Pauze of ...?

02-09-2012 04:40 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (29) en ik (30) zijn 1,5 jaar samen. We hebben elkaar ontmoet via internetdating en wonen 45 minuten van elkaar.

Ik werk onregelmatig, vriend heeft een kantoorbaan. Door mijn werk zagen we elkaar soms 1x per week, maar soms ook wel 4x. Vriend heeft een kleine eengezinswoning en ik een appartement. Beide koop. We hebben nooit echte ruzie gehad, hadden het altijd erg leuk samen.

Nadat we ongeveer een jaar samen waren gaven we aan dat het leuk zou zijn om veel vaker bij elkaar te willen zijn: Samenwonen was het idee. Allemaal leuk! Spannend! Beide lieten we een makelaar komen... Domper, in deze tijd zouden we beide huizen met verlies verkopen. Maar aangezien we eigenlijk niks voelde om in mijn woonplaats of in die van hem samen te wonen (voelde niet eerlijk als de 1 alles op zou geven en de ander niks) leek het ons het beste om in het midden iets te kopen.. Vriend twijfelde erg, om het grote bedrag... Onderwerp hebben we laten rusten, omdat vriend ontslag kreeg en op zoek moest naar een nieuwe baan. Deze vond hij gelukkig snel. Ongeveer een maand geleden kwam het onderwerp weer ter sprake. Maar vriend gaf aan weer te twijfelen, wist niet goed waarom, maar iets in zijn achterhoofd gaf aan dat hij zijn huis niet te koop wilde zetten. Aangezien ik het allemaal niet begreep vond ik het maar gezeur, hij had het erg moeilijk met het maken van een keuze.

Afgelopen maandag is het geescaleerd. Vriend wilde niet komen en gaf aan het beter te vinden elkaar even niet te zien. Hij wilde mij niet langer verdrietig zien en aan het lijntje houden. Na hierna kort met hem gesproken te hebben kwam naar voren dat het hem te snel ging.. Huizen verkopen, naar een onbekende woonplaats voor beide en gaan samenwonen... En ook mogelijk mijn baan die ik zou moeten opgeven.

Gisteren hebben we elkaar weer voor het eerst weer gezien. Dat was erg spannend. Ik voel nog steeds heel veel voor hem, maar door de laatste paar weken is mijn gevoel ondergesneeuwd. En bij hem was dat ook zo. Vriend is totaal geen prater, kan zijn emoties heel moeilijk uiten en ik ben het tegenovergestelde.. Daarom had ik een brief geschreven waarop hij dan kon inhaken. Dit lukte.. Het ging hem ook allemaal te snel. Hij houdt veel van me. Erg balen dat hij niet eerlijk is geweest, maar dat vond hij moeilijk (nu werd alles ook echt pas duidelijk) en wilde mij niet kwijt als hij zou zeggen dat hij meer tijd nodig had. Gisteren hebben we ook geknuffeld samen, dat was heel fijn, het gevoel is er wel en de deur is bij hem niet helemaal gesloten. Hij heeft rust nodig, kijken of hij me meer gaat missen was het antwoord. Ik ben ook van mening dat hij mij nodig heeft om die rust weer terug te vinden. Praten gaat steeds beter, dat is fijn. We hebben afgesproken om in ieder geval 1x per week weer wat leuks te gaan doen. Daarnaast mag er best een berichtje heen en weer worden gestuurd, maar niet meer 10x per dag zoals normaal....

Tja... Gisteren was ik heel erg opgelucht, ik had hoop dat het weer goed zou komen, maar nu ik wakker lig ga ik twijfelen.

Wat moet ik doen om het gevoel bij hem warm te houden zonder hem te pushen?? Het zou tenslotte zonde zijn om onze relatie waar niks mis mee was zomaar op te geven voor dit kleine "crisisje" zoals hij het noemde...
Jij kan niks doen om het gevoel bij hem warm te houden, dat gevoel is er, of is er niet.

Op zich denk ik, als ik het zo lees, dat het gevoel er wel zit bij hem. Maar dat jullie door verschillende verwachtingen niet meer op één lijn lagen. Jij sneller wilde dan hij, maar het betekent niet dat hij niet wil, hij wil het alleen wat minder snel.

Bekijk voor jezelf of je je daar goed bij voelt. Als jij wel alles al wil en hij niet dan werkt het misschien niet. Maar als jullie een leuke relatie hadden en op die voet verder kunnen gaan, met het oog op een gezamenlijke toekomst, dan lijkt mij dat het wel goed komt!

Wel eerlijk zijn naar jezelf en hem met wat jouw verwachtingen zijn.
Samen weer leuke dingen doen zoals jullie hebben afgesproken, het onderwerp samen wonen ff laten rusten. Af en toe een bericht sturen.

Denk voor de toekomst eens na over een tussen oplossing, want de stap die je wil maken is groot en financieel risicovol. Waarom niet op lange termijn als proefsamenwonen. In 1 van de 2 huizen en het andere huis tijdelijk verhuren, zodat jullie langzaam kunnen wennen en samen verdere stappen maken als de economie aantrekt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De tijd zal het leren....sorry misschien een dooddoener maar altijd waar. Sterkte! Hoop dat het goed komt!
Het is een erg onzekere tijd dus ik snap je vriend wel. Al begrijp ik ook wel weer dat jij je erg had verheugd op samenwonen.

Misschien een idee om 1 van de huizen te verhuren en in de andere te gaan wonen. Zijn jullie toch samen en mocht het misgaan is het niet zo erg (financieel dan he).

Voor nu rustig aan en elkaars leuke kanten weer ontdekken. Ga leuke dingen doen, samen eten, filmpje kijken etc. en laat het onderwerp even rusten. Als jullie begrip houdens voor elkaars standpunt dan komen jullie er wel samen uit. Geef het ook tijd want jullis zijn nog maar zo kort samen
ik begrijp je vriend erg goed. Vind het ook nogal drastisch allemaal. Beide huizen verkopen. het word al gezegd maar logischer zou zijn eerst samen in 1 van de huizen en de ander bv. verhuren dan wel verkopen. Dat lijkt me ook 'rustgevender'. Samen een huis kopen vind ik een hele grote verantwoordelijkheid, laat staan als je er beide al 1 hebt!!! Ik zou dat dus ook zeker NU niet doen. Vind het dan ook geen crisisje, maar meer 'crisis'.

Vervolgens verliest hij zijn baan! Dat is ook niet niks!! Ik denk dat jij hier te snel over heen stapt met een 'gelukkig heeft hij snel weer werk', maar ga jij voorbij in zijn gevoel hierin, want hij zal toch veel minder baanzeker voelen. Immers hij zit net bij een nieuw bedrijf. Het zou zeeer onverstandig zijn voor hem n met een restschuld te komen zitten.

En tuurlijk emotioneel willen jullie samen kopen, maar rationeel wijst eigenlijk alles op iets meer geduld, of iig een tussenoplossing.

En wat je zelf hebt voorgesteld dat moet je ook doen! Dat is nu wat jullie even nodig hebben, elke relatie na een stootje, gewoon samen leuke dingen doen. Even niet teveel door willen stoten ;). Maak je niet druk!
Als het goed is hebben jullie nog heel veel tijd samen voor de boeg. Waarom inderdaad niet eerst even een tijd leuke dingen gaan doen, en daarna bij elkaar gaan wonen in zijn of jouw huis? Als het dan weer helemaal goed zit, dan is het vroeg genoeg om verdere stappen te ondernemen. Een huis kopen samen is een big deal, zeker in deze tijd..

Niet fijn als je straks weer een huis moet verkopen omdat het toch niet lekker zit. En wat als hij niet door zijn proeftijd heen komt? Hij zal meer zekerheid willen hebben, alvorens zijn schepen achter zich te verbranden. Verstandige man!
Het is misschien beter om geen huizen te koop te zetten maar gewoon bepalen in welk van de twee koophuizen jullie gaan wonen als het weer goed komt tussen jullie. Het andere huis gaat dan in de verhuur en kan je altijd beslissen wat er mee gaat gebeuren.

Dat rare idee om samen in een nieuw huis te gaan zitten omdat het 'niet eerlijk is' heb ik nooit goed begrepen. Het is een luxeprobleem en die luxe hebben jullie blijkbaar in deze tijden niet.

Trouwens, latten kan ook heel leuk zijn.
Ik zou juist gaan latten, om elkaar nog beter te leren kennen. Het is nog maar pril, je kent elkaar nog niet zo heel goed..
TO het is misschien even niet het romantische beeld wat je ebij had, samenwonen gezellig. Maar het is wel heel verstandig van hem. Toen ik mijn huis kocht (single) vond ik het ook doodeng en getwijfeld. Het heeft niet zozeer met de liefde voor jou te maken, maar wel de financiele consequenties die eruit voortvloeien. Heel lastig voor jou hoor, want je maakt graag een volgende stap samen.

Zou proberen weer leuk te hebben samen, leuke dingen samen doen. Hoe moeilijk ook, geef elkaar de ruimte weer te merken dat je elkaar mist, dan komt het goed!
Er is al veel verstandigs gezegd!

Laat het praktische deel even los...huizen, geld enzo.

En geef alle aandacht en liefde aan elkaar. Daarmee versterk je je band voor nu en voor in de toekomst het meest! Zo je verhaal te hebben gelezen komt het goed....

Een beetje geduld hebben! Dat valt voor ons vrouwen soms niet mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven