Verwart

15-09-2012 10:46 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu kan ik eindelijk even online. Ik wil iets voorleggen en ik wil ook echt graag horen wat jullie denken. Ik zal het verhaal zo kort mogelijk houden.

Mijn man en ik zijn al zo'n twaalf jaar bij elkaar. Ik heb hem leren kennen : hij was arts. Hij had geen enkele familie. Wij trouwden twee jaar later. Ongeveer twee maanden later viel er een brief in de bus. Hij bleek een enoooorme financiele schuld te hebben waarover hij mij niets verteld had. Zelf heb ik ooit een eigen bedrijf gehad dus : ik betaalde zijn schuld af. Wég eigen geld. Niets meer over. Inmiddels kwam ik er ook achter dat hij aan het emailen was met andere vrouwen. En ook dáárbij stak hij hele verhalen af die ronduit gelogen waren. Hij gebruikte ook mijn naam om onder emails te zetten die bijvoorbeeld naar de gemeente gingen om over iets te klagen. Zonder dat ik dat wist. Hij werd ziek. Ik dacht: nu zal er iets veranderen. Nou dat had ik verkeerd gedacht. Het werd zelfs nog erger. Zelf ben ik ziek geworden voordat dit alles begon. Daarom ben ik met mijn bedrijf moeten stoppen. Ik kan ook niet werken. Ik heb geen uitkering. Mijn man gebruikt geld van iedereen. Ook van mijn kinderen. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik hou wel van hem, maar denk dan steeds: hoe kan dat? Ik kén hem niet eens...Nu ben ik op zoek gegaan naar een uitkering. Helaas is die zo karig dat ik daar niet van rond kan komen. Ik heb gekeken naar een goedkoper huis. dat gaat ook niet lukken. En de tijd tikt maar weg. Toch wil ik graag eens van anderen horen hoe die erover denken. door zijn gedrag heb ik ook geen vrienden of iets meer over. Niemand om mee te overleggen hoe ik dit aan moet pakken. Ook geen vergelijkingsmateriaal. Heel graag hoor ik van jullie hoe jullie hierover denken. En wat kan ik op dit moment doén? Want ik geloof zelf niet meer in dit huwelijk dat van leugens en bedrog aan elkaar lijkt te kleven. Want verder : hij slaat me niet ofzo, hij zuipt niet, dat soort dingen. Maar hij wérkt ook niet. Hij heeft mij al honderd plus sollicitatiebrieven voor hemzelf laten schrijven. Nu heb ik gezegd: doe het zelf maar. Hij is er echt niet mee bezig kom ik nu ook achter.
quote:amand1969 schreef op 15 september 2012 @ 15:26:

Ik breng geen begrip op voor TO. Ik leg uit hoe oplichting werkt (of kan werken).Right.
quote:vivalderin schreef op 15 september 2012 @ 13:42:

[...]

Het probleem is dat de uitkering die ik ken, maar 600 euro is voor een vrouw alleen. Zie ik de verkeerde uitkering? Zie ik iets over het hoofd? Hoe leven andere vrouwen daarvan??Geen idee eerlijk gezegd... maar als dat zo is, kom je ook in aanmerking voor diverse toeslagen en kortingen, waardoor je op bijstandsniveau zou moeten uitkomen. Wat mij betreft een betere situatie dan die waar je nu in zit. Dat je geen jackpot gaat krijgen lijkt me logisch, maar geld zou mij niet tegenhouden om bij zo'n grote eikel weg te gaan.
Kan je helemaal niet meer werken door je ziekte? Of zijn er functies die je eventueel wel zou kunnen vervullen?

Je laten informeren voor een uitkering is stap 1. Kan je niet kijken voor eventueel een studio als woning? Klein, maar beter dan bij een oplichter wonen toch? Verder zou ik gaan scheiden van hem, zord dat je kopieen maakt van alle belangrijke documenten. Wordt (weer) zelfstandig, daar voor is het nooit te laat.

Bouw een nieuw leven op en probeer weer in de maatschappij te komen door een parttime baan of vrijwilligers werk (wat je aankan ivm ziekte). Zoek nieuwe contacten of herstel het contact met oude vrienden. Leef voor jezelf en leer van je fouten.
quote:vivalderin schreef op 15 september 2012 @ 15:49:

[...]

Ja ik snap hem helemaal. En ik schaam me ook. Niemand aan wie ik iets kan vertellen of vragen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Valt me op dat je nieuw bent hier. Krijg er helaas een erg trollengevoel bij. Vooral dat ie arts 'was' enzo...
Als dit topic wel echt is:

Slechter dan je het nu hebt kun je het niet krijgen.

Stap naar een advocaat voor een orienterend gesprek.

Kijk of je ergens woonruimte kunt vinden en vraag dan een bijstandsuitkering aan.

Ik begrijp dat jij zelf al kinderen had toen je hem ontmoette?

Wegwezen daar!

Het is je kans om weer een eigen leven op te bouwen, een kans, grijp die!
Als je in gemeenschap van goederen bent getrouwt dan ben je dus aansprakelijk voor zijn schulden ook. hoop dat je destijds zo slim geweest bent op te kiezen voor HV. Anders kun je goed de pineut zijn . Ook als je gaat scheiden kunnen zijn schuldeisres bij jou aankloppen, omdat de helft van de schuld van jou wordt, ongeacht of je er nu iets vanaf weet. Dan kun je wel eens eindign in de schudlsanering ej ja dan moet je leven van een absoluut minimum. Gelukkig is er hier een vrekkentopic met genoeg tips.

Desondanks zou ik zo snel mogelijk weggaan bij die man, aangifte doen en op zoek naar een advocaat.
quote:forumfossiel schreef op 15 september 2012 @ 18:16:

Als je in gemeenschap van goederen bent getrouwt dan ben je dus aansprakelijk voor zijn schulden ook. hoop dat je destijds zo slim geweest bent op te kiezen voor HV. Anders kun je goed de pineut zijn . Ook als je gaat scheiden kunnen zijn schuldeisres bij jou aankloppen, omdat de helft van de schuld van jou wordt, ongeacht of je er nu iets vanaf weet. Dan kun je wel eens eindign in de schudlsanering ej ja dan moet je leven van een absoluut minimum. Gelukkig is er hier een vrekkentopic met genoeg tips.

Desondanks zou ik zo snel mogelijk weggaan bij die man, aangifte doen en op zoek naar een advocaat.Aangifte doen gaat toch niet? We zijn getrouwd. En helaas niet onder HV. Jammer en helaas. Maar wat ik vanuit dit draadje wel begrijp is dat er weinig praktisch' te doen is. Feitelijk. De uitkering komt idd op 600 euro. Met toeslagen zal dat idd ietsjes meer zijn. Dan zal ik maar eens flink gaan rekenen. En iemand schreef hier 'trollenbericht' oid ? Ik heb geen idee wat dat is. Maar helaas is de situatie waarin ik zit wel degelijk de realiteit. Waar ik UIT wil.
Nou ben ik zelf ook niet zo held in de liefde, en relatie verbreeken.

Maar ik moet wel zegen ik heb het 1 keer gedaan toen ik samen woonde met iemand. ik ben toen in een goedkope huur woning gaan zitten en moet zegen heb de tijd van mijn leven.

ook toen had ik het finaceel niet breed. maar met hulp van huur toeslag en zorg toeslag is er veel mogelijk.

dus probeer iets te vinden via woning bouw of ga kijken op mark plaats daar staan vaak leuke huur woningen. komt de mijne ook vandaan.

Maar ga weg bij deze man hoe moeilijk het ook is.

want zodra je weer je rust krijgt zul je zien dat het allemaal niet zo moeilijk is
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de reacties. Hierdoor voel ik me weer wat sterker om zaken te regelen. Ik wil nu feitelijk mijn bericht offline halen. Kan dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven