Wat te maken met....?
zondag 9 september 2012 om 14:08
Mijn koelkast is redelijk gevuld maar ik heb geen inspiratie voor een leuk recept. Heb je dit zelfde probleem ook? Geef dan hier aan wat je in huis hebt zodat wij kunnen meedenken voor een lekker recept.
Ik dacht hier wel een keer eerder een topic over gezien te hebben maar deze kon ik echt nergens meer vinden!
Ik dacht hier wel een keer eerder een topic over gezien te hebben maar deze kon ik echt nergens meer vinden!
zondag 9 september 2012 om 14:13
In mijn koelkast ligt op dit moment:
Suikermais
halve groene paprika
halve rode paprika
3 cherrytomaatjes
Leverworst (welke eigenlijk vandaag op moet)
Radijsjes
Veldsla
Limoen
Blauwschimmelkaas
Satesaus (welke vandaag eigenlijk ook op moet)
Een stuk(je) watermeloen
Ontbijtspek
Verder heb ik pasta, rijst, wraps, bladerdeeg, kruiden, eieren, veel soorten noten, uien en nog een flinke voorraad van alles wat niet zeer bederfelijk is in huis.
Wie kan mij aan inspiratie helpen?
Suikermais
halve groene paprika
halve rode paprika
3 cherrytomaatjes
Leverworst (welke eigenlijk vandaag op moet)
Radijsjes
Veldsla
Limoen
Blauwschimmelkaas
Satesaus (welke vandaag eigenlijk ook op moet)
Een stuk(je) watermeloen
Ontbijtspek
Verder heb ik pasta, rijst, wraps, bladerdeeg, kruiden, eieren, veel soorten noten, uien en nog een flinke voorraad van alles wat niet zeer bederfelijk is in huis.
Wie kan mij aan inspiratie helpen?
zondag 9 september 2012 om 15:18
Nou, dat lijkt me duidelijk: een rijkgevulde salade! Nog wat nootjes roosteren voor er overheen. Spek goed opbakken en in reepjes er doorheen. Eventueel leverworst en blauwschimmelkaas gewoon los erbij. Of blauwschimmelkaas er doorheen brokkelen. Ja, die leverworst past er het minst bij. Eet smakelijk!
zondag 9 september 2012 om 15:24
ik zou een salade maken met de sla/ radijs/ limoen/ blauwschimmelkaas en een taartje met de mais, paprika's en tomaat, binden met eieren en opleuken met ui natuurlijk en noten, of wraps met de paprika's en tomaat. Je kunt de spek daar ook doorheen doen. (denk ik, als vergetariër heb ik daar geen verstand van eigenlijk).
Meloen als na gewoon ophappen.
De satésaus zou ik voor morgen ofzo bewaren (kan toch wel?) en wat je met leverworst moet weet ik niet. Op je boterham?
De satésaus zou ik voor morgen ofzo bewaren (kan toch wel?) en wat je met leverworst moet weet ik niet. Op je boterham?
zondag 9 september 2012 om 15:34
quote:Mevrouw75 schreef op 09 september 2012 @ 15:24:
ik zou een salade maken met de sla/ radijs/ limoen/ blauwschimmelkaas en een taartje met de mais, paprika's en tomaat, binden met eieren en opleuken met ui natuurlijk en noten, of wraps met de paprika's en tomaat. Je kunt de spek daar ook doorheen doen. (denk ik, als vergetariër heb ik daar geen verstand van eigenlijk).
Dit klinkt als een goed idee! Ik maak de maiskolf dan apart klaar en maak een mini taartje met de paprika, tomaat, noten en de spek. De rest als salade erbij en dan komt het helemaal goed.
Thanx!
Ik ben trouwens helemaal geen fan van leverworst maar kreeg een gratis stuk extra bij de slager afgelopen vrijdag. Misschien dat ik de buurman er wel blij mee kan maken
Dit klinkt als een goed idee! Ik maak de maiskolf dan apart klaar en maak een mini taartje met de paprika, tomaat, noten en de spek. De rest als salade erbij en dan komt het helemaal goed.
Thanx!
Ik ben trouwens helemaal geen fan van leverworst maar kreeg een gratis stuk extra bij de slager afgelopen vrijdag. Misschien dat ik de buurman er wel blij mee kan maken
maandag 10 september 2012 om 20:57
Het was heerlijk! Ik heb een taartje gemaakt met de groenten (behalve de suikermais, die ligt nog in de koelkast) een beetje van de blauwschimmelkaas, kruiden uit de tuin en cashewnoten.
Ik had teveel bladerdeeg ontdooid dus dat zijn appelflappen geworden als toetje met een stukje watermeloen.
Eigenlijk wilde ik nog een salade erbij maken maar ik had hier meer als genoeg aan.
Ik had teveel bladerdeeg ontdooid dus dat zijn appelflappen geworden als toetje met een stukje watermeloen.
Eigenlijk wilde ik nog een salade erbij maken maar ik had hier meer als genoeg aan.