Wat te maken met....?

09-09-2012 14:08 13 berichten
Mijn koelkast is redelijk gevuld maar ik heb geen inspiratie voor een leuk recept. Heb je dit zelfde probleem ook? Geef dan hier aan wat je in huis hebt zodat wij kunnen meedenken voor een lekker recept.

Ik dacht hier wel een keer eerder een topic over gezien te hebben maar deze kon ik echt nergens meer vinden!
In mijn koelkast ligt op dit moment:

Suikermais

halve groene paprika

halve rode paprika

3 cherrytomaatjes

Leverworst (welke eigenlijk vandaag op moet)

Radijsjes

Veldsla

Limoen

Blauwschimmelkaas

Satesaus (welke vandaag eigenlijk ook op moet)

Een stuk(je) watermeloen

Ontbijtspek

Verder heb ik pasta, rijst, wraps, bladerdeeg, kruiden, eieren, veel soorten noten, uien en nog een flinke voorraad van alles wat niet zeer bederfelijk is in huis.

Wie kan mij aan inspiratie helpen?
Alle reacties Link kopieren
een heerlijke salade met kaas groenten etc...

en ontbijtspek met bv speklappen rijgen aan sate prikker en bakken met een beetje sate saus

als na wat ijs of yoghurt met meloen, gezond!

Succes!
je mist het vlees om 'n fatsoenlijk gerecht te kunnen maken

ik zou nog even naar de supermarkt voor varkenshaas of kipfilet en dan kun je shasliks maken met stukjes paprika, ui, en vlees en daar de satésaus bij serveren.
Nou, dat lijkt me duidelijk: een rijkgevulde salade! Nog wat nootjes roosteren voor er overheen. Spek goed opbakken en in reepjes er doorheen. Eventueel leverworst en blauwschimmelkaas gewoon los erbij. Of blauwschimmelkaas er doorheen brokkelen. Ja, die leverworst past er het minst bij. Eet smakelijk!
Die salade kun je evenuteel ook in een wrap stoppen.
ik zou een salade maken met de sla/ radijs/ limoen/ blauwschimmelkaas en een taartje met de mais, paprika's en tomaat, binden met eieren en opleuken met ui natuurlijk en noten, of wraps met de paprika's en tomaat. Je kunt de spek daar ook doorheen doen. (denk ik, als vergetariër heb ik daar geen verstand van eigenlijk).

Meloen als na gewoon ophappen.

De satésaus zou ik voor morgen ofzo bewaren (kan toch wel?) en wat je met leverworst moet weet ik niet. Op je boterham?
Dat taartje is ook een goed idee! Kan prima spek doorheen. Soort frittata.
quote:Mevrouw75 schreef op 09 september 2012 @ 15:24:

ik zou een salade maken met de sla/ radijs/ limoen/ blauwschimmelkaas en een taartje met de mais, paprika's en tomaat, binden met eieren en opleuken met ui natuurlijk en noten, of wraps met de paprika's en tomaat. Je kunt de spek daar ook doorheen doen. (denk ik, als vergetariër heb ik daar geen verstand van eigenlijk).

Meloen als na gewoon ophappen.

De satésaus zou ik voor morgen ofzo bewaren (kan toch wel?) en wat je met leverworst moet weet ik niet. Op je boterham?

Dit klinkt als een goed idee! Ik maak de maiskolf dan apart klaar en maak een mini taartje met de paprika, tomaat, noten en de spek. De rest als salade erbij en dan komt het helemaal goed.

Thanx!

Ik ben trouwens helemaal geen fan van leverworst maar kreeg een gratis stuk extra bij de slager afgelopen vrijdag. Misschien dat ik de buurman er wel blij mee kan maken :-D
En? was het lekker?
Nou... Vriendlief was er klaar met klussen en wilde ineens in de stad wat halen. De maaltijd wordt een dagje uitgesteld dus.
oh, haha, dan vraag ik het morgen nog eens;)
Het was heerlijk! Ik heb een taartje gemaakt met de groenten (behalve de suikermais, die ligt nog in de koelkast) een beetje van de blauwschimmelkaas, kruiden uit de tuin en cashewnoten.

Ik had teveel bladerdeeg ontdooid dus dat zijn appelflappen geworden als toetje met een stukje watermeloen.

Eigenlijk wilde ik nog een salade erbij maken maar ik had hier meer als genoeg aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven