Werk & Studie alle pijlers

Mandarijns/Chinees

03-09-2012 22:45 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva lezers,

Naast mijn studie volg ik een zelfstudie cursus chinees (mandarijns) maar ben ik op zoek naar een studiegenoot of in ieder geval iemand die het leuk vind om met mij af en toe over de whatsapp in deze taal te converseren of via mail skype noem maar op? Iemand?

Groetjes,

P.M
Let me know, je kan me mailen 0931640eetgerink@hszuyd.nl
Bijzonder mailadres zeg.
ja het is mijn schooladres.. maar mijn persoonlijke adres geef ik liever niet prijs op het forum..

maar studeer je ook chinees/mandarijns?
Ik studeer mandarijn en heb een languagepartner gehad hier. Een chinese dame die hier pas woonde die nederlands wilde leren. Oftewel, we doen leuke dingen en leren elkaar onze taal. Dat is echt de allerbeste manier. Daarbij een lieve vriendin erbij gekregen. We gingen uit eten, of dagjes uit

http://www.conversationexchange.com

http://www.mylanguageexchange.com/

Echt superleuk!

Je kunt aangeven wat je wilt (man/vrouw, leeftijd, IRL ontmoeten of alleen chatten etc. etc.)
En wil je dan in PinYin schrijven of in echt chinees?
Is het niet 'mandarijn'
Je studeert Mandarijn, maar je weet niet eens dat het Mandarijn is en niet Mandarijns?!
Klassieke fout, net als Latijns

Maar veel plezier, lijkt me een hele klus om het onder de knie te krijgen.

Alleen al de hoeveelheid tekens. Petje af als dat lukt.

@ Oriane: jij bent van vele markten thuis, leuk om te lezen
Carenza, het is grammaticaal echt een supermakkelijke taal. Men doet bijvoorbeeld niet aan het vervoegen van werkwoorden.

Ik loop, jij loop, wij loop etc. etc. Daarbij zijn er twee A4-tjes met uitzonderingen. Als je kijkt naar de nederlandse taal is het boek met uitzonderingen op de regels een stuk dikker dan het 'gewone' boek

De uitspraak lijkt in het begin moeilijk maar is ook geen rocketscience. Dat heb je na een tijdje ook wel door. Voor engelstaligen is Chinees makkelijker te leren dan voor mensen die met germaanse klanken spreken. Die laatste spreken achter in hun mond/keel, terwijl mandarijn voor in de mond wordt gesproken.
Oh en de tekens zijn helemaal makkelijk. Ze bestaan uit een aantal delen en elk deel betekent iets. Wat het betekent is uit de vorm makkelijk af te leiden. Het woord ba ba (papa) zijn twee dezelfde tekentjes met wenkbrauwtjes een snorretje en mondje en een kinnetje... bijvoorbeeld.
Thanks voor de link
Trouwens Oriane is het niet ook een idee dat wij misschien mailen of?
Als je even twee weken wacht dan woon ik in Peking voor een jaar . Heb je overigens een smart foon? Heb een hele leuke chinese Languagepack voor je dan namelijk
Ik ben ook Mandarijn aan het leren, maar ben net begonnen. Ik doe wel een hele intensieve cursus en ik heb een man die het vloeiend spreekt, dat helpt ook. Wij wonen in Hong Kong waar de officiële taal Cantonees is, maar aangezien dit nog veel moeilijker is dan Mandarijn, begin ik hier maar mee. Gelukkig wordt Mandarijn hier ook veel gesproken vanwege alle rijke (!!!) Mainlanders die hier wonen en winkelen.

@Oriane: ik vroeg mij al af of jullie al in Beijing zaten. Over twee weken is het zover lees ik nu. Spannend, zal een geweldig avontuur worden! Ik zal het komende jaar regelmatig in Beijing te vinden zijn, misschien moeten we maar eens afpreken?!
He wat gaaf!!! Sta ik best voor open. Ik ben daar verder toch wel 'anoniemerderder' dan in nederland :-)
Bedoel je trouwens "Pleco"? Zo niet, probeer het maar eens. Erg handige app!
quote:Oriane schreef op 04 september 2012 @ 10:22:

Als je even twee weken wacht dan woon ik in Peking voor een jaar . Heb je overigens een smart foon? Heb een hele leuke chinese Languagepack voor je dan namelijkJa heb wel een smartphone... maar languagepack?
quote:Oriane schreef op 04 september 2012 @ 10:22:

Als je even twee weken wacht dan woon ik in Peking voor een jaar . Heb je overigens een smart foon? Heb een hele leuke chinese Languagepack voor je dan namelijkJa heb wel een smartphone... maar languagepack?
Ja leuk! Je bent overigens ook zeer welkom in Hong Kong hoor, leuke plek ook. Ik wil je wel mijn e-mail adres geven maar ik weet niet hoe ik je een pm kan sturen?
Ik heb je net een uitnodiging gestuurd om "vriendjes" te worden Oriane. Misschien kan ik je dan wel een pm sturen?
Hoe oud zijn jullie ongeveer?
Volgens mij kunnen we geen PM's meer sturen. Het is mij overigens nooit gelukt.

Dik in de veertig Meagan :-)
Heb ook geen vriendenverzoekje gehad. Dat ding werkt bij mij echt nooit.
Zal voor mijn (vrijwilligers)werk wel vaak naar Singapore gaan. Hongkong weet ik nog niet of ik daar kom. Lijkt me wel gaaf om een keer naar toe te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven