Brinta, waar te koop?
dinsdag 11 september 2012 om 15:29
Ik ben ziek, echt heel erg ziek. Ik krijg niks naar binnen, met moeite hooguit een rijstwafel. Maar inmiddels heb ik behoorlijk honger, en om de een of andere reden een onbedwingbare behoefte aan een kom brinta :'). De supermarkt zit echt te ver weg, mijn vriend is met de auto weg, mijn fiets is stuk, dus ik moet alles te voet doen. Niet fijn als je ziek bent, dus ik wil het liefst zo min mogelijk lopen. Ik heb nu 2 keuzes: de apotheek, of een drogist. De apotheek zit hier om de hoek, de drogist +/- 5 min lopen. Ik weet dat veel apotheken ook een baby assortiment hebben, maar hebben ze dan ook brinta? En hebben ze het bij de drogist? Want als ik het niet zeker weet, ga ik ook die moeite niet doen, en enkel even naar de apotheek (paracetamol is op).
dinsdag 11 september 2012 om 16:02
quote:Star schreef op 11 september 2012 @ 15:57:
[...]
Je hebt er nooit besteld zeker?
Hoezo?
Ik niet en dacht juist: hé, dat ga ik eens onthouden voor als ik weer ziek ben. Ik heb nl. niemand in de buurt die even boodschappen voor me kan doen en het zal de eerste keer niet zijn dat ik dagen zonder boodschappen zit.
Maar het is niet handig dus?
[...]
Je hebt er nooit besteld zeker?
Hoezo?
Ik niet en dacht juist: hé, dat ga ik eens onthouden voor als ik weer ziek ben. Ik heb nl. niemand in de buurt die even boodschappen voor me kan doen en het zal de eerste keer niet zijn dat ik dagen zonder boodschappen zit.
Maar het is niet handig dus?
dinsdag 11 september 2012 om 16:05
dinsdag 11 september 2012 om 16:05
dinsdag 11 september 2012 om 16:10
quote:Mundy schreef op 11 september 2012 @ 15:54:
[...]
Wat een domme opmerking, als ik ziek ben, gaat mijn vriend heus geen vrije dag nemen om mijn handje vast te houden terwijl ik op bed lig Nou, als ik heel erg ziek ben, dan is mijn vriend er gewoon hoor. Maar het hangt er een beetje vanaf wat je verstaat onder heel erg ziek. Als ik zo ziek ben dat ik het zelf als heel erg ziek zou benoemen, dan zou ik erg blij zijn met iemand die een beetje op me let.
[...]
Wat een domme opmerking, als ik ziek ben, gaat mijn vriend heus geen vrije dag nemen om mijn handje vast te houden terwijl ik op bed lig Nou, als ik heel erg ziek ben, dan is mijn vriend er gewoon hoor. Maar het hangt er een beetje vanaf wat je verstaat onder heel erg ziek. Als ik zo ziek ben dat ik het zelf als heel erg ziek zou benoemen, dan zou ik erg blij zijn met iemand die een beetje op me let.
dinsdag 11 september 2012 om 16:12
quote:frizzy schreef op 11 september 2012 @ 16:09:
Lobelia hoe noem je het dan als je zware griep hebt, als dat niet ziek mag heten?Het mag wel ziek heten, maar ik vind ook heel erg ziek iets anders. En dan heb je geen trek in forummen, kan je niet naar de drogist en zeker geen trek in voedsel.
Maar goed, definities. Ieder geeft er een eigen draai aan
Ik heb collega's gehad die al thuis bleven bij hoofdpijn of keelpijn of als ze ongesteld waren..tja.
Lobelia hoe noem je het dan als je zware griep hebt, als dat niet ziek mag heten?Het mag wel ziek heten, maar ik vind ook heel erg ziek iets anders. En dan heb je geen trek in forummen, kan je niet naar de drogist en zeker geen trek in voedsel.
Maar goed, definities. Ieder geeft er een eigen draai aan
Ik heb collega's gehad die al thuis bleven bij hoofdpijn of keelpijn of als ze ongesteld waren..tja.
dinsdag 11 september 2012 om 16:13
@Lobelia, wat een onzin. Ziek is heel erg relatief en ligt aan je gevoel. Mijn zus had kanker en voelde zich voor ze de behandeling in ging beter dan de gemiddelde persoon met een flinke griep. Ik krijg hier zo'n 'Honger? De kindjes in Afrika hebben honger' gevoel van.
Lenaleen, ik hoop dat je brinta hebt!
I choose happy!
dinsdag 11 september 2012 om 16:16
quote:EssentialBliss schreef op 11 september 2012 @ 16:13:
@Lobelia, wat een onzin. Ziek is heel erg relatief en ligt aan je gevoel. Mijn zus had kanker en voelde zich voor ze de behandeling in ging beter dan de gemiddelde persoon met een flinke griep.
Ik kan me er niet toe zetten om naar de winkel te gaan. Als ik naar buiten kijk krijg ik al hoofdpijn van het felle zonlicht. Ik kwam nog een verdwaalde strip paracetamol tegen waarmee ik het nog wel even uitzing, en vraag mijn vriend wel vanavond ff langs de appie te gaan.
En sorry, dan ben ik niet 'heel erg' ziek. Maar bij gewoon ziek denk ik aan verkouden, keelpijn, licht griepje enzo. Ik heb 41 graden koorts, en mijn hoofd bonkt alsof het elk moment kan ontploffen. Ik krijg amper adem omdat mijn neus en keel allebei helemaal dichtzitten, dus ja, dat vind ik wel behoorlijk ziek.
@Lobelia, wat een onzin. Ziek is heel erg relatief en ligt aan je gevoel. Mijn zus had kanker en voelde zich voor ze de behandeling in ging beter dan de gemiddelde persoon met een flinke griep.
Ik kan me er niet toe zetten om naar de winkel te gaan. Als ik naar buiten kijk krijg ik al hoofdpijn van het felle zonlicht. Ik kwam nog een verdwaalde strip paracetamol tegen waarmee ik het nog wel even uitzing, en vraag mijn vriend wel vanavond ff langs de appie te gaan.
En sorry, dan ben ik niet 'heel erg' ziek. Maar bij gewoon ziek denk ik aan verkouden, keelpijn, licht griepje enzo. Ik heb 41 graden koorts, en mijn hoofd bonkt alsof het elk moment kan ontploffen. Ik krijg amper adem omdat mijn neus en keel allebei helemaal dichtzitten, dus ja, dat vind ik wel behoorlijk ziek.
dinsdag 11 september 2012 om 16:20
dinsdag 11 september 2012 om 16:22
dinsdag 11 september 2012 om 16:24
Als ik griep heb, noem ik dat ziek en ik kan me heel beroerd voelen. Ieder zijn eigen definitie natuurlijk maar toen ik aan mensen vertelde dat mijn vader doodging noemde ik dat pas heel erg ziek. Maar daarnaast heb hè in mijn ogen niet eens heel erg de griep als je dusdanig trek hebt dat je voor je brinta naar buiten kunt. Ik gun to haar brinta en vind het vervelend voor haar dat ze zich beroerd voelt en toch de deur uit "moet" maar het hele heel erg ziek komt op mij wat aanstelling over.
Ik ben inderdaad iemand die trek heeft, al verbeter ik geen mensen die honger hebben.
Ik ben inderdaad iemand die trek heeft, al verbeter ik geen mensen die honger hebben.
dinsdag 11 september 2012 om 16:25
quote:Lizzl schreef op 11 september 2012 @ 16:20:
apatura, 34 minuten geleden
Volgens mij stel je je aan. Als ik zo ziek ben dat ik niet meer naar de super kan lopen (hoeveel km to?) dan heb ik ook echt geen zin meer in t forum.
Wat je zegt.... als JIJ ziek bent. Dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.
TO zegt later zelf hoofdpijn van licht te krijgen. Als ik me zo voel trek ik ook de computer en de TV niet. (maar dat is idd persoonlijk)
TO hoe heb je je temperatuur opgenomen? Bij oraal is het bijvoorbeeld hoger dan de waarde die je gemeten heb.
Ik heb 2x hoge koorts verwaarloost. (en dat was 'maar' 40 graden) 1x bij mezelf (heftige keelontstking die behandeld had moeten worden) en 1x bij mijn vriend die de volgende dag met een acuute longontsteking in t ziekenhuis lag. brrr
apatura, 34 minuten geleden
Volgens mij stel je je aan. Als ik zo ziek ben dat ik niet meer naar de super kan lopen (hoeveel km to?) dan heb ik ook echt geen zin meer in t forum.
Wat je zegt.... als JIJ ziek bent. Dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn.
TO zegt later zelf hoofdpijn van licht te krijgen. Als ik me zo voel trek ik ook de computer en de TV niet. (maar dat is idd persoonlijk)
TO hoe heb je je temperatuur opgenomen? Bij oraal is het bijvoorbeeld hoger dan de waarde die je gemeten heb.
Ik heb 2x hoge koorts verwaarloost. (en dat was 'maar' 40 graden) 1x bij mezelf (heftige keelontstking die behandeld had moeten worden) en 1x bij mijn vriend die de volgende dag met een acuute longontsteking in t ziekenhuis lag. brrr
Been there, done that, got the T-shirt.
dinsdag 11 september 2012 om 16:26
Als je neus en je keel dicht zitten, inderdaad juist géén Brinta eten, of in ieder geval geen Brinta aangemaakt met melk (met sojamelk of water kan wel). Melk zorgt juist voor extra slijmvorming, daar zit je nu niet op te wachten.
En bij 41 graden koorts (hoe gemeten? oor? oraal? rectaal?) absoluut de huisarts bellen!
En bij 41 graden koorts (hoe gemeten? oor? oraal? rectaal?) absoluut de huisarts bellen!
dinsdag 11 september 2012 om 16:31
Bij een gewone griep (ongeacht de hoogte van de koorts) hoeft je niet meteen de huisarts te bellen. De hoogte van de koorts zegt namelijk niks over de ernst van de ziekte. Pas boven een koorts van 41,7 of als de koorts na daling weer stijgt moet je echt bellen!
Dit geldt uiteraard alleen voor volwassenen zonder andere medische problemen
Dit geldt uiteraard alleen voor volwassenen zonder andere medische problemen