Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Alle reacties Link kopieren
Ja echt enorme turn on Geite wollen sokken !!!
Rooss: tis een bijzonder verhaal ja. In studententijd zijn we een tijd samen geweest. Vanwege mijn opvatting dat je elkaar niet tot monogamie kunt dwingen, ging het mis. Hij trok dat niet. Jaren later vonden we elkaar weer. Toen waren onze nr 1's er inmiddels ook. Hij bleek er nu wat anders over te denken :-) en na een jaar vriendschap werd het meer. Veel meer.

Heb eerder ook minnaars gehad, maar altijd kort. Dit was wel even anders...

O, tip voor je stranddate: olie jezelf van te voren in met Weleda warmhoud olie. Werkt super, ruikt lekker en is niet vet. Succes en veel plezier!
quote:wovi12 schreef op 07 september 2012 @ 16:36:

iddan fijn om te horen dat het goed met je gaat.

hoe gaat het nu binnen je relatie ? de problemen tussen jullie kunnen oplossen ?

Dank je wovi, de onvrede (problemen) die ik had over hoe de dingen in mijn relatie gingen/gaan, wordt hard aan gewerkt, de dingen die op korte termijn opgelost konden worden zijn aangepakt, maar sommige dingen los je niet 1,2,3 op.

We hebben een hele heftige tijd achter de rug, ik heb flink wat stenen in ons kabbelende water gesmeten, en nu beginnen de kringen van die stenen weer iets vlakker te worden. Sommige dingen zijn onoplosbaar. Andere dingen hebben gewoon wat meer tijd nodig, mijn nr1 weet nog steeds niet zeker of ik wel/niet ben vreemdgegaan, en ik merk dat er een vertrouwensdingetje bij hem zit. Maar opmerkingen daarover nemen af.

Wat ik voor mijzelf merk, is dat het leven dus weer een beetje begint te kabbelen, en daar schuilt wel een gevaar....graag had/heb ik een wat openere relatie bespreekbaar willen maken, maar dat onderwerp schiet niet echt op. Ik laat dat voor nu nog even rusten (in het kader van Rome is ook niet in één dag gebouwd). Wel heb ik mezelf voorgenomen, mocht ik weer zo verliefd worden op een andere man, dat ik dat in de toekomst anders wil aanpakken, o.m. door het bespreekbaar te maken thuis. Of er keihard van weg lopen .
quote:silver1977 schreef op 07 september 2012 @ 16:53:

Ja echt enorme turn on Geite wollen sokken !!!Rooss ik zou ze ook lekker aanhouden, onwijs geil
Blij dat ik hier nog even las.. was ze toch bijna vergeten zeg!

Sparkle, goede tip.. maar die heb ik niet! Werp jij `m even deze kant op?
Komt 'ie!

Onmisbaar voor het betere buitenplezier in herfst en ( niet te koude!!!) winter.

Geniet ervan straks! Misschien pik je nog wel een geweldige zonsondergang mee. Ahhhhh.
zo dr zijn weer een hoop ontwikkelingen in minnaarland zo te lezen.

na mijn nacht met minnaar dinsdag en woensdagochtend even rustig aan gedaan. Hoorde niet veel van nr2 en dat haat ik zo vlak na een date. Ik wil dan altijd nog een beetje nakletsen.

Ik krijg dan echt zo een rotgevoel dat ik dan niks hoor (nr2 is single dus heeft bijna altijd tijd). En ga dan vanalles in mijn hoofd halen. Dat ie het niet leuk vond enzo...

Zelf maar het gesprek begonnen gisteravond en het was leuk. En opeens de uitnodiging om die avond nog even langs te komen. Hij had zelfs zijn bestaande plannen afgezegd :D Gelukkig kon dat, nr1 zit in het buitenland en kids waren bij oma omdat ik moest werken vandaag. Dus we hebben onverwachts nog een korte date gehad.

Het was een hele lieve date... hij besprong me zowat bij binnenkomst maar daarna was het echt een hele lieve date. Heerlijk gekletst en gezoend en in elkaars ogen gekeken... zucht...

Dus nu voor mij het antwoord op de hoofdvraag ;) Ik weet niet of ik een minnaar kan hebben zonder verliefd te worden. Was ik single geweest had ik beslist iets geprobeerd met hem ondanks dat ie totaal mijn type niet is maar ik heb niet de neiging om nr 1 te verlaten ofzo.

Ik vraag me telkens af of hij verliefd op mij is maar denk het ook niet. Maar we hebben het wel heel leuk samen.

Nu weer even terug naar het leven met nr 1. Die komt morgenochtend weer thuis na de hele week weggeweest te zijn en 1 van de huisgenoten van nr 2 is ook terug. Misschien dat die nog van de week naar zijn vriendinnetje gaat en dat er nog een date aan zit te komen volgende week. Mijn nr 1 vertrekt dinsdag weer naar het buitenland... altijd leuk zo een partner die altijd weg is :( Maar over een paar weken wordt dat gelukkig tijdelijk minder.

Mijn plannen om het af te kappen met nr 2 heb ik voorlopig even in de ijskast gezet. Ik vind het nog even te leuk.
zo een stranddate lijkt me ook leuk! Ik wil eigelijk nog graag een keer naar een sauna met nr2. Maar ik ben heel bang iemand tegen te komen... lastig lastig ;)
xxsilviaxx eigenlijk heb je wel gelijk;Als hij niet (naast zijn vrouw natuurlijk) alleen voor mij kan kiezen,dan maar niet !!!!!!!

Maar zou het wel erg vinden om te stoppen met nr.2,nu ik hem eindelijk weer kan zien. Was/ben toch wel verslaafd aan hem.
@iddan, je hebt nr 1 nooit verteld van nr 2 dus? Omdat ie het niet zeker weet.

@rooss, heel vee plezier.

Hier weinig te melden... Zijn beetje aan het kijken voor een nieuwe afspraak maar dat moet met zijn werk ook uitkomen. Hoop wel snel en begin november ga ik waarschijnlijk een nachtje naar hem toe en dat lijkt me echt helemaal super :-)
Iddan een vraagje: Ben jij nu met nr.1 in relatietherapie of proberen jullie samen uit de problemen te komen?
Hoi,

Ik ben vanuit een lange meelees-stand uit mijn schulp gekropen om een eigen topic te openen (onder relaties: van monogaam naar... Naar wat eigenlijk?) en werd daar verwezen naar hier.

Ik heb niet alles terug gelezen (is wel erg veel!) maar zou graag vanaf hier de draad mee oppakken omdat ik, afgezien van mijn vriend, met niemand praat over onze relatie.

Echt op springen stond / staat het niet, maar er moest iets veranderen. Onze oplossing is een soort open relatie maar ik neig specifiek naar 1 'minnaar': mijn ex. Meer emotioneel dan fysiek, trouwens, want mijn vriend en ik heb hoewel met ups en downs een redelijk goed seksleven. Andersom wil hij via contacten met andere vrouwen zelf zijn sociale vaardigheid testen / verbeteren (licht autistisch) hij heeft namelijk vóór mij zeer weinig (en ook vrij slechte) ervaringen met vrouwen. Door mij kruipt hij als het ware uit zijn schulp.

Geen stiekem gedoe, juist gepraat omdat mijn gedachten aan ex, en zijn gedachten aan andere (onbekende) vrouwen, ons dwars zaten. We willen elkaar pertinent niet bedriegen en willen zeker samen oud worden. Helaas is de 'standaard' manier niet voor ons weggelegd en zoeken we nu samen onze weg in deze 'anders-dan-anders' situatie. Ik hoop hier wat zorgen, gedachten en meningen te kunnen ventileren met mensen die er min of meer hetzelfde over denken.
Missdaisyduke ik ben hier ook nog niet zolang aanwezig.

Mijn situatie lijkt gedeeltelijk op de jouwe. Mijn man weet ook van mijn contact met mijn minnaar. Zelf heeft hij die behoefte niet,maar hij probeert het van mij te accepteren/begrijpen. Wel hebben we af gesproken er niet meer met anderen er over te praten,wat ik eerst wel deed. Het is moeilijk,omdat je hoofd er soms zo vol van is.
Rolinka, kreeg jij dan ook te maken met vooroordelen uit je omgeving (met wie je het besprak)?

En waarom wil hij niet meer dat je het bespreekt?

Ik vind het wel moedig van je man dat hij het probeert te accepteren zeker omdat hij zelf die behoefte niet heeft. Wat zou je ervan vinden als hij die wel had?
Welkom missdaisyduke !

Ik heb je verhaal idd gelezen op je eigen topic , toen dacht ik al dat je hier mischien beter af bent.

Er zijn er hier een aantal met een open relatie, wellicht dat zij je evt beter van advies kunnen voorzien .
He Miss daisy, goed je hier te zien! Hoop dat je hier wat antwoorden op je vragen kunt vinden.

Wat betreft de reacties uit de omgeving, ik vrees dat je vnl op onbegrip zal stuiten. Waarom wil het delen met de buitenwereld? Is het niet voldoende als jullie en evt minnaars weten hoe het zit?

Je verwoord jullie wensen heel helder. Er kan echter wel een groot gevaar in zitten. Een emotionele band met een nr 2 is mooi en aanvullend, maar kan je gevoelens voor nr 1 behoorlijk over hoop halen. Zeker met een ex. Ik zat in een vergelijkbare situatie. En hoewel nr 2 ( ook een ex) en ik het jaren goed hebben gehad, zijn er wel momenten geweest dat mijn gevoel compleet overhoop lag. Vraag is of je dat kunt handelen...
Missdaisy,het waren voornamelijk een goede vrouwelijke collega en mijn beste vriendin. Ze veroordeelde het niet meteen,omdat ze mijn nieuwsgierigheid wel begrepen,maar toen ik er mee door bleef gaan gooide ze het over een andere boeg. Ze vroegen zich af of ik dan nog wel gelukkig was met mijn man.

Ze praten zo op mij in,dat ik er zelfs over na ging denken. Toen wist mijn man nog niet van het bestaan van een minnaar bij mij. Mijn vriendin is gescheiden en ik had het gevoel,dat ze mij ook graag als single zou zien. En wat ik goed begreep van haar. Ze vond het moeilijk om mijn man en kinderen recht in de ogen te blijven kijken.

Mijn man wil verkomen,dat iemand hem voor gek verklaard en dat mijn vriendin mij beïnvloed. Snap je?
O ja,ik weet niet wat ik ervan zou vinden. Vroeger was ik best jaloers,maar ik snap dat het andersom nu ook zou kunnen gebeuren en dat heb ik dan te accepteren. Dit alles speelt nog kort,dat hij toestemming heeft gegeven en ik heb nu pas weer mailcontact met mijn minnaar,dus de toekomst zal ons leren of we het aan kunnen.
Missdaisy, welkom. Er is ook een topic "open relaties", die zal ik zo even voor je uppen. Dit topic is actiever dus misschien is het leuk voor je om daar even te lezen en hier te schrijven.

Best een lastige situatie.

Lastig omdat jullie allebei een andere reden hebben om aan minnaars/minnaressen te beginnen. Lastig ook, omdat jullie dit niet doen vanuit een hele stabiele, -zowel seksueel als relatietechnische- basis.

Waarom heb jij je ex gekozen? Wat voor gevoelens heb je naar je ex? Is het niet eerlijker om met een soort van schone lei te beginnen en op zoek te gaan naar een onbekend iemand?

Je verteld dat je man wat autistische trekjes heeft en daarom zijn social skills wil aanscherpen dmv minnaressen. Zijn jullie je bewust van het feit dat het voor mannen heel lastig is in minnaar land en vrouwen het voor het uitzoeken hebben? Hebben jullie jezelf de vraag gesteld waarom een vrouw voor hem zou kiezen uit het enorme aanbod?

En hoe reageert hij als het hem niet lukt een dame te vinden terwijl jij met enige regelmaat spannende afspraakjes hebt met je ex?

Zomaar een paar dingen die in me opkomen na het lezen van je bericht. Het is namelijk niet makkelijk, een open relatie. Eigenlijk.. is vreemdgaan makkelijker en het lijkt ook wel meer geaccepteerd.

Vanzelfsprekend duw ik je niet die kant op, dat mag duidelijk zijn maar denk wel heel goed na en blijf zeer open communiceren.

Wat is de reden voor dit besluit, wil je daar wat meer over vertellen?
quote:rolinka66 schreef op 07 september 2012 @ 20:31:

xxsilviaxx eigenlijk heb je wel gelijk;Als hij niet (naast zijn vrouw natuurlijk) alleen voor mij kan kiezen,dan maar niet !!!!!!!

Maar zou het wel erg vinden om te stoppen met nr.2,nu ik hem eindelijk weer kan zien. Was/ben toch wel verslaafd aan hem.

Toch blijf ik dit echt heel vreemd vinden. Je nr 2 mag zijn vrouw wel bedriegen, maar jou niet?

Waarom zou je je nr 2 zo willen bezitten/beperken? Hij zoekt niet voor niets een nr 2, en dan vindt hij ook nog een nr 2 die hem aan banden wil leggen? Ehm.. beetje krom blijf ik het wel vinden, om dan ineens in de nr 2 verhouding trouw te verwachten.

En bovendien, hij hoeft er ook niets over te vertellen, dus garanties zul je nooit hebben.

Ik gun ze naast mij en hun nr 1 een hele hoop lol en plezier, als ik het maar niet hoef te weten. Ik zou nooit van ze verlangen dat ze mij ineens trouw moeten blijven.

Inmiddels heb ik een leuke single man leren kennen. Een snoepje! Helaas onregelmatig werk, op verschillende plaatsen in het land en hij woont sowieso op bijna 3 uur vanaf mijn huis, dus allemaal onmogelijkheden.. Maar we zien elkaar wrs over twee weken. Zo heerlijk om eindelijk eens iemand te hebben waarbij ik me niet druk hoef te maken of ik op het juiste tijdstip sms enzo.
Nops, ik kan een heel eind met je meegaan maar ik weet uit ervaring dat dit emotioneel een stuk lastiger ligt. Ik zal nu niet 123 een exclusiviteitsafspraak maken, daarmee beperk je elkaar inderdaad enorm en in hoeverre heb je dat recht? Maar emotioneel ligt het natuurlijk wel iets lastiger. Delen met een nummer 1 is een ding, daar kies je voor. Maar een 2e nummer 2 of een 3e, dat wordt delen en dringen. Concurrentiestrijd. Ben je nog wel de leukste, de liefste, de lekkerste? Wat doet dat met je kop en hart.

Ik snap je, denk er net zo over maar weet ook dat het gekke dingen kan doen met je systeem. Beter dan om een "wat niet weet, wat niet deert" afspraak te maken.

Snoepje??

Zo werd ik gisteren ook genoemd... door een snoepert!
Rooss, ik heb het andere topic gezien, dank je voor het omhoog halen.

Het is inderdaad voor een vrouw veel makkelijker dan voor een man! De details, hoe hij dit gaat doen, moeten nog ingekleurd worden. We hebben wel al een idee, hij wil namelijk zelf ook een gemengde transport gaan beoefenen waar ik zelf niets in zie. Het hoeft niet direct om seksuele contacten te gaan, maar gewoon een praatje of een losse flirt maken zou voor hem al een grote stap zijn.

Vreemdgaan meer geaccepteerd ? Dat verbaast me eigenlijk! ik ben nog redelijk nieuw in dit hele gebeuren.

Als het mijn vriend niet lukt, tja dan zullen we dat bespreken natuurlijk. Als ik wel afspreek met mijn ex doen we dat op dagen dat mijn vriend er niet is, hij is regelmatig in het buitenland voor zijn baan.

We hebben dan telefonisch contact en bespreken dan ook wat er in de ander omgaat. Hij is best heel vaak weg en dit is direct een ander 'pijnpunt' in onze relatie - hoe zou het zijn als hij er wel altijd was? Dat weten we niet.

Ik begrijp dat hier een discussie gaande is over beide minnaars bezet, en dan wel exclusief het bij die ene minnaar houden. Daar hebben wij het nog niet over gehad omdat het voornamelijk over mijn ex ging, maar ik zal in mijn achterhoofd houden dat dit misschien toch maar eens besproken moet worden voordat het echt aan de orde is.

Om te antwoorden op jouw laatste vraag, Rooss: we hebben dit besloten omdat we beiden denken dat, als we zo doorgaan, we sowieso over x tijd, het niet meer gaan trekken en dus ofwel uit elkaar zullen willen, ofwel dat ik hem zou bedriegen. Dat kan maanden zijn maar ook jaren.

Ik begrijp echter wel, ook uit reacties op mijn eigen topic, dat een open relatie alleen slaag als je eigen relatie 100% goed zit. En daar wringt wel de schoen: onze relatie is namelijk niet 100% maar hooguit 90. Het zet me echt heel erg aan het denken, dit nu op dit forum te bespreken.
Roos, dat begrijp ik ook wel hoor, dat dat achter de behoefte van zo'n afspraak zit. Ik zou het daarom ook echt niet willen weten, maar gun mijn minnaars wel lol in hun leven. En als ze dat dus blijkbaar ook buitenshuis willen zoeken, is het niet aan mij om dat te beperken, ookal geef ik groen af op het moment dat ik het zou weten.

Fijn, ben jij ook zo'n snoepje?? Mjam!

Ja, een lekkertje is het echt. En hij deed moeite. En het ging niet alleen om de wip. En hij gaat moeite doen om me weer te zien!
Nops, ben benieuwd hoe dat eruit ziet, groen afgeven haha!

Ja ik schijn snoeperig te zijn. En dat is mooi want er valt tegenwoordig genoeg te snoepen en te knabbelen!

Missdaisy, het schrijven en delen zorgt ervoor dat je steeds weer tot inzichten komt en hopelijk kapstokjes krijgt om dit nieuwe aan op te hangen.

Je staat er volgens mij redelijk gezond in dus het is zoeken naar een manier die voor jullie werkt. En dat je nog niet alles hebt uitgevogeld is logisch, je kan niet alles ondervangen.

Al doende.....
@rooss hoe was het zwemmen? :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven