Om hulp vragen

15-09-2012 21:20 54 berichten
Ik heb moeite om om hulp te vragen.

Zo, dat is eruit. Ik denk dat dit mede door mijn opvoeding komt. Mijn moeder is heel erg van het 'als iemand iets voor jou doet, dan moet je ook iets terug kunnen doen'.

Nu ben ik een aantal jaren geleden alleenstaand moeder geworden van 3 kinderen. Ik heb ons nieuwe huisje dus vrijwel in mijn eentje geschilderd met 2 rondrennende kinderen en een baby om mij heen. Af en toe kreeg ik wel wat hulp, maar er om vragen dat deed ik eigenlijk niet.

Nu heb ik sinds kort weer het contact hersteld met een oude vriend. Hij was hier al een aantal keer geweest en merkte dat het licht op het toilet het al weken niet deed Ja, sorry zei ik, daar heb ik een keer een handige man voor nodig. Hij heeft dat even in 5 minuutjes gemaakt en daar ben ik hem ook dankbaar voor. Nou heeft hij aangeboden om mij te willen helpen waar hij kan. Met verschillende dingen die eigenlijk nog wel moeten gebeuren. Maar hoe vraag ik dat dan aan hem? Ik snap dat ik gewoon tegen hem kan zeggen: Hee, zou je me daar bij kunnen helpen. Maar daar heb ik dus moeite mee.

Begrijp me niet verkeerd. Ik wil hem niet als mijn persoonlijke klusjesman. Maar af en toe is het wel fijn om een handige man in de buurt te hebben. En als ik dingen zelf kan dan doe ik dat ook echt wel.
Alle reacties Link kopieren
toen tegelijkertijd mijn convectorput verstopt zat, mijn wasmachine de zolder blank gezet had en mijn waterbed lek ging, was ik in staat de eerste die kwam uit dat rijtje gelijk ten huwelijk te vragen.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 15 september 2012 @ 22:54:

toen tegelijkertijd mijn convectorput verstopt zat, mijn wasmachine de zolder blank gezet had en mijn waterbed lek ging, was ik in staat de eerste die kwam uit dat rijtje gelijk ten huwelijk te vragen.

alle goeie dingen gebeuren in 3en he!

Kan me voorstellen dat je er dan even helemaal doorheen zit. Moet wel zeggen dat ik tot nu toe heel erg geluk heb gehad met mijn buren. In het oude huis en in dit huis is er altijd wel een buurman die aanbiedt om te helpen met het een of ander. Misschien is dat dan toch omdat ik alleenstaand ben...
Och heb ik een keer gehad dat ik vertelde op een chatsite dat mn pc het zo slecht deed. Zal ik komen helpen? ja fijn, eet je mee?

was iemand die in de buurt woonde, die heel blij was dat hij niet zelf hoefde te koken. na 2 keer hoefde ik alleen maar te vragen wanneer hij weer kwam eten ;)

2 mensen blij, helaas is hij verhuisd intussen ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
daaraan heb ik mijn allerbeste vriend overgehouden nlies.

ontmoet via een wederzijdse vriendin, hij helpt me bij pc problemen, hij komt af en toe eten en ik

ben zijn luisterend oor en advocaat van de duivel bij zijn nogal aparte relaties.

ik bespreek mijn sv,s met hem.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven