Geld & Recht alle pijlers

Kosten bruiloft

09-09-2012 15:22 295 berichten
Mijn vriend en ik gaan ooit trouwen en we zijn ervan overtuigd dat 200 euro genoeg is. De omgeving hier zegt dat het onmogelijk is, en dat je altijd duizenden meer kwijt bent dan gepland.

Is het stom te geloven dat het makkelijk haalbaar is met 200 euro? Hoeveel waren jullie in totaal kwijt aan je bruiloft?
Alle reacties Link kopieren
Gratis trouwen bestaat niet. Je bent sws een eurootje of 50 kwijt, kan een cent of wat meer of minder zijn, aan het verplichte trouwboekje. Blijft er 150 euro over, plus minus. Dan hoop je op goed weer ( trouw je volgend jaar 0 ezomer dan, het wordt na dit weekend in rap tempo herfst nml, en je moet ook nog eerst in ondertrouw, dan heb je dus gelu, en dan is het mooi weer en dan ga je nadien t park in met je grote rieten mand vol hapjes en je,koelbox vol drank ( heb je geen koelbox, trek dan 40 euro van je budget af, of op zijn minst een aantal koelelementen die ook niet gratis zijn, je hebt de avond te voren een grote tupperware bak met fruitsalade gemaakt (bak druiven, bak aardbeien, trosje bananen, paar citrusvruchten, appels, peren, reken minimaal 10 euro.

je hebt stokbrood, keer 4, mini pannenkoekjes, hartige taart en pasta salade. Je hebt plastic bestek en servies nodig, al dan niet, pakken sap of verse jus, mini tomaatjes,komkommer, eier, vis, kip salades, vleeswaren, kaasjes. Tja dan ziit je al over je budget heen, is er nog geen slok champagne, wijn of bier gedronken, heb je nog geen jruk aan etc etc.

ik denk echt dat je t onderschat, een verjaardagsfeestje hier kost ons vaak al t dubbele. En wil je taart meenemen, koffie? Hoe nodig je iedereen uit, via whatsapp? En weet je wel zeker dat die muziekanten willen spelen. Hier ook muziekanten in de vriendenkring, maar die waren op ons huwelijksfeest te gast, niet aan t werk.

succes met alles, enne, tel er minstens maar n nulletje bij.
Je houdt wel van een feestje zeg je?

Ben al meer kwijt aan een ordinaire verjaardag dan die 200 euro hoor.

Dat wat jij wil lijkt me geen feestje maar valt voor mij in de categorie "ik wil wel maar ik kan niet".
quote:Saartje84 schreef op 09 september 2012 @ 15:52:

ik ben bezig met gratis trouwen. En was toch iets van 73 euro kwijt voor alle papier handel die we betaald hebben bij ondertrouw. Gratis is niet gratis dus. En alleen de getuigen mogen er bij zijn. Vinden wij prima trouwens, wij geven ergens volgende zomer een feest, nu alleen ff trouwen ;)

Ik denk dat je lekkerder zit als je 500 eu gespaard hebt. Alles wat je overhoud is mooi meegenomen, maar dan heb je in ieder geval niet te weinig toch?

Ik hoef ook niemand erbij behalve de getuigen als we gaan trouwen. Wel een leuke trouwens, een goede vriend van ons zal ons trouwen. Hij kwam zelf met het voorstel, vonden we natuurlijk geweldig.

Het hoeft natuurlijk niet per se 200 te zijn, maar 200 vinden wij al erg veel voor een feestje. Vorig jaar een feest geven met 30 man voor 50 euro. Toen de laatste naar huis ging was er nog eten en drank over! Mocht het duurder uitkomen, we hoeven echt niet te sparen voor die 200 of 500 euro.
Het trouwboekje is niet verplicht, in ieder geval niet in onze gemeente
Nou ben ik benieuwd wat voor feest dat was voor die 50 euro met 30 man!

Hoe en wat heb je gedaan met eten en drank?
quote:annelaure schreef op 09 september 2012 @ 16:09:

[...]

Ik hoef ook niemand erbij behalve de getuigen als we gaan trouwen. Wel een leuke trouwens, een goede vriend van ons zal ons trouwen. Hij kwam zelf met het voorstel, vonden we natuurlijk geweldig.

Het hoeft natuurlijk niet per se 200 te zijn, maar 200 vinden wij al erg veel voor een feestje. Vorig jaar een feest geven met 30 man voor 50 euro. Toen de laatste naar huis ging was er nog eten en drank over! Mocht het duurder uitkomen, we hoeven echt niet te sparen voor die 200 of 500 euro.Wat eten en drinken jullie dan? Ik vind dit echt bizar weinig en vermoed dat jullie toch andere maatstaven hanteren voor de smaak/kwaliteit van eten en drinken dan wij.
quote:annelaure schreef op 09 september 2012 @ 16:09:

[...]

Het hoeft natuurlijk niet per se 200 te zijn, maar 200 vinden wij al erg veel voor een feestje. Vorig jaar een feest geven met 30 man voor 50 euro. Toen de laatste naar huis ging was er nog eten en drank over! Mocht het duurder uitkomen, we hoeven echt niet te sparen voor die 200 of 500 euro.Kun je voor mij dat feestje en hapjes en drankjes ( als die er waren) beschrijven? Ik word nu toch wel erg nieuwsgierig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ja ik ben ook heel nieuwsgierig wat ik dan fout doe.

Wil je vertellen hoe je dat doet?
Maar dan snap ik weer niet dat je nu voor 10 man 200 euro uit wilt geven als het ook voor 50 euro kan. Wat? nog minder zelfs want er komen veel minder mensen. 16,33 wordt dan de rekening.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:zandkorrel schreef op 09 september 2012 @ 16:10:

Nou ben ik benieuwd wat voor feest dat was voor die 50 euro met 30 man!

Hoe en wat heb je gedaan met eten en drank?Thee en water
quote:Splinter02 schreef op 09 september 2012 @ 16:04:

[...]

Als je hoopt kinderen te krijgen, zou ik dat trouwboekje toch maar aannemen.Waarom? Dat is helemaal niet nodig hoor.
Ik vind je naïef. Eerst serieus in de dingen, en dan met name de kosten, verdiepen, dan blaten. Ja sorry hoor, ik vind dit behalve ondoordacht ook gewoon dom. Trouw dan niet of geef geen feestje. En geen trouwboekje willen, echt je snapt er geen hol van allemaal. Prima hoor, maar je bent mij kwijt in deze....

( forum mobiel xcuus voor fouten!
quote:indigoblue schreef op 09 september 2012 @ 16:11:

[...]

Wat eten en drinken jullie dan? Ik vind dit echt bizar weinig en vermoed dat jullie toch andere maatstaven hanteren voor de smaak/kwaliteit van eten en drinken dan wij.Veel bier, een beetje niet-alcoholisch drinken en nog dingen als bitterballen ed.
Water op een bruiloft...

Wel heel bijbels!
quote:annelaure schreef op 09 september 2012 @ 16:15:

[...]

Waarom? Dat is helemaal niet nodig hoor.

Oh nee? Ik dacht dat kinderen in het trouwboekje moesten worden bijgeschreven. Maar misschien is dat achterhaald, geen idee.

Het klinkt alleen wel een beetje typisch allemaal. Alsof je je wilt afzetten tegen alles wat met trouwen te maken heeft, maar je wilt toch trouwen en er toch ook een feestje bij geven.

Maargoed, wie ben ik.
quote:annelaure schreef op 09 september 2012 @ 16:17:

[...]

Veel bier, een beetje niet-alcoholisch drinken en nog dingen als bitterballen ed.Hoe kan je voor 50 euro voor 30 man veel bier halen? Is mijn definitie van veel nou zo scheef of zie ik een goedkoop adresje over het hoofd?
quote:annelaure schreef op 09 september 2012 @ 16:17:

[...]

Veel bier, een beetje niet-alcoholisch drinken en nog dingen als bitterballen ed.Ah dus toch de Schultenbrau.
quote:mariamena schreef op 09 september 2012 @ 16:15:

Ik vind je naïef. Eerst serieus in de dingen, en dan met name de kosten, verdiepen, dan blaten. Ja sorry hoor, ik vind dit behalve ondoordacht ook gewoon dom. Trouw dan niet of geef geen feestje. En geen trouwboekje willen, echt je snapt er geen hol van allemaal. Prima hoor, maar je bent mij kwijt in deze....

( forum mobiel xcuus voor fouten!

Een trouwboekje is echt niet nodig. Volgens de gemeente is het een herinnering. Als je het echt nodig zou hebben zou het wel verplicht zijn of kon je hem later ook nog halen.

En hoe bedoel je blaten? Wat is geblaat. Wat en waarom vind je het dom. Ik ben hier toch om informatie in te winnen? Wat is daar ondoordacht aan? Het leek me juist verstandig tevoren te peilen of het mogelijk is zoals wij het willen hebben.
N trouwfeest met alleen water als drankje zou ik ook niet trekken, sorry, dan bouw ik mn eigen feestje wel. Elders welteverstaan. Ik zou me totaal onwelkom voelen. Ik hoef heus geen cristal, maar n wijntje vind ik wel lekker. En n stukje taart idem. Ik snap werkelijk niet waarom je zo nodig wilt trouwen, doe het dan niet ofzo. Of neem N samenlevingscontract. Dingen regelen kost nu eenmaal. Geld, en n testament opstellen vier je ook niet, maar trek je wel geld voor uit. Daarbij kijk je ook niet op n duppie, wel?
Veel bier voor 30 man en dan 50 euro?

ok...
Ah mosterd voor bij de bitterballen heb ik wel!

Zelfde als Nouschi en nellaaa dus
quote:annelaure schreef op 09 september 2012 @ 16:20:

[...]

Een trouwboekje is echt niet nodig. Volgens de gemeente is het een herinnering. Als je het echt nodig zou hebben zou het wel verplicht zijn of kon je hem later ook nog halen.

En hoe bedoel je blaten? Wat is geblaat. Wat en waarom vind je het dom. Ik ben hier toch om informatie in te winnen? Wat is daar ondoordacht aan? Het leek me juist verstandig tevoren te peilen of het mogelijk is zoals wij het willen hebben.Maar dat weet je toch al? Je geeft vaker een feestje toch?
quote:nouschi schreef op 09 september 2012 @ 16:19:

[...]

Ah dus toch de Schultenbrau. Dan heb je nog niet veel bier pp. Je moet immers ook nog de frisjes en de bitterballen van die 50 euries betalen.
quote:Splinter02 schreef op 09 september 2012 @ 16:19:

[...]

Oh nee? Ik dacht dat kinderen in het trouwboekje moesten worden bijgeschreven. Maar misschien is dat achterhaald, geen idee.

Het klinkt alleen wel een beetje typisch allemaal. Alsof je je wilt afzetten tegen alles wat met trouwen te maken heeft, maar je wilt toch trouwen en er toch ook een feestje bij geven.

Maargoed, wie ben ik.Het is niet afzetten. We doen het omdat het praktisch is. We vinden het geen groot feest waard, maar een gezellige middag nog wel.
Sommige gasten zullen meer geld uitgeven aan jou bruiloft dan jijzelf. Reiskosten als ze van ver komen 60 euro. Cadeau 30 euro. Toch effe nieuwe schoenen en een jurkje...

En dan krijgen ze water en ranja.

Maar goed, het kan, jij kent je vrienden het best, jij weet wat ze van je verwachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven