raar gevoel

10-09-2012 21:14 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er werd mij net iets vertelt waar ik nog steeds niet goed in kan geloven..

Een vriendin van mij, noem haar even Z, tevens ook klasgenoot heeft al een paar jaar een goede vriendin, P.

Ik wist dat ze vaak ruzie hadden maar dit kwam ook telkens weer goed.

Vandaag zaten we gezellig wat te drinken met zn 3en en ze deden wel heel klef en verliefd, dit merkte ik ook al aan de dingen die op facebook werden gezet bij elkaar.

Toen we afscheid namen gaven ze elkaar wel heel veel kusjes, en dat waren niet zomaar vriendinnen kussen.

Er is heus wel een keer door mijn hoofd geschoten dat ze misschien lesbisch zijn alleen dit kon niet waar zijn dacht ik steeds, mijn vriendin, Z heeft een paar maand geleden nog een relatie gehad.

Nu kreeg ik net een appje van de vriendin van mijn vriendin (P dus) over wat ik dacht van vanmiddag, of die kus zomaar was.

Na even gepraat te hebben biechte ze op dat ze een relatie hebben.

Hier ben ik erg van geschrokken want ik had dit van allebei nooit verwacht!!

Natuurlijk heb ik leuk gereageerd enzo, maar dit betekent wel dat Z opeens lesbisch is, iemand waarmee ik al vanaf mijn 10e mee om ga! Morgen gaan we weer samen naar onze studie, en ze komt mij ophalen, ik weet eigenlijk niet hoe ik moet reageren.

Ik denk dat ze het zelf niet durft te vertellen of er over te praten.

Wat moet ik doen denken jullie?
Je kan toch zeggen dat je er even aan moet wennen maar dat je het ook leuk vindt dat ze gelukkig is met haar vriendin?
En dat ze lesbisch is maakt haar opeens een heel ander mens omdat?
Het is 2012, doe normaal!
Oeoeoeh, wat engggg....

Wat zit je nou echt dwars? Voel je je buitengesloten?
Als ze het vertelt reageer je leuk dus! Je gunt jouw vriendin toch geluk?
Nee tuurlijk vind ik het niet erg! Ze belde me net om het zelf ook te vertellen.

Tuurlijk vind ik het leuk voor ze, maar is wel even schrikken
Hoezo lesbisch? Als ze hiervoor een relatie had met een man kan ze toch ook bi zijn? En wat maakt het eigenlijk uit? maakt het haar tot een ander mens nu ze (ook) op vrouwen valt? Mijn beste vriendin had opeens een vriendin. Hartstikke leuk mens en mijn vriendin hartstikke gelukkig. En dat zij gelukkig is, is voor mij het enige dat telt. Ik ben geen seconde geschrokken of heb er iets raars bij bedacht. Ze had een nieuwe relatie, ik kon goed met haar nieuwe partner en ze was gelukkig.
Ze is niet zomaar lesbisch, dat was ze altijd al, ook in de voorgaande jaren. Je kent haar,ze is je vriendin en als jij het kan accepteren dat ze op vrouwen valt, lijkt me dat jullie gewoon vriendinnen blijven. Vriendinnen verrassen wel vaker in hun partnerkeuze, in dit geval is het een meisje. Wees eerlijk, zeg desnoods dat je er even aan moet wennen en kijk hoe het loopt.
Nou ik zou ook wel een beetje verbaasd zijn als een vriendin op vrouwen zou vallen en ik daar nooit enig vermoeden van heb gehad. Dan moet je gewoon even wennen aan het idee.
Ik heb het er morgen wel over met haar, vind het ook echt wel leuk voor ze

Alleen een paar jaar geleden reageerde Z raar over lesbische mensen, dat ze vies zijn enzo.

Maarja misschien was ze toen nog niet zeker over haar gevoelens.
Dit hoeft jullie vriendschap verder toch niet te veranderen? Ik snap dat het een raar gevoel geeft,maar t is en blijft verder gewoon je vriendin waar je al jaren mee optrekt.

Ik denk dat het voor haar ook raar en eng is, om open te zijn over haar relatie met een andere vrouw.
When life knocks you down, roll over and look at the stars
Dat is een 'logische' reactie om het te ontkennen. Maar dus een bewijs dat ze gewoon lesbisch is. Ik snap ook dat t even wennen is maar weet je, het is juist knap dat ze ervoor uit komt. Dat lijkt vaak makkelijk, maar ik heb een lesbische collega en die ondervindt nog regelmatig negatieve reacties. Dus petje af dat ze voor haar eigen geluk durft te kiezen.
Oei. Lesbo's

Heeft ze jou ook naakt gezien? Misschien wil ze jou wel. Is het besmettelijk?

Get over it.
Denk dat dat klopt.Hoe heftiger je gevoel/mening over een ander (en wat hij doet) hoe meer het jou te maken heeft.Als je zelf ergens tegen vecht (bijvoorbeeld geaardheid) is het heel moeilijk om iemand anders eraan te zien toegeven.
Nee tussen ons veranderd niks

Ik weet wel zeker dat het voor haar moeilijk is, haar vriendin vertelde net dat haar ouders er ook steeds grapjes over maken en denken dat het wel over gaat..
Ja en? Is het eerste wat in me opkomt. Waarom zou je anders doen, ben je zo geshockeerd?

Twee mensen houden van elkaar, mooi toch.
quote:waarbij schreef op 10 september 2012 @ 21:36:

Oei. Lesbo's

Heeft ze jou ook naakt gezien? Misschien wil ze jou wel. Is het besmettelijk?

.Ja, Hosmo is zeer besmettelijk!
Volgens mij ben je intussen al best aan het idee gewend he, bloem? Even een half uurtje verrast zijn is heel normaal, en dan nu weer verder als altijd behalve dan dat je vriendin een relatie heeft wat natuurlijk leuk voor haar is!
Pffffff nou en? Kom op zeg, het is 2012.

Zou je dit ook zo lastig vinden als ze een nieuw vriendje zou hebben gehad?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@rapunzelrapunzel83, ik denk dat dat onzin is. Soms kan je ook vechten tegem het accepteren van je eigen geaardheid maar een ander daar best in steunen.
Wát? Heeft ze homo?
Ik duidde op de reacties die de vriendin van Bloem in het verleden op lesbiënnes gaf (negatief, terwijl ze nu zelf op vrouwen lijkt te vallen). Niet in general.
quote:bloem55 schreef op 10 september 2012 @ 21:14:

Er is heus wel een keer door mijn hoofd geschoten dat ze misschien lesbisch zijn alleen dit kon niet waar zijn dacht ik steeds, mijn vriendin, Z heeft een paar maand geleden nog een relatie gehad.

Ik denk dat je niet OF van mannen OF van vrouwen houdt. Het kan allebei. Je vriendin kan dus switchen.

Vergelijk het met een andere activiteit. Hardlopen bijvoorbeeld. Je zult misschien een vriend of een vriendin hebben met wie dat makkelijk gaat, maar dat sluit niet uit dat je ook met iemand anders kunt hardlopen. Ik denk dat het zo ook is met seks. Je doet het meestal met meneer X, maar dat slaat mevrouw Y niet uit.

quote:bloem55 schreef op 10 september 2012 @ 21:14:

Wat moet ik doen denken jullie?Niets
Alles is liefde
---
anoniem_147291 wijzigde dit bericht op 11-09-2012 01:15
Reden: Dubbele post
% gewijzigd
Alles is liefde

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven