raar gevoel
maandag 10 september 2012 om 21:14
Er werd mij net iets vertelt waar ik nog steeds niet goed in kan geloven..
Een vriendin van mij, noem haar even Z, tevens ook klasgenoot heeft al een paar jaar een goede vriendin, P.
Ik wist dat ze vaak ruzie hadden maar dit kwam ook telkens weer goed.
Vandaag zaten we gezellig wat te drinken met zn 3en en ze deden wel heel klef en verliefd, dit merkte ik ook al aan de dingen die op facebook werden gezet bij elkaar.
Toen we afscheid namen gaven ze elkaar wel heel veel kusjes, en dat waren niet zomaar vriendinnen kussen.
Er is heus wel een keer door mijn hoofd geschoten dat ze misschien lesbisch zijn alleen dit kon niet waar zijn dacht ik steeds, mijn vriendin, Z heeft een paar maand geleden nog een relatie gehad.
Nu kreeg ik net een appje van de vriendin van mijn vriendin (P dus) over wat ik dacht van vanmiddag, of die kus zomaar was.
Na even gepraat te hebben biechte ze op dat ze een relatie hebben.
Hier ben ik erg van geschrokken want ik had dit van allebei nooit verwacht!!
Natuurlijk heb ik leuk gereageerd enzo, maar dit betekent wel dat Z opeens lesbisch is, iemand waarmee ik al vanaf mijn 10e mee om ga! Morgen gaan we weer samen naar onze studie, en ze komt mij ophalen, ik weet eigenlijk niet hoe ik moet reageren.
Ik denk dat ze het zelf niet durft te vertellen of er over te praten.
Wat moet ik doen denken jullie?
Een vriendin van mij, noem haar even Z, tevens ook klasgenoot heeft al een paar jaar een goede vriendin, P.
Ik wist dat ze vaak ruzie hadden maar dit kwam ook telkens weer goed.
Vandaag zaten we gezellig wat te drinken met zn 3en en ze deden wel heel klef en verliefd, dit merkte ik ook al aan de dingen die op facebook werden gezet bij elkaar.
Toen we afscheid namen gaven ze elkaar wel heel veel kusjes, en dat waren niet zomaar vriendinnen kussen.
Er is heus wel een keer door mijn hoofd geschoten dat ze misschien lesbisch zijn alleen dit kon niet waar zijn dacht ik steeds, mijn vriendin, Z heeft een paar maand geleden nog een relatie gehad.
Nu kreeg ik net een appje van de vriendin van mijn vriendin (P dus) over wat ik dacht van vanmiddag, of die kus zomaar was.
Na even gepraat te hebben biechte ze op dat ze een relatie hebben.
Hier ben ik erg van geschrokken want ik had dit van allebei nooit verwacht!!
Natuurlijk heb ik leuk gereageerd enzo, maar dit betekent wel dat Z opeens lesbisch is, iemand waarmee ik al vanaf mijn 10e mee om ga! Morgen gaan we weer samen naar onze studie, en ze komt mij ophalen, ik weet eigenlijk niet hoe ik moet reageren.
Ik denk dat ze het zelf niet durft te vertellen of er over te praten.
Wat moet ik doen denken jullie?
maandag 10 september 2012 om 21:21
Hoezo lesbisch? Als ze hiervoor een relatie had met een man kan ze toch ook bi zijn? En wat maakt het eigenlijk uit? maakt het haar tot een ander mens nu ze (ook) op vrouwen valt? Mijn beste vriendin had opeens een vriendin. Hartstikke leuk mens en mijn vriendin hartstikke gelukkig. En dat zij gelukkig is, is voor mij het enige dat telt. Ik ben geen seconde geschrokken of heb er iets raars bij bedacht. Ze had een nieuwe relatie, ik kon goed met haar nieuwe partner en ze was gelukkig.
maandag 10 september 2012 om 21:23
Ze is niet zomaar lesbisch, dat was ze altijd al, ook in de voorgaande jaren. Je kent haar,ze is je vriendin en als jij het kan accepteren dat ze op vrouwen valt, lijkt me dat jullie gewoon vriendinnen blijven. Vriendinnen verrassen wel vaker in hun partnerkeuze, in dit geval is het een meisje. Wees eerlijk, zeg desnoods dat je er even aan moet wennen en kijk hoe het loopt.
maandag 10 september 2012 om 21:33
Dit hoeft jullie vriendschap verder toch niet te veranderen? Ik snap dat het een raar gevoel geeft,maar t is en blijft verder gewoon je vriendin waar je al jaren mee optrekt.
Ik denk dat het voor haar ook raar en eng is, om open te zijn over haar relatie met een andere vrouw.
Ik denk dat het voor haar ook raar en eng is, om open te zijn over haar relatie met een andere vrouw.
When life knocks you down, roll over and look at the stars
maandag 10 september 2012 om 21:35
Dat is een 'logische' reactie om het te ontkennen. Maar dus een bewijs dat ze gewoon lesbisch is. Ik snap ook dat t even wennen is maar weet je, het is juist knap dat ze ervoor uit komt. Dat lijkt vaak makkelijk, maar ik heb een lesbische collega en die ondervindt nog regelmatig negatieve reacties. Dus petje af dat ze voor haar eigen geluk durft te kiezen.
maandag 10 september 2012 om 22:47
dinsdag 11 september 2012 om 01:09
quote:bloem55 schreef op 10 september 2012 @ 21:14:
Ik denk dat je niet OF van mannen OF van vrouwen houdt. Het kan allebei. Je vriendin kan dus switchen.
Vergelijk het met een andere activiteit. Hardlopen bijvoorbeeld. Je zult misschien een vriend of een vriendin hebben met wie dat makkelijk gaat, maar dat sluit niet uit dat je ook met iemand anders kunt hardlopen. Ik denk dat het zo ook is met seks. Je doet het meestal met meneer X, maar dat slaat mevrouw Y niet uit.
Wat moet ik doen denken jullie?Niets
Ik denk dat je niet OF van mannen OF van vrouwen houdt. Het kan allebei. Je vriendin kan dus switchen.
Vergelijk het met een andere activiteit. Hardlopen bijvoorbeeld. Je zult misschien een vriend of een vriendin hebben met wie dat makkelijk gaat, maar dat sluit niet uit dat je ook met iemand anders kunt hardlopen. Ik denk dat het zo ook is met seks. Je doet het meestal met meneer X, maar dat slaat mevrouw Y niet uit.
Wat moet ik doen denken jullie?Niets
Alles is liefde