Wat is de lekkerste chocolade?

15-04-2008 16:28 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat vrouwen de grootste choc-a-holics zijn, maar vandaag lustte ik ook een reepje.

Mijn favoriet is Cote d'Or melk, om zijn enigzins rokerige bijsmaak.

En jullie?
Ritter Sport Noir Supérieur en Ritter Sport Dark whole hazelnut.

Sowieso moet chocolade voor mij zo puur mogelijk zijn.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ow, zo te horen moet ik naar de Lidl?

Heb het boek net uit, Chocolat. Als je dat leest, ruik je de hele tijd cacao....
Als ik lees met wat voor een passie jullie schrijven, dan denk ik dat chocolade vrouwenvoedsel nummer 1 is (ik praat dan over begeerte, niet over gezond of goed voor de lijn).

Je gaat haast denken dat chocolademerken speciale vrouwenteams hebben voor de kwaliteitscontrole of voor de nieuwe productontwikkeling. Ik zou als chocoladefabriek(je) absoluut mijn oren te luisteren leggen bij vrouwen, en als zij een product afkeuren, dat niet op de markt brengen. Ik heb wel eens vaker naar jullie passie voor chocolade gevraagd, maar het is ongekend.

Wat is trouwens een goed chocolade ceadeau? Een goede vriendin gaat misschien met 3 aldi repen uit haar plaat, maar wat is een mooi geschenk? Een doos Mon Cherie? Merci (vind ik vreselijk, maar alla)...?
als je echt een geschenk wilt ga je naar een echte chocolatier of goede banketbakker.

Geen mon cherie of merci.

Merci is leuk voor hele vage kennissen , en mon cherie voor fantasielozen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Sowieso alles wat extra-puur is of wat een mocca/koffie-achtig smaakje heeft.

Verder de Lindt met vloeibare citroenvulling, mmmmm. Beetje apart, maar wel erg lekker.

Heb bij een echte ouderwetse chocolatier eens chocola met een snufje peper gekocht, dat was echt verrukkelijk. Asociaal duur natuurlijk, maar wel ook meteen asociaal lekker.

En in Australië hadden ze een soort van heel dikke reep pure choloca gevuld met kersen. Dus een soort kersenbonbon maar dan in reep. Oeh, daar had ik gewoon een koffer vol van mee terug naar NL moeten nemen want daar denk ik 8 jaar later nog altijd kwijlend en smachtend aan terug ;) .

En.... durf het bijna niet te zeggen... de allergoedkoopste zwart-witte hagelslag zo uit het vuistje... maar dat smaakt niet naar chocola, da's gewoon suiker met een smaakje. Maar evengoed erg verslavend (kan niet langs het keukenkastje lopen zonder even een plens hagelslag in mijn hand te schudden en dan op te likken. Whahaha, lijk wel een kleuter, erg he?!).
Bittere chocolade met kersen er in! hmmmmmmmmmm

null
Voor cadeau voor een vriendin zou ik trouwens geen Merci (vind ik meer iets wat je de buurvrouw kado doet als bedankje dat ze tijdens je vakantie de planten water heeft gegeven) of Mon Cherie (beetje cliche) kopen. Dan liever wat minder bonbons (want ze zijn duurder) maar wel van een echte chocolade- of delicatessenwinkel. En dan natuurlijk ook nog even prachtig laten inpakken met wat strikken erom he, dat hoort erbij! Lekker luxe!
De melk chocolade van green and blacks is ook heel lekker, heeft ook wel wat van dat rokerige wat je bij cote d'or hebt.
quote:appeltjesgroen schreef op 19 april 2008 @ 17:40:

Voor cadeau voor een vriendin zou ik trouwens geen Merci (vind ik meer iets wat je de buurvrouw kado doet als bedankje dat ze tijdens je vakantie de planten water heeft gegeven) of Mon Cherie (beetje cliche) kopen. Dan liever wat minder bonbons (want ze zijn duurder) maar wel van een echte chocolade- of delicatessenwinkel. En dan natuurlijk ook nog even prachtig laten inpakken met wat strikken erom he, dat hoort erbij! Lekker luxe!Inderdaad Mon Cheri is toch een beetje 'ik was vergeten wat voor je te halen, maar bij het tankstations hadden ze hier nog een stoffig doosje van staan'....vind ik.
Heejhallo, waar koop je die Green & Blacks? Dat met die kersen wil ik wel proeven!
Lindt, petits desserts: creme brulee!

En verder Bendicks Bittermints, pepermuntfondant met een laagje pure chocolade (95%cacao) en cream eggs van Cadbury's!
en natuurlijk maltesers niet te vergeten, kon het gisteravond niet laten jummmmmm!!
quote:incredible schreef op 20 april 2008 @ 02:56:

Lindt, petits desserts: creme brulee!

En verder Bendicks Bittermints, pepermuntfondant met een laagje pure chocolade (95%cacao) en cream eggs van Cadbury's!

Oeh, waar kun je die kopen? Toen ik nog in Italie woonde kon je deze en andere varianten in bijna alle supermarkten krijgen maar ik ben ze nog niet in Nederland tegen gekomen.

Mijn favorieten:

Witte crisp chocolade van Aldi of Poiesz

Bonbonbloc wit of melk met hazelnoot.

Melkchocolade met hazelnoten

Lindt

truffels
Bonbons van de Bontekoe!

Verder geen chocolade voor mij!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:Poezewoes schreef op 20 april 2008 @ 01:37:

Heejhallo, waar koop je die Green & Blacks? Dat met die kersen wil ik wel proeven!Ik weet niet of je ze ook in NL kan krijgen, ik koop ze in de UK, waar ik woon. Hier zijn ze vrij algemeen verkrijgbaar, maar in Nederland weet ik het niet zo goed, misschein bij een goede delicatessenwinkel? Hij is echt superlekker!!!!
Ik kreeg laatst een chocoladen hart van melkchocola in die was net door de chocolatier gemaakt dus de chocola was nog een heel klein beetje warm (klinkt raar) en dan was het van die hele lichte melkchocola. Echt goddelijk.
Er bestaat nu ook een chocoladereep met chocomousse erin van Milka. Normaal vind ik Milka niet heel lekker, maar deze is echt god-de-lijk!
de bonbons van puccini.... *GODDELIJK*
De butterscotch (hoe schrijf je dat?) van eigen merk AH, de melk-rozijntjes-noten van de Aldi en nu nieuw bij de Aldi: een enorm dikke reep pure chocolade, goddelijk!

De kaffee-chocolade van de Lidl is trouwens ook wel lekker (wel machtig) en van de After-Dinner mintjes zijn op z'n tijd ook prima te doen.

Ach, alle chocolade gaat er bij mij wel in hoor!
Tijdje terug Chocolonely geprobeerd, vond ik toen erg lekker maar heb er gewoon niet meer aan gedacht om hem nog eens te proberen. Naar aanleiding van dit topic weer eens een reepje gekocht. Echt heeerlijk! Gelukkig inmiddels in redelijk veel winkels te krijgen. Enneuh.. slaafvrij hè!
Met stip op nummer EEN alle chocolade van Australian! TIP: ook erg leuk geven als cadeau Antonio. Mon Cheri en Merci zijn 'not done'!!
ik vind de 'arti'-bonbons bij de V&D heerlijk!!! ook met wat apartere smaken erbij, kruiden bonbons enzo

(vroeger kocht ik altijd bij leonidas, maar nu even niet meer!)
Heb voor mijn verjaardag eens een foto van mijn zoon op belgische chocolade gehad.Heeeerlijk.

Nadien nooit meer zulke lekkere chocolade gevonden
Ik heb hem al eens voorbij zien komen maar dan in een andere smaak.. de petit desserts van LINDT en dan die pure met truffelvulling,, oooooooooooooh!

:D

ik ben geloof ik wel 5 keer de trap op en af geweest om een stukje te pakken. Tja, en toen wassie ineens op.
Als ik weer in Engeland ben kan ik weer helemaal aan mijn verslaving gehoor geven: Cadbury Mint en Cadbury Orange, en Crunchie....

Ik at al 20 jaar geleden daar Maltesers. Ik nam dus echt hele voorraden mee,maar de Maltesers zijn gelukkig te koop in Nederland en de Mint bij een winkeltje in Leiden, dus met mijn verslaving komt het deels goed.....en gelukkig ga ik altijd met de auto naar Engeland en kan ik veel weer meeslepen naar Nederland :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven