Werk & Studie alle pijlers

Structureel te laat.

14-09-2012 14:23 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry, te herkenbaar.
Mensen-mensen-mensen! Ik vind ook dat hij gelijk heeft!!

Maar wat zou ik kunnen verwachten is mijn vraag!
"passende maatregelen" = we zijn je ontslag aan het voorbereiden TENZIJ je nu als de sodemieter véél beter en netter en constructiever gedrag laat zien. Dan krijg je nog 1 kans.

Succes dus. Ik zou als ik jou was me aanpassen aan die nieuwe leidinggevende. En onder tussen op zoek gaan naar een andere baan, voor het geval dat.
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 14:51:

Wil best een dag gratis komen werken. Misschien is dat wel een idee om aan te bieden idd. 1 dag dekt vermoedelijk bij lange na de schade niet, dus grote kans dat men daarmee denkt dat jij de omvang van het probleem totaal onderschat. Biedt dus aan om het te laat komen op te tellen en dat vervolgens extra te werken of van je verlof af te laten schrijven!
Zoals ik eerder schreef, het klinkt alsof ze een dossier aan het opbouwen zijn om je eruit te werken. Helemaal als je meer problemen met je nieuwe leidinggevende hebt.

En heb je de overige tips hier überhaupt wel gelezen? Je reageert er in ieder geval niet op. Als je je ook zo opstelt op je werk kan ik me voorstellen dat er meer problemen zijn dan alleen dat te laat komen.
heb ook wel eens n collega gehad: ja maar ik ga toch altijd om 8.15 van huis. Tja de reisafstand was toch 20 minuten, dus altijd te laat."Och, zo ben ik nu eenmaal" en ze kwam er nog mee weg ook,Mijn idee was ook, ja dan ga je toch om 8.10 weg, of eigenlijk dan hoor je al onderweg te zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oh ja, daar vroeg je naar in je OP (tsja, lastig terug te lezen zo he...). Passende maatregelen kunnen maar zo de aanvraag van een ontslagvergunning betekenen.
Wat skurar zegt dus..
Een paar minuten te laat elke x snap ik écht niet. Het enige acceptabele geval is wanneer OV tijden zo zijn en je dat overlegt met je werkgever.

Toegegeven, ik kom af en toe ook een paar minuten te laat. Mijn werkgever klaagt niet omdat 1. de klant er geen last van heeft en 2. ik ook vaak zat een paar minuten te vroeg aan het werk ben.
quote:viennas schreef op 14 september 2012 @ 14:54:

Haha, Truffel

Ja, het is idd echt heel grappig.
quote:hechicero schreef op 14 september 2012 @ 15:00:

[...]

Ik weet niet welk werk to doet, dus het kan misschien belangrijk zijn dat ze stipt 09.00 op haar werk is.

Maar vind het gewoon moeilijk te begrijpen dat haar leidinggevende van die 3 minuten in de ochtend zo'n groot punt maakt.

Ik ben in ieder geval blij dat de mijne niet met een horloge aan de deur staat elke ochtend en het belangrijk vindt dat het werk goed gedaan wordt en dat je goed functioneert. Of je daar nu om 09.00 of om 09.04 mee begint zal haar een worst wezen.Zoals iemand hier al uitrekende is iedere dag 5 minuten te laat op jaarbasis een heleboel uren. Zou jij het ook niet erg vinden als je werkgever iedere maand een paar euro te weinig overmaakte?
Wat vooral grappig is is je belerende toon Truffel, een giller, werkelijk waar!
quote:Suze02 schreef op 14 september 2012 @ 15:06:

Wat vooral grappig is is je belerende toon Truffel, een giller, werkelijk waar!Ja he! ik lig nu nog op de grond van het lachen. Truffel die tegen een ander zegt dat ze een voorbeeld aan haar kunnen nemen, op het gebied van op tijd op je werk komen.
Je schrijft: 'Doe normaal zeg.', normaal is dat je op tijd komt en niet met slappe excuses komt.
Te herkenbaar , nou amehoela. Je zal de enige niet zijn hoor..

en laf laf laf dat je een topic opent, niet de reacties krijgt die je wilt en dan maar gelijk alles wist... zielig
Als er 4 minuten te laat wordt geklokt en die klok hangt bij de uitgang dan begint het werk al zeker 10 minuten te laat. Voorbeeld: Je moet om 8 uur beginnen, klokt in om 8.04, moet dan nog jas uitdoen, tas opruimen, koffie/thee pakken, even opfrissen naar werkplek toe, computer aan, gaan zitten. Daar komt altijd nog wat geteut bij, even kletsen met die of die en vervolgens is het op zijn vroegst 8.15 uur. Dus dat is geen 3 minuten later per dag maar een kwartier.

En dat is nog niet zo erg als je je tijd zou inhalen door langer te blijven of lunchpauze door te gaan maar ik weet niet wat voor werk TO doet en kan dus niet inschatten of dat mogelijk is.
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 15:00:

Mensen-mensen-mensen! Ik vind ook dat hij gelijk heeft!!

Maar wat zou ik kunnen verwachten is mijn vraag!

Dat verschilt van bedrijf tot bedrijf natuurlijk. Als er bij ons zoiets aan de hand zou zijn dan krijg je ws eerst een modelinge waarschuwing, daarna een schriftelijke en daarna..tja ontslag wellicht.

Maar hopelijk blijft het gewoon hierbij voor je en ben je genoeg geschrokken om voortaan wel op tijd te zijn, en dan is het gewoon klaar toch.
Het is voor het werk niet van belang die 5 minuten, iedereen zit dan nog aan de koffie en er zal niemand een stap harder om moeten lopen.

Veel collega' komen ook structureel die 5 min te laat.

Alleen die staan niet in de picture nu, en ik wel.

Het zit wel in de cultuur van de leidinggevenden dat op tijd komen heel belangrijk is. En dat we elkaar er op moeten aanspreken enzo.

Maar collega's interesseert het doorgaans geen reet.

Ik denk overigens wel dat ze van me af willen als dat zou kunnen. Ik heb me hier en daar niet populair gemaakt, En er moeten heel veel mensen uit.
quote:Ruza schreef op 14 september 2012 @ 15:05:

Een paar minuten te laat elke x snap ik écht niet. Het enige acceptabele geval is wanneer OV tijden zo zijn en je dat overlegt met je werkgever.

Toegegeven, ik kom af en toe ook een paar minuten te laat. Mijn werkgever klaagt niet omdat 1. de klant er geen last van heeft en 2. ik ook vaak zat een paar minuten te vroeg aan het werk ben.Dit hangt er ook van af wat voor werk je doet.. Als je ergens werekt waar de telefoontjes binnenkomen vanaf 8u, is wel begrijpelijk dat je baas het irritant vindt als deze niet worden opgenomen..
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 14:46:

Ja klopt is wel erg herkenbaar zo.

Ik snap dat ik door het stof moet en dat dit niet kan. Daar gaat het mij ook niet om.

Gaat mij er meer om welke sanctie ze me kunnen geven en hoe ik de schade het beste kan beperken.

Slaapprobleem heeft er trouwens wel echt wat mee te maken. Ik val vaak tegen de ochtend pas in slaap en ben dan uitgeput waardoor ik er niet uit kan komen als mijn wekker gaat.

Ik heb 8 verschillende leidinggevenden gehad en van allemaal uitstekende beoordelingen in mijn dossier. Dat wel gelukkig...

vast mosterd hoor, maar dan zet je je wekker toch een kwartier eerder? Is niet zo moeilijk toch.

Ik vind overigens dat het wel zo netjes is om zeker 5 tot 10 minuten te vroeg op je werk te zijn. Tenminste, dat doe ik wel altijd. Ik begin om 8.00 uur maar ben er altijd wel zo rond 07.50 uur. Ik ga op de fiets en wil sowieso tijd genoeg hebben mocht er veel wind staan of andere 'tegenslagen' die je kan hebben. Verder vind ik het gewoon netjes om ruim op tijd te zijn en niet 2 minuten voor tijd binnen te komen. Ik vind dat als je om 8 uur moet beginnen, je dus ook echt om 8 uur aan het werk bent. En dus niet dat je om stipt 8 uur je kantoor binnenwandelt, maar nog wel je jas moet ophangen, nog naar de wc moet gaan, koffie moet pakken, computer opstarten. Die dingen doe ik altijd vóór 8 uur.

Ik heb je OP niet gelezen (was al weggehaald) maar je komt dus elke dag 5 minuten te laat? Vind dat echt niet netjes en totaal onnodig. Dat het je een keer gebeurt, ok, maar dan denk je de volgende dag toch: dit wil ik niet weer? En dan zet je je wekker wat vroeger.

Ik heb een oppas voor mn kind die hier thuis komt oppassen en zij is ook vaak 5 minuten te laat. Ik zal haar hier echt niet om 'ontslaan' maar vind het gewoon zo slordig. Kom gewoon wat eerder joh. Op den duur wordt het gewoon een gewoonte om te laat te komen en wen je aan dat ritme.
Slaapproblemen is geen excuus voor te laat komen!
quote:februari schreef op 14 september 2012 @ 15:11:

Veel collega' komen ook structureel die 5 min te laat.

Alleen die staan niet in de picture nu, en ik wel.

Sorry heb niet alles gelezen, maar hoe zit dat dan?
@ coucie-doug

Je weet niet eens wat er stond, dus hoe weet je dan of het mij wel of niet herkenbaar maakt?

Het was reuzeherkenbaar, zeker in combinatie met loepen. Ik heb deze account al een paar jaar.

En verder veel plezier met die vervelende toon van je. Sjonge-jonge.
Als je moeite hebt om eruit te komen, kan je ook je wekkertijd 5min. vooruit zetten. Jezelf voor de gek houden, maar je bent dan wel op tijd!
quote:nummerzoveel schreef op 14 september 2012 @ 14:40:

Oh, en ik zou ook iets doen aan jouw houding. Het is vrij normaal dat een leidinggevende je aanspreekt op structureel te laat komen en ook dat daar een verslag van wordt opgesteld dat wordt ondertekend. Een nota bene gecorrigeerd verslag weigeren te tekenen, is echt geen goed werknemerschap!

Oefffff....

Niet handig TO.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En dat heeft dan een baan en n ander solliciteert zich suf.

Werkelijk... 4 minuten. Nou, echt, daar knap je van op, dagelijks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven