Mode & Beauty alle pijlers

Help me, niet naar de kapper!

03-09-2012 21:08 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn haar aan het laten groeien. Maart 2011 heb ik voor het laatst de tondeuse over mijn koppie gehaald. In augustus naar Kinki kappers voor een leuk "anders" kapsel. Asymetrisch, leuk, maar moest vaak naar de kapper om bij te houden. Dus vanaf oktober, november ben ik mijn haar aan het laten groeien. En nu komt het:

Ik heb nog nooit lang haar gehad. Ik word gek van de kriebels als mijn haar net gewassen is. Dit doe ik iedere dag, omdat het anders aan mijn slapen en boven-voorop bij mijn scheiding gauw vet is. Ik weet niet hoe ik er volume in krijg, het hangt zomaar slap en futloos naar beneden. Ik heb andrelon spray gebruikt, werkte lekker maar nu wordt mijn haar wat langer en gaat het weer zo flauw hangen.

Voor jullie beeld: het haar rond mijn scheiding hangt nu net voorbij mijn oorlellen. Van daar uit hangt het in laagjes 5 cm lager, nog ongeveer 3 à 5 cm en het hangt op mijn schouders.

Tussendoor ben ik wel 2 of 3 keer naar de kapper geweest om zo'n "matje" uit mijn nek weg te laten knippen, maar ik weet niet wat ik er nu mee moet en zit er echt over te denken om het weer af te knippen, lekker veilig naar wat ik altijd al had en waarvan ik weet hoe ik ermee om moet gaan. Maar, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe echt lang haar mij staat, wat ik ermee kan, hoe mijn haar is/staat als het op een fatsoenlijke lengte is. Dus, wat raden jullie mij aan? Doorzetten? Naar de kapper voor een bob op oorlel-lengte en vanuit die lengte weer verder laten groeien? Of gewoon maar opgeven en de schaar/het mes erin? Eigenlijk wil ik graag volhouden, maar hoe ga ik om met slap en futloos haar wat gauw vet wordt?
Van die haar poeder, weet even niet hoe het heet, even googlen, is ideaal om volume te creëeren
Plak hem nog maar een keer. Lees iets over een matje. Dat krijg je misschien op deze manier weg.

http://www.leballon.nl/blog/178/leuke-u ... -kort-haar
Merci bien! Daar kan ik wel wat mee, het zal wat netter staan dan zomaar een paar plukken warrig omhoog gestoken.
quote:zusenzoo schreef op 06 september 2012 @ 18:25:

Van die haar poeder, weet even niet hoe het heet, even googlen, is ideaal om volume te creëerenDroogshampoo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven