Overmand door emoties ...
zaterdag 15 september 2012 om 16:01
Heb je dat ook weleens, dat je ineens overmand wordt door emoties?
Ik ben een vrij emotioneel mens als het mezelf betreft maar t.o.v. anderen niet echt.
Net fietste ik naar het centrum en daar was een goede doelen actie aan de gang voor gehandicapten. Er werd uitbundig door vrachtwagens getoeterd. Ik stond het te bekijken vanaf mijn fiets en ik kon ineens wel janken! Normaal heb ik geen speciale band met gehandicapten maar het moment dat die mensen daar zo aan het genieten waren, deed bij mij de sluizen open zetten
Ik ben een vrij emotioneel mens als het mezelf betreft maar t.o.v. anderen niet echt.
Net fietste ik naar het centrum en daar was een goede doelen actie aan de gang voor gehandicapten. Er werd uitbundig door vrachtwagens getoeterd. Ik stond het te bekijken vanaf mijn fiets en ik kon ineens wel janken! Normaal heb ik geen speciale band met gehandicapten maar het moment dat die mensen daar zo aan het genieten waren, deed bij mij de sluizen open zetten
zaterdag 15 september 2012 om 16:03
quote:Kier_V schreef op 15 september 2012 @ 16:02:
Hmmm en ik voel het nú... omdat het leuk is om te lezen dat deze actie dit losmaakt bij mensen
Collega hebben een bijdrage geleverd aan deze optocht, dus heel leuk om te zien :-)Ah, dan kom je dus uit de buurt van V.? (beetje algemeen natuurlijk haha) En ik dacht de "gehandicapten actie" nog wel anoniem omschreven te hebben
Hmmm en ik voel het nú... omdat het leuk is om te lezen dat deze actie dit losmaakt bij mensen
Collega hebben een bijdrage geleverd aan deze optocht, dus heel leuk om te zien :-)Ah, dan kom je dus uit de buurt van V.? (beetje algemeen natuurlijk haha) En ik dacht de "gehandicapten actie" nog wel anoniem omschreven te hebben
zaterdag 15 september 2012 om 16:18
Ja hoor, vaak.
Ik vind persoonlijk 'overmand door emoties' wat te amechtig klinken voor wat ik dan voel, maar ik schiet lekker vol om van alles moois.
Weet je wanneer ik het heb?
Bij bijvoorbeeld The Voice of Holland, als mensen opgevangen worden door hun familie. Als ze heel erg blij of juist teleurgesteld zijn maar zo lief en warm voor elkaar.
Mooi en ontroerend vind ik dat.
Maar goed, ik heb het bij boeken, films, tv én het dagelijks leven.
Ik ben een weekdier.
Ik vind persoonlijk 'overmand door emoties' wat te amechtig klinken voor wat ik dan voel, maar ik schiet lekker vol om van alles moois.
Weet je wanneer ik het heb?
Bij bijvoorbeeld The Voice of Holland, als mensen opgevangen worden door hun familie. Als ze heel erg blij of juist teleurgesteld zijn maar zo lief en warm voor elkaar.
Mooi en ontroerend vind ik dat.
Maar goed, ik heb het bij boeken, films, tv én het dagelijks leven.
Ik ben een weekdier.
zaterdag 15 september 2012 om 16:22
Ik vertel soms aan mijn ouders over iets wat op TV was en dan soms ook met een brok in mijn keel. (Bijv oude stellen die nog zó lief tegen elkaar doen)
Vorig jaar was ik Zwarte Piet en deed op zondagochtend de deuren van onze residence open. Al die peuters voor me zingen... die stemmetjes
Zwarte piet kan niet gaan huilen op dat moment maar ik schoot helemaal vol.
Andere keer bij een kerstevenement waar jongeren een kerstlied zongen. Ik ken die liederen al van jongs af aan en ineens raakte het me zó.
Volgens mij ben je niet heel raar hoor
Vorig jaar was ik Zwarte Piet en deed op zondagochtend de deuren van onze residence open. Al die peuters voor me zingen... die stemmetjes
Zwarte piet kan niet gaan huilen op dat moment maar ik schoot helemaal vol.
Andere keer bij een kerstevenement waar jongeren een kerstlied zongen. Ik ken die liederen al van jongs af aan en ineens raakte het me zó.
Volgens mij ben je niet heel raar hoor
zaterdag 15 september 2012 om 16:40
soms. Die zielige zeehondjes met dat melancholieke liedje erbij doen me heel veel. Ik zou dan bijna mijn portemonnee voor ze omkeren. Bijna.
https://www.youtube.com/w ... =zj1R9TQUXqA&feature=fvwp
https://www.youtube.com/w ... =zj1R9TQUXqA&feature=fvwp
it's a big club and you ain't in it
zaterdag 15 september 2012 om 16:44
zaterdag 15 september 2012 om 17:28
Hier nog zo één. Altijd al gehad, ik schiet óveral van vol. Sinds ik een kind heb is het nog erger. Mooie of indringende films en boeken, huilende mensen, mensen die elkaar knuffelen, zwervers, bejaarden die moeizaam voortploegen met hun rollator, zielige honden en katten, blíje honden en katten, kinderen, lieve opmerkingen en complimenten, verliefde stelletjes, fijne momenten met vrienden, mijn kind die me wurgt in een knuffel en vertelt hoeveel ze van me houdt, het leven is één grote tranentrekker voor mij .
zaterdag 15 september 2012 om 17:33
soms, soms ook minder. Als ik ongesteld moet worden, moe ben of gedronken heb is het meer. Tis ook hoe ouder ik word hoe emotioneler. Maar dat vind ik eigenlijk wel fijn, vroeger zat ik nogal op slot en was ik sowieso banger om me zachtaardig en kwetsbaar op te stellen.
Heerlijk toch, af en toe even lekker janken
Heerlijk toch, af en toe even lekker janken
zaterdag 15 september 2012 om 17:52
Ik herken het helemaal, regelmatig een brok in de keel om de gekste dingen. Net nog; het filmpje zitten kijken van een lip dub die de leerlingen vd school van mijn zoontje hadden gemaakt voor de juf die ging trouwen. Zo ontroerend al die kinderen die helemaal scheef aan het meebrullen zijn met de muziek. Kun je me opvegen.
zaterdag 15 september 2012 om 18:24
Heel herkenbaar! Altijd gehad en sinds ik moeder ben is het nog erger. Ik baal er soms wel van. De tranen zitten soms heel erg hoog.
Maar ik heb het ook als ik heel boos ben of iets moeilijks moet vertellen of aan moet geven dat iets me niet lukt.
Zou willen dat ik mijn emoties beter onder controle had.
Maar ik heb het ook als ik heel boos ben of iets moeilijks moet vertellen of aan moet geven dat iets me niet lukt.
Zou willen dat ik mijn emoties beter onder controle had.
zaterdag 15 september 2012 om 18:28
quote:pastiche schreef op 15 september 2012 @ 17:28:
Hier nog zo één. Altijd al gehad, ik schiet óveral van vol. Sinds ik een kind heb is het nog erger. Mooie of indringende films en boeken, huilende mensen, mensen die elkaar knuffelen, zwervers, bejaarden die moeizaam voortploegen met hun rollator, zielige honden en katten, blíje honden en katten, kinderen, lieve opmerkingen en complimenten, verliefde stelletjes, fijne momenten met vrienden, mijn kind die me wurgt in een knuffel en vertelt hoeveel ze van me houdt, het leven is één grote tranentrekker voor mij .Prachtig verwoordt. +1
Hier nog zo één. Altijd al gehad, ik schiet óveral van vol. Sinds ik een kind heb is het nog erger. Mooie of indringende films en boeken, huilende mensen, mensen die elkaar knuffelen, zwervers, bejaarden die moeizaam voortploegen met hun rollator, zielige honden en katten, blíje honden en katten, kinderen, lieve opmerkingen en complimenten, verliefde stelletjes, fijne momenten met vrienden, mijn kind die me wurgt in een knuffel en vertelt hoeveel ze van me houdt, het leven is één grote tranentrekker voor mij .Prachtig verwoordt. +1
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
zaterdag 15 september 2012 om 19:01
Ik raak ook snel ontroerd of geraakt door iets. Wat ik wel jammer vind is dat ik daarna op slot ga en de tranen dus blijven steken. En dat terwijl huilen zo op kan luchten. Baal er best wel van, al die tranen die er nog uit moeten. Zou ze liever vrijelijk laten stromen als ik de emotie voel. Kinderen, dieren, ouderen, mooie muziek, kunst, het komt allemaal binnen, ik ben een echt watje en ik ben er trots op!
zaterdag 15 september 2012 om 19:43