Entertainment alle pijlers

Weuste grond

24-12-2024 20:18 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
En, vindt iemand het iets?
Het is wel een onderhoudende serie, dat wel.
Speelt zich af hier in het oosten op het platteland. De accenten hier en daar kloppen niet geheel, oma klinkt meer als een belg dan als iemand uit Overijssel.
Ik vind het niet fantastisch maar op zich wel leuk.
Vond het gedeelte met de "stadse" mensen die de grond willen inpikken beetje te overdreven en tenenkrommend.
Ik ben er ook niet heel erg weg van. Zijn betere series zeg maar.
Voor iedereen een groene tuin
xiongmao schreef:
24-12-2024 20:46
Ik vind het niet fantastisch maar op zich wel leuk.
Vond het gedeelte met de "stadse" mensen die de grond willen inpikken beetje te overdreven en tenenkrommend.
Het ligt er inderdaad iets te dik bovenop. Ze hadden met iets anders moeten komen. Iets wat vaker voorkomt bijvoorbeeld, zoals ingesloten zijn door natura 2000 waardoor het voortbestaan van het bedrijf ernstig bedreigd wordt.
Geen idee waar je het over hebt
Niet geschoten is altijd mis
Bitje93 schreef:
24-12-2024 21:42
Geen idee waar je het over hebt
Over die nature 2000 of de serie?
Ik vind het idee van een serie met een niet-randstedelijke achtergrond zeker goed en ik ben absoluut voorstander van meer streektaal op nationale televisie.

De verhaallijn, mwah, daar kun je veel over zeggen. Dat kan zich nog ontwikkelen de komende afleveringen.

Ik spreek dezelfde taalvariant als Hendrik Jan Bökkers (Dinant in de serie), naar hem kan ik goed luisteren. Naar Laus Steenbeeke (Bats) luistert het voor mij ook heel naturel, maar de rest klinkt als Amsterdammers die met een taalcoach wat Nedersaksisch hebben geleerd. Ik krijg daar echt een soort error van in m'n hoofd, heel stom :$
Stippensokken, ik heb precies hetzelfde. Hoor gelijk dat Hendrik Jan en Laus ‘native speakers’ zijn. En de rest absoluut niet. Vind het daarom vaak ook ongeloofwaardig overkomen.
Ik vraag me ook af of er dan geen andere acteurs/actrices voorhanden waren die Nedersaksische wortels hebben.
Ik heb nog niet gekeken, maar de beschrijving deed me denken aan van jonge leu en oale groond.
Is het vergelijkbaar?
Ook mijn eerste gedachte. Kan er zomaar een paar bedenken.
stippensokken schreef:
25-12-2024 07:12
Ik vind het idee van een serie met een niet-randstedelijke achtergrond zeker goed en ik ben absoluut voorstander van meer streektaal op nationale televisie.

De verhaallijn, mwah, daar kun je veel over zeggen. Dat kan zich nog ontwikkelen de komende afleveringen.

Ik spreek dezelfde taalvariant als Hendrik Jan Bökkers (Dinant in de serie), naar hem kan ik goed luisteren. Naar Laus Steenbeeke (Bats) luistert het voor mij ook heel naturel, maar de rest klinkt als Amsterdammers die met een taalcoach wat Nedersaksisch hebben geleerd. Ik krijg daar echt een soort error van in m'n hoofd, heel stom :$
Ik snap dat ook nooit zo goed. Als je het echt authentiek wil doen laat dan ook een deel van acteurs Nederlands praten met een accent. Alsof iedereen in deze regio de hele dag plat/Nedersaksisch/Twents praat.
Heb alle 5 afleveringen gekeken. Vind het wel aardig maar het komt op mij qua acteren wat houterig over en ook wat te soap-achtig. De 5e aflevering stopt met een soort halve cliffhanger, dus ik neem aan dat er nog meer afleveringen gaan volgen. Of ik die ook ga bekijken weet ik nog niet.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Uitermate slecht. Zowel de accenten als het verhaal en de regie.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Ik kan me voorstellen dat als je van het platteland afkomstig bent, je niet heel blij bent met hoe de mensen, cultuur en de mentaliteit worden neergezet.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
Ik heb het niet lang volgehouden. Wat kinderachtig gescript. Ik had vooraf hoge verwachtingen, dacht dat het zoiets was als Hollands Hoop, maar dan authentiek. Maar dat is het dus totaal niet, jammer.
Zorroo schreef:
25-12-2024 12:56
Ik kan me voorstellen dat als je van het platteland afkomstig bent, je niet heel blij bent met hoe de mensen, cultuur en de mentaliteit worden neergezet.
Is dit niet positief, in jouw ogen?
Ik voel me hierdoor juist wel meer gerepresenteerd, in plaats van de zoveelste serie die zich in Amsterdam/Rotterdam/Utrecht afspeelt.
yasmijn schreef:
25-12-2024 12:44
Uitermate slecht. Zowel de accenten als het verhaal en de regie.
Nou dat dus. Het heeft wat weg van Zaai (oude kinder tv serie)
stippensokken schreef:
25-12-2024 09:29
Ik vraag me ook af of er dan geen andere acteurs/actrices voorhanden waren die Nedersaksische wortels hebben.
Ja ook dat. Zijn niet echt Twents/ Achterhoeks. En dat hoor je echt, voor iemand uit die streek
GroenTuintje schreef:
25-12-2024 19:01
Ja ook dat. Zijn niet echt Twents/ Achterhoeks. En dat hoor je echt, voor iemand uit die streek
Niet iedereen is Twents/Achterhoeks 'hier' en spreekt het accent. Mijn man kan met zijn ouders/gezin behoorlijk plat praten. Ik niet, ben import. Onze kinderen spreken ook ABN. De vader van dit gezin is Hendrik Jan Bökkers. Een hele bekende hier in de buurt en een echte Tukker!
Hendrik Jan is niet een echter Tukker. Hij is geboren en getogen in Salland!
Coniglio schreef:
25-12-2024 09:31
Ik heb nog niet gekeken, maar de beschrijving deed me denken aan van jonge leu en oale groond.
Is het vergelijkbaar?
Nee, vind ik niet. Daar zat toch meer een komische noot in. Maar een klein beetje overeenkomst heeft het wel; platteland, overijssel.
Vandaag weer zo'n stomme onrealistische scene. Waarom doen ze dat nou? Zusje wil iets van broer, en dan moet ze van hem de mest verwijderen uit de koeienstal. Prima dat ze dat doet, maar je maakt mij niet wijs, dat ze een boerenmeid dat met een tuinschepje en een emmertje doet ipv met een grote bats en een kruiwagen!
Het doet inderdaad denken aan Van jonge leu en oale groond, alleen was die serie veel beter. Deze serie kan me niet echt boeien. Komt erg amateuristisch over. Ik ben snel afgehaakt, dus kan er verder niet zoveel over zeggen.
Het is nog steeds tenenkrommend slecht.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven