Brinta, waar te koop?

11-09-2012 15:29 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ziek, echt heel erg ziek. Ik krijg niks naar binnen, met moeite hooguit een rijstwafel. Maar inmiddels heb ik behoorlijk honger, en om de een of andere reden een onbedwingbare behoefte aan een kom brinta :'). De supermarkt zit echt te ver weg, mijn vriend is met de auto weg, mijn fiets is stuk, dus ik moet alles te voet doen. Niet fijn als je ziek bent, dus ik wil het liefst zo min mogelijk lopen. Ik heb nu 2 keuzes: de apotheek, of een drogist. De apotheek zit hier om de hoek, de drogist +/- 5 min lopen. Ik weet dat veel apotheken ook een baby assortiment hebben, maar hebben ze dan ook brinta? En hebben ze het bij de drogist? Want als ik het niet zeker weet, ga ik ook die moeite niet doen, en enkel even naar de apotheek (paracetamol is op).
quote:nieuwsbrief schreef op 11 september 2012 @ 16:31:

Bij een gewone griep (ongeacht de hoogte van de koorts) hoeft je niet meteen de huisarts te bellen. De hoogte van de koorts zegt namelijk niks over de ernst van de ziekte. Pas boven een koorts van 41,7 of als de koorts na daling weer stijgt moet je echt bellen!

Dit geldt uiteraard alleen voor volwassenen zonder andere medische problemen :-)Boven de 41.7 wordt het levensbedreigend. Boven de 40 huisarts bellen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Tjee, wat een keuze moet je maken als je ziek bent.. Stel je niet zo aan.
quote:frizzy schreef op 11 september 2012 @ 16:32:

Zo schiet men van niet zeiken naar asap de huisarts bellen. Tja.Omdat er veel meer informatie beschikbaar is wellicht?
quote:Hangmat schreef op 11 september 2012 @ 16:20:

[...]

is het wel ziek dan?

Nee joh stel je niet aan, 41 graden, dat kan hoooooooger

Gezeik hier.
Van koorts boven de 40 graden kan je ook gaan ijlen. Da's eng.
Fiddeldee, misschien een volgende keer dan eerst wat vragen stellen voordat je oordeelt? Of simpelweg niet zo oordelen?
Ik trek niet in twijfel dat ze echt ziek is alleen dat mensen altijd meteen naar de huisarts rennen bij een hoofdpijntje of een griepje krijg ik wel de kriebels van haha. Hij zegt wss toch: lekker in bed blijven liggen en goed uitzieken
Wat een gezeur zeg. Iemand is ziek en wil brinta eten. That's it.........
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=38624

To heeft te hoge koorts en moet naar de huisarts

en Brinta is niet handig want melk en daarvan kan ze nog meer verstopt komen zitten.

(met soja en water kan wel zoals al eerder gezegt)

Zouden jullie dan niet naar de HA gaan als je 40+ koorts heb?

Ik hoop dat haar vriend vanavond alsnog de HA belt.
Nieuwsbrief dat zegt de assistente dan ook wel door de telefoon hè? Bemoeienissen hier zeg...
quote:lobelia schreef op 11 september 2012 @ 16:05:

Sorry hoor, maar moet het toch even zeggen, jij bent ziek, voelt je heel beroerd maar met griep? En trek in brinta hebben ben je in mijn ogen niet heel erg ziek. In mijn ogen is kanker e.d. heel erg ziek. Moest ik even kwijt, het ergeren me.

Ben ik helemaal met je eens.

Als je zelf nog naar de drogist kunt gaan,zal het wel mee vallen.
quote:frizzy schreef op dinsdag 11 september 2012 16:45 Nieuwsbrief dat zegt de assistente dan ook wel door de telefoon hè? Bemoeienissen hier zeg...

ik mag dat toch vinden?

Ik weet niet of ik eerder op het idee van een assistent of mijn eigen kennis zou afgaan. Maar dat ter zijde :-) ziek zijn is klote en als je zin hebt i brinta zou in je vriend gewoon heel snel langs de supermarkt laten gaan!

Beterschap!
Dus jullie gaan lekker uitzieken als je 41 graden koorts heb?
quote:apatura schreef op dinsdag 11 september 2012 16:54 Dus jullie gaan lekker uitzieken als je 41 graden koorts heb?hangt ervanaf hoe lang de koorts duurt. Als de echte griepperiode langer dan 5 dagen duurt zou ik absoluut bellen, als dat niet het geval is lekker uitzieken!
quote:lobelia schreef op 11 september 2012 @ 16:24:

Als ik griep heb, noem ik dat ziek en ik kan me heel beroerd voelen. Ieder zijn eigen definitie natuurlijk maar toen ik aan mensen vertelde dat mijn vader doodging noemde ik dat pas heel erg ziek. Maar daarnaast heb hè in mijn ogen niet eens heel erg de griep als je dusdanig trek hebt dat je voor je brinta naar buiten kunt. Ik gun to haar brinta en vind het vervelend voor haar dat ze zich beroerd voelt en toch de deur uit "moet" maar het hele heel erg ziek komt op mij wat aanstelling over.

Ik ben inderdaad iemand die trek heeft, al verbeter ik geen mensen die honger hebben.Je komt op mij nogal gefrustreerd over
de ah heeft én brinta én paracetamol.
quote:apatura schreef op 11 september 2012 @ 16:54:

Dus jullie gaan lekker uitzieken als je 41 graden koorts heb?Ligt eraan. Ik zou niet meteen de eerste dag de HA bellen. Maar als de koorts zo hoog blijft, zou ik wel bellen ja.
Je mag alles vinden. Maar om je mening altijd maar te uiten is ook zo wat.
quote:frizzy schreef op dinsdag 11 september 2012 17:00 Je mag alles vinden. Maar om je mening altijd maar te uiten is ook zo wat.ach ik zal niet de eerste zijn. Vraag jij altijd of je ergens je mening over mag geven?
Betreft de Brinta: het recept isveranderd, en die van de meeste huismerken ook. Helaas.
http://www.thuisarts.nl/koorts/ik-heb-koorts
Nee nieuwsbrief. Maar wat heeft het voor nut te beginnen over aanstellers (nee dat woord heb je niet gebruikt, ik weet het) in een topic van iemand die ziek is. Vind je TO een aansteller? Zeg DAT dan. En anders is je post compleet irrelevant.
quote:frizzy schreef op dinsdag 11 september 2012 17:05 Nee nieuwsbrief. Maar wat heeft het voor nut te beginnen over aanstellers (nee dat woord heb je niet gebruikt, ik weet het) in een topic van iemand die ziek is. Vind je TO een aansteller? Zeg DAT dan. En anders is je post compleet irrelevant.

nee daar reageerde ik op iets wat iemand daarvoor zei maar het quoten lukte me niet..

Ik vind haar helemaal geen aansteller. Ziek zijn is nou eenmaal kut. Een beetje ziek of heel erg ziek is allemaal rot

Hoe relevant is jouw post over het feit dat het brinta recept veranderd is? Daar vraagt de to toch ook niet naar?
Brinta is echt een soort ziekvoedsel :-)

Toen mijn dochter acute ziekte van pfeifer had( en ja ook heel erg ziek) was dat o.a ook wat ze wilde eten.

Gek soms die onbedwingbare behoefte naar iets wat je normaal nooit eet als je ziek bent.
euhm... volgens mij ging het over brinta, en zou TO gaan uitzingen met de paracetamol die ze net vond en ging vriendje vanavond naar de supermarkt om brinta te halen....

we zijn dan toch weer rond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven