Weekend weg met collega's van partner

17-04-2008 09:14 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog even is het zover: we gaan een Heel Weekend Weg met het werk van mijn man. Van vrijdagmiddag tot en met zondagmiddag, 2 hele etmalen. Ongeveer 150 mensen gaan mee, en ik ken er geen een van. Behalve mijn man dan. Op zich gaan we best leuke dingen doen, maar ik krijg het wel benauwd bij het idee twee nachten door te moeten brengen (man en ik slapen samen in een hut, maar delen 2 douches en 2 wc's straks met met 33 anderen) en een heel weekend geen tijd voor mezelf te hebben en te socializen met mensen die ik nu nog niet ken.....Pffft. Een feest vind ik van een heel ander kaliber, gezellig om andere mensen te leren kennen en 's avonds lig ik weer in mijn eigen bed. Maar dit.... Mijn man vind het niet leuk dat ik ertegenop zie, ik kan er helaas ook niets aan doen. Het zijn zijn collega's, hij kent ze nagenoeg allemaal. Het zal ook best wel leuk zijn en ik ga erheen met de gedachte er het beste van te maken. Maar dat doet niets af aan het feit dat ik er huizenhoog tegenop zie.

Hebben jullie ook wel eens moeite met dit soort 'langdurige sociale verplichtingen'? Wie steekt me een hart onder de riem....

weekendje weg met werk van partner?

Totaal aantal stemmen: 60

Gezellig! Mag wel iedere week!!! (15%)
Ik ben niet superenthousiast, maar sla me er wel doorheen me (38%)
Ik ga mee maar ben niet heel erg actief en trek me af en toe (15%)
ik kondig thuis al meteen aan dat 'ie me er met geen ti (32%)
Ik zou ook gewoon meegaan, alleeen al omdat je weet dat je je lief daar een groot plezier mee doet. Nou, dat is toch best een hele goede reden, zo niet de beste reden om een weekend op te offeren?! Kom op zeg, voordat je het weet is het weekend al weer om, en dan ben jij natuurlijk wel de liefste vriendin van de hele wereld dat jij dit voor hem overhebt!
Waarom niet van vrijdag tot zaterdagavond meegaan. Als excuus kun je je dure dansworkshop gebruiken. Lijkt mij een aardig compromis!

Ben je en sociaal en je denkt aan jezelf,
Gaat niet Max, tenzij ik zwemmend naar het vaste land wil.....
In dat geval wens ik je een fijne griep toe die helaas helaas op vrijdagochtend begint en op wonderbaarlijke wijze op vrijdagmiddag weer over is maar helaas de laatste boot naar het eiland is net vertrokken.

Geen enkele mogelijkheid meer om er te kunnen komen terwijl je zo graag had gewild, wat jammerdepammer nou toch.

Dan als troost op zondag maar naar je workshop, heb je toch nog iets aan je weekend maar sneu blijft het wel natuurlijk, heb je zomaar dat leuke uitje gemist.
quote:lapin schreef op 17 april 2008 @ 11:31:

[...]

Ja, dat is ook mijn eerste reactie. Ik ben best wel sociaal, maar een heel weekend met mensen die ik niet ken, daar voel ik me niet goed bij. En dan verplicht mee moeten doen met van die sociale spelletjes........muurklimmen, een houten koe melken, met 3 planken en 4 collega's proberen om aan de overkant van het moeras te komen . Ik heb het allemaal gedaan, maar ik was blij toen ik aan het einde van de middag aan de wijn kon .

Kan je geen leuk hotelletje boeken in de buurt, zodat je toch nog je eigen badkamer hebt?

No way dat iemand mij aan het houten koe melken krijgt

Degene die die flauwe ongein heeft verzonnen had ik het moeras ingedrukt, hier heb je je plank en red je maar, doeiiiiiiiii.

Wat een flauw kinderachtig gedoe zeg, flikker toch gauw op.
Oei ik k anme dat best voorstellen

Ik heb ooit afgesproken met lief dat zijn collega's de zijne zijn en de mijne die van mij

Nou gaan wij god zij dank nooit een weekend weg, ik vind 36 buur tegen die koppies aankijken al wel genoeg.

Euhmmmm varen er geen boten dan op zaterdagavond? (misschien een hele domme vraag hoor)

Maar als dat zo is zou ik toch lekker zaterdag terug gaan.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:lapin schreef op 17 april 2008 @ 11:33:

[...]

Omdat anders de hele boel voor 2 dagen plat ligt en er geen geld verdient wordt?

Ja, maar wél 2 vrije dagen van je werknemers opslokken. Het zal allemaal best vrijwillig zijn, maar de meeste mensen voelen zich toch wel verplicht om mee te gaan denk ik.

Ik zou overigens níet meegaan, mijn partner weet dat ook. Hij gaat zelf ook niet mee trouwens Allemaal leuk en aardig, maar het weekend is heilig

Ow enne, de vroeg-opstaan-om-te-douchentip: ik ben bang dat meerdere dat idee zullen hebben Gewoon als laatste aansluiten, op je gemakje doen en de rest is weg als jij klaar bent. Boekje erbij en je hebt een rustige dag. Of zoiets
Ik zou wel gaan. Gewoon omdat Lief dat fijn zou vinden. Ik zou er helemaal geen zin hebben, maar daar verder niet over zeuren en me er vol instorten en lol maken.

Dat gedoe over eigen tijd etc vind ik nogal gezeur. Doet een bedrijf iets leuks, dan moet dat allemaal meteen onder werktijd en / of uitbetaald worden. Hoe Hollandsch kan een mens zijn?
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Als er 1 ding is wat ik in de afgelopen jaren heb geleerd (ben ook "al" begin 30.. ) is het wel dat als ik ergens tegenop zie het reuze meevalt en als ik ergens enorm naar uitkijk het vaak nooit zo leuk wordt als ik had verwacht. M.a.w. hoe lager/slechter de verwachtingen hoe beter de uitkomst.. logisch ook wel.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je er geen zin in hebt en dat je er tegenop ziet maar zo erg als het jou lijkt wordt het dus vast niet. En daarbij is het inderdaad top naar je partner toe dat je het toch maar mooi doet.

En als er echt niks aan is is het ook meteen de laatste keer geweest; het zijn maar 2 dagen en als die "verspild" zijn ben je dat over 2 wéken weer vergeten (bij wijze van ).
Nou, daar zit je mooi mee opgescheept dan!

Met dit soort dingen is het altijd leuker om gedaan te hebben, dan om te doen. Wantja, als het achter de rug is, dan heb je volgend jaar bij het weekenduitje, een herinnering met zijn collega's "weten jullie nog.. vorig jaar..." en dan lijkt het inenen dat het dit jaar heel leuk is geweest.

Dus, of je besluit niet mee te gaan, of je gaat wel, en probeert er het beste van te maken, met hier een daar wat momentjes voor jezelf (laat douchen etc)!

Ik vond trouwens de optie die iemand bood, over de zaterdagavondboot, ook wel erg goed.
Minder leuk aspect van een relatie is dat er altijd wordt verwacht dat je overal altijd met z'n 2-en naar toe komt.

Alsof je samen 1 mens bent...

Lijkt me vreselijk, een weekend met de collega's van manlief en ik zou ook niet mee gaan.
Oei dropje,

Wel dapper dat je gaat.

Ik zou dat echt nooooooooit doen!!

Ik zou echt ziek zijn van ellende en duizend doden sterven voor vertrek.

Mijn vriend zou het ook niet in zijn hoofd halen om het te vragen aan mij.

Hij zou echt lekker alleen moeten gaan.

Dus ,tsja,ik begrijp dat je niet staat te springen.Ik vind het wel lief dat je gaat omdat je vriend dat graag wil( zo lief zou ik dus niet zijn)

Sterkte!! (en waarschijnlijk wordt het best leuk)
quote:Zuss schreef op 17 april 2008 @ 18:01:

Dat gedoe over eigen tijd etc vind ik nogal gezeur. Doet een bedrijf iets leuks, dan moet dat allemaal meteen onder werktijd en / of uitbetaald worden.

Misschien, heel misschien zijn er ook mensen die er niet op zitten te wachten, om 'gezellige dingen te doen' met collega's die ze al 36/40 uur per week zien? Zou ook kunnen...

En daarbij zijn er zijn ook mensen die 'eigen tijd' wél belangrijk vinden, dus hoezo gezeur? Je leeft niet alleen voor je werk, toch?
Nou dropje, dat is wel erg zout hè?

16 wachtenden voordat je kunt douchen. Ben je een beetje verwend soms? Voor types als jij worden dit soort weekenden nou juist georganiseerd...

En hoe zit het met die 150 collega's, hebben die allemaal een partner die direct aansluiten in de polonaise of zullen die misschien ook moeite moeten doen om iemand te leren kennen?

Kom op zeg, wees een flinke meid, we zitten hier toch niet op het forum van de Tina?!

Tip: Kijk eens aan die meid hier naast met de gedachte dat zij bij je man slaapt als jij niet meegaat. Wedden dat je mee wilt?!
Hoezo maaswater worden juist voor zulke types deze weekenden georganiseerd?

Zit er werkelijk iemand te bedenken, we zullen eens een "verwende krengen een lesje leren"weekend organiseren.

Nieuwe mensen leren kennen is best leuk.

Maar s'morgens vroeg met je haar recht op je kop zonder make-up in je badjas met ochtend- adem , een praatje maken met de collega van je vriend waar je gisteren drie woorden mee hebt gewisseld? Daar zie ik de lol niet van in.

(kijkt ff naar de meid hiernaast......nope,ik ging nog steeds niet mee)
Tuurlijk schravelschot, ik heb geen leven nast mijn werk en daarom ben ik juist dolblij als we eens iets met mijn of zijn collega's gaan doen. Misschien moet je eens goed leren lezen?

Dan zou je zien dat ik zou wel gaan als Lief dat belangrijk zou vinden al zou ik er totaal geen zin in hebben. Ik ben nu enemaal zo dat als ik een beslissing heb genomen, ik daar ook helemaal voor ga. Zonder te zeuren, te mopperen of wat dan ook. Dan is de lol er namelijk al vanaf voor je begonnen bent. Zo, 2 keer uitgelegd dat moet je nu toch wel snappen?

Ik begrijp dat gezeur niet dat overal maar geld tegenover moet staan of dat dit soort dingen allemaal tijdens werktijd gedaan moet worden. Als je daar zoveel bezwaar tegen hebt dan ga je lekker niet. Klaar. En anders heb je gewoon een weekend lol, leer je nieuwe mensen kennen, leer je je man in een andere setting kennen en heb je een gezicht bij de namen van zijn collega's. En, ook niet onbelangrijk, je doet zomaar eens iets voor de ander (je man in dit geval) gewoon omdat je van 'm houdt. O o o wat érg dat je dat allemaal in je vrije tijd moet doen.

Ik snap best dat het voor sommige mensen eng is om met totale vreemden op stap te gaan.Maar je bent samen, hij kent zijn collega's toch dus hij stelt je voor, je hebt bij voorbaat al een paar een onderwerpen (werk, wat doe je, hoe lang al, werk je samen met mijn man, vindt je het leuk etc, het uitje goh leuk dat ze dit organiseren, ik vind het best spannend al die onbekende mensen, weet jij wat we gaan doen, hoevond je die en die activiteit etc etc) Neem foto's mee van je kids (al zit ws niet iedereen daar op te wachten, maar dat zullen ze niet zeggen want zij zitten ws ook niet zo op hun gemak) vertel daar iets over, vertel iets over jouw werk en binnen no time zit je gezellig te kletsen. Veel plezier!!
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Oja en gewoon vragen stellen. Stel open vragen en de meeste mensen branden wel los.
Toen ik voor het eerst met mijn vriend(nu al jaren man)meeging naar een personeelsfeest,dacht ik ook van iedereen kent elkaar al,kletst met elkaar etc.Eenmaal op het feest kwam ik naast een vriendin van een collega te zitten die er ook voor het eerst was,leuk mee gekletst,collega's waren allemaal leuk,heerlijk gegeten,gedronken,gedanst.Was een hardstikke leuke avond.Stel je open en sociaal op en je word zo opgenomen in de groep,er zullen heus wel meer vrouwen zijn voor wie het de eerste kennismaking is.Leuk dat de baas een heel weekend heeft georganiseerd,dat hoor je niet vaak.Goed voor de teambuilding,leuk voor de partners,kost de baas een hoop geld dus dat je daar een keer je vrije weekend voor inleverd zou ik niet erg vinden,de baas doet het toch ook neem ik aan....

En als je iets echt niet wil/kan/durft(ik heb hoogtevrees,dus bungiejumpen doe ik echt niet)doe je het toch niet er zullen er wel meer zijn die bij bepaalde dingen afhaken,de zwangere vrouwen zullen ook vast niet overal aan mee kunnen doen misschien.Met de groep die iets niet wil/kan/durft kun je toch ook wat leuks gaan doen,shoppen bevoorbeeld:-))En bij andere aktiviteiten doe je wel weer mee...

Maak er een leuk weekend van!
Zuss relax even, ik reageer alleen maar op dat deel van je stukje dat ik gequote heb, het 'zeur-stuk'. Daar ging het mij om. Ik snap niet waarom je nu ineens zo uitvalt.
quote:iry schreef op 18 april 2008 @ 02:36:

Hoezo maaswater worden juist voor zulke types deze weekenden georganiseerd?

Zit er werkelijk iemand te bedenken, we zullen eens een "verwende krengen een lesje leren"weekend organiseren.

Nieuwe mensen leren kennen is best leuk.

Maar s'morgens vroeg met je haar recht op je kop zonder make-up in je badjas met ochtend- adem , een praatje maken met de collega van je vriend waar je gisteren drie woorden mee hebt gewisseld? Daar zie ik de lol niet van in.

(kijkt ff naar de meid hiernaast......nope,ik ging nog steeds niet mee)

Shit, zonder make-up. Nooit bij stil gestaan. Nee vrouwen zonder make-up zou ik nooit willen tegenkomen in zo'n weekend. Vrouwen zonder make-up mogen niet eens buiten komen!

Vrouwen met een badjas (een weekendje weg en een badjas meenemen, hoe kom je er op...!) trouwens ook niet.

Spontaniteit voor ijdelheid is het sleutelwoord met dat soort uitjes. Als je een tandenborstel meeneemt en je badjas thuis laat heb je al een stuk van je probleem opgelost. Tenzij je hecht aan een ochtendkrantje, pantoffeltjes en een uitgebreide poetsbeurt. Dan ben je denk ik heel ongeschikt voor spontane dingen en moet je misschien maar thuis blijven ja.
Dropje,

ik zou gewoon meegaan. Ten eerste omdat je vriend graag wil dat je er bent. Maar ook omdat het vast wel gezellig gaat worden, echt. Ik heb het ook een aantal keren gedaan en de ervaring heeft me geleerd dat niemand er op zit te wachten om echt HELE dagen bij elkaar te zijn. Dus op zaterdagochtend zul je zien dat kleine groepjes apart op stap gaan, of zelfs jij alleen met je vriend als je dat zou willen. 's Middags samen borrelen en dan eten (inderdaad; al gezegd, wijn erbij wil weleens helpen haha). Op zondag weer lekker met de boot terug.

Die anderen zijn ook maar mensen hoor.
quote:Schravelvot schreef op 18 april 2008 @ 10:27:

Zuss relax even, ik reageer alleen maar op dat deel van je stukje dat ik gequote heb, het 'zeur-stuk'. Daar ging het mij om. Ik snap niet waarom je nu ineens zo uitvalt.Ik wel.
Als jij het zelf dan maar wel begrijpt he Sjezus.
Haha! maaswater.

Nou idd,in mijn geval,zonder make-up etc is het beter dat ik binnen blijf

Een badjas het ik trouwens niet,dat was zomaar een voorbeeld.

Een pyama ook niet,dus zou ik zelfs in mijn onderbroek in de rij staan.

Spontaan vind ik heel leuk,met mijn eigen vrienden,waar ik mij bij op mijn gemak voel,ook zonder mijn beste beentje voor te moeten zetten

Collega's ontmoeten,ook leuk,tijdens een feestje of dineetje.

Maar,mens,wat zit je je op te fokken. Jij bent een type die dat kennelijk leuk vind en zonder problemen zou doen. Nou leuk,prima toch?

Ik niet.Mijn onzekere ik zou zich heel ellendig voelen.

Maar wals daar maar lekker over heen hoor meid.

Het is gewoon verwend gedrag.
Dropje,ik hoop voor je dat het meevalt.

Je zal best aansluiting vinden hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven