Werk & Studie alle pijlers

Mandarijns/Chinees

03-09-2012 22:45 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva lezers,

Naast mijn studie volg ik een zelfstudie cursus chinees (mandarijns) maar ben ik op zoek naar een studiegenoot of in ieder geval iemand die het leuk vind om met mij af en toe over de whatsapp in deze taal te converseren of via mail skype noem maar op? Iemand?

Groetjes,

P.M
Oh leuk, Singapore is ons tweede "thuis"! Over een paar jaar gaan we daar definitief wonen en wij komen er nu ongeveer elke maand wel een keer. Relaxte plek, heel anders dan Hong Kong en Beijing. Hebben je kinderen er al zin in, of zijn ze vooral bezig met afscheid nemen van vriendjes nu?
Ik zal even een e-mail adres aanmaken en als je dan online bent dit even posten zodat we contact kunnen leggen. Doe ik morgen even, moet zo weg.
Alle reacties Link kopieren
Joehoe HKgirl, heb je het leuk gehad op m'n eilandje en hoe vond je Traders? Ben echt zeer benieuwd.

Waar ik woon spreekt men trouwens hoofdzakelijk Hokkien Chinees en is Cantonees de lingua franca tussen de Chinese bevolkingsgroepen.

--- breekt weer uit ---
Ik ga volgende week (vlak voor vertrek) op voor mijn HSK IV (4). Dat hoop ik dan te halen zodat ik mooi kan instromen in de Advanced Class in Peking.
Ik stuit per toeval op dit topic en ben benieuwd of je geslaagd bent voor de test Oriane. Moet zeggen dat ik het wel erg knap vind dat je na een tijdje Chinees studeren in de avonduren (las ik elders) en een tijdje met een gesprekspartner al een test HSK IV kan doen (dat duurt nml voor de meeste mensen twee academische studiejaren voor ze zo ver zijn) Dan heb je echt een talenknobbel! Handig hoor!

Veel plezier in Beijing!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven