar kun je veel over zeggen. Dat kan zich nog ontwikkelen de komende afleveringen.
Ik spreek dezelfde taalvariant als Hendrik Jan Bökkers (Dinant in de serie), naar hem kan ik goed luisteren. Naar Laus Steenbeeke (Bats) luistert het voor mij ook heel naturel, maar de rest klinkt als Amsterdammers die met een taalcoach wat Nedersaksisch hebben geleerd. Ik krijg daar echt een soort error van in m'n hoofd, heel stom
De verhaallijn, mwah, daar kun je veel over zeggen. Dat kan zich nog ontwikkelen de komende afleveringen.
Ik spreek dezelfde taalvariant als Hendrik Jan Bökkers (Dinant in de serie), naar hem kan ik goed luisteren. Naar Laus Steenbeeke (Bats) luistert het voor mij ook heel naturel, maar de rest klinkt als Amsterdammers die met een taalcoach wat Nedersaksisch hebben geleerd. Ik krijg daar echt een soort error van in m'n hoofd, heel stom
woensdag 25 december 2024 om 10:09
Ik snap dat ook nooit zo goed. Als je het echt authentiek wil doen laat dan ook een deel van acteurs Nederlands praten met een accent. Alsof iedereen in deze regio de hele dag plat/Nedersaksisch/Twents praat.stippensokken schreef: ↑25-12-2024 07:12Ik vind het idee van een serie met een niet-randstedelijke achtergrond zeker goed en ik ben absoluut voorstander van meer streektaal op nationale televisie.
woensdag 25 december 2024 om 12:23
Heb alle 5 afleveringen gekeken. Vind het wel aardig maar het komt op mij qua acteren wat houterig over en ook wat te soap-achtig. De 5e aflevering stopt met een soort halve cliffhanger, dus ik neem aan dat er nog meer afleveringen gaan volgen. Of ik die ook ga bekijken weet ik nog niet.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
woensdag 25 december 2024 om 12:56
woensdag 25 december 2024 om 18:18
Is dit niet positief, in jouw ogen?
Ik voel me hierdoor juist wel meer gerepresenteerd, in plaats van de zoveelste serie die zich in Amsterdam/Rotterdam/Utrecht afspeelt.
woensdag 25 december 2024 om 19:01
Ja ook dat. Zijn niet echt Twents/ Achterhoeks. En dat hoor je echt, voor iemand uit die streekstippensokken schreef: ↑25-12-2024 09:29Ik vraag me ook af of er dan geen andere acteurs/actrices voorhanden waren die Nedersaksische wortels hebben.
Voor iedereen een groene tuin
woensdag 25 december 2024 om 19:15
Niet iedereen is Twents/Achterhoeks 'hier' en spreekt het accent. Mijn man kan met zijn ouders/gezin behoorlijk plat praten. Ik niet, ben import. Onze kinderen spreken ook ABN. De vader van dit gezin is Hendrik Jan Bökkers. Een hele bekende hier in de buurt en een echte Tukker!GroenTuintje schreef: ↑25-12-2024 19:01Ja ook dat. Zijn niet echt Twents/ Achterhoeks. En dat hoor je echt, voor iemand uit die streek
woensdag 25 december 2024 om 22:48
donderdag 26 december 2024 om 21:39
Vandaag weer zo'n stomme onrealistische scene. Waarom doen ze dat nou? Zusje wil iets van broer, en dan moet ze van hem de mest verwijderen uit de koeienstal. Prima dat ze dat doet, maar je maakt mij niet wijs, dat ze een boerenmeid dat met een tuinschepje en een emmertje doet ipv met een grote bats en een kruiwagen!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in