waar was jij bang voor?
zondag 9 september 2012 om 16:02
De tijden dat ik bang was voor andere mensen en om weer naar school te gaan zijn voorbij, gelukkig! Zag vorige week mensen eenzaam fietsen naar school met een grote tas en vond dat heel zielig, wil niemand met ze mee fietsen? Of durven ze niemand te vragen?
Ik was heel bang toen ik naar het mbo ging op mijn 16e. Hier in de buurt zag ik altijd wel buitenlandse mensen lopen, niks mis mee, maar toen de helft in de klas buitenlands was schrok ik wel, en vooral na een paar weken toen ik daar als braaf meisje zat en hun met de grootste mond, dat gaf nooit een prettig gevoel. Of heel veel asociale meisjes in klas, had ik ook nog nooit mee te maken gehad, toen wel. Gelukkig kon ik mij er maanden later voor afsluiten, ik negeerde het een beetje.
Wanneer waren jullie bang in je schooltijd?
Ik was heel bang toen ik naar het mbo ging op mijn 16e. Hier in de buurt zag ik altijd wel buitenlandse mensen lopen, niks mis mee, maar toen de helft in de klas buitenlands was schrok ik wel, en vooral na een paar weken toen ik daar als braaf meisje zat en hun met de grootste mond, dat gaf nooit een prettig gevoel. Of heel veel asociale meisjes in klas, had ik ook nog nooit mee te maken gehad, toen wel. Gelukkig kon ik mij er maanden later voor afsluiten, ik negeerde het een beetje.
Wanneer waren jullie bang in je schooltijd?
zondag 9 september 2012 om 16:15
zondag 9 september 2012 om 16:23
Ik was bang voor kuntilanak. Indonesische sprookjes zijn eng.
Durfde savonds als t donker was niet langs bomen te lopen.
Toen we een jaar of 15 waren zijn we eens met z'n allen snachts naar t bos gegaan. Daar liet een van m'n vrienden me schrikken door achter een boom vandaan te springen en boe te roepen. Heb heel hard gegild.
Maar gek genoeg was daarna m'n angst wel weg.
Zal ook wel met het opgroeien en volwassen worden te maken hebben gehad, denk ik.
Durfde savonds als t donker was niet langs bomen te lopen.
Toen we een jaar of 15 waren zijn we eens met z'n allen snachts naar t bos gegaan. Daar liet een van m'n vrienden me schrikken door achter een boom vandaan te springen en boe te roepen. Heb heel hard gegild.
Maar gek genoeg was daarna m'n angst wel weg.
Zal ook wel met het opgroeien en volwassen worden te maken hebben gehad, denk ik.
zondag 9 september 2012 om 16:32
Echt bang nooit geweest, maar vond het niet prettig om naar de middelbare school te gaan.
Was lichamelijk nogal een behoorlijke laatbloeier en werd daar dus ook erg mee gepest door zowel jongens als meiden.
Helaas voor de pesters heeft het me nooit iets kunnen schelen hoe ze over mij dachten. Ik functioneer heel goed in mijn eentje.
Toen ik op mijn zestiende ineens opbloeide en een lekker wijf werd met tieten heb ik ze allemaal lachend afgewezen en genegeerd.
Was lichamelijk nogal een behoorlijke laatbloeier en werd daar dus ook erg mee gepest door zowel jongens als meiden.
Helaas voor de pesters heeft het me nooit iets kunnen schelen hoe ze over mij dachten. Ik functioneer heel goed in mijn eentje.
Toen ik op mijn zestiende ineens opbloeide en een lekker wijf werd met tieten heb ik ze allemaal lachend afgewezen en genegeerd.
zondag 9 september 2012 om 16:35
quote:Suy schreef op 09 september 2012 @ 16:32:
Echt bang nooit geweest, maar vond het niet prettig om naar de middelbare school te gaan.
zondag 9 september 2012 om 16:47
Mijn hele basisschool tijd was 1 groot zwart gat, gek genoeg nu ik een veertiger ben denk ik er heel vaak aan terug terwijl ik er jaren niet aan dacht. Ik was iedere dag bang om naar school te gaan, omdat ik gepest dan wel werd buitengesloten. Mijn moeder vond het beter als ik naar een christelijke school ging omdat ze het wel goed vond om iets van het geloof mee te krijgen, plaatsje op de veluwe... Ons gezin was te hip en links, mijn moeder werkte als enige moeder van de klas, mijn moeder droeg geen geruite plooirokken zoals de andere moeders maar een spijkerbroek, ik had oudere zussen en hierdoor liep ik er ook behoorlijk hip bij en was daardoor anders. Toen realiseerde ik me niet dat ik daarom er niet bij hoorde, maar ik had er iedere dag last van. Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat toen ik een ehbo cursus deed en daar ook kinderen van de openbare school waren ik echt helemaal verbaasd was dat er gewoon aardig tegen me werd gedaan en ik was er gewoon door in de war. Erge van alles is nog dat ik nooit thuis heb verteld dat ik zo gepest werd, de leerkrachten deden er zelfs aan mee. Ik was dus iedere dag bang.