Minnaartopic deel 18

10-08-2012 11:54 3001 berichten
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten. Op dit topic schrijven we over de issues die het hebben van een minnaar met zich meebrengt. Gevoels- en communicatiekwesties maar ook hoe geweldig, leuk en heerlijk het kan zijn.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Wovi, praten jullie samen nog wel eens over die periode? Haar evt. behoefte aan aandacht van een ander, haar wensen? Lijkt me zinnig om dat onderwerp af en toe aan te halen. Niet eens zozeer uit een stuk wantrouwen als wel om te weten waar je staat.

Ik snap dat je een klote periode bent doorgegaan, het is niet niks. We zijn nog wel eens geneigd hier om er wat luchtigjes over te zijn maar als het -zoals bij jou- uitkomt dan zie je eigenlijk pas goed wat het met iemand doet.

Heb jij zelf nooit de behoefte om ook die kant op te gaan? Of zelfs een soort van wraak te nemen?
Alle reacties Link kopieren
ze wil er niet echt over praten voor haar gevoel is het een fout die ze gemaakt heeft en is het wat haar betreft nu allemaal over.

ik denk ook niet dat er op moment nog iets speelt bij haar, maar ik kan het niet los laten

dingen die haar storen probeer ik wel aan te werken, zijn in mijn ogen kleine dingen die ik niet erg vind om te veranderen had ik gewoon nooit over nagedacht dat zij er zo mee zou zitten.

ging denk ik ook meer om de aandacht en even uit het dagelijks leven stappen dan om de sex

nee, natuurlijk heb ik wel eens fantasieën hoe met iemand anders zou zijn, maar hier nooit de behoefte aan gehad.

en om haar nu bewust te gaan kwetsen om wraak te nemen zie ik ook niet zitten daar schiet niemand iets mee op, en zet je de relatie alleen maar meer onder druk.

Ik verbaas me er inderdaad wel eens over hoe luchtig somige hier over doen.

ik denk dat ik gek zou worden van mijn schuldgevoel
Jammer dat ze er niet over wil praten. Niet alleen heeft ze de fout gemaakt vreemd te gaan, ze heeft daarna ook weer contact met de desbetreffende man gezocht. Een beetje begrip voor jouw wantrouwen en ongerustheid zou m.i. op zijn plaats zijn.

Schuldgevoel is een gek iets. Als je in een spannende geile flow zit, je super goed voelt omdat er op deze aardkloot iemand rondloopt die jou nu even het meest geile, meest geweldige, meest begeerlijke vrouwmens vindt dat er op 2 benen rondloopt, als je voor jezelf denkmechanismen hebt aangenomen die jouw vreemdgaan rechtvaardigen, heb je niet zo`n last van schuldgevoel. Daarom komt het schuldgevoel ook vaak pas na uitkomst.
we hebben er ook wel over gepraat, maar ze is er klaar mee en wilt nu verder.

ik denk dat je helemaal gelijk hebt, is ook wat ze gezegt heeft dat ze er helemaal niet mee bezig was wat de evenentule gevolgen zouden kunnen zijn.
quote:noa00 schreef op 07 september 2012 @ 20:44:

@iddan, je hebt nr 1 nooit verteld van nr 2 dus? Omdat ie het niet zeker weet.

@Noa, nee ik heb mijn nr1 nooit van mijn nr2 verteld, ik heb hem wel verteld dat ik open stond voor andere mannen. Ook heeft hij 'dingen' gelezen die ik heb kunnen draaien, de 'dingen' die hij gelezen heeft duiden erop dat ik een minnaar zou hebben of gehad zou hebben. Hij heeft lang opmerkingen gemaakt over datgene wat hij gelezen heeft en ik heb altijd ontkend hij is indertijd opzoek gegaan en heeft dus iets gevonden, ik deed natuurlijk ook geheimzinnig en dat merkte hij, overigens waren wij toen allang in gesprek met elkaar, om onze relatie te redden.

quote:rolinka66 schreef op 07 september 2012 @ 22:31:

Iddan een vraagje: Ben jij nu met nr.1 in relatietherapie of proberen jullie samen uit de problemen te komen?

@rolinka nee ik ben niet in relatie therapie, gelukkig kan ik goed praten met mijn nr1. Wel is nr 1 een lange tijd geïrriteerd geweest op mij, omdat ik stenen aan het gooien was, en misschien wel te veel stenen in een korte tijd, aan de andere kant, het heeft ons wel in beweging gebracht. Tot op heden vind ik het niet nodig een derde erbij te halen.

quote:noppies schreef op 08 september 2012 @ 13:34:

Inmiddels heb ik een leuke single man leren kennen. Een snoepje!

@noppies: Wauw, ik ben super blij voor jou...dikke voor jou.

quote:wovi12 schreef op 10 september 2012 @ 10:37:

Ik zou ook niet weten hoe ik het vertrouwen weer teug zou moeten krijgen, mocht iemand dit al eerder hebben meegemaakt hebben of tips over hebben hoor ik het graag

@wovi ik kan je hier geen antwoord op geven, ik heb nog niet eerder in jouw schoenen gestaan.

Ik lees ook nu net je laatste post, dat zij er niet meer over wil praten, omdat zij er klaar mee is, maar blijkbaar ben jij er nog niet klaar mee! dan zal ze daar toch rekening mee moeten houden. Ik vind het lastig voor je, want iemand dwingen om te praten zal ook niet werken. Ik denk dat ik mezelf een termijn zou geven, en als ik me na die tijd nog het zelfde voel als nu, dat ik dan van daaruit mijn conclusies zou trekken.
daisy: Nu nr.1 het weet laat ik wel eens wat los,omdat hij toch ook gedeeltelijk wil weten hoe het nu zit met mij en nr.2.

Omdat ik er verder met niemand over praat,alleen hier dan sinds kort,wil ik mijn onzekerheid over nr.2 wel eens laten merken aan nr.1. Toch wil ik dat zo min mogelijk doen en als het weer een beetje loopt met nr.2,hoop ik dat nr.1 en ikzelf het goed in kunnen passen in ons leven. het speelt nu nog een te overheersende rol in ons leven.

Hebben sommige van jullie ook kinderen? Ik vind dat extra moeilijk,want zij mogen natuurlijk niets hier van merken en weten?!!
quote:missdaisyduke schreef op 10 september 2012 @ 08:40:

Ik heb een vraag aan degenen wiens nr1 wel op de hoogte is van de minnaars/minnaressen, namelijk of je dan ook je onzekerheden mbt die minnaar/ minnares bespreekt? Onzekerheden uiteenlopend van even niets van hem horen, of inzake seks, of noem het maar op.

Dit vraag ik omdat ik zelf die behoefte niet heb maar ik ben er nog niet achter of dit komt omdat ik nr 1 wil 'beschermen' of omdat ik het gewoon liever voor mezelf houd.Nee, ik deel op wat kleine ,niet seks/relatie gerelateerde dingen, na niets met mijn nr1 over mijn minnaar... Geen onzekerheden, geen seksuele dingen, hooguit wat over gezamenlijke hobby's of over de nr1 van mijn minnaar (dat is een ex collega van mijn nr1)
Ik baal effe, lunchdate ging niet door .. Hij was ziek, klonk ontzettend belabberd ..

Volgende week waarschijnlijk nachtje hotel ivm cursus ..,.
@ wovi , is er geen mogelijkheid om er met een 3e erbij erover te praten ?

Jij zit er overduidelijk nog heel erg mee terwijl zij er overheen stapt nu .

Waarom heeft ze opnieuw contact met hem gezocht nadat het uitgekomen was ?

Kan me voorstellen dat je nu heel veel moeite hebt met haar vertrouwen zeker nadat ze jullie afspraak geschonden heeft .
nee ze ziet het niet zitten om hier met 3e over te praten. ook niet met een professional

ik denk dat ze er nog niet klaar voor was, ik ken mijn vrouw en merke meteen dat er iets speelde. en zoals ze zelf zegt in een Ik periode zat.

ze wou weer haar eigen leven lijden en niet alleen vrouw en mama en daar zat ze nog middenin.

zoals ze nu zegt: het even niet meer voor ogen hebben wat ze wel had maar alleen zien wat er miste.

sorry ik hou op met mijn gezeur, ik weet dat de meeste vreemgangers nergens anders terecht kunnen zonder meteen voor vanalles en nog wat uit gemaakt te worden.

dat is ook de reden dat ik hier kwam om te kijken waarom.

de meeste anderen forums komen niet verder dan dumpen die h...

en vind het fijn dat een aantal hier daar hun best voor gedaan hebben.

ik wil iedereen op het hart drukken om nog eens goed naar hun relatie te kijken en bedenken of ze er mee verder willen.

want als het uitkomt kan het zomaar zijn dat die beslissing je ontnomen wordt, bedenk wat je op het spel zet mocht je niet willen stoppen met je nr 1
[quote]iddan schreef op 10 september 2012 @ 13:38:

[...]

@Noa, nee ik heb mijn nr1 nooit van mijn nr2 verteld, ik heb hem wel verteld dat ik open stond voor andere mannen. Ook heeft hij 'dingen' gelezen die ik heb kunnen draaien, de 'dingen' die hij gelezen heeft duiden erop dat ik een minnaar zou hebben of gehad zou hebben. Hij heeft lang opmerkingen gemaakt over datgene wat hij gelezen heeft en ik heb altijd ontkend hij is indertijd opzoek gegaan en heeft dus iets gevonden, ik deed natuurlijk ook geheimzinnig en dat merkte hij, overigens waren wij toen allang in gesprek met elkaar, om onze relatie te redden.

Aha dan snap ik het :-)
quote:Rooss4 schreef op 10 september 2012 @ 10:59:

[...]

Wovi, je vrouw is vreemd gegaan en heeft later weer contact met hem gezocht?

Dit zou voor mij een enorme dealbreaker zijn, het is logisch dat je het vertrouwen niet terugkrijgt op deze manier, met deze actie laat ze zien dat ze niet te vertrouwen is. Hard maar waar.

Hè, deze reactie irriteert me een beetje, omdat Wovi al wat langer meeschrijft en meermaals heeft verteld dat zijn vrouw gewoon moeite heeft gehad om haar minnaar 'plotsklaps' te laten vallen, nadat ze door de mand was gevallen.

Dat is toch niet zo gek? Wovi vond dat misschien heel lastig, want klaarblijkelijk speelde er meer gevoel dan hij had gehoopt, maar volgens mij is het gewoon 'des vrouws'. Waar mannen het puur bij seks kunnen houden, speelt er bij vrouwen altijd meer en is het dus ook lastig om je minnaar zo bij het grof vuil te zetten. Ook ik zou op zoek gaan naar andere wegen van contact om die relatie goed af te sluiten. Niemand is van steen toch?

@Wovi, je hebt al meerdere keren gepleit voor eerlijkheid in relaties, daar waar zich er een (mogelijke) minnaarrelatie aandient. Dat is goed ! Maar ik blijf erbij dat - gegeven het feit dat je vrouw is gevallen voor een andere man en jij haar niet wilt verlaten omwille van de kinderen - je toch ook bij je zelf te rade moet gaan. Daar waar mannen vreemd gaan 'just for lust' is het bij vrouwen toch vaak een tekort aan aandacht thuis. En hoe moeilijk het is om het vertrouwen te herwinnen, jullie komen niet dichter bij elkaar als je haar blijft wantrouwen.

Ik zeg.... vraag haar opnieuw ten huwelijk en begin met een schone lei samen; jij hebt ook de kans nu om het beter te doen dan voorheen. Zo leer je samen en zo kun je samen verder.
quote:Allegaartje schreef op 11 september 2012 @ 00:08:

[...]

Hè, deze reactie irriteert me een beetje, omdat Wovi al wat langer meeschrijft en meermaals heeft verteld dat zijn vrouw gewoon moeite heeft gehad om haar minnaar 'plotsklaps' te laten vallen, nadat ze door de mand was gevallen.

.

Jammer...

Was niet mijn bedoeling je te irriteren.

Ik schrijf ook dat het voor mij een dealbreaker zou zijn. UItkomen van vreemdgaan is gewoon verrotte pijnlijk. Als de partner dan beloofd te stoppen, zou contact zoeken wel degelijk een dealbreaker voor me zijn.

Daarbij wist ik niet dat hij al meermalen geschreven had dat ze hem lastig los kon laten, dat heb ik dan gemist..

Volgens mij wás het trouwens afgesloten, hij had haar immers overal geblokkeerd. Maar goed... ik snap Wovi wel.
Ach Roosje, no worries..... je schrijft het ook niet voor mij op, toch? Geeft niks !!

Dus even terug naar de inhoud: Ook als een ander belooft te stoppen, kan er nog steeds een verwachtingsverschil zijn over het tempo. Feit is wél dat Wovi's vrouw er een punt achter heeft gezet en dat Wovi vooral een oordeel heeft over hoe moeilijk dat proces is geweest. Dan mis ik toch wel het begrip (dat kwartje dat valt...) waarom ze het heeft gedaan. Als dat er is, kan je samen verder.

Wel of geen contact met die derde, is dan van geen enkel belang meer.
@Allegaartje ik begrijp juist voor 100% waarom dat ze het gedaan heeft.

De relatie liep niet echt lekker en als je dan ineens de aandacht krijgt die je mist en je weer voelt dat je leeft en gewild bent.

dit is ook niet mijn probleem.

Natuurlijk is het een zware klap als je er achter komt, maar begrijpen doe ik dit wel.

Ik snap ook prima dat je iets moet afsluiten.

toen ik er achter kwam hadden ze die avond een hotel date gepland waar ik haar naar toe gestuurd hebt met de mededeling dat ze er eens over na moet denken wat ze wilt.

ze zijn toen ruim 4 uur samen geweest om alles te bepraten en naar haar zeggen alleen gezoend.

volgens haar was het toen voor hun beide voorbij en wou ze verder. waarna het naar de eerste schok beter als ooit ging in de relatie en we beide het idee hadden dat het goed was dat dit gebeurd is.

Na 2 maanden stuurde hij haar weer een vriendschaps verzoek omdat hij haar had geblockt nadat ik er achter kwam.

ze gaf aan hun gesprekken te missen en ik stemde hier in toe mits ik mee zou mogen lezen.

Hij begon na een aantal dagen weer over sex omdat ze op dat moment beide vrij waren wat ze via FB chat weigerde maar wel verder wou praten aan de telefoon omdat dat niet afgeluisterd werd.

een aantal weken later was er een feest waar ze niet heen zou gaan als hij er ook zou zijn (hier kwam ze zelf mee)

maar toen bleek dat hij er wel zou zijn is ze toch gegaan.

en een maand daarna heeft ze een stiekem een nieuw FB account aangemaakt en hem een bericht gestuurd dat ze dat ze weer normaal contact wilde (dit fb account heeft hij ook meteen geblockt zonder antwoord te geven)

bij al deze dingen heeft mijn vertrouwen een enorme deuk opgelopen, en na dit laate is het vertrouwen weg.

Ik wil ook nog steeds verder maar ik zou niet weten hoe, als ik het vertrouwen niet terug krijg

Wij zijn ook nog steeds bezig om aan onze relatie te werken en de dingen waar zij mee zat heeft ze uitgesproken en hier ben ik volop mee bezig om dit te verbeteren.

wat dat betreft heb je volkomen gelijk en moet je kijken wat de oorzaak is en niet het gevolg (het vreemdgaan)

p.s. ik blijf nog steeds bij mijn punt van eerlijkheid, ik denk niet dat je relatie beter wordt als je er een nr2 op na houd maar dat je beter kunt proberen om je nr1 relatie weer goed te krijgen en als het puur de spanning is samen met je nr1 kijken wat de mogelijkheden zijn,
quote:missdaisyduke schreef op 10 september 2012 @ 08:40:

Ik heb een vraag aan degenen wiens nr1 wel op de hoogte is van de minnaars/minnaressen, namelijk of je dan ook je onzekerheden mbt die minnaar/ minnares bespreekt? Onzekerheden uiteenlopend van even niets van hem horen, of inzake seks, of noem het maar op.

Dit vraag ik omdat ik zelf die behoefte niet heb maar ik ben er nog niet achter of dit komt omdat ik nr 1 wil 'beschermen' of omdat ik het gewoon liever voor mezelf houd.@missdaisy, zoals je weet is mijn nr1 niet op de hoogte, maar ik heb wel veel interesse in polyamorie, om die reden google ik er wel eens op, (en ook hier op viva veel over te lezen) laatst heb ik het boekje "ik hou van twee mannen" gedownload en op mijn e-reader gezet, je kun het ook gewoon op je pc zetten als je geen e-reader hebt, ik vind het een gemakkelijk te lezen boekje, misschien heb je er iets aan.

boekje Ik hou van twee mannen.
Wovi, met je PS heb je een punt waar ik absoluut niks aan af wil doen; die staat.

Na je toelichting was ik wel even in de verwarring omdat ik eerder heb begrepen dat je vrouw weliswaar de nodige moeite heeft gehad om haar minnaar los te laten, maar dat ze de affaire inmiddels achter zich gelaten had (ik moest bij het lezen van je toelichting trouwens ook even aan Aphrodite denken, die werd betrapt en daarna toch gewoon stiekem verder ging met haar minnaar..., maar ik ga er toch maar even van uit dat dát niet aan de orde is bij jullie).

We hebben het er hier natuurlijk al eens eerder over gehad dat een minnaarschap ook een lelijk verslavend kantje kan hebben en dat je er dan niet zonder slag of stoot van af bent. Hoe pijnlijk het ook was voor jou om te ondervinden dat je vrouw toch weer contact had met haar ex-minnaar, het moet beslist een lastig en pijnlijk proces zijn geweest voor haar en ik kan me wel voorstellen dat ze het achter zich wil laten en nu echt verder wil.

Weet je.... jullie zijn samen verantwoordelijk voor een relatie die niet lekker loopt. Vreemdgaan is absoluut geen oplossing, maar heeft wel duidelijk gemaakt wat er mis was/zat. Nu moeten jullie samen werken aan herstel, aan zowel de relatie als aan de schade die jullie beiden hebben opgelopen. Ik weet het recept voor 'vertrouwen' niet, maar ik denk wel dat je opnieuw kunt kiezen voor elkaar en kunt geloven in een toekomst.

De hamvraag is: willen jullie (nog) met elkaar oud worden?
quote:iddan schreef op 11 september 2012 @ 09:06:

[...]

maar ik heb wel veel interesse in polyamorie, om die .....

.......

boekje Ik hou van twee mannen.

Ik ben bang dat polyamorie een verdomd slechte reden is om aan je nr1 te gaan vertellen dat er een nr 2 is (geweest...). Maar het gevoel dat je van een nr2 kunt houden, zonder dat je minder houd van nr1 herken ik ergens wel. Net zo goed dat je niet minder houd van 1 van je kinderen. Het is goed te weten dat het bestaat, maar denk ik niet zondermeer de drijfveer van de meeste minaar/minaress relaties die je hier ziet.

Er is overigens een tv serie:

"Polyamory Married and Dating " als je een beetje handig bent met downloaden...
Dirk polyamorie wordt hoor toch ook niet als reden aangegeven om je nummer 1 te vertellen dat er een 2 is? Het lijkt me dat áls je dat al wilt noemen, je dat omgekeerd doet!
Nee, het is geen reden Dirk, maar het is wel een goed hulp middel ( het boekje althans) om een nr1 uit te kunnen leggen dat je van 2 mensen kunt houden.

Mijn nr1 heeft zich meer ingelezen in polyamorie, en is zelf niet polyamoreus, maar snapt me nu wel wat beter. Ook hij ziet nu in dat mijn liefde voor hem niet minder is omdat ik ook van iemand anders hou..
quote:iddan schreef op 10 september 2012 @ 13:38:

@noppies: Wauw, ik ben super blij voor jou...dikke voor jou.

Lief van je! Het is allemaal nog heel pril hoor, heeeeeel pril. En misschien was het dit ook wel en zien we elkaar pas volgend jaar juni weer.

Maar het was echt heel leuk, vooral om weer eens onbezorgd te kunnen genieten, zonder schuldgevoelens etc. Gewoon, hij en ik en het mocht en het was allemaal oké.

Het waren twee onwijs leuke weken, we hebben een soort 'afgesproken' voor volgende week, maar ik weet niet of het doorgaat. Heb te lang in een skigebied gewoond inmiddels, om mannen zomaar te geloven, alhoewel hij echt wel heel veel moeite deed en zijn afspraken met mij keurig nakwam steeds .

Heb er echt van genoten en alleen dat al was heerlijk! Wie weet.. maar als het verder niks wordt, is het ook prima.

Leuk om te lezen hoe het met jou gaat! Zal je snel weer mailen .
Bedankt voor de tip van het gratis e-book, heb er wat in gelezen maar de situatie is niet te vergelijken en ik herken me er ook niet zo in, misschien omdat ik het ontzettend knullig geschreven vind (no offense)

Spannend om te lezen over jullie afspraakjes , de spanningen of juist het fijne van daten bespreken / ervaren thuis met jullie nr's 1. Het maakt het in mijn beperkte ervaring met dit verlangen, wel makkelijker bespreekbaar met mijn vriend doordat het bij meer mensen speelt, ik kan niet echt zeggen dat ik IRL ervaring heb met dit bespreken / horen hoe men ermee omgaat.

Wij hebben besloten tot een intake met een relatietherapeut (morgen al) om te kijken wat die te bieden heeft, en ook gaat mijn vriend individueel met zijn autisme aan de slag, voor het eerst in zijn leven.

Door het 'stenen gooien' van mij (kwam deze term in dit topic tegen: goede metafoor!) is het momenteel tussen ons weer beter: ik voel me dichterbij hem, meer verbonden, meer samen. Het vertrouwen dat we er wél iets van kunnen maken samen, of dat nu met of zonder nummers 2 is, is terug aan het groeien. En de spetterende seks die we gehad hebben helpt ook erg goed, moet ik zeggen

Ik blijf meelezen in elk geval!
Succes bij de relatie therapeut, Daisy. Is het stof een beetje uit je hoofd gewaaid?
quote:Rooss4 schreef op 11 september 2012 @ 18:08:

..polyamorie .....? Het lijkt me dat áls je dat al wilt noemen, je dat omgekeerd doet!

Dat bedoel ik ja. De verhalen die ik erover heb gelezen zijn gebaseerd op volledige openheid, en dat je daar niet aan moet beginnen als je niet open over je relaties kunt praten. Dat zie ik iets anders als een open relatie, waarin je (elkaar) een nr2 toestaat, maar afspreekt wat de grens is wat je met elkaar bespreekt.

Maar ook in dat boekje is de eerste stap vreemdgaan, als deel van het ontdek proces wat er meer bestaat.
Ik weet niet, misschien een boude stelling maar is polyamorie ontstaan uit vreemdgaan niet een verkapte rechtvaardiging van het vreemdgaan, en een reden om er mee door te 'mogen' gaan?

Ik denk als de schrijfster van dat boekje heel eerlijk is, ze toch zal moeten bekennen dat je als je echt polyamoureus bent, je dit toch wel van jezelf weet alvorens je in een monogame relatie stapt? En er dan meteen open over bent! Mijn vriend en ik hebben al op 1 van de eerste dates besproken hoe wij denken over monogamie en vreemdgaan, en over wat te doen met eventuele gevoelens voor een ander, mochten die er ooit komen. Misschien vanuit onze 'natuur' als persoon, misschien vanuit een bepaald realiteitsbesef, dat doet er niet toe maar het is wel besproken voordat het ook maar ooit actueel was! Dat zegt toch ook iets vind ik.

Ik ben niet zo te spreken over het boekje en de manier waarop het daar gaat in pakweg de eerste 20 pagina's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven